1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش رويت

شروع موضوع توسط amirzarbakhsh ‏29/10/18 در انجمن سایر نرم افزارها

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏29/10/18
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    آموزش رويت
    آموزش رويت – از گذشته تا كنون طراحان، ايده هاي خود را به سمع و نظر كارفرما مي رساندند و در صورت اعلام رضايت آنها كار را آغاز مي كردند. اين روزها نحوه ارائه پيشنهادات نسبت به گذشته كمي متفاوت شده است. با ظهور نرم افزارهاي مختلف در عرصه طراحي نقشه ها، پلان ها و دكوراسيون داخلي انقلابي عظيم در اين زمينه رقم خورد. يكي از اين نرم افزارهاي پركاربرد رويت نام دارد كه خروجي آن از كيفيتي مطلوب برخوردار است. اگر تمايل داريد درمورد اهميت آموزش رويت، ويژگي ها و مزاياي آن بيشتر بدانيد، در ادامه مقاله با ما همراه باشيد.



    [​IMG]
    آشنايي با نرم افزار رويت

    پيش از هرچيزي بايد بدانيم كه نرم افزار رويت چه كاربردي دارد. اين نرم افزار كه توسط كمپاني اتودسك توليد شده است، به منظور ترسيم و طراحي نقشه هاي ساختماني و معماري مورد استفاده قرار ميگيرد. از مهم ترين مزاياي اين نرم افزار امكان مدلسازي هوشمند به صورت ۲ بعدي و ۳ بعدي است.

    استفاده از نرم افزار رويت در كشورهاي توسعه يافته اي از جمله آمريكا، كانادا، استراليا و كشورهاي اروپايي سالهاست كه رونق دارد. استفاده از اين نرم افزار براي مدت كوتاهيست كه در ميان شركت هاي معتبر ساختماني ايراني نيز رواج پيدا كرده است.
    نكته اي كه معماران و مهندسان ساختماني بايد به آن توجه داشته باشند اين است كه با آموزش نرم افزار رويت مي توانند به ارتقاء شغلي خود كمك به سزايي كنند.

    چه افرادي مي توانند از اين نرم افزار استفاده كنند؟
    خوشبختانه يادگيري اين نرم افزار نياز به هيچ گونه پيش نيازي ندارد و مي توانيد درمدت زمان بسيار كم به مهارت بالايي در استفاده از آن برسيد. اين نرم افزار براي دانشجويان و فارغ التحصيلان مهندسي معماري، دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته عمران، آرشيتكت ها، علاقمندان به عرصه هاي معماري و طراحي دكوراسيون داخلي و همچنين صاحبان كسب و كار در زمينه معماري بسيار مناسب و موثر است.

    اهميت آموزش رويت
    مطمئن باشيد با آموزش رويت مي توانيد طراحي و مدل سازي هاي متنوعي را با سهولت بيشتري انجام دهيد.
    فراهم كردن بستري مناسب براي ايجاد ساختارهاي پيچيده، طراحي و مستندسازي با دقت زياد و صرف زماني اندك را مي توان از ويژگي هاي بارزي دانست كه شما را به سمت آموزش نرم افزار رويت مي كشاند.

    ويژگي مهم ديگري كه فعالان در زمينه معماري را به سمت آموزش رويت سوق مي دهد تا براي پيشبرد ساير پروژه هاي خود بر آن تكيه كنند، جمع آوري فايل هاي مدل هوشمند در يك پروژه كلي است. بدين ترتيب فايل پروژه در يك پايگاه داده ذخيره مي شود كه دسترسي و نگهداري آن بسيار راحت تر خواهد بود.

    پس از آموزش رويت چه توانايي هايي كسب مي كنيم؟
    پيشتر هم گفتيم كه براي آموزش رويت نيازي به هيچ گونه پيش زمينه اي نخواهد بود و شما ميتواند بر خلاف نرم افزار ۳Dmax وAutocad بدون نياز به صرف زمان زياد به آن مسلط شويد.
    همان طور كه مي دانيد نرم افزار رويت به عنوان يك نرم افزار كاربردي در ارائه خدمات و ترسيمات نقشه به حساب مي ايد. به همين دليل لازم است تا به منظور آموزش رويت در نخستين گام با تمامي ابزارهاي مورد نياز براي طراحي ترسيمات نقشه اي آشنا شويد. در انتهاي آموزش رويت اين انتظار وجود دارد كه بتوانيد طراحي پلان هاي طبقات، برش ها، بزرگ نمايي ها، پلان هاي رنگي براي معرفي فضاهاي داخلي و شيت بندي نقشه را انجام دهيد.

