1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

رم گوشی گلکسی S10 از نوع LPDDR5 و 8 گیگابایتی است

شروع موضوع توسط *Melika* ‏23/7/18 در انجمن بررسی گوشی

  1. [​IMG]


    رسانه کلیک – سامسونگ در سال آینده از پرچمدار جدید خود از سری اس رونمایی می کند. رم گلکسی S10 از نوع LPDDR5 بوده و 8 گیگابایتی است.


    سامسونگ به تازگی از اولین رم LPDDR5 دنیا با ظرفیت 8 گیگابایت رونمایی کرده است. بر اساس گزارش های گذشته از این قطعه به عنوان رم گلکسی S10 استفاده خواهد شد. در حال حاضر سامسونگ تولید انبوه این نوع رم ها را آغاز نکرده است.



    تراشه های LPDDR5 در کارخانه جدید این کمپانی در کشور کره جنوبی تولید می شود. سامسونگ اعلام کرده تولید این قطعات را با توجه به سفارش مشتریان انجام می دهد.

    گزارش ها در گذشته به این موضوع اشاره کرده بودند که گلکسی اس 10 تبدیل به اولین گوشی هوشمند در جهان می شود که از رم LPDDR5 بهره می برد. به نظر می رسد سامسونگ تولید انبوه این نوع پردازنده ها را از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی آغاز کند.


    این رم های جدید بر پایه لیتوگرافی 10 نانومتری تولید می شوند. حداکثر سرعت انتقال اطلاعات به وسیله رم های LPDDR5 برابر با 6400 مگابیت بر ثانیه است. در حال حاضر حداکثر سرعت رم های LPDDR4X به 4266 مگابیت بر ثانیه می رسد.





    [​IMG]

    سامسونگ قصد دارد رم های LPDDR5 را در دو نوع با سرعت های مختلف تولید کند که حداکثر سرعت نمونه دوم به 5500 مگابیت بر ثانیه می رسد و ولتاژ آن 1.05 ولت است.

    رم های LPDDR5 سامسونگ علاوه بر گوشی های هوشمند، در صنعت خودروسازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تولیدکنندگان گوشی های هوشمند می توانند با استفاده از این فناوری در محصولات خود علاوه بر افزایش سرعت محاسبات، مصرف انرژی آن ها را نیز کاهش دهند.

    بر اساس اعلام سامسونگ ماژول های LPDDR5 در مقایسه با ماژول های LPDDR4X تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند. برای ورود گوشی های هوشمند مجهز به این فناوری به بازار باید تا سال آینده میلادی صبر کنیم.