1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مزایا و معایب کراتینه کردن مو

شروع موضوع توسط nedataheri ‏12/2/19 در انجمن آرایش و زیبایی

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏13/1/19
    ارسال ها:
    51
    تشکر شده:
    26
    امتیاز دستاورد:
    18
    [​IMG]

    حتما شما هم درباره کراتینه کردن مو چیزهایی شنیده‌اید. بسیاری از افراد علاقه زیادی به استفاده از این روش برای بهبود وضعیت ظاهری موهای خود دارند. در این مقاله وب‌سایت مرکز تخصصی ندا طاهری، می‌خواهیم درباره ویژگی‌ها، مزایا و معایب کراتینه کردن مو نکاتی را با شما در میان بگذاریم.

    کراتین مو چگونه کار می‌کند؟
    برای پاسخ به این سوال، قبل از هر چیز باید بدانید کراتینه کردن مو چیست و چه اثری بر مو دارد. کراتین نوعی پروتئین است که در بافت‌های مختلف بدن از جمله مو وجود دارد. حضور کراتین در مو برای استحکام، زیبایی و صاف بودن آن ضروری است. موهای ما به‌طور طبیعی در بافت خود حاوی کراتین است؛ اما گاهی میزان این کراتین کاهش یافته و باعث بد حالت، ضعیف و وز شدن موها می‌شود. همین‌طور موهای وز و فر دارای کراتین کمتری از موهای صاف هستند.

    همین مسئله باعث شده است روشی برای بهبود این وضعیت پدید آید. روشی که معمولا به آن کراتینه کردن مو می‌گویند. این روش باعث صاف شدن موهای شما شده و به آن استحکام، زیبایی و درخشندگی خاصی می‌دهد. کراتینه کردن مو به کمک ماده کراتین و اتوی مو انجام می‌شود. در این روش ماده کراتین روی دسته‌ای از موها مالیده شده و سپس به کمک اتوی مو به خورد مو می‌رود.

    مزایای کراتین مو
    واضح است که اولین و مهم‌ترین مزیت کراتین مو صاف شدن موهای مجعد و فر شما است. بنابراین بسیاری از افراد از کراتینه کردن مو دقیقا برای رسیدن به همین هدف استفاده می‌کنند.

    با صاف شدن موهای مجعد شما می‌توانید در زمان زیادی که هر روز به اتو و سشوار کشیدن مو می‌پردازید، صرفه‌جویی کنید. البته با کراتینه کردن مو شما کاملا از سشوار و اتوی مو بی‌نیاز نمی‌شوید؛ اما در مدت بسیار کمتری قادر خواهید بود موهای خود را صاف و خوش حالت کنید. حتما می‌دانید که استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو تا چه حد می‌تواند برای موهای شما مضر باشد.

    بسیاری از افراد در شرایط متفاوت آب و هوایی دچار وز و تجعد در مو می‌شوند. استفاده از کراتین مو در این افراد، مشکل را به‌طور کامل حل می‌کند. به‌طوری که با حضور در مناطق مرطوب و یا حتی در معرض باران، می‌توانند مطمئن باشند که برای موهای‌شان اتفاقی نمی‌افتد.

    همچنین توجه کنید که کراتین مو تنها برای صاف کردن مو نیست. این روش می‌تواند در بهبود ظاهری، افزایش استحکام، صاف شدن و درخشندگی مو نیز موثر باشد. پس شما با انجام کراتین مو در عمل با یک تیر چند نشان زده‌اید.

    معایب کراتین مو
    قابل انکار نیست که هر روش ترمیمی در کنار مزایا، دارای معایبی هم هست. اما وقتی روشی مورد استقبال قرار می‌گیرد به این معناست که مزایای آن بسیار بیشتر از عیوب آن بوده است.

    به عنوان مهم‌ترین ایراد کراتین مو باید به دوام نسبت کوتاه آن اشاره کرد. به‌طور معمول کراتین مو حدود ۲ الی ۳ ماه دوام دارد؛ و پس از این مدت باید اقدام به تجدید آن نمایید.

