1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نکات کلیدی هنگام انتخاب نام دامنه

شروع موضوع توسط masi23 ‏22/2/20 در انجمن سئو (SEO)

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/2/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    در این مقاله به شما کمک می کنیم از روشی خلاقانه برای انتخاب نام دامنه استفاده کنید و برند تجاری خود را در ذهن ها ماندگار کنید. ترکیب دامنه های سطح بالا (TLD) با نام تجاری مجموعه شما می تواند ایده ای جالب توجه باشد. برای مثال می توانید از دامنه های TLD همچون .blog و .shop استفاده نمایید و به این صورت محور فعالیت وب سایت خود را پیش از ورود به کاربران معرفی نمایید. شما می توانید از ترکیب های متفاوتی در استفاده از TLDها بهره ببرید و نام و نشان تجاری مخصوص به خود را ایجاد کنید. این روش در برندسازی کسب و کارتان بسیار موثر خواهد بود.
    برای داشتن دامنه خلاقانه به چه نکاتی باید توجه نمود؟

    1. نام تجاری شرکت خود را با TLD ترکیب نمایید!
    شما می توانید با کمی دقت نامی ماندگار و جالب توجه برای کسب و کارتان بسازید تا مشتریانتان در هر شرایطی آن را از یاد نبرند. ادغام نام دامنه با TLD می تواند انتخاب مناسبی برای نشان تجاری شما باشد.وب سایت driflaway.coffee از همین روش استفاده نموده و به جای آن که تنها از Driflaway به عنوان نشان تجاری خود استفاده نماید، تمام عبارت driflaway.coffee را عنوان برندش معرفی نموده است.

    2. از عبارات و کلمات ساده استفاده نمایید!
    دامنه های کوتاه به خوبی در حافظه ثبت می شوند و می توان آن ها را به راحتی در نام تجاری شرکت نیز ادغام نمود. هر چه نام دامنه کوتاه تر باشد، بیشتر به یاد می ماند. همچنین تایپ کردن آن در مرورگر به سادگی رخ می دهند و رضایت بیشتری از کاربران به دست خواهید آورد. نام آمازون را در نظر بگیرد. اگر فروشگاه آمازون نامی طولانی و سخت انتخاب می کرد احتمال به یاد آوردن و سریع تایپ کردن آن چقدر بود؟

    3. نام های مشابه با انتخاب نهایی خود را تحت مالکیت در آورید!
    شاید این پیشنهاد برایتان عجیب باشد اما بهتر است بدانید این روش مانع از سوء استفاده، افراد سودجو می شود. مجددا وب سایت فروشگاهی آمازون را در نظر بگیرید. این فروشگاه دامنه .com را در اختیار دارد اما چند شکل دیگر این نام را همچون Amazon.shop تحت مالکیت خود آورده تا مانع از ایجاد وب سایت هایی با هدف سودجویی از برند آمازون شود. از این رو هویت آمازون امنیت بیشتری به دست آورده و کاربرانی را که دامنه اولیه آن ها را اشتباه می نویسند، به سوی سایت اصلی هدایت می کند.

    سخن پایانی
    استفاده از .com در نام دامنه انتخابی ساده است و اغلب افراد آن را تنها گزینه صحیح می دانند. اما این اعتقاد درست نبوده و TLDهای متعدد و جدیدی برای ساختن نام دامنه خلاقانه وجود دارند. از این رو بهتر است هنگام راه اندازی وب سایت خود، گزینه های مختلف پیش رو را کنار هم گذاشته و بهترینشان را برگزینید. مشاوزین ما در شرکت طراحی سایت نسل نت به خوبی می توانند در این امر شما را راهنمایی کنند.
    همچنین در زمینه های مختلف برندینگ، دیجیتال مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و ... نیز مانند سایت bigdropinc با شما همکاری خواهیم کرد.


     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏22/2/20
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏27/7/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    به نظرم منم یه سری نکات مهمه
    1. دامنه دارای کلمات اصلی باشد برای مثال net bazdeh
    2. دامنه بین 5 تا 10 حرف باشد یا از 3 تا 30 کاراکتر آغاز و پایان آن نیز ارقام نباشد- تشدید و تنوین نداشته باشد در نام دامنه از عدد استفاده نکرده باشیم بهتر است
    3. دامنه را دو یا سه ساله خریداری کنید

    امیدوارم مفید باشه " دستاورد فردا حاصل تلاش امروز " موفق و یروز باشید