1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چگونه درباره ما بنویسیم | صفحه درباره ما خود را جذاب کنید

شروع موضوع توسط DaniyaL ‏8/10/19 در انجمن مدیریت محتوا

  1. Darkness

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/13
    ارسال ها:
    3,398
    تشکر شده:
    19,400
    امتیاز دستاورد:
    116
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    B4A
    [​IMG]


    ساخت یک وب‌سایت، تنها درباره‌ی موضوعات طراحی ظاهر و برنامه‌نویسی نیست. موضوع مهم دیگر در این باره داشتن محتوای مناسب است. داشتن محتوایی متقاعدکننده یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها در بازاریابی درونگرا برای هر کسب و کاری است. بنابراین موضوع مهم پیش روی شما، داشتن محتوایی درخور است که بتواند برای نیازهای وب‌سایت مناسب باشد و شما را به اهداف استراتژی بازاریابی محتوایتان برساند. اگر بخواهیم نقطه‌ی آغازی برای این تولید محتوا تصور کنیم، شاید نگارش صفحه درباره‌ ما مهم‌ترین شروع باشد. اما اولین سوالی که در این مورد برای اغلب افراد پیش می‌آید آن است که چگونه درباره ما بنویسیم؟

    شاید شما هم نگران این موضوع باشید که نحوه نوشتن درباره ما چگونه است. در مرحله‌ی اول باید به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین قدم برای نوشتن صفحه‌ی درباره‌ی ما شناخت هویت منحصر به فرد کسب و کار شما است. سپس می‌توانید این هویت مخصوص را با دنیا به اشتراک گذارید. در حوزه‌ی بازاریابی محتوا، صفحه‌ی درباره‌ی ما یکی از مهم‌ترین بخش‌های وب‌سایت است. بنابراین نیاز دارید که آن را به شکلی کاملا دقیق بنویسید. این صفحه همچنین یکی از پر بازدیدترین صفحات وب‌سایت است، از این رو در بازاریابی محتوا نباید از اهمیت آن غافل شوید.

    شرکت‌های بسیار زیادی وجود دارند که صفحه درباره ما آن‌ها می‌تواند الگوی شما در نوشتن این قسمت باشند. شما می‌توانید نحوه نوشتن درباره ما را با توجه به عناصر استفاده شده درون این مثال‌ها برای خود ساده‌تر سازید.

    با خواندن این مقاله شما درخواهید یافت که چه مواردی برخی از صفحات درباره‌ی ما را به عناصری عالی در بازاریابی محتوا تبدیل می‌سازد. شما همچنین در پایان خواندن این مقاله در خواهید یافت که چگونه صفحه درباره ما بنویسید که بزرگی کسب و کار شما را به نحو مناسب به اشتراک گذارد. در ادامه ۱۲ مثال از صفحات درباره ما، از بهترین وب‌سایت‌ها در این حوزه را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به شما نشان می‌دهیم که چه عواملی سبب موفق بودن آن‌ها شده‌اند. اگر می‌خواهید به سوال « چگونه درباره ما بنویسیم » پاسخ دهید این مقاله را تا پایان بخوانید.

    • Yellow Leaf Hammocks
    • Eight Hour Day
    • Joe Payton
    • Apptopia
    • Moz
    • Aja Frost
    • Cultivated Wit
    • Nike
    • Refinery29
    • Marc Ensign
    • Bulldog Skincare
    • چگونه درباره ما بنویسیم؟
    Yellow Leaf Hammocks
    [​IMG]

    اگر یک داستان عالی درباره‌ی چگونگی تأثیر محصول و خدمت شما در تغییر زندگی افراد دارید، آن را به رشته‌ی تحریر درآورید. صفحه درباره ما بخشی مناسب برای جان دادن به چنین محتوایی است. داستان‌های مناسب می‌توانند به شکلی کاربردی سبب دوست‌داشتنی شدن و قابل‌پذیرش شدن برند شما شوند. همچنین این داستان‌ها می‌توانند به خدمات و محصول شما معنا بخشند. موضوع مهم دیگر در رابطه با این موضوع آن است که داستان‌های خوب برای افراد، جذاب است. معنی این موضوع آن است که، افراد بیشتر دوست دارند با این محتوا ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را بخوانند.

