1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

طرز تهیه مرغ سرخ شده با مریم گلی و لیمو

شروع موضوع توسط DaniyaL ‏6/6/20 در انجمن غذاهای ایرانی

  1. Darkness

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/13
    ارسال ها:
    3,398
    تشکر شده:
    19,400
    امتیاز دستاورد:
    116
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    B4A
    مریم گلی یکی از گیاهان معطر فوق العاده است که برای طبخ بسیاری از غذاها مورد توجه قرار می گیرد. ابتدا فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت داغ و آن گاه برگ های مریم گلی و سبزیجات معطر را برای طعم بخشی مرغ در زیر پوست آن جاساز نمایید.

    [​IMG]

    برای ادامه طرز تهیه مرغ سرخ شده نیاز به بسته بندی مرغ دارید. برای این کار بال ها را از ناحیه پشت مرغ به هم ببندید. آن گاه پاهای مرغ را نیز به یکدیگر متصل نمایید.

    [​IMG]

    ۲ عدد لیمویی که برای خوش طعم کردن مرغ استفاده می کنید، می تواند در حفره های مرغ جای بگیرد. از روغن زیتون برای جلابخشی به مرغ استفاده کنید. این روغن را بر روی پوست مرغ بکشید.

    تابه مناسبی با توجه به سایز مرغ بردارید. مرغ را در آن بگذارید. برای پخت مرغ به حدود یک ساعت و ربع زمان نیاز دارید. مرغ شما باید تا زمانی که دما به ۱۶۵ درجه سانتی گراد(۳۲۵ درجه فارنهایت) می رسد، در فر باقی بماند.

    [​IMG]

    در ادامه سبزیجات را خرد کنید. سیب زمینی را برداشته و در روغن سرخ نمایید. برای طعم بخشی بیشتر از آویشن کمک بگیرید. سبزیجات نیز باید به مخلفات این تابه اضافه شوند. ترکیب آماده شده را باید به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید.

    [​IMG]

    مرغ را از فر بیرون بیاورید. پوست آن را جدا و لیموها را از آن بیرون بکشید. در ادامه می توانید مرغ را به تکه های لازم تقسیم و آن را با سبزیجات میل نمایید.

    [​IMG][​IMG]