1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مردی برای تمام فصول و نقاشی هایش

شروع موضوع توسط visualart ‏11/12/18 در انجمن نقاشی و گرافیک

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏11/12/18
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    لئونادو داوینچی را می توان یکی از شگفتی های جهان نامید، وی هنرمند، مهندس، منجم، کالبد شکاف، آناتومیست، نقاش، مجسمه ساز و... می باشد. لئونادو اختراعات بسیاری در حیطه نظامی، هنری، و ... را دارا می باشد. به طوری که اگر این مرد بزرگ در جهان ما وجود نداشت شاید به طور کل دنیای ما شکل دیگری پیدا می کرد. در پیرامون این شخص بزرگ داستنها و روایت های بسیاری وجود دارد، از موضوع پدر وی گرفته تا ارتباط لئونارودو با موجودات فرا زمینی. بسیاری وی را یک دوستدار حیوانات و گیاه خوار میدانند، به طوری که حکایتهایی در مورد اینکه وی در بازار می گشت و حیواناتی که در قفس برای فروش وجود داشتند را خریداری کرده و آزاد می کرد. وقتی در مورد هنر و طراحی حرف می زنیم یکی از سرآمدهای این حوزه همانا لئوناردوی بزرگ می باشد.
    لئوناردو به شکل سنتی آن دوران آموزش ندید، وی زمان بسیاری را صرف نگاه کرد به حیوانات، درختان و گشتن در طبیعت میکرد. این سخن وی که طبیعت می تواند بهترین استاد یک هنرمند باشد بسیار مشهور است. وی در حیطه نقاشی سخن جالبی دارد، وی میگوید آثاری که طبیعت را به تصویر می کشد می تواند بیشتر از آثاری که انسان را نمایندگی می کند شگفت انگیز باشد. لئوناردو در منطقه وینچی و در طبیعت آن بسیار به کنکاش و آموختن پرداخت. مناظر منطقه توسکانی در تمام عمر هنری وی با او همراه بود و در تمام آثار وی می توان تاثیر آن را مشاهده کرد. وی عاشق سادگی و در عین حال اسرار آمیز بودن طبیعت بود. اما یکی از رویاهای این نابغه بزرگ این بود که روزی انسان بتواند مانند یک پرنده آزادانه در آسمان به پرواز درآید، بنابراین می توان یکی از پیشگامان ایده پرواز را نیز این هنرمند بزرگ قلمداد کرد. لئوناردو تجربیات زیادی را از سر گذرانده و وقایع غریبی برای این هنرمند پیچیده نیز پیش آمده است که داستان زندگی این مرد بزرگ را بسیار جالب و شنیدنی کرده است.

    [​IMG]
    نقشه مربوط به مرکز ایتالیا که توسط لئوناردو تهیه شده است

    وی خود به تنهایی یک سبک و یک فرهنگ جدید را پایه گذاری کرد. وی در طول زندگی طلایی خود مقاله ها و مطالب بسیاری در مورد هنر و دانش نوشت. این مطالب نه فقط برای کشور خود بلکه برای تمام جهان ارزش بسیار دارد. خیلی از موارد و موضوعاتی که پیرامون این نابغه بزرگ وجود دارد حالت اسرار آمیز و رازآلود دارد. از نوع دستخط لئوناردو تا ناپدید شدن وی در یک دوره زمانی، نقشه های وی و طرح اختراعات او همه و همه روایتگر یک نابغه بسیار مرموز و انسانی چند لایه و بسیار پیچیده می باشد. در طول سالهای زندگی لئوناردو انفجار ایده های مختلف توسط متفکرین و هنرمندان بسیاری روی داد. این وقایع یک عصر و دوران جدید را آغاز نمود که آثار آن تا به امروز نیز بر جوامع بشری باقی مانده و چه بسا پایه گذار تمدن جدید و علوم پیشرفته نیز می باشد. برای شخصی مانند لئوناردی این دوره تقریبا یک دوره ایده آل برای زیستن بود. لئوناردو از دوران کودکی در منطقه وینچی توسکانی شروع به تحقیق و کنکاش محیط پیرامون خود کرد. وی در همان سنین کودکی شروع به تحقیق و کنکاش بر روی گیاهان، حیوانات و حشرات کرد. متاسفانه لئوناردو یک موقعیت خاص و نامناسب داشت، وی فرزند نامشروع یک شخص مشهور بود. و مادر وی زنی روستایی که اطراف شهر زندگی می کرد بود. لئوناردو در خانه پدر زندگی می کرد و مادر او با مردی هم طبقه خود ازدواج کرد. لئوناردو یک کودکی شاد را در خانه پدر خود سپری کرد اما با این حال به دلیل شرایط تولد امکانات زیادی را از دست داد. اما یک موضوع مهم در مورد لئوناردو توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده، وی در یک مدت زمانی ناپدید شد و پس از بازگشت برای وی اتفاقات عجیبی رخ داد.
    منبع: نقاشی و سبکها و هنرمندان
     
    Anoosh، DaniyaL و Mohammad از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏25/12/19
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    سقف کلیسای سی ستین رو هم لئوناردو نقاشی کرده بود،یا کس دیگه ای؟
     
    AftabGardoon از این پست تشکر کرده است.
  3. Darkness

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/13
    ارسال ها:
    3,398
    تشکر شده:
    19,400
    امتیاز دستاورد:
    116
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    B4A
    خیر داوینچی نبوده، میکل آنژ نقاشی کرده.
     
    AftabGardoon از این پست تشکر کرده است.
  4. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,783
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    البته در ان زمان علوم چندان پیشرفتی نداشته و دانستن مجموعه مهندسی، منجمی، کالبد شکافی، آناتومی، مجسمه سازی همه روی هم باندازه یک صدم یکی از رشته های کوچک مهندسی امروزی نبوده است فی الواقع آنها تقریبا هیچ چیز در باره همه چیز میدانسته اند هر چند امروزه رشته های علوم بحدی تخصصی و باریک شده است که میتوان گفت متخصصین امروزی همه چیز در باره تقریبا هیچ چیز میدانند .
    البته در مورد نقاشی هیچ تردیدی نیست که یک هنرمند نابغه بوده است
     
    AftabGardoon از این پست تشکر کرده است.