1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نکاتی در مورد نوشتن رزومه

شروع موضوع توسط AftabGardoon ‏8/6/19 در انجمن مقالات آموزشی

Tags:
  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    لازم نیست در قسمت بالای رزومه کار خاصی بکنید

    بعضی از متقاضیان سعی می‌کنند که با استفاده از ویژگی‌های برنامه ورد در قسمت هِدِر نامه و بازی با اسم خود تاثیر خوبی روی مخاطب بگذارند. در حالی که در شرکت‌های بزرگ خیلی وقت‌ها این مخاطب فقط یک برنامه کامپیوتری است و نمی‌تواند این هدرها را بخواند و در نتیجه پرونده شما به عنوان متقاضی ناشناس به بایگانی سپرده می‌شود. بنایراین از روش‌های معمولی و ساده برای ذکر نامتان استفاده کنید.
     
    m naizar و DaniyaL از این پست تشکر کرده اند.
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    توصیه نویسنده ی مقاله...


    در زندگی کاری‌ام، بارها پیش آمده که در موقعیت خواندن رزومه و یا انجام مصاحبه شغلی قرار بگیرم و یا شاهد انجام آن باشم. تقریبا هر 20 نکته بالا، کاربردی و موثر هستند. جالب است که برای اطمینان از کاربردی بودن یکی دو مورد از موارد بالا از گوگل کمک گرفتم. مثلا در مورد این که عکس‌تان را در رزومه قرار ندهید، وقتی کلمه Resume را در بخش تصاویر گوگل وارد کردم در صفحه اول از بین سی رزومه خارجی، تنها دو رزومه عکس متقاضی را داشت. اما وقتی کلمه رزومه را به فارسی جستجو کردم تنها سه مورد از سی مورد عکس نداشت!

    البته انجام بعضی از نکات‌ بیست‌گانه بالا مثل این که اسامی متقاضیان توسط برنامه پردازش ‌شود برای ما امکان‌پذیر نبود. (اگرچه این روزها واقعا باب شده است). اما به عنوان تجربه شخصی خودم دلم می‌خواهد به دو سه نکته اشاره کنم.

    اغلب در موقع خواندن رزومه و یا مصاحبه، وقتی متقاضی‌ سوابق شغلی خود را ذکر می‌کرد، به زمان پایان یک کار و شروع کار بعدی حساس بودم (مورد 7)، اما مهم‌تر از آن دلیل قطع همکاری متقاضی با شرکت قبلی بود. بنابراین برای این مورد بهتر است جواب مناسبی داشته باشید.

    به مدیران استخدام توصیه می‌شود که با محل کار قبلی متقاضی تماس گرفته و با یکی از مسئولان آن شرکت در مورد متقاضی صحبت کنند. اگرچه خودم هیچ‌وقت این کار را نکردم، اما همیشه این امکان وجود دارد که مدیر استخدام، در مورد شما از شرکت قبلی تحقیق کند.

    آخرین توصیه‌ام به متقاضیان در واقع چکیده‌ای از تمام مطالب بالا است: خودتان باشید. چه در رزومه و چه در مصاحبه، اگر خودتان را بیشتر از آن که هستید نشان دهید، به فرض که شغل مورد نظر را به دست آورید، دیر یا زود همه متوجه خواهند شد که شما چه‌کاره‌اید. اگر هم کم‌تر از آنچه که هستید نشان بدهید، به دست خود احتمال به دست آوردن شغل را پایین می‌آورید. «خود» شما، زیباتر و اثرگذار از هر صورتکی است که به چهره بزنید.
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.
  3. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    مجله ی شبکه منبع هسد:))
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.