1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نکاتی کلیدی در زمینه ی بازاریابی و ...

شروع موضوع توسط learn_marketing ‏17/12/15 در انجمن گرایش مدیریت

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بازاریابی گوشیهای تلفن همراه، بخش هفتم}

    پنج عامل شخصیتی برای برند وجود دارد که مصرف کنندگان هنگام انتخاب بین برندهای مختلف شرکت ها آنها را مد نظر می گیرند:

    خلوص = آیا محصول واقعی و معقول است؟ دارای روح است؟ صادق است؟

    اشتیاق = آیا محصول عنصر موثر و برخوردار از قوه ی تخیل است؟

    شایستگی = آیا محصول قابل اعتماد، موفق و به ظاهر هوشمند است؟

    اغوا = آیا محصول جذاب است؟ آیا باعث بالا رفتن جایگاه اجتماعی من میشود؟

    استحکام = آیا محصول محکم است و به راحتی شکسته نمیشود؟


    زمانی که مصرف کنندگان، آگهی های تبلیغاتی تصویری به نمایش درآمده یا چاپ شده برای گوشیهای تلفن همراه را می بینند، عکس العملهای آنها تا حد زیادی توسط این عوامل شخصیتی هدایت میشود. مصرف کنندگان وابستگیهای شخصیتی برند را به ذهن خود میسپارند و هنگام تصمیم گیری برای خرید، این وابستگیها در دسترس شان قرار میگیرد.
    به عنوان مثال، برند دروید عموما تبلیغات بسیار اکشن و وزین با پیچ و تابهای علمی-تخیلی میسازد. تبلیغاتی را در نظر بگیرید که در آن مردی سوار بر موتورسیکلتی پیشرفته، یک کامیون حامل محموله ای مخفی را می رباید. پس از فرار از دست تعقیب کنندگان، شروع به کاوش در محموله برای یافتن گوشی جدید براق و صیغلی دروید میکند. این آگهی تبلیغاتی موجب بروز احساس هیجان و خطر در بیننده شده و به او اینگونه القا میکند که گوشی تلفن دروید عنصری موثر و قدرتمند است که نیاز به حمل و نقل مسلحانه دارد.
    به عنوان گزینه ای دیگر، آگهی های تبلیغاتی آیفون اپل گرایش به تاکید روی کمال و جذابیت، شایستگی و صداقت دارند. موسیقی سرزنده و شاد نمایان شده در آگهی های تبلیغاتی یک حس غرابت و شگفتی را به ذهن می آوردند؛ در حالی که مدام سکانس هایی از افراد مشهور را نشان داده و گوشزد میکند که این گوشی مورد علاقه ی افراد کلاس بالا و مشهور است.

    ++ادامه دارد...++
     
  2. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بازاریابی گوشیهای تلفن همراه،بخش پایانی}

    شرمساری به خاطر گوشی تلفن همراه؟

    برای اثبات بیشتر این نکته که تلفن های همراه مجبور هستند خودشان را از یک ابزار ساده به موضع نماد و مظهر ارتقا بخشند، تنها به تحقیقات انجام یافته در Motion's Blackberry نگاه کنید.
    به محض اینکه بلک بری، سردسته و پیشتاز گوشی های تلفن همراه در دنیای کسب و کار، از جایگاهی با نزدیک به 50 درصد بازار در سال 2009 به جایگاهی با کمتر از 5 درصد از بازار گوشی های هوشمند نزول کرد، نیویورک تایمز مقاله ای تحت عنوان “The Blackberry as Black Sheep” (اصطلاحی با مفهوم منفی که اشاره به تبدیل شدن به کاراکتری منفور و بدنام دارد) چاپ کرد و به توصیف این نکته پرداخت که بسیاری از کاربران بلک بری عملا به خاطر گوشیهای تلفن همراه خود خجالت میکشند.
    در این مقاله، مولف نیکول پرلروس مصاحبه هایی را با بسیاری از کاربران بلک بری ترتیب داده بود که خبر از احساس خجالت و شرمساری در هنگام بیرون آوردن گوشی های تلفن همراه در مقابل دوستان کاربر آندروید و آیفون خود میدادند.
    کاربران گزارش میدادند که برای مرور صفحات وب، بررسی رستورانها و بدست آوردن مسیرها نیاز به تکیه کردن به دوستان و دیگر افراد با اطمینان دارند. یک کاربر حتی گفت: "من احساس میکنم کاملا درمانده شده ام. شما به طور مداوم افرادی را میبینید که تمام کارهایشان را در گوشی های تلفن همراه خود انجام میدهند و تمام کاری که من میتوانم انجام دهم رفتن به گروه فامیلی (مسنجر بلک بری) به منظور چت کردن است. "