    صفحه درباره ما Yellow Leaf Hammocks به بهترین شکل این موضوع را توضیح می‌دهد که چگونه محصول آن‌ها می‌تواند زندگی افراد را تغییر دهد. این شرکت داستان خود را به قسمت‌های کوچکی تقسیم می‌کند که در آن‌ها کلمات و طراحی‌های گرافیک ساده اما قابل فهم ترکیبی فوق‌العاده را برای خواندگان به وجود آورده‌اند. این شرکت به معنای واقعی می‌داند که چه چیزی سبب منحصر به فرد شدن آن‌ها می‌شود و آن را در صفحه درباره ما انعکاس می‌دهند. شرکت Yellow Leaf Hammocks موضوع منحصر به فرد خود را در کمک واقعی به افراد برای داشتن آینده‌ای روشن‌تر دیده و خود را از رویکرد‌های خیریه و صدقه‌محور دور می‌سازد. این موضوع منحصر به فرد که شرکت را از دیگر کسب و کارها متمایز می‌سازد در سراسر صفحه درباره ما قابل حس است.

    هر شرکتی یک داستان برای گفتن دارد. بنابراین قابلیت‌های داستان‌گویی خود را از کلاس‌های قدیمی مدرسه به خاطر آورید و در تولید محتوا صفحه‌ی درباره‌ ما استفاده کنید. برای این منظور استفاده از طراحی‌های گرافیکی جذاب را هم فراموش نکنید. تمامی این موارد می‌تواند به شما در بازاریابی محتوا یاری رساند.

    چگونه درباره ما بنویسیم؟
    ارائه دادن یک الگو برای صفحه درباره ما شما که بتواند همه چیز را در بر داشته باشد بسیار سخت است. راه‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها داستان کسب و کار خود را بیان کنید. اما با توجه به مثال‌هایی که همین الان به آن‌ها اشاره کردیم، چندین قدم است که در هنگام تهیه‌ی صفحه‌ی درباره‌ی ما باید به آن‌ها توجه کنید. تمامی این موارد در نحوه نوشتن درباره ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اگر شما هم می‌خواهید به سؤال «چگونه درباره ما بنویسیم» پاسخ دهید، به خواندن سطور زیر ادامه دهید.

    به صورت کلی ۸ قدم اساسی وجود دارد که در نحوه نوشتن درباره ما بسیار مهم هستند. مثال‌های بالا همه به نوعی طبق این ۸ قدم عمل کرده‌اند و می‌توان نتیجه‌ی این موارد را در مثال‌ها دید.



    ۱- یک شرح ماموریت ایجاد کنید.
    صفحه درباره ما شما بسیار بیشتر از تنها یک شرح ماموریت خواهد بود. اما برای کشیدن افراد به سمت خود باید به صورت خلاصه اهداف خود را در حوزه‌ی کسب و کار مشخص کنید. شما در حال انجام چه کاری هستید؟ چرا باید بازدیدکننده‌های شما از خدمات شما استفاده کرده و برای شما اهمیت قائل شوند؟



    ۲- داستان شرکت خود را برجسته سازید.
    ممکن است کسب و کار شما یک تاریخ طولانی پر از تغییرات بزرگ نداشته باشد و همچنان در مراحل اولیه‌ی خود باشید. اما با این حال صحبت درباره‌ی ریشه‌های کسب و کار در صفحه درباره ما می‌تواند ایده‌ی بسیار خوبی باشد. بنابراین سعی کنید نقاط قوت خود را پیش از بنیان‌گذاری شرکت بیان کنید. به این شکل می‌توانید یک پیش‌زمینه از فعالیت کنونی خود را به خوانندگان ارائه دهید.



    ۳- مسیر تکامل خود را بیان کنید.
    حتی اگر دارای یک کسب و کار کوچک هستید، از اینکه استراتژی کسب و کار و یا حتی شکل تفکر شما پس از شروع کار تغییر کرده است خجالت زده نباشید. در حقیقت بیان این مسیر تکامل در صفحه درباره ما می‌تواند داستانی که خوانندگان در حال خواندن آن هستند را تقویت کند.

    صفحه درباره ما جایی عالی برای صحبت درباره‌ی نقطه‌ی شروع، مسیر رشد و ایده‌آل‌های شما است. از این فرصت برای بیان بیشتر درباره‌ی داستان کسب و کارتان استفاده کرده و به افراد نشان دهید که همواره برای تغییرات و وقف دادن کسب و کار بر اساس نیازهای موجود آماده‌اید.