    همچنین در موارد بسیار خاص و در بعضی از افراد استفاده از روش کراتین مو بهتر است با مشورت پزشک متخصص پوست و مو انجام شود. اگر شما جزو افرادی هستید که به طور مداوم دچار شوره سر یا پسوریازیس در پوست سر خود هستید؛ در این زمینه بهتر است بیشتر دقت کنید.

    یکی دیگر از موارد احتیاطی توجه به میزان فرمالدئید موجود در کراتین مصرفی است. میزان این ماده در کراتین بر اساس استانداردهای جهانی سلامت تعیین شده است؛ و در صورت استفاده از مواد اولیه استاندارد هیچ‌گونه ضرری برای شما ندارد. اما متاسفانه بعضی از اشخاص برای بهبود نتیجه و به‌طور سرخود بر غلظت این ماده اضافه می‌کنند؛ که در این شرایط و استفاده بلند‌مدت (بخصوص برای آرایشگران که مداوم در معرض آن هستند) ممکن است خطراتی داشته باشد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏2/5/19
    DaniyaL و کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/8/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    خدمات کراتینه مو، پیشنهادی مناسب برای افرادی است که موهای وز و آسیب دیده دارند. این روش باعث زیبایی و سلامت هر مویی می شود. کراتین، پروتئینی است که باعث درخشندگی و صافی مو می شود. برای ترمیم موهای آسیب دیده نیز از کراتین استفاده می شود. در ادامه ی این مطلب به ارائه ی اطلاعات بیشتری درباره کراتینه مو و خدمات کراتینه مو و ویژگی های آن می پردازیم.

    داشتن مویی زیبا و درخشان تاثیر زیادی بر جذابیت چهره ی افراد دارد. کسانی که دوست دارند در موقعیت های مختلف تاثیرگذار باشند، اهمیت زیادی برای پوشش و ظاهر خود قائلند. مو یکی از مهمترین اجزای چهره است که نیاز به رسیدگی زیاد دارد. خوشبختانه امروزه روش های مختلفی برای رسیدگی مو وجود دارد، که یکی از مدرن ترین و بهترین این روش ها، کراتینه مو است. این روش برای انواع موهای آسیب دیده، وز، فر و ... مناسب است.

    تاریخچه کراتینه مو
    قرن هاست که داشتن موهای صاف یکی از انتخاب های محبوب مدل مو برای زنان در سراسر جهان است. از روزگار مصر باستان که از صفحات آهن مسطح برای صاف کردن مو استفاده می شد، تا درمان های شیمیایی اخیر - زنان آرزوی سبک های مستقیم بدون وز را دارند. در واقع، برای کسانی که موهای خود را نمی پذیرند، موهای صاف و بدون مویی که به راحتی کنترل می شوند می تواند یک تلاش مادام العمر باشد.

    به لطف پیشرفت های خارق العاده در صنعت مو و زیبایی، دستیابی به یک مدل موی صاف و بی نقص روزمره اکنون از همیشه آسان تر است. یکی از دلپذیر ترین این روش ها کراتینه مو است که عمری نسبتا طولانی دارد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏2/11/20
    کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده است.
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/8/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    چگونه از مو کراتینه شده محافظت کنیم؟
    موی کراتینه شده نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد که انجام آن ها، تاثیر چشمگیری بر ماندگاری صافی و درخشندگی مو دارد. استفاده از شامپو ها و نرم کننده های مخصوص، باعث می شود کراتینه عمر بیشتری کند و حداقل تا شش ماه دوام پیدا کند. بعد از کراتینه مو، باید با استفاده از رنگ های بدون آمونیاک مو را رنگ کرد، زیرا رنگ های شیمیایی و آمونیاک دار به موی کراتینه شده آسیب می زنند و ماندگاری آن را کم می کنند. البته بهتر است تا جایی که امکان دارد موی کراتینه رنگ نشود. زیرا این کار با وجود اینکه به مو آسیبی می زند، عمر کراتینه را کم می کند. بنابراین، بهتر است قبل از انجام کراتینه، مو را رنگ کرد تا کراتینه حداقل شش ماه ماندگاری داشته باشد.