    از آنجایی که وابستگی های شخصیتی برند ساختار قوی و محکمی دارند، رقبا برای در هم شکستن این وابستگی ها باید سخت کار کنند؛ البته اگر امید به تسلط بر بازار دارند. به عنوان نمونه شرکت سامسونگ، رقیب اصلی اپل را ملاحظه کنید که مالک 27 درصد از بازار گوشی های هوشمند در مقابل 3/37 درصد سهم اپل است.
    تلاشهای تبلیغاتی اخیر این شرکت روی مقایسه ی محصولات جدید سامسونگ با محصولات جدید اپل، سرگرمی دست انداختن طرفداران سرسخت آیفون، متمرکز است. در حالی که کاربران اپل برای خرید آیفون جدید خود در صف های طولانی انتظار می کشند، کاربران سامسونگ به منظور نمایش دادن بسیاری از ویژگیهای جدید موجود در گوشی های سامسونگ خود، به آنها نزدیک میشوند. تا جایی که سامسونگ از آن به منظور آزرده کردن طرفداران اپل که برای ساعت ها در صف های طولانی انتظار میکشند در عبارت خاصی با مضمون "دستاورد بزرگ بعدی از پیشترها اینجاست" به عنوان نوعی شعار تبلیغاتی قرار داده است.
    تبلیغات سامسونگ اشاره بر این پیام دارد که سطحی از شایستگی و اغوا که کاربران اپل منتظر رسیدن به آن هستند، با تعویض گوشی به سامسونگ، بی نیاز از انتظار و به سهولت در دسترس است.
    بواسطه ی کاوش در عوامل شخصیتی برندها، سامسونگ با خط تولید جدید گوشی های هوشمند خود سطوح بالایی از موفقیت را شاهد بوده است. تجربه ی آنها نشان میدهد، چگونه کاوش در عوامل روانشناختی برندها پتانسیل های سوددهی کلان برای شرکت های فروشنده ی گوشیهای تلفن همراه دارد.

    تلفیق روانشناسی و بازاریابی

    موفقیتهای آینده ی شرکتهای تولید کنندهی گوشی تلفن همراه بر پایه ی درک بازاریابان از چگونگی نشان دادن شخصیت هایمان در محصولات تولیدی آنها استوار است. با بهره برداری از این اطلاعات، تجزیه و تحلیل عوامل شخصیتی و بسط دادن تبلیغاتی که منعکس کننده ی این درک روانشناختی هستند، شرکتها در رقابت پیروز شده و بر بازار تسلط می یابند.
    اگر شما مایل به یادگیری بیشتر در زمینه ی چگونگی استفاده ی بازاریابان از درک روانشناختی برای آگاهی دادن به تصمیم هایشان، میباشید در مورد آموزشگاه هایی که برنامه های تحصیلی در زمینه ی بازاریابی ارائه میدهند، تحقیق کرده و با آنها تماس بگیرید.

