1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

خواندنیها

شروع موضوع توسط Anoosh ‏13/8/20 در انجمن دیدنی و شنیدنی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,394
    تشکر شده:
    26,266
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    سرکه‌ی سفید می‌تواند برای سفید و براق‌تر کردن لباس‌ها استفاده شود، بدون اینکه مواد شیمیایی سختی داشته باشد. ...

    [​IMG]



    براق و سفید کردن لباس‌ها
    [​IMG]

    اسید استیک حل شده در سرکه بسیار ملایم بوده و به الیاف پارچه آسیبی نمی‌زند. اما به قدر کافی قوی است تا مواد مانده از صابون و دیگر شوینده‌ها را پاک کند. 1.2 پیمانه سرکه را در مرحله‌ی آبکشی اضافه کرده و نتیجه لباس‌هایی براق‌تر و تمیزتر خواهد بود. اسید استیک مانند یک سفیدکننده و براق‌کننده خواهد بود.





    از بین بردن بوی بد
    [​IMG]

    گذاشتن حوله‌های خیس در یک سبد یا لباس‌های نمدار داخل لباسشویی می‌تواند باعث رشد قارچ و ایجاد بوی بدی شود. برای تمیزتر شدن همه‌چیز داخل لباسشویی را از آب گرم پر کرده، دو پیمانه سرکه‌ی سفید افزوده و آن را در دور شستن قرار دهید. سپس با یک پودر با برنامه‌ی عادی بشویید.





    نرم کردن طبیعی لباس
    [​IMG]

    اگر استفاده از نرم‌کننده‌های طبیعی تجاری معطر را دوست ندارید اما می‌خواهید لباس نرم‌تری داشته باشید سرکه‌ی سفید را مانند نرم‌کننده‌های عادی اضافه کنید تا دیگر هیچ‌چیزی در ماشین ته‌نشین نشده و لباسی نرم نیز داشته باشید. 1.2 پیمانه سرکه را در مرحله‌ی آبکشی بیفزایید. می‌توانید برای خوشبو شدن لباس از چند قطره عصاره‌ی گیاهی مانند عرق اسطوخودوس استفاده کنید.





    کاهش پرز و موی حیوانات
    [​IMG]

    تنها 1.2 پیمانه از سرکه‌ی سفید را در مرحله‌ی آبکشی اضافه کنید تا مانع از چسبیدن پرز و موها به لباس شود.
     
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,394
    تشکر شده:
    26,266
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    جوش‌شیرین یکی از بهترین محصولات سبزی است که می‌توانید در شستشوی لباس استفاده کنید. با این کار مصرف مواد شیمیایی را کم خواهید کرد. ...



    از بین بردن بوی بد لباس‌ها
    [​IMG]

    بوی بدن روی لباس توسط باکتری‌ها ایجاد می‌شود. زمانی که پودر باکتری‌های روی پارچه را می‌شکند و شسته می‌شوند بو می‌رود. بااین‌وجود پودرهایی که زیاد گران نیستند اغلب آنزیم‌های سخت کافی ندارند تا بتواند با باکتری‌ها مبارزه کرده و درست عمل کند. جوش‌شیرین کمک می‌کند سطح Ph آب ماشین تنظیم شده و زیاد اسیدی یا قلیایی نباشد. این کار به شوینده‌ی شما کمک خواهد کرد.


    بهبود کارایی شوینده

    سفیده کننده‌های کلرین اغلب به از بین بردن بو و جرم‌های عادی از روی لباس کمک می‌کنند. اگر آب زیاد اسیدی یا قلیایی باشد نیاز است پودر به‌طور مؤثرتری اثر داشته باشد. با بهبود خاصیت پاک‌کنندگی شوینده، شما از سفیدکننده‌ی کمتری برای رسیدن به همان نتیجه استفاده خواهید کرد. در نتیجه در هزینه صرفه‌جویی کرده و تأثیر شوینده‌ها بر محیط‌زیست را کمتر می‌کنید.


