1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

همسران و خانواده استاد محمدرضا شجریان

شروع موضوع توسط Anoosh ‏23/3/20 در انجمن بیوگرافی هنرمندان

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,817
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    استاد محمدرضا شجریان Mohammadreza Shajarian از نوابغ موسیقی در جهان بوده و هست که از افتخارات هنری برای کشور عزیزمان ایران است و با حضور در جای جای دنیا توانسته برای ایران افتخارات فراوانی کسب کند .

    [​IMG]
    محمدرضا شجریان

    استاد محمدرضا شجریان در طول زندگی با عزت خود دو بار ازدواج کرده است که فرخنده گل افشان همسر اول محمدرضا شجریان می باشد که به مدت 31 سال با وی زندگی کرد و سپس پس از طلاق محمدرضا شجریان از فرخنده گل افشان پس از یک سال کتایون خوانساری همسر دوم محمدرضا شجریان پای به زندگی وی نهاد و از نکات جالب توجه باجناق بودن محمدرضا شجریان و همایون شجریان پسرش می باشد که گیتا خوانساری همسر همایون شجریان خواهر کتایون خوانساری می باشد .

    [​IMG]
    خانواده محمدرضا شجریان

    در عکس بالا محمد رضا شجریان را در کنار فرزندانش مشاهده میفرمایید که از سمت راست ، همایون شجریان و مژگان شجریان و افسانه شجریان و در آخر فرزانه شجریان ایستاده اند . دو پسر کوچولو در تصویر دوقلوی فرزانه شجریان هستند که یکی سپهر و یکی سام نام دارد .

    محمدرضا شجریان در سال ۱۳۴۰، در سن ۲۱ سالگی و زمانی که معلم بود با خانم فرخنده گل افشان که وی نیز معلم دبستان بود آشنا شد و آنها در شهر قوچان پای سفره عقد نشستند و یک سال بعد یعنی در ۲۹ مرداد ۱۳۴۱ آنها جشن عروسی خود را در مشهد گرفتند و زندگی مشترک را آغاز کردند .

    [​IMG]
    فرخنده گل افشان

    حاصل ازدواج محمدرضا شجریان و فرخنده گل افشان یک پسر و سه دختر بوده است .

    همایون شجریان پسر محمدرضا شجریان و همسر اولش فرخنده گل افشان هست که راه پدر در موسیقی را ادامه داده و از خواننده های به نام و مشهور در ایران می باشد که در زمینه سنتی فعالیت بسیاری داشته است .

    [​IMG]
    همایون شجریان و گیتا خوانساری

    همسر همایون شجریان خانم گیتا خوانساری می باشد که خواهر کتایون خوانساری همسر دوم محمدرضا شجریان می باشد که محمدرضا شجریان و همایون شجریان را باجناق همدیگر کرده است .

    [​IMG]
    همایون شجریان و همسر و دخترش

    حاصل ازدواج همایون شجریان و گیتا خوانساری دختری به نام یاسمین شجریان می باشد .

    دختران محمدرضا شجریان و فرخنده گل افشان فرزانه شجریان ( راحله شجریان ) و افسانه شجریان و مژگان شجریان نام دارند .

    از فرزانه شجریان که برخی سایت ها وی را با اسم راحله شجریان معرفی کرده اند اطلاعات خاصی در دست نیست و همچنین عکس خاصی که واقعا مربوط به فرزانه شجریان باشد منتشر نشده است و عکس های گوناگونی در کنار محمدرضا شجریان از راحله شجریان منتشر شده است اما هیچ کدام تایید نشده و هر کدام مربوط به اشخاص دیگری است .

    مثلا عکس زیر که مربوط به محمدرضا شجریان و سپیده خداوردی بازیگر زن ایرانی می باشد به نام محمدرضا شجریان و فرزانه شجریان منتشر شده است .

    [​IMG]
    محمدرضا شجریان و سپیده خداوردی

    افسانه شجریان همسر پرویز مشکاتیان می باشد که دارای یک دختر به نام آوا مشکاتیان و یک پسر به نام آیین مشکاتیان می باشند که در سال 1365 در پی اختلافات محمدرضا شجریان با پرویز مشکاتیان ، افسانه شجریان از پرویز مشکاتیان طلاق میگیرد .

    [​IMG]
    افسانه شجریان و پرویز مشکاتیان

    [​IMG]
    آوا مشکاتیان و آیین مشکاتیان

    در مورد طلاق افسانه شجریان و پرویز مشکاتیان حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد و برخی اختلافات محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان که چندین کار همانند آلبوم بیداد همایون که از کارهای قدرتمند محمدرضا شجریان بوده است را با هم منتشر کردند و فشارهای طرفین بر افسانه شجریان را باعث جدایی افسانه شجریان از پرویز مشکاتیان میدانند .

    [​IMG]
    آوا مشکاتیان و آیین مشکاتیان

    مژگان شجریان همسر محمدعلی رفیعی است که در میان دختران محمدرضا شجریان بسیار برای هنر دوستان نام آشناتر است زیرا که مژگان شجریان نیز فعالیت های فراوانی در هنر موسیقی داشته است .

    [​IMG]
    مژگان شجریان

    مژگان شجریان کارشناس نقاشی و کارشناسی ارشد گرافیک را در مدارک تحصیلی خود دارد و نام مژگان شجریان و همسرش محمدعلی رفیعی در بیشتر کاست های محمدرضا شجریان مشاهده میگردد .

    [​IMG]
    مژگان شجریان

    مژگان شجریان نوازنده سه تار می باشد که با پدر در بیشتر آلبوم ها همکاری کرده است .

    محمدرضا شجریان در سال 1371 از همسر اول خود فرخنده گل افشان جدا شد و البته حرف و حدیث هایی نیز در مورد طلاق محمدرضا شجریان و فرخنده گل افشان می باشد که به دلیل مستند نبودن این صحبت ها از گفتن آن معذوریم .

    یک سال پس از جدایی محمدرضا شجریان و فرخنده گل افشان ، محمدرضا شجریان با همسر دومش کتایون خوانساری ازدواج کرد .

    [​IMG]
    محمدرضا شجریان و همسر دومش

    کتایون خوانساری متولد 1344 می باشد که در سن 26 سالگی با محمدرضا شجریان ازدواج کرد .

    کتایون خوانساری برای بار اول در پاریس ازدواج کرد که پس از مدتی کتایون خوانساری از همسر اول خود در پاریس جدا میشود و ازدواج خود با محمدرضا شجریان را بر اساس عشق میداند .

    [​IMG]
    محمدرضا شجریان و کتایون خوانساری

    همسر اول کتایون خوانساری مرد ایتالیایی است که حاصل ازدواج کتایون خوانساری و همسر اولش دختری به نام استفانی است که در کنار پدرش در پاریس زندگی میکند .

    حاصل ازدواج محمدرضا شجریان و همسر دومش کتایون خوانساری پسری به نام رایان شجریان است .

    [​IMG]
    محمدرضا شجریان و همسر دومش و پسرش

    رایان شجریان در ونکوور کانادا به دنیا آمده و کتایون خوانساری از شباهت بسیار رایان شجریان به پدرش میگوید و اینکه قطعا رایان شجریان از هنر محمدرضا شجریان بی نصیب نخواهد ماند .

    [​IMG]
    فرخنده گل افشان و همایون شجریان

    منبع سایت اولی ها
     
    hileya، AftabGardoon و M!LAD از این ارسال تشکر کرده اند.