    ++پایان بازاریابی گوشیهای تلفن++
     
  3. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    دوستان عزیز و همراهان خوب،
    وب سایت گروه آموزشی ما کار خودش رو شروع کرد و از امروز همگی دوستان می تونند از امکانات سایت ما بهره ببرند...
    شاد باشید...
    آدرس وب سایت ما: http://learn-marketing.ir
    تمامی نظرات و پیشنهادات شما ارزشمند بوده و ما از آن ها به نحو احسن استفاده خواهیم کرد...
     
  4. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی خدمات مالی،بخش اول}

    شرکت های مالی موفق چگونه خدمات مالی خود را در بازار عرضه میکنند...

    دوره ای که شما پول های خود را زیر تشک ذخیره می کردید خیلی وقت است که به اتمام رسیده است؛ در عوض، همان پول معمولا خرج شده، سرمایه گذاری میشود یا به کمک منابع خارجی در ظرفیت های گوناگون ذخیره میگردد. اما شما نبایست الساعه و بدون تحقیق پول خود را به افراد دیگری واگذار کنید و انتظار داشته باشید تا از آن مراقبت کنند. این امر نیاز به کسی دارد که شما بتوانید به احساس مسئولیت او توکل کنید (شخصی با اعتبار و خوش نام که شما بتوانید به او اعتماد داشته باشید).
    حرفه ای ها در زمینه ی صنعت خدمات مالی، این اعتماد از جانب مشتریان را بر پایه ی کمک به آنها برای سرمایه گذاری و ذخیره ی پولی که به سختی بدست آورده اند، بنا میکنند. نمایندگی بانکها، شرکتهای کارت اعتباری، تعاونیهای اعتبار و شرکتهای سرمایه گذاری به اهمیت روانی بی چون و چرای اعتماد در روابط مالی آگاه اند.
    راهنمای بازاریابی خدمات مالی

    در این مقاله می خوانید ...

    روانشناسی و خدمات مالی

    خدمات مالی، صنعتی منحصر به فرد

    بانکها چگونه خدمات خود را تبلیغ میکنند؟

    ایجاد روابط بر پایه ی اعتماد پایدار و بادوام

    روانشناسی و بازاریابی

    مقالات/وب سایتهای مرتبط...

    یافتن آموزشگاهی که برنامه های معتبر بازاریابی ارائه میکند.

    ++ادامه دارد...++
     
  5. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد

    {بازاریابی خدمات مالی، بخش دوم}

    در بحران یا فروریختگی مالی سال 2008، بسیاری از شرکتهای خدمات مالی نه تنها متحمل ضرر و زیان نقدی شدند، بلکه اعتماد مشتریهای خود را نیز از دست دادند. از آن زمان، این چنین کسب و کارهایی برای ترمیم آهسته ی آن روابط شکسته شده، مشغول راهبردهای جدید بازاریابی شدند. به واسطه ی کاوش در ویژگیهای روانشناختی شگردهای بازاریابی رابطه (بازاریابی رابطه جنبه ای از مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است که به جای تکیه بر اهداف کوتاه مدت مانند کسب مشتری و فروش منحصر به فرد، روی وفاداری مشتری و تعامل با مشتری در دراز مدت تمرکز دارد)، این شرکتها کوشیدند تا خودشان را از نو در ذهن مشتری هایشان خاطرنشان کنند.
    روان شناسی و خدمات مالی؛

    برند و آگهی تبلیغاتی:
    بانک آمریکا
    “Opportunity”
    (فرصت)

    تفسیر آگهی تبلیغاتی:
    ده ها نفر از امریکایی ها در کسب و کارها و وضعیت های تحصیلی مختلف، در حال دست دادن نشان داده میشوند. راوی به آرامی نجوا میکند که فرصت نیروی قدرتمندی است و سوختی برای اقتصاد میباشد. "همه ما در آن سهیم هستیم." آرم بانک آمریکا با نشان دو دست در حال دست دادن به تصویر کشیده میشود.