    نرم‌کننده‌ی طبیعی پارچه
    [​IMG]

    جوش‌شیرین با جلوگیری از اسیدی یا قلیایی شدن آب، به تنظیم سطح pH شوینده کمک می‌کند. 1.2 پیمانه جوش‌شیرین را در مرحله‌ی آبکشی اضافه کنید تا مواد شوینده یا مواد معدنی مانده در آب را معلق کرده و آن‌ها را از لباس شما دور نگه دارد، زیرا می‌تواند باعث شود لباستان شق‌ورق دیده شود. به‌عنوان یک ماده‌ی معدنی، جوش‌شیرین از نرم‌کننده‌های مصنوعی پارچه که دارای رایحه هستند ضرر کمتری برای محیط‌زیست دارد.




    اطویی تمیزتر

    جوش‌شیرین یک ساینده‌ی طبیعی است. برای از بین بردن ذرات سوخته یا آهارهای چسبیده به اطوی سرد، خمیری از جوش‌شیرین و آب تهیه کنید. با یک پارچه‌ی سفید خمیر را روی سطح اطو بکشید. برای ذرات سخت‌تر با همین پارچه به نرمی لایه را کنده و این کار را ادامه دهید تا کامل از بین برود. در نهایت با یک پارچه‌ی مرطوب شده با سرکه‌ی سفید آن را تمیز کنید. اطوی شما بسیار نرم‌تر شده و علاوه بر آسان‌تر شدن کارتان دیگر چیزی به لباس‌ها نمی‌چسبد
     
  3. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,394
    تشکر شده:
    26,266
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    گذشت ایرج از جان خود در پیشگیری از جنگ و هدر رفت خون ایرانیان

    سلم و تور در نامه ای به فریدون اعلام جنگ کردند( به جهت ترجیح ایرج بر آنان) فریدون ایرج را فراخواند و گفت: فرزندم دیو میان تو و برادرانت کینه افکنده و آنان را به جنگ با تو واداشته.آنان از دیو فرمان برده اند و به نافرمانی خدا نیز برخاسته اند.تنها راه برای تو این است با همه نیرو بسیجیده شوی و بر آنان بتازی تا پیش از آنکه آنان بر تو شام خورند تو بر آنها تاخته و ناشتا کرده باشی.
    ایرج پدر را نماز برد و گفت:《من هم فرمانبردارم لیکن در جنگبدن برادران، گزند برای مردم و گردش آسیاب به خون آنان و رخ دادن چیزی است که چاره گری آن دشوار و دریافت آن نشدنی است.》
    آن دو برادر منند و بر من حق بزرگتری دارند آیا دستوری هست که با شماری از بارانم به پیششان بروم و با ایشان پیمان برادری تازه گردانم و پیمان آشتی ببندم؟ زیرا می گویند گردن فرازی شیر از آن است که او خود رسول خویشتن است.
    فریدون: این آن چیزی است که سزاوار خرد، منش و دلاوری توست ولی بسیار هراسانم از آن دو ناسپاس ستیزه جو، نیکی تو را به بدی پاسخ دهند.
    ایرج: بیشتر چیزهایی که مرد از آن می ترسد رخ نمی دهد پس فریدون به سلم و تور نوشت: ایرج به دیدار شما می آید حق او را بشناسید.
    ایرج به آذربایجان درآمد.برادرانش به پیشواز آمدند همدیگر را در آغوش گرفتند و به گفتگو و خورد و نوش نشستند...
    روزی که برادران در سراپرده "تور" گرد آمده بودند، تور به ایرج گفت: می باید فرمانروایی از آن بزرگتر باشد.اکنون چنین است که تو از ما کوچکتری چگونه است که تخت و تاج را ویژه خود ساخته ای و دانی که ما بدان سزاوارتریم!
    ایرج پیشامد بد را دریافته بود دانست که با پای خود به کشتارگاه آمده است گفت: این کاری است که پدر کرده است و گزیده من نیست.تور گفت بی گمان این سخن تو از سر ترس است و شمشیر برکشید و به سوی او برجست. سرش از تن جدا کردند و برای فریدون فرستادند و نوشتند: برگیر سری را که بر آن افسر نهادی و آن را بر ما برتری دادی!