    [​IMG]

    کراتینه روشی است که پروتئین مورد نیاز مو را تامین می کند و باعث صافی و درخشش موها می شود. افراد زیادی به دنبال داشتن موهایی لخت و مرتب هستند، کراتینه همان راهی است که می تواند آن ها را به خواسته شان برساند. این روش شش ماه ماندگاری دارد و ضمن سلامت و درخششی که به همراه دارد، باعث می شود مو به راحتی و بدون نیاز به ابزارهای حرارتی حالت بگیرد. کراتینه مو را از آسیب های احتمالی صاف کننده های شیمیایی مو در امان می دارد.

    فواید کراتینه مو چیست ؟
    خدمات کراتینه مو تاثیرات جذاب زیادی به همراه دارد و باعث طراوت و زیبایی مو می شود. یکی از فواید چشمگیر کراتینه مو، ماندگاری و عمر طولانی آن است. این روش باعث می شود افراد زمان خود را صرفه جویی کنند و نیازی نباشد هر روز موهای خود را با استفاده از سشوار، اتو و دیگر ابزارهای حرارتی و صاف کننده مرتب کنند. افراد زیادی هستند که از موهای وز و نافرمان خود خسته شده اند و دیگر حوصله ی روش های قدیمی را ندارند. کراتینه مو پیشنهادی مناسب برای این افراد است، زیرا مویی صاف و درخشان به آن ها می بخشد و حدود شش ماه ماندگار است. گفتنی است، کراتینه با کیفیت، ریزش و شکستگی مو را کاهش می دهد.

    نمایشگر ویدیو
    00:00
    00:15
    برخی از افراد کراتینه مو را اقدامی لوکس می دانند و به قیمت آن اعتراض می کنند. اما جالب است بدانید با توجه به فوایدی که کراتینه مو برای افراد دارد، نسبت به روش های مشابه قیمت به صرفه تری دارد. در ادامه به به برخی از فواید کراتینه مو اشاره می کنیم:

    صافی و لختی
    کراتینه باعث ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده می شود و مویی صاف و درخشان به انسان می بخشد.موی کراتینه شده جذابیت زیادی را به چهره افراد می بخشد و باعث تقویت اعتماد به نفس و حس رضایت آن ها می شود. مویی لخت و نرم که به راحتی حالت می گیرد و فرد را از دست موهای وز و سخت راحت می کند. همانطور که در سایت بیتوته اشاره شده است : کراتینه کردن مو یکی از روش های رایج صاف کردن مو و بر طرف کردن وزوز موهاست و اصطلاحا به آن “صاف کننده، معجزه گر” لقب داده می شود.

    نداشتن محدودیت
    کراتینه روشی است که برای موهای مختلف استفاده می شود و فرقی ندارد مو صاف باشد، وز باشد یا فر. گفتنی است کراتینه برای موهای رنگ شده نیز مناسب است ، فقط بهتر است کراتینه بعد از رنگ کردن مو انجام شود تا عمر بیشتری داشته باشد.

    زیبایی چندماهه
    کراتینه عمری بین سه تا شش ماه دارد و با استفاده از شامپوهای ویژه می توان بر ماندگاری آن افزود. موی کراتینه شده در هر حالتی، زیبایی خود را حفظ می کند و نیازی نیست فرد قبل از هر مراسمی وقت زیادی را صرف رسیدگی به مو کند و از ابزارهای حرارتی که به مو آسیب می رسانند، استفاده کند.
     
    کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده است.
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏31/7/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    سلام مرسی از مطالب مفید تون
    من خودم برای تثبیت بیشتر کراتینه روی موهام از شامپو بدون سولفات جولیتا اُستی استفاده می کنم و خیلی راضیم ماسک موهای کراتینه همین برند هم تازه شروع کردم