    جمعیت شناسی:
    مذکرها،
    سنین 45-18 سال
    مونث ها،
    سنین 45-18 سال

    واکنشهای روانشناختی استنباط شده:
    اعتقاد و امید: از بحران مالی سال 2008، ما به آهستگی در حال بازسازی هستیم و همه ما باید دست در دست هم دهیم. بانک آمریکا از این ارزشها حمایت میکند و میخواهد فرصتهای بیشتری را برای موفقیت فراهم آورد.

    برند و آگهی تبلیغاتی:
    چارلز شواب
    Sandwich Board
    (تابلوی تبلیغی ساندویچی)

    تفسیر آگهی تبلیغاتی:
    شخصی با پوشیدن تابلوی تبلیغی دوطرفه (ساندویچی) در حال ارائه ی مشاوره ی مالی عمومی نشان داده میشود. این شخص نصایح مالی بسیاری به مردم میدهد نظیر: شرکتها سعی دارند تا اجناسی از فهرست انتخابی خود را به جای چیزی که مورد نیاز شماست، به شما قالب کنند. او چارلز شواب را پیشنهاد میدهد و اشاره میکند، آنها قبل از توصیه هایشان به مشتریها واقعا به حرف آنها گوش میدهند.

    جمعیت شناسی:
    مذکر ها،
    سنین 55-35 سال
    مونث ها،
    سنین 55-35 سال

    واکنش های روان شناختی استنباط شده:
    اعتماد و توافق نظر: آن شخص اشاره میکند که چارلز شواب علاقمند به گرفتن منفعت از مشتریها نیست، حتی اگر به مصلحت مشتریها باشد، آنها را به سمت خدمات دیگر شرکت ها راهنمایی میکند. "به کمپین Talk to Chuck بپیوندید تا ببینید که چگونه به جای فروش خدمات، به شما کمک میکنیم. "

    برند و آگهی تبلیغاتی:
    ولز فارگو
    “College Planning”
    (برنامه ریزی برای دانشگاه)

    تفسیر آگهی تبلیغاتی:
    خانواده ای در آشپزخانه در حال خارج کردن مواد غذایی از کیسه ها نشان داده میشوند. هنگامی که پسر خانواده به غذای تازه خریداری شده ناخنک زده و فرار میکند، مادرش به شوخی میپرسد: "چه زمانی او به دانشگاه میرود؟" شوهرش از او جویا میشود که آیا آنها برای پرداخت هزینه های دانشگاه آماده اند. "زمانی که مکالمه به سمت امور مالی کشیده می شود، به سمت ولز فارگو میل میکند. "

    جمعیت شناسی:
    برنامه ریزی خانواده برای دانشگاه

    واکنشهای روانشناختی استنباط شده:
    تضمین: برنامه ریزی برای تهیه ی هزینه های دانشگاه ممکن است مشکل باشد، اما در ولز فارگو ساده تر خواهد شد. بواسطه ی ملاقات حضوری یا اینترنتی، شما قادر خواهید بود سئوال های خود را به جواب تبدیل کنید، تماما به وسیله ی "داشتن یک مکالمه ی ساده." اگر شما میخواهید به اهدافتان نائل آیید به ولز فارگو اعتماد کنید.


    ++ادامه دارد...++
     
  6. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی خدمات مالی، بخش سوم}

    خدمات مالی، صنعتی منحصر به فرد
    همان طور که از نام اش پیداست، خدمات مالی جزئی از صنعت خدمات است، به این معنی که محصولات نهایی آنها نسبتا نامشهود است و به طور عمده تکیه بر اعتماد مشتری و انتشار دهان به دهان موفقیتها دارد.
    انواع خدمات مالی:

    بانکها

    تعاونیهای اعتبار

    شرکتهای سرمایه گذاری

    برنامه های ترکیب دِین (یا برنامه ی ترکیب بدهی، یک برنامه ی دریافت تسهیلات به صورت وام واحد برای بازپرداخت و تسویه ی چند وام جداگانه است؛یا به عبارت دیگر پرداخت اقساط وامها و کارتهای اعتباری متعدد بواسطه ی پرداخت اقساط یک کارت اعتباری)

