1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آنچه داوطلبان کنکور ارشد کامپیوتر باید بدانند

شروع موضوع توسط liveamooz ‏24/12/19 در انجمن مهندسی کامپیوتر

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏24/12/19
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    اهمیت رشته کامپیوتر در دنیا
    رشته کامپیوتر یکی از رشته هایی است که باعث جهانی شدن اطلاعات و ارتباطات شده است.تا 10 سال اینده پیش بینی می شود در کشورهای پیشرفته نیاز به اینترنت همانند نیاز به برق ضروری است. با توجه به این نیاز و روند رشد استفاده از کامپیوتر اشتغال و موقعیت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر بیشتر می شود.


    مشاغل مربوط به رشته کامپیوتر
    شرکت های تولید کننده نرم افزار، شرکت های تولید کننده قطعات و مراکز صنعتی و تولیدی و بسیاری از شرکتها و موسسات خدماتی و آموزشی نیازمند این رشته هستند. می توان گفت مشاغل کامپیوتری در برگیرنده سریعترین صنایع در حال رشد هستند.

    پیش بینی می شود مشاغل مربوط به کامپیوتر تا سال 2022 بین 7 تا 25 درصد رشد خواهند داشت. در صورتی که برای سایر مشاغل این رشد 11 درصد خواهد بود.

    تنوع گرایشات رشته کامپیوتر مسیرهای شغلی متفاوتی را در اختیار شما قرار خواهد داد. بعضی از شغل ها با مدرک کاردانی یا کارشناسی هستند اما نیازمند چندسال تجربه در رشته کامپیوتر یا آی تی هستند. اگر مشاغل را مورد ارزیابی قرار دهیم مهندسی نرم افزار ، متخصص شبکه و تحلیل گر سیستم جز مشاغل با رتبه بالا هستند.

    اطلاعات در مورد حقوق و دسترسی شغلی و پیشرفت شغلی بر اساس U.S.Breau of Labor statistics می باشد.


    درآمد فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر
    اعداد و ارقام ذکر شده درامد کارمندان رشته کامپیوتر است. این اعداد در مورد کار آفرینان و صاحبان مشاغل بزرگ و متوسط صادق نیست. رنج حقوق کارمندانی که دارای مشاغل کامپیوتری هستند از ۲۲.۰۰۰$ در سال در پایین ترین حد تا ۱۴۰.۰۰۰$ در بالاترین حد اندازه‌گیری شده است. برای قیاس، باید به این نکته اشاره کرد که درآمد متوسط دیگر مشاغل ۳۴.۷۵۰$ است و در بیشتر بخش‌ها، مشاغل کامپیوتر با پرداخت بالاتر نسبت به سایر مسیرهای شغلی می باشند. علاوه بر این مشاغل کامپیوتری از نرخ بیکاری نسبتاْ پایین ۰.۹ تا ۴.۲ درصدی برخوردارند.

    روند رو به رشد استفاده از کامپیوتر در محافل عمومی و خصوصی، استفاده گسترده از شبکه اینترنت و زمینه های مرتبط با آن، فراهم آمدن شرایط آموزش و تجارت الکترونیک همه و همه دست به دست هم داده اند تا از هم اکنون چشم انداز روشنی نسبت به آینده این رشته وجود داشته باشد به نحوی که فعالان در این زمینه از آینده معلوم و مطمئنی برخوردار خواهند بود.

    با توجه به گسترش روز افزون دنیای کامپیوتر امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به متخصصان کامپیوتر احساس می‌شود. امروزه یک مهندس کامپیوتر اگر علاقمند به کار باشد، هیچ وقت با مشکل بی‌کاری روبه رو نمی‌شود. فرصت‌های شغلی این رشته به حدی گسترده و متعدد است که نه تنها فارغ التحصیلان این رشته به راحتی جذب بازار کار می‌شوند بلکه دانشجویان دو سال آخر این رشته نیز می توانند وارد بازار کار شده و فعالیت کنند.

    از آنجا که اکثر مشاغل کامپیوتری با کارمزد بالا دارای متقاضیان زیادی است در نتیجه انتظار می رود کسانی که برای این موقعیت ها انتخاب می شوند افرادی شایسته با تحصیلات کافی باشند. به طور کلی مشاغل کامپیوتر نیازمند حداقل مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر یا یک رشته مرتبط با کامپیور هستند.



    معرفی منابع ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات

    گرایش های کنکور ارشد کامپیوتر


    جمع بندی:

    انتخاب یکی از رشته‌های نرم افزار، معماری کامپیوتر، هوش مصنوعی، شبکه، امنیت و غیره تاثیر عمده ای بر موضوع پژوهش شما ندارد و این موضوع به نحوه انتخاب استاد راهنما و پروپوزال توسط خود دانشجو بستگی دارد. همچنین اینکه چه رشته‌ای هستید تاثیر به سزایی در آینده کاری و ادامه تحصیل شما در خارج از کشور ندارد و آینده درسی و شغلی این رشته‌ها به موضوع رساله و کار تحقیقاتی که در طی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انجام می دهید و همچنین مهارت‌های شما بستگی دارد.

    منبع: لایو آموز
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏24/12/19
    AftabGardoon از این پست تشکر کرده است.