1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

زیباترین مناطق دنیا برای دیدن برگ‌ های پاییزی

شروع موضوع توسط ~!Ala!~ ‏18/9/17 در انجمن عکس منظره

  1. ღ مدیر"سابق" بخش عکاسیღ مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏14/6/15
    ارسال ها:
    2,314
    تشکر شده:
    19,189
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    حرفه:
    designer / photographer
    در فصل پاییز نمایشی از رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد در سراسر دنیا برپا می‌شود. مناظری تماشایی از درختان برای هر بازدیدکننده‌ای جذاب است. در ادامه با زیباترین پاییزهای دنیا آشنا می‌شویم.

    پاریس، فرانسه
    [​IMG]

    نمایی از شهر پاریس
    مقاله‌های مرتبط:
    • ۱۰ مکان دیدنی در فصل پاییز که باید ببینید
    • زيباترين جنگل‌ های جهان
    رنگ‌های پاییزی خیابان‌های پاریس را فراگرفته است. فصل پاییز قطعا یکی از بهترین زمان‌های گردش در پایتخت فرانسه است، چرا که با هزینه‌ای کم‌تر در این شهر افسانه‌ای به گشت‌وگذار ‌می‌پردازید و البته خیابان‌ها خلوت‌ترند و شهر چهره‌‌ای پاییزی به خود گرفته است. چه زمانی بهتر از این که می‌توانید باغ پله رویال (Palais-Royal) یا کاخ ورسای ‌(Versailles) را که با رنگ‌های آتشین احاطه شده‌اند ببینید؟

    بزرگراه ميليون دلار، کلرادو
    [​IMG]

    یکی از بهترین صحنه های رانندگی در آمریکا در جاده یک میلیون دلار
    پاییز کلرادو (Colorado) بسیار شگفت‌انگیز است حتی نام خودش را دارد:‌ تابستان هندی! درخت‌های صنوبر که در راستای این جاده هستند در این زمان از سال رنگ‌های سرخ آتشی، نارنجی و زرد دارند که این مناظر چشم‌نواز لذت رانندگی را دوچندان می‌کند.

    کیوتو، ژاپن
    [​IMG]

    معبد دیاگوجی
    مجله سفر و اوقات فراغت، کیوتو (Kyoto) را دوبار به عنوان بهترین شهر دنیا از نظر غذاها و معابد فوق‌العاده انتخاب کرد اما جاذبه اصلی آن برگ‌های پاییزی این شهر است. اگر به معبد دیاگوجی (Daigoji) بروید، همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، برگ‌های قرمز روشن در اطراف این معبد زیبا نفس‌تان را در سینه حبس می‌کند. حتی یک عبارت ژاپنی به نام «موماجیگری» (momijigari) به معنای شکار برگ قرمز وجود دارد. در واقع این اصطلاح به این موضوع برمی‌گردد که علاقه‌مندان از سراسر دنیا برای مشاهده تغییر رنگ برگ‌ها در فصل پاییز به این منطقه در ژاپن می‌آیند تا این تغییرات را از نزدیک ببینند و عکاسی کنند. به نوعی برگ‌های قرمز را شکار می‌کنند.

    دره ناپا، کالیفرنیا
    [​IMG]

    تاکستانی در ناپا
    برای هیچ کس این پوشیده نیست که ناپا (Napa) خانه‌ی برگ‌های رویایی پاییزی در کالیفرنیا است. مخصوصا به دلیل وجود تاکستان‌های زیاد در این منطقه مناظر چشم‌نوازی از رنگ‌های گرم می‌بینیم.

    دریاچه هالستات، اتریش
    [​IMG]

    دریاچه هالستات
    چشم انداز کوه‌های آلپ در اتریش در کنار آب شفاف دریاچه هالستات (Halstatt) و رنگ‌های پاییزی بی‌نظیر است.

