1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

فواید صندلی ماساژور و مبل ماساژ

شروع موضوع توسط moein1366 ‏24/2/20 در انجمن سایر ورزش ها

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏27/12/19
    ارسال ها:
    34
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    صندلی ماساژور و یا همان مبل های ماساژور نخستین بار در سال 1980 به بازار ارائه شد اما امروزه با تکامل تکنولوژی انواع پیشرفته تری از آن تولید و به بازار ارائه شده است و حتی تکنیک هایی همانند ماساژهای انسانی در آن اعمال شده است.در واقع هدف استفاده از مبلهای ماساژور کاهش استرس و تسکین درد کمر و گردن است.صندلی های ماساژ جهت آرامش بخشی و یا ماساژ زیبایی استفاده می شوند.

    خرید صندلی ماساژور و روکش صندلی ماساژور با بهترین قیمت در رزان کالا

    سه دسته اصلی صندلی ماساژور وجود دارد:

    نوع اول فقط با استفاده از خاصیت لرزشی که دارند ماساژ می دهند،نوع دیگر با استفاده از رولهایی که در آنها تعبیه شد است به انجام ماساژ می پردازند.و دسته آخر علاوه بر استفاده از هر دوی این تکنولوژی ها از ماساژ بادی نیز استفاده می کنند و در نتیجه ماساژ کامل و بهتری را ارائه می دهند.



    یکی از ابزارهای ماساژ، صندلی ماساژور یا مبل های ماساژور می باشد که این صندلی های ماساژور برقی بصورت هوشمند و اتوماتیک پیشرفته ترین روشهای ماساژ بدن را اجرا می کنند که دارای فواید زیر می باشد:



    آرامش، رفع خستگی، کاهش استرس، اضطراب، خشم و فشار خون، تمدد اعصاب، بهبود جریان خون، افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها، تناسب اندام، ایجاد طراوت و شادابی پوست و تقویت عضلات ماساژ گیرنده

    فرآیند اکسید و دی اکسید شدن را در ماهیچه هایی که هیچ حرکتی ندارند را تسریع کرده و سلامت فرد را تضمین می کند. ماساژ سیستم متابولیک بدن را تقویت می کند و میزان سوخت و ساز بافت ها را افزایش می دهد که در کاهش وزن بسیار موثر است.

    ماساژ بدن یکی از موثرترین روشهای درمانی برای سیاتیک، کمر درد ، آرتروز، سر درد،آسم و مشکلات بد خوابی می باشد و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. پیشگیری از بیماری واریس، کوفتگی و گرفتگی عضلات و شکل نامناسب ستون فقرات از دیگر فواید ماساژ بدن می باشد. افزایش هوشیاری و شفافیت ذهنی، تحریک هیجانی، انگیزه مطلوب و احساس خوب بودن از دیگر خواص صندلی ماساژور می باشد و تمرکز سطح انرژی بدن در حال نرمال قرار گرفته و کانال هایی را برای ورود و خروج انرژی باز می کند.

    تسکین درد یکی از منافع واضح ماساژ است.

    زیرا ماساژ باعث آزاد شدن اندورفینها می شود. اندورفین ها مواد شیمیایی در مغز هستند که به طور طبیعی درد را کاهش می دهند.

    درد مزمن های مزمن ناحیه کمر، گرقتگی عضلات و همچنین سایر شرایط دردناک می تواند با ماساژ کاهش یابد.

    ماساژ سطح سروتونین در مغز را افزایش می دهد که به مشکلات افسردگی و اضطراب کمک می کند.

    بیشتر بخوانید:


    بهبود کیفیت خواب از فواید صندلی ماساژور:



    ماساژ با کاهش تنش و اضطراب و افزایش سطح سروتونین موجب آرامش می شود.



    همانطور که در بند پیشین گفته شد افزایش سطح آرامش فکری و روانی موجب می شود .



    سیستم لنفاوی با ماساژ تحریک می شود و با افزایش تعداد گلبولهای سفید و حذف سموم بدن موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی می شود.



    افزایش گردش خون پس از دریافت ماساژ کمک می کند تا خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی به همه ی اندام های بدن برسد.



    در نتیجه آن فرد ماساژ گیرنده احساس سرزندگی، نشاط و طراوت بی نظیری را تجربه می کند.



    فرد ماساژ گیرنده خوابی عمیق تری را تجربه کند و به همین خاطر ماساژ موجب بهبود کیفیت خواب می شود.



    از دیگر فواید صندلی ماساژور این است که می تواند یک مکمل مؤثر برای برنامه توانبخشی باشد. زیرا باعث می شود خون بیشتری در بدن افراد آسیب دیده منتقل شود.در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به بافت ها و عضلات آسیب دیده فرد می رسد که این امر باعث افزایش سرعت بازیابی آن ها می شود.

    مبل های ماساژور حالت اندامی بدن شما را تصحیح می کنند

    حتما نمی خواهید در سن پنجاه سالگی دولا دولا و با قوز راه بروید. تا وقتی جوان و انعطاف پذیر هستید حالت بدنی خود را تصحیح کنید و برای این کار از یک مبل ماساژور با کیفیت بهره ببرید. اگر بعد از اتمام کار و بازگشت به خانه احساس کمردرد کردید،‌وقت آن رسیده که با یک ماساژ بی نظیر از عضلات کوفته و خسته کمر خود پذیرایی کنید. یک ماساژ عضلات سفت شده را حرکت و سازمان دهی می کند، ردیف بودن ستون فقرات را بهبود می بخشد و تعادل جریان خون ناحیه کمر را متوازن می کند.



    فواید صندلی ماساژور برای کاهش درد

    ماساژ به خوبی می تواند نقش مهمی در کاهش درد در کمر و دیگر نواحی بدن ایفا کند. به همین ترتیب، صندلی ماساژور طراحی شده است تا درد را تسکین داده و آرامش را فراهم کند، اما بدون نیاز به تعامل فرد و فرد (استفاده از شخص ماساژور). ماساژ در فضای خانه، همراه با رفاه و درسترسی در هر زمان، دلایل عمده ای برای استفاده از صندلی ماساژور به عنوان یک ابزار بالقوه برای کاهش درد مورد استفاده قرار می گیرد.



    فواید درمانی صندلی ماساژور

    فواید صندلی های ماساژور فراتر از ریلکس کردن است و در حقیقت باعث بهبود یا حتی از بین بردن مشکلات سلامتی فرد میشود. ماساژ سوئدی ثابت کرده است که برای آرتروز زانو بسیار موثر است.

    صندلی ماساژ از طریق افزایش جریان خون باعث کاهش تولید اسید لاکتیک میگردد. انقباض و ریلکس کردن عضلات باعث میشوند شریانها از خون پر و خالی شوند ، که افزایش خروج ضایعات تولید شده مانند اسید لاکتیک را بدنبال دارد.

    در یک تحقیق” نوشته ی دکتر سینتیا فیلچ و مارتا براون منارد ، تنها یک ارتباط بین تنش و کشش عضلانی وجود ندارد ، بلکه طیف وسیعی از سایر شرایط و بیماریها هستند که تصور میشود بوسیله کشش تشدید یا متوقف میشوند. کشش میتواند باعث ترمیم بافت ازجمله ترمیم زخم ، کاهش و باعث افزایش فشار خون شود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏24/2/20