    ۴- درباره‌ی لحظه‌‌ای که در آن به یک ایده‌ی جدید رسیدید صحبت کنید.
    هر کسب و کار خوب طبق یک ایده پایه‌گذاری شده است. ایده‌ای که محیط کسب و کار کنونی همچنان به خود ندیده است. ایده‌ی شما چیست؟ از لحظه‌ی رسیدن به این ایده به عنوان یک نقطه‌ی محوری در داستان کسب و کار خود استفاده کنید. با چه چالش‌هایی در توسعه‌ی کسب و کار خود مواجه شدید؟ چگونه این چالش‌ها و یا تحقیق‌ها کسب و کار امروزی شما را شکل داده‌اند؟



    ۵- توضیح دهید که به چه کسی خدمت رسانی می‌کنید.
    اگر چه داشتن خوانندگان هر چه بیشتر برای صفحه درباره ما موضوع بدی نیست. اما قاعدتاً شما قرار نیست که به همه‌ی آن‌ها محصول و یا خدمت خود را ارائه دهید. در این میان است که اهمیت مشخص کردن مخاطبین هدف نمایان می‌شود. شما باید خریداران اصلی خود را مشخص کنید. وجود شما برای چه کسانی مهم است؟ به کدام افراد می‌خواهید خدمت رسانی کنید؟



    ۶- خدمت ارائه شده‌ی خود را بیان کنید.
    زمانی که دارید مخاطبان هدف خود را مشخص می‌کنید، توضیح دهید که دقیقاً چه خدمات و یا محصولاتی را به آن‌ها ارائه می‌دهید. بسیاری از شرکت‌ها، خدمات و یا محصولات خود را در وب‌سایت مشخص می‌کنند و در قسمت درباره ما بخشی را به آن اختصاص نمی‌دهند. به این شکل خریدار شاید دقیقاً نتواند متوجه شود که برای چه چیزی پول پرداخت خواهد کرد. این شرکت‌ها اغلب می‌ترسند که توضیح متنی محصولات و خدمات آن‌ها شاید به اندازه‌ی کافی جذاب نباشد.

    با این حال داشتن تنها یکی دو جمله که به خریداران بالقوه‌ی شما خدمت و محصولتان را معرفی می‌کند می‌تواند باعث شود که زمان بیشتری را صرف گشت و گذار درون وب‌سایتتان کنند.



    ۷- به افراد و کسب و کارهایی که خدمت رسانی کردید اشاره کنید.
    آیا دارای مشتریانی وفادار هستید؟ در صفحه درباره ما شرکت خود به دنیا نشان دهید که چه کسانی به شما اعتماد کرده‌اند و از کار شما سود برده‌اند.

    طبق تحقیقات Dimensional Research، شناخت موفقیت‌های گذشته‌ی شما می‌تواند در تصمیم به استفاده از خدماتتان در ۹۰٪ مشتریان B2B تأثیر گذار باشد. حتی اگر همچنان مطالعاتی وسیع در رابطه با مشکلاتی که به حل آن‌ها در رابطه با مشتریان خود کمک کرده‌اید ندارید نگران نباشید. صفحه درباره ما جایی عالی برای اشاره‌ی حداقلی به آن‌ها است.



    ۸- ارزش‌های خود را توصیف کنید.
    مشتریان علاقه دارند که همچون انسان‌ها با آن‌ها برخورد شود. برای این منظور، آن‌ها نیاز دارند که حس کنند که با انسان‌های واقعی در رابطه هستند. زمانی که تولید محتوای صفحه درباره ما را تمام می‌کنید، خود و یا تیمتان را معرفی کنید. شما همچنین باید به ارزش‌های شخصی خود اشاره کنید. چه تصویر بزرگ‌تری از زندگی درون کسب و کار شما تأثیر گذار است؟ فرهنگ سازمانی کسب و کار شما چگونه است؟



    تا اینجا امیدواریم که نوشتن صفحه درباره ما برای شما یک موضوع دلهره آور جلوه نکرده و همچنان جذابیت خود را حفظ کرده باشد. اگر بتوانید به شکلی مناسب، خلاقانه و دوستانه داستان برند خود را بیان کنید در مسیر درست قرار دارید.
     
    n@der، m naizar، Anoosh و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/20
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    8
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    سلام شما این مطلبو خودتون نوشتین؟ یا ترجمه اس؟
     
  3. Darkness

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/13
    ارسال ها:
    3,398
    تشکر شده:
    19,400
    امتیاز دستاورد:
    116
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    B4A
    سلام دوست عزیز @};-
    ترجمه هست
     
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/20
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    8
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    بقیه مطالبی که توی انجمنا هست هم اینجوریه؟ :تشکر اپل:
     
  5. Darkness

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/13
    ارسال ها:
    3,398
    تشکر شده:
    19,400
    امتیاز دستاورد:
    116
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    B4A

    همه نه.... بیشتر از سایت های معتبر و خود دوستان هم زحمت میکشن برای تهیه مطالب @};-
     
    n@der از این پست تشکر کرده است.