    براي يادگيري رويت نياز نيست زمان زيادي را صرف كنيد.

    پس از آموزش ديدن در حوزه نرم افزار رويت بايد بتوانيد از فايل هاي پيش فرض موجود در نرم افزار استفاده كنيد و از آنها براي راه اندازي فايل هاي جديد ترسيمي خود بهره ببريد. چگونگي استفاده از نقشه هاي دوبعدي و سه بعدي در يك فايل واحد، استفاده از عناصر فاميلي در تكميل ترسيمات، استفاده از پانل هاي شيشه اي براي نماسازي، تهيه يك برش از ساختمان با سرعت زياد، ترسيم انواع پله ها خصوصا پله هاي گرد در مدت زماني اندك، تهيه يك فايل گرافيكي از نمونه هاي ايجاد شده، انجام شيت بندي نقشه ها در مدت زماني كوتاه از جمله كارهاييست كه انتظار مي رود كاربر پس از آموزش رويت به سهولت انجام دهد.

    انواع نسخه هاي نرم افزار رويت
    كمپاني اتودسك به منظور افزايش كارايي اين نرم افزار، نسخ مختلفي از آن را توليد كرده است كه در مراحل مختلف طراحي هاي ساختماني مورد استفاده قرار گيرند. Revit Architecture، Revit MEP، Revit Structure، Revit One Box و Revit LT از جمله اين نسخه ها به شمار مي روند كه Revit Architecture براي طراحي هاي معماري و ساختماني مورد استفاده قرار ميگيرد.

    Revit MEP براي مهندسين رشته هاي برق، مكانيك و لوله كشي بسيار كاربردي است. Revit Structure نرم افزاري كاربردي براي مهندسين و طراحان سازه به حساب مي آيد. Revit One Box كه در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد، سه شاخه اي كه پيشتر به آنها اشاره شد را در بر گرفت. Revit LT در سال ۲۰۱۳ با حذف شدن برخي از امكانات نسخه هاي قبلي به طرفدارانش معرفي شد.

    مزاياي نرم افزار رويت
    مطمئن باشيد امكانات بالاي اين نرم افزار، شما را براي جست و جوي بيشتر و ترسيم هاي متنوع تر ترغيب خواهد كرد. از جمله مزاياي بارز اين نرم افزار مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
    • امكان سرعت بخشيدن به پروسه ترسيم و تغيير نقشه ها
    • دقت بالا در ترسيم نقشه ها
    • سرعت بالا در تبديل نقشه هاي فاز۱ به فاز۲
    • امكان ارتباط و اعمال تغييرات همزمان بين نقشه هاي سازه، ساختمان و تاسيسات
    • امكان حذف خطاهاي مربوط به نما، پلان و مقاطع
    • امكان بررسي هاي اقليمي مربوط به نور و سايه بر روي ساختمان مورد نظر
    • امكان محاسبه متره ساختمان
    • به حداكثر رساندن ميزان بهره وري در مستندسازي ها و طراحي ها
    • امكان ايجاد سريع تغيير بر روي متره ساختمان ها با توجه به تغييرات نقشه
    • امكان ايجاد ارتباط بين نرم افزار رويت و نرم افزارهاي ۳DMax و Autocad
    • يادگيري آسان
    • امكان طراحي كردن نقشه ها به صورت حجمي و تبديل نمودن آنها به نقشه هاي اجرايي
    • داراي قابليت اشتراك گذاري پروژه ها به صورت همزمان مابين چند كاربر



    حرف آخر
    بايد بگوييم كه يادتان نرود براي تسلط كافي بر يك نرم افزار بايد پيش از آموزش به خوبي بر كليات آن آگاه باشيد. اطلاع كلي از توانايي ها و عملكرد نرم افزار رويت از لازمه هاي اصلي پيش از آموزش آن است كه قطعا بر موفقيت بيشتر شما در آموزش رويت تاثيرگذار خواهد بود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏5/12/18