    شرکتهای ارائه دهنده ی کارت اعتباری


    خدمات مالی گسترده ای در سرتاسر کشور به کار گرفته میشوند، به این معنی که اغلب افراد قبل از واریز وجوه به یکی از مراکز ارائه ی خدمات مالی، چندین موسسه ی مختلف را مد نظر میگیرند. در حقیقت مطابق نظر راشل کی اسمیت در مقاله ی "دستورالعملهای راهبردی بازاریابی برای برنامه ریزهای مالی حرفه ای"، 9 نفر از ده نفر در ایالات متحده که موجودی و دارایی بالای یکصد هزار دلار دارند، در جستجوی توصیه های مالی حرفه ای هستند.
    این مقاله که در Services Marketing Quarterly (فصلنامه ی خدمات بازاریابی) به چاپ رسید، به این نکته اشاره دارد که مشتریها به زحمت میتوانند خدمات ارائه شده را ارزیابی کنند؛ بدین معنی که فراهم کنندگان این چنین خدماتی باید اطلاعات کافی و اشارات واضحی در جهت سهولت انتخاب در فرآیند تصمیم گیری، در اختیار مشتریهای خود قرار دهند. اگرچه، ارائه ی اطلاعات مالی مبسوط به مشتریها چالشهای خاص خود را به همراه دارد.
    با توجه به مقاله ی خانم اسمیت، گرایش مشتریها به یافتن اطلاعات ارائه شده توسط خدمات مالی برای تفسیر کردن سخت و گیج کننده است؛ به این معنی که آنها اقدام به تکیه بیشتر روی استحکام روابط توسعه یافته بواسطه ی تجارب خود با خدمات میکنند. اگر برند نهاد ارائه کننده ی خدمات مالی به واسطه ی روابط قابل اعتماد محکم و قوی با مشتریها مشهور باشد، نه تنها مشتریان جدید بیشتری به این برند جذب میشوند، بلکه مشتریان موجود هم به احتمال زیاد به کار با این برند ادامه داده و در آن می مانند.

    ++ادامه دارد...++
     
  7. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/12/15
    ارسال ها:
    43
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    {بازاریابی خدمات مالی،بخش چهارم}
    بانک ها چگونه خدمات خود را تبلیغ می کنند؟
    در مقاله ی "تبلیغات خدمات مالی در 8 کشور غیر انگلیسی زبان"، محققان آلبرت میلر و استرون برخی از محتواهای تیپیک و نمونه ی برجسته نشان داده شده در تبلیغات بانکداری را بررسی کرده و کانون های توجه زیر را یافتند:

    ارزانی:
    مقرون به صرفه، کم خرج، تخفیف داده شده، ارزش بالا

    تزئین:
    زینتی، مزین، زیبا

    راحتی:
    صرفه جویی در زمان، سریع، آسان

    مشهور:
    خوشنام، فراگیر

    تاثیر گذاری:
    مفید، عملی، کاربردی

    بهره وری:
    دستاورد، موفقیت

    خانواده:
    خویشاوندی، پرورش، حریم

    آرامش:
    خرسندی، آزاد بودن

    نوین:
    معاصر، جدید، اصلاح شده

    امنیت:
    ایمن، قابل اطمینان، با احتیاط

    مرتب:
    منظم، دقیق

    دانش:
    آگاهی، فراست


    اسمیت نتیجه میگیرد که با به کارگیری مهارتهای بازاریابی رابطه و ایجاد ارتباطات آزاد در صنعت خدمات مالی نظیر بانکها، شرکتهای سرمایه گذاری و دیگر کسب و کارها، می توان اعتماد مشتری را بالا برده و احساس روانشناختی امنیت را در ذهن مشتریها پروراند.
    ++ادامه دارد...++