    بوداپست، مجارستان
    [​IMG]

    پل زنجیر (Chain) در بوداپست
    پاییز بهترین زمان برای دیدن و پیاده‌روی در شهر بوداپست است. نه تنها به خاطر اینکه شهر با رنگ‌های گرم پاییزی زنده است بلکه دما تا آخر آبان ماه حدود ۲۱ درجه باقی می‌ماند. پایتخت مجارستان، به لطف اسپاهای معروفش عنوان شهر حمام‌ها را به خود گرفته است. حمام‌های گرم و بی‌نظیرش قدرت شفابخشی دارند که خستگی سفر را از بدن‌تان بیرون می‌برد.

    لندن، انگلستان
    [​IMG]

    ساعت بیگ بن
    اگر قصد رفتن به لندن را دارید هرگز گردش پاییزی در پایتخت انگلستان، به خصوص در پارک هاید (Hyde) از دست ندهید. البته سری هم به ساعت بیگ بن بزنید و آن را در میان انبوهی از برگ‌های نارنجی و زرد ببینید.

    بیشتر بخوانید:
    • ساعت بیگ بن برای ۴ سال خاموش شد!
    جاده کوه سبز، ورمونت
    [​IMG]

    پارک ملی کوه سبز (Green Mountain National Park)
    ایالت ورمونت که ۸۰ درصد آن را جنگل پوشانده در فصل پاییز همانند مکان مقدسی برای رنگ‌های پاییزی است. این جاده ۳۶۰ کیلومتری که شامل کوه‌های شیب‌دار، دره‌های خیس، مراتع سبز، مزارع و جنگل‌ها می‌شود، در فصل پاییز سراسر پوشیده از رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز است.

    پارک ملی دره جیوژایگو، چین
    [​IMG]

    دریاچه پنج گل در پارک ملی دره جیوژایگو
    پارک ملی دره جیوژایگو، واقع در استان سیچوآن چین است که ۹ روستای تبت را در برگرفته است. این منطقه جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند حیوانات نابالغ مانند پاندای غول‌پیکر، میمون‌های طلایی و بزکوهی سیچوآن و همچنین سایه‌های قرمز، زرد و نارنجی را روی درختان جنگل در ماه‌های ‌پاییزی مشاهده کنند.

    قلعه نوی‌ شوان‌ اشتاین، آلمان
    [​IMG]

    قلعه نوی‌شوان‌‌اشتاین (Neuschwanstein)
    قلعه‌ی نوی‌شوان‌‌اشتاین واقع در استان باواریا در کشور آلمان به خاطر ظاهر افسانه‌ای خود در سطح جهان مشهور است. این قلعه که باعث شد کارتون سیندرلا بخشی از نقاشی‌هایش را از ظاهرش الهام بگیرد در فصل پاییز با احاطه شدن برگ‌ها جادویی‌تر می‌شود نوی‌شوان‌‌اشتاین که حالا یکی از مکان‌های پربازدید جهان است زمانی مخفیگاه پادشاه لودویگ دوم بوده ‌است.

    توسکانی، ایتالیا
    [​IMG]

    تاکستانی در توسکانی در پاییز
    این مکان به هنر و سبک معماری رنسانس‌گونه، درختان زیتون و تاکستان‌هایش مقصد بسیاری از گردشگران در دنیا است. همچنین توسکانی در ایتالیا به خانه رنگ‌های زیبای پاییزی معروف شده است.

    پارک ملی و منطقه حفاظت‌ شده دنالی، آلاسکا، آمریکا
    [​IMG]

    پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده دنالی (Denali National Park and Preserve)
    پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده دنالی واقع در آلاسکا آمریکا، بالای ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. می‌توان با قطعیت گفت تمام این ۲۴ هزار کیلومتر در فصل باشکوه پاییز پر از برگ‌های زرد و نارنجی است و درختان توس و صنوبر تماما در این فصل زرد می‌شوند.

    واشنگتن، آمریکا
    [​IMG]

    نمایی از واشنگتن
    تمام آن شکوفه‌های بهاری معروف گیلاس را در واشنگتن فراموش کنید و پایتخت امریکا را وقتی که از رنگ قرمز مشتعل می‌شود، ببینید.

