1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

طرز تهیه پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی

شروع موضوع توسط jasmine ‏23/1/16 در انجمن غذاهای دریایی

  1. طرز تهیه پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی



    [​IMG]



    پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی



    برنج 3 لیوان . نخود فرنگی 1 لیوان . ذرت 1/2 لیوان . پیاز 1 عدد . سیر 1 حبه

    ماهی قزل آلا 2 عدد . سس مایونز 1/3 لیوان . شکر 1/8 قاشق غذاخوری . لیمو ترش مقدار لازم



    طرز تهیه : برنج ، چند لیوان اب و کمی نمک را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه برنج جوشید با اب سرد ابکشی کنید ( برنج را زمانی آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).



    پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا نرم شود سپس نخود فرنگی پخته ، ذرت پخته ، نمک و فلفل را اضافه و مخلوط کنید ، داخل قابلمه کمی روغن بریزید ، ته دیگ دلخواه را قرار دهید سپس لایه لایه با برنج آبکشی شده و مواد تفت خورده قابلمه را پر کنید ، حرارت را زیاد کنید و پس از 2 دقیقه چند قاشق روغن و نصف لیوان اب جوش روی برنج بدهید ، حرارت را ملایم کنید و در قابلمه را ببندید تا برنج دم بکشید.



    [​IMG]



    ماهی را فیله کنید ، ماهی را به پشت روی سینی فر که چرب کرده اید قرار دهید ( از کاغذ روغنی هم میتوانید استفاده کنید ) ، سس مایونز را با شکر و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و با قاشق روی گوشت ماهی بمالید ، لیموترش را به صورت حلقه های باریک برش بزنید و روی ماهی قرار دهید.



    [​IMG]



    سینی را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 – 30 دقیقه قرار دهید تا ماهی کباب شود سپس ماهی را همراه با برنج مخلوط سرو کنید ( میتوانید 2 دقیقه بالای فر را روشن کنید تا روی ماهی طلایی شود ).



    نکته ها : میتوانید با همین روش ماهی را داخل ماهیتابه و با حرارت ملایم هم آماده کنید ، پیشنهاد میشود برای تهیه این غذا از برنج قهوه ای استفاده کنید.