    {بازاریابی خدمات مالی، بخش پنجم}

    ایجاد روابط بر پایه ی اعتماد پایدار و بادوام
    در مقاله ی "ماهیت اعتماد در برندها: مدل روانی-اجتماعی" ریچارد الیوت می نویسد که هدف نهایی از بازاریابی، ایجاد یک رابطه بین مشتری و برند بر پایه ی اعتماد است. این مقاله که در نشریه ی اروپایی بازاریابی (The European Journal of Marketing) به چاپ رسیده است، به این نکته اشاره میکند که اعتماد در بازاریابی یک مفهوم روانشناختی با اساس پذیرفتن خطر است. از آنجایی که امور مالی جز فعالیتهای پرخطر در نظر گرفته میشود، باید مقدار زیادی از اعتماد مابین برندهای خدمات مالی و مشتریهای هدف بنا نهاده شود.
    اهمیت یک رابطه ی قابل اطمینان در شعارهای بانکها و موسسات خدمات مالی به خوبی مشهود است. به عنوان مثال، یکی از بانکهای معتبر به نام BankMutual خود را این گونه تبلیغ میکند: "اعتماد، احساسی دوطرفه" این شعار تاکیدی بر ارزش اعتماد متقابل برای برند است. افزون بر این، آگهی های بازرگانی تمایل به تاکید روی خلق و خوی دوستانه ی کارکنان بانک، که همانند یک خانواده مراقب شما هستند، دارند. حقیقتا این تاکید بر اعتماد، فقط برای قوت قلب دوباره دادن به مشتری ها نیست، بلکه در شیوه های موفق بازاریابی رابطه نیز به کار گرفته میشود.
    زمانی که مصرف کندگان برای خرید کالاها و خدمات میروند، بازاریابان تلاش میکنند آنها را نسبت به روابط کاری که برای سالها دوام دارد، متعهد کنند. با وجود این تلاشها، بسیاری از مصرف کنندگان این روابط را زودگذر و فانی از نظر می گذرانند و یا حتی در وهله ی اول اصلا به توسعه ی روابط با آنها فکر نمیکنند.
    به دلیل اینکه برای خرید بسیاری از کالاها و خدمات، فعالیتهای درگیر کننده و مشارکتی در سطح پایینی قرار دارد؛ به مصرف کنندگان اجازه می دهند تا به زندگی در انزوا و تنهایی عقب نشینی کرده و به اصطلاح در لاک خود فرو بروند. مادامی که شرکتها در مورد خلق روابط بادوام با مصرف کننده به خیال پردازی بپردازند، در واقعیت از درک مصرف کنندگان خودشان عاجز می مانند. با این وجود، برخی مطالعات نشان می دهد که برای خدمات مالی نظیر بانکداری، وضعیت این چنین نیست.
    ++ادامه دارد...++




    {بازاریابی خدمات مالی، بخش ششم}

    چگونگی پایه ریزی اعتماد مشتری در خدمات مالی

    کاستن از خطر قابل ملاحظه:
    ارائه ی اطلاعات بیشتر به مشتریها و تعلیم بهتر آنها

    عرضه ی حمایتهای قراردادی:
    قول ضمانت و عرضه ی تعهد (گارانتی) به مشتریان شکاک

    بنا نهادن اعتماد مشتری:
    بوجود آوردن شهرت و اعتبار بواسطه ی تلاش های تبلیغاتی شفاهی

    اهمیت دادن به صلاحیت:
    نشان دادن تخصص کارکنان و توانایی ارائه ی خدمات باکیفیت

    ارتباطات:
    توسعه ی یک درک مشترک از روابط بواسطه ی مداومت در انجام مکالمه ی آزاد با مشتریها

    نشان دادن علائم تعهد به مشتری:
    اولویت دادن به مشتری، وفق دادن خدمات به منظور متناسب کردن آنها با نیازهای مشتری

