1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

عکس‌های انتزاعی از سیستم گردش خون انسان

شروع موضوع توسط Anoosh ‏25/6/20 در انجمن عکاسی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,792
    تشکر شده:
    27,674
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    تصویرگری آناتومیک به حدود قرن ۱۵ تا ۱۸ بر می‌گردد. هنرمندان غالبا در این دوره چهره انسانی را در منظره اشراف‌ زادگان به صورت آناتومیک ارائه می دادند.

    این شیوه از تصویرگری بخشی از کاری است که عکاسی به نام Jan Kriwol به همراه همکاری با یک هنرمند CGI کار، به نام Markos Kay دست به خلق یک سری عکس با سیستم گردش خون انسان در زمینه زندگی روزمره شهری مانند خرید مواد غذایی، خوردن همبرگر و در حال استراحت زده‌اند.

    کریول ساکن ورشو است و به عکاسی از صحنه‌های اسکیت‌برد بسیار علاقه‌ دارد. او در بسیاری از عکس‌هایش هنر اسکیت‌بردینگ را با نورها و رنگ‌ها و توهم‌های خود ادغام کرده است و آثار جذابی خلق کرده است.

    زمانی که کریول نقاشی دوست دخترش از سیستم گردش خون انسانی که سیگار می‌کشید را دید، به این فکر کرد که ایجاد یک نسخه واقعی می‌تواند چالشی بزرگ باشد.

    کریول ایده خود را با چندین هنرمند CGI کار مطرح کرد، اما این پرژه بسیار پیچیده و دشوار بود و مانعی بود برای همکاری آنها. ولی سرانجام یک هنرمند CGI کار به نام کی اعلام آمادگی کرد. بلافاصله طرح چگونگی ارائه سیستم گردش خون به روشی که طبیعی جلوه کند مطرح شد.

    این دو هنرمند کتاب‌های آناتومی بدن انسان را مورد مطالعه قرار دادند و از تصاویر آنها الهام گرفتند که چگونه سیستم گردش خون انسان را به صورت طبیعی در وضعیت‌های مختلف زندگی شهری نمایش دهند، آنها همچنین تصاویر نمایشگاه Body Worlds که توسط دکتر Gunther von Hagens از سیستم گردش خون انسان است را به طور کامل مطالعه کردند.

    بزرگ‌ترین چالش این پرژه، ساخت آناتومی بدن انسان با سیستم گردش خون بود که با زندگی واقعی تطابق داشته باشد و طبیعی به نظر برسد. آنها زمان زیادی را صرف آزمایش پیکره در وضعیت‌های مختلف گذراندند و در بیشتر مواقع مجبور بودند موقعیتی غلو شده را ترسیم کنند تا از نظر بصری بشود سیستم گردش خون را به خوبی نشان داد.

    نتیجه این همکاری، خلق تصاویری به ظاهر ساده است که پیچیدگی‌هایی فراتر از یک تصویر را دارند، تصاوری از یک پیکره ظریف در محیط زندگی روزمره با کنترل کامل سایه‌ها و بازتاب‌ها. برای مثال توجه به محیط و زاویه تابش نور در ایستگاه اتوبوس که سایه‌ها بسیار طبیعی و دقیقی را دارد.

    می‌توانید عکس‌های کریول و طرحی‌های انتزاعی کی را در صفحات اینستاگرام آنها مشاهده کنید.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.