    دکتر مهدی صحافیان
    آرامش و پرواز روح
     
  4. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,394
    تشکر شده:
    26,266
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    یادآوری لغزش فریدون با وجود بزرگی بی نظیرش

    یادکرد فرزندان فریدون و آنچه بر او از آنان رسید
    فریدون سه پسر به نامهای سلم، تور و ایرج داشت که مانند ماه نو و شیر بچگان می بالیدند و فریدون در پرورش و ادب آموزی آنان می کوشید.
    چون به سن بلوغ رسیدند، سراسر کشور را میان آنان بخش کرد و" این خود لغزشی چون لغزش خردمندان و خطای دانشمندان بود، زیرا در این کار به جای رای زنی به خواهش دل خود کرده بود تا این که پیامد بد کارش را دید و میوه تلخ آن را چشید".چه او به سلم، روم و باختر را داد و به تور خاور را که کشورهای ترک و چین و هند را دربرداشت و ایران شهر که میانه زمین و سرآمد همه جا بود از خراسان، عراق، فارس، کرمان، اهواز، گرگان، مازندران تا مرز شام به ایرج بخشید.پس سلم به سوی باختر و تور به سوی خاور به راه افتادند و دیدار پدر را به ایرج بخشیدند.ایرج دارنده تاج و گاه شد و فریدون کلید گنجها را به او داد.رخدادهای فریدون و ایرج به سلم و تور می رسید و آنان را هر چه بیشتر خشمگین می کرد و کینه ایرج را در دل داشتند و در پی فرصتی بودند تا گزینش ایرج، بخشیدن ناف زمین و زرده تخم مرغ، برتری دادن ایرج بر آنان و دور افکندن آنان به جاهای دور را تلافی کنند.دو برادر با هم نامه نگاری کردند و هم پیمان شدند که با یگانگی به دشمنی ایرج به پا خیزند.از این رو هر دو با لشکریانشان به سوی آذربایجان به راه افتادند و در آنجا دیدار کردند...

    دکتر مهدی صحافیان
     
  5. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,394
    تشکر شده:
    26,266
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    معمای گناه پدرمان؛ آدم The mystery of sin father, Adam

    [​IMG]
    جان علوی هوس چاه زنخدان تو داشت
    دست در حلقه آن زلف خم اندر خم زد


    حضرت حافظ

    در موضوع گناه نخستین و هبوط بسیار نوشته اند .

    یکی از آن نکات عرفانی که عارفان بازگو کرده اند و ما از آنها آموخته ایم همان است که حضرت حافظ در این شعر که در غزل معروف :

    در ازل پرتو حسنت زتجلی دم زد
    عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد


    آمده است به شرح قطعاتی از پازل آفرینش می پردازد.

    پدرمان در بهشت بود.(که مرحله ای از بهشت یا بهشت خاصی بوده است نه بهشت برین که پس از تکلیف به انسان پاداش داده می شود) چه شد که آنهمه ناز و نعمت را رها کرد و به این دنیای خاکی آمد.هوس رسیدن به جاودانگی؛هوس رسیدن به حقیقت محض؛رسیدن به وحدت خداوند و فتای در آن و در نهایت هوس سوزان رسیدن به چاه زنخدان معشوق ازلی او را به درخت جاودانگی رهنمون شد.

