1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

پس از مرگ چه بر سر اکانت شما می آید؟

شروع موضوع توسط Mah.sa ‏27/7/16 در انجمن نرم افزار

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/15
    ارسال ها:
    122
    تشکر شده:
    756
    امتیاز دستاورد:
    93
    جنسیت:
    زن
    فیسبوک طرحی به نام Legacy Contact را راه اندازی کرد تا کنار آمدن با مرگ یک فرد برای اطرافیان در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان آسان تر شود!!

    تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر خدای نکرده برای شما یا دوستانتان اتفاقی بیفتد و جان خود را از دست بدهید، حساب‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف ایجاد کرده‌اید، چه وضعیتی خواهند داشت. برای پیدا کردن جواب این سوال با ما همراه باشید.

    [​IMG]

    شبکه اجتماعی فیسبوک دارای 1.6 میلیارد کاربر از سراسر جهان است. به این ترتیب کاملا طبیعی و اجتناب ناپذیر است که برخی از این کاربران فوت کنند و بسیاری از حساب‌های کاربری ایجاد شده در این سرویس، غیر فعال شوند. به طور میانگین روزانه 8000 نفر از کاربران فیسبوک فوت می‌کنند و به همین دلیل این شرکت وارد عمل شد تا بتواند این نوع حساب‌های کاربری را مدیریت کند. فیسبوک طرحی به نام Legacy Contact را راه اندازی کرد تا کنار آمدن با مرگ یک فرد برای اطرافیان در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان آسان تر شود.

    تیم طراحی محصول فیسبوک پس از مشورت با افرادی که یکی از آشنایان یا اعضای خانواده خود را از دست داده بودند به این نتیجه رسیدند که این شرکت می‌تواند برای پشتیبانی از افراد قدم‌های بیشتری بردارد و به آنها اطلاع دهد که در آینده چه اتفاقی برای حساب کاربری آنها خواهد افتاد.

    [​IMG]

    طرح نهایی فیسبوک که حدود دو سال پیش معرفی شد، به کاربران امکان می‌دهد تا یکی از دوستان مورد اعتماد خود را به عنوان وارث فیسبوکی خود انتخاب کنند. برای انتخاب این وارث، باید سراغ بخش تنظیمات و سپس بخش امنیت پروفایل فیسبوک خود بروید.

    به این ترتیب وارث شما می‌تواند حساب کاربری شما را به پروفایلی تبدیل کند که به رسم یادگار باقی مانده است و ابتدای نام حساب کاربری شما نیز عبارت Remembering نمایش داده می‌شود.

    این وارث هم چنین این دسترسی را دارد که تصویر پروفایل و کاور حساب شما را عوض کرده و فایلی شامل تصاویر و پست‌های شما را دانلود کند. امکان انتشار یک پیام نیز در بالای پروفایل شما در اختیار وارث فیسبوکی‌تان قرار خواهد گرفت.سایر تنظیمات حساب شما دست نخورده باقی خواهند ماند و این فرد مورد اعتماد نمی‌تواند به پیام‌های شخصی شما دسترسی داشته باشد

    اما اگر علاقه‌ای به انتخاب یک وارث فیسبوکی برای انجام این تغییرات را ندارید، می‌توانید به راحتی از فیسبوک بخواهید که پس از مرگ، حساب کاربری شما را حذف کند. به هر حال در این روش نیز هم چنان به فردی نیاز است تا درگذشت شما را به فیسبوک اطلاع دهد. به همین دلیل است که فیسبوک همواره به کاربرانش توصیه می‌کند تا درباره تصمیم گیری درباره حساب کاربری‌شان پس از فوت، با شخصی در دنیای واقعی حرف بزنند.

    [​IMG]
    در اوایل سال 2015 میلادی، بررسی‌های شرکت تحقیق بازار Global Web Index نشان داد که میانگین کاربران اینترنتی بیش از 5 حساب کاربری در شبکه‌های مختلف اجتماعی دارند. اکنون با گذشت یک سال، طبیعی است تعداد این حساب‌های کاربری افزایش پیدا کرده باشد.

    به این ترتیب اگر شما هم در شبکه‌های اجتماعی مختلفی عضو هستید، مدیریت این حساب‌ها پس از فوت شما برای دوستانتان دشوار خواهد بود. احتمال دارد که برخی از این حساب‌ها حتی تا چندین سال بعد، آنلاین باقی بمانند. از سوی دیگر برخی از شبکه‌های اجتماعی چندان به فکر آسایش خاطر دوستان شما پس از فوت شما نبوده‌اند.

    اینستاگرام به شما امکان می دهد تا حساب خود را به یک صفحه‌ای تبدیل کنید که برای یادگاری ماندن، نگه داشته شده است، امکان حذف کامل حساب کاربری نیز وجود دارد. اما مشکل اینجاست که هیچ راهی برای تنظیم کردن این راهکار از قبل وجود ندارد و از شما می‌خواهید تا گواهی فوت فرد فوت شده را به این شبکه اجتماعی تحویل دهید و ارایه این گواهی فوت خود مشکل دیگری است.

    [​IMG]

    در توییتر نیز باید برای پاک کردن حساب فردی که فوت شده است از یک فرم مخاطب استفاده کنید و طرحی برای به یادگار ماندن حساب کاربری افراد پس از مرگ وجود ندارد. به منظور حذف کردن حساب کاربری افراد فوت شده در توییتر شما باید یکی از اعضای تایید شده خانوادگی آن فرد باشید. زمانی که شما درخواست خود را برای پاک کردن یک حساب ثبت می‌کنید، توییتر با ارسال یک ایمیل از شما اطلاعات بیشتری را درباره فرد متوفی و هم چنین جزییاتی درباره هویت شما و یک کپی از گواهی فوت درخواست می‌کند.

    گزارش فوت شدن یک فرد در شبکه اجتماعی لینکدین هم پیچیدگی‌های خودش را دارد. این شبکه از اعضای خانواده یا دوست نزدیک شما درخواست می کند تا جزییات نام، URL پروفایل، نوع رابطه، آدرس ایمیل، تاریخ فوت و غیره را ارایه دهند. راهی برای نگه داشتن حساب کاربری به عنوان یادگار وجود ندارد و تنها راه حل، پاک کردن آن است.

    [​IMG]

    Dead Social سرویسی است که ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید پس از مرگ نیز هم چنان از حساب‌های کاربری اجتماعی خود استفاده کنید. پس از انجام تنظیمات، Dead Social می‌تواند پست‌هایی را به صورت زمان بندی شده در شبکه‌های فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و گوگل پلاس منتشر کند و یا برای افراد مورد علاقه شما پیام ارسال کند.

    برای مثال می‌توانید پس از فوت خود، هر سال در روز تولد همسرتان برای او یک پیام تبریک ارسال کنید. البته این کار ممکن است پیامدهای پیش بینی نشده‌ای داشته باشد. حتی با استفاده از سرویس Dead Social امکان ارسال پیام‌هایی ویدیویی نیز فراهم شده است.

    Bartarinha​
     
    M!TRA، سایه، Ariana و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏24/7/16
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    این امکان دد سوشیال ، واقعا ترسناکه ، به نظرم باید بعد مرگ به اطرافیان فرصت بدیم که ما رو فراموش کنن