1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

زمان تعویض باتری خودرو

شروع موضوع توسط reza0ya ‏7/8/19 در انجمن سایر خودروها

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏30/6/19
    ارسال ها:
    167
    تشکر شده:
    165
    امتیاز دستاورد:
    43
    جنسیت:
    مرد
    شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خودرو موقع استارت روشن نمی شود و کلافه می شوید و سراغ اولین چیزی می روید که باتری ماشین است برآن شدیم که عملکرد باتری و نشانه های پایان عمر باتری را شرح دهیم.
    کار باتری خود این است که آمپر مورد نیاز را به استاتر موتور می دهد و باعث چرخش میل لنگ شده و پیشرانه به سرعت روشن می شود.زمانی که از عمر باتری بگذرد شدت جریانی که می تواند تولید کند کاهش می یابد و خودرو با تاخیر روشن می شود در داخل بدنه‌ی پلاستیکی باتری تعدادی صفحه‌ی سربی وجود دارند که به صورت خط به خط جاسازی شده‌اند. این صفحات در مخلوطی از آب و اسید سولفوریک غوطه‌ور هستند و این مایع فضای بین آن‌ها را پر کرده است. این صفحات برای مقاومت بالایی طراحی شده‌اند اما شرایطی وجود دارند که می‌توانند سبب شکسته شدن ساختار داخلی آن‌ها شوند. برای مثال، اگر مدت زمان طولانی را در حالتی رانندگی کنید که باتری در جای خود محکم نشده باشد و مدام تحت لرزش و ارتعاشات قرار داشته باشد چنین شرایطی می‌تواند منجر به ضعیف شدن صفحات گردد. همچنین حرارت بیش از اندازه در زمان تابستان نیز می‌تواند واکنش‌های شیمیایی را که منجر به کاهش عمر باتری می‌شوند را سرعت بخشد.
    از نشانه های پایان عمر باتری این است که خودرو پس از طی مسافت طولانی خاموش شود و دوباره برای استارت زدن به مشکل برخورد.در شرایط عادی عمر باتری های معمولی 4 الی 5 سال می باشد.

    [​IMG]