    شرح بیت حافظ: تصویر هبوط انسان:روح برتر انسانی دوست داشت تا به حقیقت هستی برسد به این دنیای خم اندر خم و تاریک آمد تا از یگانه مسیر آن به جاودانگی نایل آید نه خود بلکه با همه فرزندانش.

    پس بنابر جهانبینی حافظ

    -دنیا مسیر است

    -گناه آدم گناه نبود باز کردن مسیر رسیدن به حقیقت خداوند برای خود و میلیاردها فرزندش بود.

    باشد که سپاسگزار از خود گذشتگی پدرمان باشیم.
     
  6. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,394
    تشکر شده:
    26,266
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    اخلاق شهروندی

    برای همه ما پیش اومده جایی بین غریبه ها بخوایم از شهر خودمون وافتخاراتش صحبت کنیم...

    وقتی بین غریبه ها شهر خودمونو تحویل می گیریم، وقتی بین مردم شهرهای دیگه دوست داریم از شهر ما به نیکی یاد بشه ،یعنی عاطفه شهروندی داریم.

    اما شهروندی بیشتر از یک عاطفه است .شهروندی آدابی هم داره که باید رعایت بشه..

    وقتی یک شهر از لحاظ فرهنگی بدرخشه، اقبال عمومی از اون شهر بیشتر میشه و همین اقبال، باعث گردشگری بیشتر، رونق مشاغل و توسعه میشه.

    از لحاظ روانی هم تاثیر خوبی بر شهروندان خواهد داشت.

    کسی که به شهر خودش و اهلیت خودش افتخار کنه روح سالمتری داره ، نسبت به کسی که از شرم ،محل تولد و سکنای خودش رو پنهان می کنه..

    معروفه که میگن اگه می خواین مردم شهری رو بشناسین کافیه در اون شهر از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنین.

    من اعتقاد دارم با یک پیاده روی ساده سری به خیابونهاش بزنین وتعداد کتابفروشی ها وکباب فروشیها شو باهم مقایسه کنین

    یکی دیگه از مشخصات شهروندان بافرهنگ اینه که درخانه کتابخانه ی بزرگی دارن ونه تلویزیون بزرگی

    یکی از آداب شهروندی شاید این باشه که هوای فرهنگ وهنر رو داشته باشیم وتوی سبد کالای خانواده براش سهمی رو معین کنیم..

    اجازه بدیم با ابزار فرهنگ وهنر بچه هامون روح سالمتری داشته باشن وبه داشتن خانواده وشهری بافرهنگ به خودشون ودیگران ببالند...
     
  7. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    70 درصد دی ان ای انسان و حلزون یکسان است
    شاید صحبت از شباهت حلزون و انسان برایتان خنده دار باشد اما در واقع نقاط اشتراک انسانها و حلزون ها بیشتر ازآن چیزی اسـت کـه در نگاه اول بنظر می‌رسد. هفتاد درصد دی ان اي مـا با دی ان اي حلزون ها یکسان اسـت. همه ی ي حیوانات، درست مثل گیاهان، ابتدا نیای مشترکی داشتند.

    [​IMG]

    ۵۰ در صد دی ان اي انسان و موز یکسان اسـت. بنابر این نیمی از انسان مانند موز و هم چنین چهل درصد از مـا مانند خیار اسـت. تمامی موجودات زندۀ کره ي زمین بـه نوعی با یک دیگر خویشاوند هستند، یعنی در مقاطعی از تاریخ، روند تکامل مـا وارد مسیر دیگری شده اسـت.

     
  8. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    بعضی از ما یک دندۀ اضافی داریم
    از هر ۲۰۰ نفر، یک نفر با یک دنده ي اضافه متولد می‌شود. متخصصان علوم دکتری بـه آن دنده ي گردنی می‌گویند. این دنده در بالای ترقوه قرارمی گیرد و تقریباً هرگز مشکلی برای فرد ایجاد نمیکند.
     
  9. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,454
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    ازدواج همزمان با 4 دختر برای روکم کنی همسر سابق ، واقعا که ....

