1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تصحیح باور غلط مردم در مورد شکرک زدن عسل و بررسی ارتباط آن با طبیعی بودن عسل

شروع موضوع توسط mino ro ‏11/8/20 در انجمن کشاورزی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/8/20
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    اکثر افراد عقیده دارند که شکرک زدن عسل نشانه ی تغذیه ای یا تقلبی بودن آن است؛ این عقیده اشتباه است. برای درک این موضوع ابتدا باید با ساختار و مواد تشکیل دهنده ی عسل آشنا شویم.

    از میان مواد تشکیل دهنده ی عسل، 15 درصد آن را آب و 80 درصد آن را سه نوع قند شامل ساکاروز، گلوکوز و فروکتوز تشکیل می دهد. از بین این قندها گلوکوز تمایل زیادی به کریستاله شدن و رس بستن دارد بنابراین به دلیل این که در عسل مقدار زیادی قند در مقدار کمی آب حل شده است و هم چنین به دلیل وجود گلوکز در آن(با خاصیتی که گفته شد)، چنان چه عسل در شرایط خاصی قرار گیرد، رس می بندد و شکرک می زند.

    طبق توضیح بالا، احتمال شکرک زدن برای هر عسلی صرف نظر از نوع آن(طبیعی، تغذیه ای، تقلبی) وجود دارد و حتی عسل طبیعی هم ممکن است شکرک بزند بنابراین از روی شکرک زدن عسل نمی توان نوع آن را تعیین کرد.

    تشخیص طبیعی و خوب بودن عسل تنها از طریق آزمایش آن در آزمایشگاه انجام می شود بنابراین در صورتی که می خواهید عسل کاملا طبیعی و مطمئن بخرید می توانید آن را از فروشگاه های معتبری که عسل ها را قبل از فروش آزمایش می کنند و آن را به همراه برگه ی آزمایش ارائه می دهند، خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی درکام یکی از این فروشگاه های مطمئن است که با خیال راحت می توانید از آن عسل طبیعی، باکیفیت بالا و طعم خوش خریداری کنید. شما می توانید برای خرید عسل طبیعی در تهران به این فروشگاه مراجعه کنید.

    آیا شکرک زدن عسل می تواند نشانه ی خوبی باشد؟

    برخی از زنبورداران و تولیدکنندگان عسل، برای این که جلوی شکرک زدن عسل را بگیرند آن را تا دمای بالایی گرم می کنند و حرارت می دهند که در اثر این کار ممکن است تمام خواص عسل از دست برود؛ بنابراین شکرک زدن عسل از این جهت می تواند نشانه ی خوبی باشد که نمایانگر آن است که آن عسل حرارت ندیده و خواص خود را از دست نداده است.

    آیا از روی شکل شکرک زدن عسل می توان به طبیعی یا تغذیه ای بودن آن پی برد؟

    برخی معتقدند که شکرک عسل طبیعی نرم و شکرک عسل تغذیه‌ای زبر است اما این دیدگاه درست نیست. شکل شکرک یا کریستال‌های عسل ارتباطی با طبیعی و تغذیه‌ای بودن عسل ندارد و به عوامل دیگری مثل گلی که زنبور برای درست کردن عسل از آن تغذیه کرده، دمایی که عسل در آن شکرک زده و عوامل محیطی دیگر ارتباط دارد .

    چه مدت طول می کشد تا عسل شکرک بزند؟

    این مدت زمان برای عسل ها ثابت نیست و به عواملی بستگی دارد که با تغییر این عوامل ممکن است عسل خیلی زود شکرک بزند یا اصلا رس نبندد. این عوامل شامل: میزان گلوکز موجود در عسل، میزان رطوبت عسل، دمای محیط و ناخالصی های موجود در عسل است.

    شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه شکرک زدن عسل اینجا کلیک کنید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏11/8/20
    کوکی♥❄ و saddaf از این پست تشکر کرده اند.
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,719
    تشکر شده:
    27,387
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    عسل چیزی نیست جز قند که خوراک سلولهای سرطانی و مخرب قلب و عروق است و باعث ایجاد دیابت نوع دوم .

    در مورد خواص آن غلو شده و میشود
    میگویند عسل هر چه بماند فاسد نمیشود در صورتیکه عسل یکی از منابع تولید سم کشنده بوتولیسم است
     
    کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده است.