1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

هوش تجاری (BI)

شروع موضوع توسط Projanco ‏2/12/17 در انجمن سایر رشته ها

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/6/17
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    هوش تجاری در بسیاری از موارد به صورت مجموعه ای از راهکارها و فرایندها تعریف میشود که برای استخراج دانشی معنا دار از اطلاعات اولیه به کار میروند. استفاده از نرم افزار برای تحلیل داده ها و استخراج سریع نتایج مورد نظر همواره رویکردی بوده است که مورد توجه سازمانها قرار گرفته است. با این حال و به مرور زمان ، نرم افزارهای تحلیل داده تغییراتی اساسی یافته و شکلی بسیار حرفه ای به خود گرفته اند. در سالیان اخیر شرکت مایکروسافت با ارائه نرم افزارهای مختلف با قابلیتهای بالا همواره سعی بر آن داشته که سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص دهد. استفاده از ابزارهایی چون Performance point ، Power view و Power BI در سالیان اخیر موجب شده پیاده سازی سازمانها بتوانند بدون نیاز به دانش کد نویسی مفاهیم مرتبط با هوش تجاری را به شکلی بسیار عالی پیاده سازی کرده و به جای صرف زمان زیاد برای تحلیل داده ها ، بیشتر زمان مدیران صرف اتخاذ تصمیمات در خصوص نتایج این تحلیل ها بشود. در واقع میتوان اینگونه بیان نمود که ذخیره سازی اطلاعات در پایگاههای داده بدون در دست داشتن ابزاری مناسب و کارا برای تحلیل این اطلاعات، عملی بیهوده بوده و نمیتواند ارزش افزوده ای را برای سازمان شما ایجاد نماید.


    خدمات پروجان در زمینه هوش تجاری

    شرکت پروجان همواره با آموزش صحیح سازمانها و تشریح مفاهیم مربوط به هوش تجاری به آنها در زمینه استفاده از تکنولوژیهای روز هوش تجاری کمک نموده است . برای پیاده سازی بهتر هوش تجاری ، ما با رویکردی متناسب با روند موجود در سازمانها سعی بر آن داریم به مشتریان خود در زمینه استفاده از این ابزارها ، نحوه اتصال آنها به بانکهای اطلاعاتی و استفاده صحیح از آنها کمک نماییم به گونه ای که ایجاد داشبوردهای مدیریتی مختلف توسط کارشناسان یک سازمان صورت پذیرد.

    خدمات شرکت پروجان در زمینه هوش تجاری شامل موارد زیر میباشد:

    • ایجاد و مدیریت زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزای لازم در زمینه هوش تجاری
    • پیاده سازی ساختارهای مرتبط با تحلیل داده و ارائه گزارش در سازمانها
    • خدمات مشاوره و آموزش اصول ایجاد ساختارهای اطلاعاتی و پایگاه داده
    • برگزاری دوره های آموزشی هوش تجاری
    • ارائه خدمات مشاوره در زمینه بهبود و استاندارد سازی گزارشات موجود در سازمان
    • ارائه خدمات در زمینه داده کاوی و تحلیل اطلاعات سازمان شما
    • ایجاد گزارشات هوشمند در بستر شیرپوینت و پراجکت سرور
    • قابلیت اتصال به سامانه هایی از قبیل مدیریت مستندات ، مدیریت جلسات ، مدیریت قراردادها ، مدیریت مناقصات ، مدیریت تغییرات ،مدیریت تامین کنندگان ، مدیریت صورت وضعیتها ، مدیریت پروژه سازمانی ،مدیریت دانش ، ارزیابی عملکرد و ....

    قابلیتهای زیاد سامانه های هوش تجاری پیاده سازی شده از سوی شرکت پروجان موجب میشود تا مشتریان ما بسادگی بتوانند گزارشاتی بسیار ارزشمند و داشبوردهای مدیریتی بسازند. این گزارشات آنلاین با ترکیب پایگاههای اطلاعاتی خواه بر روی دیتابیسهای بزرگ و یا حتی داده های موجود در فایلهای اکسل ایجاد میشوند. راحتی کار با سامانه های هوش تجاری ارائه شده از سوی شرکت پروجان ، موجب میشود بعد از آموزش پرسنل ، آنها بتوانند گزارشات و داشبوردهای مورد نظر خود را به سادگی ایجاد نمایند و پس از مدت زمانی اندک این گزارشات بخشی از فرهنگ درونی سازمانها خواهد شد.



    مزایای استفاده از Power BI :

    1- دسترسی سریعتر و راحتتر به اطلاعات

    Power BI جهت یکپارچگی با تکنولوژی مایکروسافت همانند شیرپوینت یا پایگاه داده SQL ساخته شده است و همچنین باعث ارتقاء راهکارهای غیر مایکروسافتی نیز شده است.