    رفع تعارض ها:
    نشان دادن مسئولیت پذیری به مشتری و نیز صاحب اختیار و قدرت نمودن کارکنان برای پذیرفتن مسئولیت موقعیت ها

    منبع: مقاله ی "چرا اعتماد نقش مهمی در روابط مشتری بازی میکند و چگونه میتوان به این اعتماد دست یافت" در نشریه ی بازاریابی خدمات مالی


    به عقیده ی تینا هریسون نویسنده ی مقاله ی "چرا اعتماد نقش مهمی در روابط مشتری بازی میکند و چگونه میتوان به این اعتماد دست یافت"، بانکداری یک فعالیت با قدرت گرفتار کردن و مشارکت بالاست. این مقاله که در The Journal of Financial Services Marketing (نشریه ی بازاریابی خدمات مالی) به چاپ رسیده است اشاره میکند که فعالیت هایی با تراز مشارکتی بالا نیازمند سطوح بالایی از تصمیم گیری (که لازمه ی توسعه ی روابط نزدیکتر از سوی مشتریان با بانک است) میباشد.
    از آنجا که درک مسائل بانکداری، سرمایه گذاری و دیگر خدمات مالی برای بسیاری از مصرف کنندگان دشوار است، آنها گرایش به قرار اتکای زیاد به حرفه ای ها در این صنعت دارند. این امر اجازه ی ارتقای بازاریابی رابطه را میدهد که در آن کارکنان تبدیل به نیروی محرکه ی اصلی در پشت تلاشهای بازاریابی میشوند.
    بانکها و دیگر شرکتهای خدمات مالی بواسطه ی درگیر شدن در یک بازاریابی رابطه ی موفق، سطح اعتماد موجود بین یک خدمت خاص و مشتری را، که به نوبه ی خود ترس های مربوط به آن خدمت خاص را به حداقل میرساند، بالا میبرند. زمانی که مشتریها احساس امنیت کنند، به احتمال زیاد مشارکت خود را با خدمات افزایش داده و آن را به دوستان خود نیز توصیه میکنند.
    ++ادامه دارد...++




    {بازاریابی خدمات مالی، بخش نهایی و پایانی}

    روانشناسی و بازاریابی
    اگر شما علاقمند هستید تا در مورد فنون بازاریابی و چگونگی به کارگیری روانشناسی مشتریان بالقوه توسط بازاریابان در هنگام ترویج کالاها و خدمات، بیشتر بدانید؛ در مورد Consumer psychology (روانشناسی مصرف کننده) بیشتر بخوانید.


    حرفه های بازاریابی:
    مدیر بازاریابی راهبردی
    بواسطه ی کار در شرکتهای خدمات مالی، مدیران بازاریابی راهبردی نگاهی به موقعیت شرکتهای خود در میان بهترین ارائه دهندگان خدمات موجود در بازار میاندازند. مدیران بازاریابی راهبردی، چالش های آمیخته با بازاریابی را بررسی و به دنبال تاثیر مستقیم بر این مشکلات هستند. به عنوان مثال بعد از طرح کمک مالی به بانکها برای خروج از رکود بزرگ، بسیاری از بانکها نیازمند برقراری ارتباط مجدد با مشتریان برای نوسازی روابط بودند. در مورد Strategic Marketing Directors (مدیران بازاریابی راهبردی) بیشتر بخوانید.
    مدیر محصولات دیجیتال
    با پیشرفت فناوری، خدمات مالی بیشتری به صورت بانکداری اینترنتی، سرمایه گذاری اینترنتی و صورتحساب های مالی اینترنتی ارائه میشوند. مدیران محصولات دیجیتال بررسی میکنند که مشتریها چه دستاوردهایی را از خدمات مالی اینترنتی خود توقع دارند و به توسعه ی محصولاتی که کاربران بیشتری را متعهد میکنند، کمک می نمایند. در مورد Digital Product Managers (مدیران محصولات دیجیتال) بیشتر بخوانید.

    ++پایان بازاریابی خدمات مالی++