    بزرگراه بلو ریج، کارولینای شمالی و ویرجینیا، آمریکا
    [​IMG]

    بزرگراه بلو ریج (Blue Ridge Parkway) کارولینا شمالی
    اگر چه این منطقه در طول سال زیبا است، اما در فصل پاییز به خاطر درختان زغال اخته، ترشک درختی، ساسافرس و صنوبر معروف و محبوب شده است. بزرگراه ۷۶۰ کیلومتری از سمت کارولینا‌شمالی در پارک ملی کوه‌های بزرگ اسموکی (Great Smoky Mountain National Park) شروع می‌شود و به سمت پارک ملی شنندوا (Shenandoah National Park) و اسکای لاین درایو (Skyline Drive)‌ ویرجینیا امتداد پیدا می‌کند که در این مسیر از جنگل‌های زیبا، شهر کوهستانی آپالاچیا، دریاچه‌های بکر و دست نخورده و مناطق گرم مثل اشویل (Asheville) عبور می‌کند.

    آمستردام، هلند
    [​IMG]

    یکی از کانال‌های آبی آمستردام
    تفاوتی ندارد که شما تور دوچرخه‌سواری در پایتخت هلند را انتخاب کرده‌اید یا از طریق کانال‌های آبی به گردش مشغولید، برگ‌های پاییزی درخشان آمستردام آنچنان نفس‌گیرند که هرگز به این اهمیت نمی‌دهید تنها ۹ ساعت فرصت دارید تا از نور روز در پاییز استفاده کنید.

    پارک مرکزی، نیویورک
    [​IMG]

    عکس هوایی از پارک مرکزی نیویورک
    پارک مرکزی (Central Park) در نیویورک که به جنگل بتنی معروف است، هر ساله در فصل پاییز سراسر ۳۴۱ کیلومتر مربع آن را رنگ‌های زیبا فرا می‌گیرد. البته شهرت این پارک فراتر از رنگ‌های زیبای آن است چرا که یکی از مکان‌هایی است که بیشترین صحنه‌های فیلم در آن گرفته شده است.

    آبشار نیاگارا، نیویورک
    [​IMG]

    آبشارا نیاگارا در پاییز
    این آبشار از ۳ آبشار بزرگ دیگر تشکیل شده است ۳۱۶۰ تن آب در هر ثانیه در آبشار نیاگارا جریان دارد که باعث شده یکی از خیره کننده‌ترین آبشارهای دنیا شود. رنگ آبی آبشار در مقابل با رنگ قرمز و نارنجی درختان صحنه‌ای ایجاد می‌کند که حتما باید دید.

    سانتافه، نیومکزیکو
    [​IMG]

    جنگل ملی سانتافه
    کوهستان سانگر د کریستو (Sangre de Cristo) در جنگل ملی سانتافه (Santa Fe) واقع در نیومکزیکو پر از درختان صنوبر و کاج است که در پاییز به رنگ زرد روشن در می‌آید.

    هایلندز، اسکاتلند
    [​IMG]

    تپه‌هایی در هایلندز
    هایلندز واقع در اسکاتلند دارای خیره‌کننده‌ترین و نفس‌گیرترین صحنه‌های پاییزی است. پاییز بهترین زمان برای نشان دادن حیات‌وحش این منطقه است. به عنوان مثال گوزن قرمز، خوک آبی خاکستری، قو و غازها در این فصل بیشتر خود را نشان می‌دهند.

    کبک، کانادا
    [​IMG]

    برگ درختان که درسراسر کبک پخش شده است
    اواخر شهریور تا اواسط مهر ماه قطعا بهترین زمان برای دیدن شاخ و برگ‌های پاییزی کبک (Quebec) در کانادا است که در سراسر آن پخش شده است. انگار که تمام کبک را با انواع رنگ‌های گرم قرمز، نارنجی و زرد نقطه‌گذاری کرده‌اند. به عنوان یک تجربه منحصربه‌فرد می‌توانید برای مدتی در خانه‌های درختی در این منطقه اقامت کنید.

    منبع:زومیت
     
    3mane shab@، M!TRA، سایه و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.