    یک مرد کویتی به خاطر روکم کنی همسر اول مطلقه اش، طی مراسمی همزمان با چهار دختر ازدواج کرد.
    به گزارش شریان نیوز،شبکه های اجتماعی فیلمی منتشر کردند که درآن جوان کویتی به همراه چهار دختر در لباس ازدواج دیده می شود.

    [​IMG]
    این جوان با این اقدام به گوشه و کنایه همسر اولش پاسخ داد که چندی پیش از هم جدا شده اند.

    همسر اول این مرد به او گفته بود که بعد از جدایی، عُرضه ازدواج مجدد نداری و نمی توانی دختری پیدا کنی که حاضر باشد با تو زندگی کند.

    اما جوان کویتی برای اینکه ثابت کند نه تنها توان یافتن یک دختر، بلکه چهار همسر را دارد، با خواستگاری از چهار نفر با آنان قرار ازدواج همزمان گذاشت
     
  10. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,454
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    نخستین کتابدارهای جهان چه کسانی بودند؟
    شاید برایتان جالب باشد کمی درباره تاریخچه اولین کتابخانه‌های دنیا و نخستین قومی که کتابداری را به وجود آوردند بدانید.
    بعد از یاد خداوند دانا، سلامی به گرمای محبت به همه شما خوبان!

    شاید برایتان جالب باشد کمی درباره تاریخچه اولین کتابخانه‌های دنیا و نخستین قومی که کتابداری را به وجود آوردند بدانید.

    بقایای شهر‌های باستانی سومریان، بین رودخانه دجله و فرات کنونی، نشان می‌دهد حدود ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، آن‌ها برای خود کتابخانه‌های شخصی، مذهبی و دولتی داشته‌اند.

    مشهور است کتابخانه «تلو» مجموعه‌ای متجاوز از ۳۰ هزار لوحه گلی داشته است. بیشتر کتاب‌های گلی سومری‌ها که به خط میخی نوشته شده بودند، اطلاعات تجاری، دعاها، نشانه‌های جادویی، افسانه‌های مقدس، حکایات و روایات قومی و ملی خودشان بودند.

    آن‌ها معمولا این کتاب‌ها را در معبد‌ها یا کاخ‌های سلطنتی حفظ می‌کردند.

    پس از سومریان، بابلیان نوشتن خط میخی و همه دانش‌ها را از آن‌ها آموختند و برای خودشان کتابخانه ساختند. خوب است بدانید آشوریان هم به کتاب، کتابخانه و کتابداری اهمیت می‌دادند.

    آشوربانیپال را باید «کتابدار-پادشاه» باستانی تاریخ تمدن نامید. پس از مرگ او، کتابخانه به حیات خود ادامه داد تا اینکه در سال ۶۱۲ پیش از میلاد، سلطان میدی کیازاس نینوا را تخریب کرد.

    کمی مطالعه تاریخ کتاب به شما می‌گوید که مصر، یونان، روم، چین، هند و ایران پیش از اسلام در دوره هخامنشیان و اشکانیان نیز هرکدام به شکل و اندازه‌ای به کتاب و کتابداری اهمیت می‌دادند.

    نخستین کتابخانه‌ها در جهان اسلام در مساجد پدید آمدند. پس از آغاز جریان تألیف و تصنیف در جهان اسلام، مؤلفان مسلمان زمان حضرت محمد (ص) آثار خود را برای استفاده عموم، وقف مساجد می‌کردند.

    بدین ترتیب، در مساجد، گذشته از قرآن که به‌وفور در دسترس همگان قرار داشت، کتاب‌های حدیث، تفسیر، سیره، فقه و کلام که مورد استفاده طلّاب بود نگهداری می‌شد و کمتر مدرسه‌ای در عراق، خراسان و سوریه و مصر پیدا می‌شد که کتابخانه نداشته باشد
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.