    در حال حاضر Power BI با 60 تا از راهکارهای نرم افزاری مرسوم قابلیت برقراری ارتباط را داراست و داده ها را به یک داشبورد متمرکز و قابل درک متصل می کند که برخی از آنها عبارتند از :

    • Spark
    • Hadoop
    • Google Analytics
    • SAP
    • Salesforce
    • MailChimp

    از آنجاییکه مدلسازی داده ها سرویس کلیدی Power BI است، کاربران نیازی به مدلسازی داده ها در سیستم های بومی خودشان را ندارند.

    2- سهولت استفاده

    پس از انجام مدلسازی روی داده ها ، مدیران نیازی به دانش و منابع زیادی جهت پیاده سازی Power BI ندارند. مدیران تنها باید کلید API مدنظر را ایجاد کرده و آن را به نرم افزار متصل نمایند.

    سهولت در بکارگیری باعث کاهش هزینه های آموزشی و عدم وابستگی به خارج از سازمان ، همچنین هزینه کم استفاده از این سرویس از دیگر مزایای مالی استفاده سریع از Power BI می باشد.

    3- کنترل دسترسی مطمئن و امنیت

    Power BI کنترل دسترسی را از طریق (Active Directory (AD تنظیم می کند که همان پنل کنترلی است که سازمان شما در سایر راهکارهای مایکروسافت نیز از آنها استفاده می کند. اما چیزی که Power BI را متمایز می کند، تعیین سطح دسترسی و یا عدم دسترسی به تیمهای کاری در یک سطح بسیار دقیق قابل کنترل می باشد. بعنوان مثال از این طریق شما می توانید سطح دسترسی به اطلاعات اعضای تیمهایتان را حتی به ردیف های خاصی از داده ها محدود کنید. برای مثال کاربر X تنها اجازه مشاهده ردیفهای 6 تا 10 حسابداری را داشته باشد. در حالیکه مدیران می توانند کل گزارشات را ببینند.

    این کار نه تنها باعث امنیت بیشتر داده ها می شود، بلکه گزارشات را نیز مفیدتر می کند. یعنی شما تنها یکبار برای ساخت گزارش زمان می گذارید، سپس با تنظیم سطوح دسترسی جهت محدود کردن کاربران استفاده می کنید. که این نوع فیلترینگ ساده تر و ارزانتر از ایجاد گزارش به ازای هر تیم کاری می باشد. این نوع گزارشات برای اعضای تیم شما کارآمد تر است بدلیل اینکه مثلا در مواقعی که شما نمی خواهید مدیر فروش استان X به گزارشهای فروش کلی شما دسترسی داشته باشد.

    یکی دیگر از مزایای امنیت Power BI استفاده از “content pack” ها می باشد. بدین صورت که کاربران داده ها می توانند بدون دسترسی به پایگاه داده، آنها را مشاهده کنند. که بدین وسیله کاربران می توانند چارتها و گرافها را بدون دستکاری داده های خام مشاهده کنند. که این کار داده ها را از خطاهای انسانی محافظت می کند.

    4- منحنی آموزش ساده

    یکی از برترین مزایای Power BI ، منحنی یادگیری ساده آن است. برای تمتمی کسانی که از محصولات مایکروسافت استفاده کرده اند، تمام ریبونها و زبانه های این رابط کاربری به سرعت قابل یادگیری است.

    همچنین کاربران می توانند به سادگی داده ها را به نرم افزارهای دیگر مانند اکسل اکسپورت کنند که با این کار باعث افزایش انعطاف پذیری بکارگیری آن شوند.

    5- استفاده از HTML5 به جای Silverlight که پشتیبانی بیشتری از سوی مایکروسافت دارد

    6- توانایی تنظیم تعداد دفعات به روز رسانی بیشتر ( در Power View تنها میتوانید گزارشات را یک بار در روز به روز رسانی کنید، ولی در Power BI میتوانید به فاصله زمانی 30 دقیقه و حداکثر 8 بار گزارشات را به روز رسانی نمایید)

    7- عدم کند شدن با اطلاعات با حجم بالا

    8- توانایی ایجاد کانکشن های متنوع تر نسبت به Power View

    9- عدم نیاز با استفاده از منابع سرور و همچنین رایگان بودن اکانت تا 2 سال

    10- امکان ایجاد انواع گزارشات برای موبایل و تبلت

    11- امکان تعریف پرسش و پاسخ Q/A بر روی گزارشات

    12- انواع گزارش بیشتر نسبت به Power View