وظیفه ی سیستم سوخت رسانی در موتورهای دیزل گرفتن سوخت از تانک و پاشش آن در محفظه احتراق به میزان لازم و در زمان تعیین شدهاین سیستم از نظر فشار سوخت رسانی به سه قسمت تقسیم می شود : 1- قسمت مکش که فشار آن کمتر از فشار اتمسفر می باشد. 2- قسمت دوم بخش کم فشار سیستم که فشاری بین سه تا 7 بار دارد. 3- قسمت پرفشار سیستم که با توجه به موتور تعبیه شده در سیستم فشاری حدود 200تا 2000بار دارد. اجزای سیستم سوخت رسانی که قصد معرفی آن را داریم تقریبا در انواع مختلف موتورها مشترک است. پمپ هواگیری : پمپ هواگیری می تواند به صورت دستی یا برقی باشد پمپ سوخت را از تانک گرفته و به داخل سیستم پمپ می کند فشار ایجادشده به حدی است که تمام سیستم پر از سوخت می شود و هوای موجود از آن خارج می شود این پمپ ها سوپاپ یکطرفه دارند که از برگشت سوخت به داخل تانک جلوگیری می کنند. 2-فیلتر آبگیری : این فیلتر همانگونه که از اسمش پیداست برای جداسازی آب و رطوبت از سوخت در سیستم قرار میگیرد. در این فیلتر یک سنسور قرار دارد در صورت وجود آب در سوخت اخطار می دهد. ه بقیه اجزای خودرو شامل فیلتر سوخت،پمپ انژکتور و انژکتورها می باشد که در مطالب قبل به آن خا پرداخته شده است.