1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

توماس دیمند

شروع موضوع توسط ~!Ala!~ ‏24/9/17 در انجمن فتوآرتیست

  1. ღ مدیر"سابق" بخش عکاسیღ مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏14/6/15
    ارسال ها:
    2,314
    تشکر شده:
    19,189
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    حرفه:
    designer / photographer
    توماس دیمند عکاس و مجسمه‌ساز معروف آلمانی است که عکس‌هایش را در ابعادی بزرگ در مقابل بیننده قرار می‌دهد. عکس‌های دیمند در نگاه اول تصاویری واضح و دقیق از دنیای حقیقی به نظر می‌رسند ولی با نگاهی دقیق‌تر به آن‌ها سؤالات مختلفی در ذهن بیننده شروع به شکل گرفتن می‌کند. دنیایی که در عکس‌های دیمند بازنمایی شده همگی با کاغذ ساخته شده است. او روزهای زیادی را صرف بازسازی صحنه‌های موردنظر خود با کاغذ و مقوا‌های مختلف می‌کند و با ویوکمرا از آن‌ها عکس ‌می‌گیرد. جالب اینجاست که او بعد از عکس گرفتن از چیدمان کاغذی خود، آن را نابود می‌کند و ما تنها با یک عکس بزرگ به عنوان محصول نهایی هنرمند روبه‌رو هستیم.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    هر چند که دیمند خود را بیشتر از این‌که عکاس بداند، یک مجسمه‌ساز به حساب می‌آورد، ولی کار‌های او رسانه عکاسی و مسئله بازنمایی را مورد نقد قرار می‌دهد. می‌توان از عکس‌های او این‌گونه برداشت کرد که تمام حقایقی که ما در رسانه‌های مختلف شاهد آن هستیم، به ذات خود قراردادی کاغذی بیشتر نیستند که ممکن است به ناپایداری یک سازه کاغذی باشند و این ببینده است که با توجه به نحوه بازنمایی ابژه به آن ارزش‌ها و تعاریف مختلف می‌بخشد.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    توماس دیمند در سال ۱۹۶۴ در برلین متولد شد و مجسمه‌سازی را از هنرمندان معروفی چون فریتز شوئگلر و کاترینا فریتس در آکادمی دسلدورف یاد گرفت. اکثر عکس‌های او دنبال‌کننده موضوعت سیاسی و اجتماعی است که از رسانه‌های مختلف منتظر می‌شود. او به گفته خودش از گرهارد ریشتر، نقاش معروف معاصر آلمانی و اد روشا، عکاس مفهومی آمریکایی تأثیرات زیادی گرفته است. دیمند هم‌اکنون در دانشگاه هنرهای زیبای هامبورگ در حال تدریس است و تا به حال نمایشگاه‌های زیادی را در سراسر دنیا برگزار کرده است.


    منبع:پیکسل
     
    سایه از این پست تشکر کرده است.