1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بررسی تخصصی همه موبایلها ببینید ضرر نمیکنید

شروع موضوع توسط !!!OMID!!! ‏19/10/15 در انجمن بازارچه موبایل

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    بررسی تخصصی جی اس ام؛ اسمارت بند تاک سونی (Smart Band Talk) و اسپیکر بلوتوث





    جی اس ام: اولین دستبند هوشمند با قابلیت مکالمه



    جی اس ام: در نمایشگاه IFA 2014 سونی نسل جدیدی از اسمارت بندهای خود را معرفی کرد، و با معرفی این نسل جدید اسمارت بندهای خود را وارد مرحله جدیدی کرد.
    نسل اول این دستبند هوشمند تنها یک هسته دنبال کننده رفتار بود که توسط سونی معرفی شد و تنها ویژگی خاص آن این بود که رنگ های متفاوتی از آن وجود داشت. اما در این نسل جدید، سونی یک صفحه نمایش که در خود جوهر الکترونیک دارد را به این دستبند جدید اضافه کرده و علاوه بر این قابلیت مکالمه نیز در آن گنجانده شده است.
    [​IMG]
    طراحی


    این دستبند هوشمند سونی به طور حتم یکی از زیباترین دستبندهایی است که تا امروز دیده اید. طراحی یکپارچه بند و صفحه نمایش، ظاهری مدرن را به این دستبند بخشیده است. در قسمت جلوی این بند هوشمند، یک صفحه نمایش قرار دارد که اولین بار است در یکی از بندهای سونی می بینیم. در سمت راست این بند هوشمند دکمه پاور و دکمه ولوم قرار گرفته است. در سمت چپ هیچ دکمه ای دیده نمی شود و تنها درگاه ارتباطی بند را می بینیم که توسط یک کاور پوشیده شده است.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    این بند هوشمند در واقع از دو قسمت تشکیل شده، یکی هسته اصلی و دیگری بند. بند توسط دو پین به مغز دستگاه متصل شده است که به راحتی و با بیرون کشیدن این دو پین می توانید بند را از مغز دستگاه جدا کنید. این دقیقا همان روشی است که سامسونگ برای گیر فیت خود به کار گرفته است. رنگ های جذابی برای بند این دستبند هوشمند در نظر گرفته شده که آن را به یک دستبند هوشمند همه کاره تبدیل می کند. اما مغز دستگاه تنها دو رنگ سفید و مشکی دارد.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    دو سایز بند برای این دستبند در نظر گرفته شده، یکی L و دیگری S. اندازه L ارتفاعی 68 میلیمتری دارد و برای دست های بزرگ و اندازه S ارتفاعی 52 میلیمتری داشته و برای دست های کوچک تر استفاده خواهد شد. در انتهای بند این دستبند یک گیره فلزی وجود دارد که اگر بخواهید بند را تعویض کنید به راحتی می توانید این گیره را از جای خود خارج کنید و به بند دیگری متصل کنید، این گیره فلزی در اصل نقش قفل بند را بازی می کند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    ارتفاع این دستبند با بندهای مختلف متفاوت خواهد شد که در بالا به آن اشاره کردیم اما عرض آن تغییری نخواهد داشت. عرض دستبند 23.5 میلیمتر و ضخامت آن 9.5 میلیمتر است. تمام این اندازه ها دستگاهی به وزن 24 گرم را به وجود خواهند آورد که بر روی دست به راحتی جای می گیرد و حتی بعد از استفاده طولانی مدت هیچ آزردگی برای شما به همراه نخواهد داشت. هدف سونی نیز همین بوده که شما این دستبند را بر روی دست خود حس نکنید، زیرا قرار است دستبند در تمام طول روز و حتی در طول شب نیز بر روی دست شما بسته شده باشد به همین خاطر نباید کاربر را آزار دهد.یکی از مهمترین ویژگی این دستبند ضد آب بودن آن است، که به کمک این ویژگی می توانید در تمام طول روز بدون نگرانی با این دستبند کار کنید. فقط یک موضوع را بدانید که بلوتوث دستبند در زیر آب قطع می شود و به همین خاطر ارتباط آن با گوشی شما قطع خواهد شد، البته این موضوع زمانی اتفاق می افتد که دستبند به صورت کامل زیر آب قرار بگیرد.
    [​IMG]



    صفحه نمایش


    این اولین دستبند هوشمند سونی است که بر روی خود یک صفحه نمایش را می بیند. سونی از یک صفحه نمایش 1.4 اینچی استفاده کرده که جنس آن e-paper یا همان جوهر الکترونیک است. این صفحه نمایش لمسی نیست و با حرکت دادن انگشت خود بر روی این صفحه نمایش نمی توانید بین صفحات جا به جا شوید. برای اینکه بین صفحات جا به جا شوید باید از کلیدی که در سمت راست و پایین دستنبد تعبیه شده کمک بگیرید. شاید برای یک کاربر امروزی این موضوع کمی عجیب باشد که نتواند صفحه نمایش را با لمس جا به جا کند اما بعد از مدت کمی کار به آن عادت خواهید کرد.کیفیت صفحه نمایش 1.4 اینچی این دستبند 296×128 پیکسل است. این صفحه نمایش کاملا سیاه و سفید است، شاید تصور شما این باشد که در این زمانه این صفحه نمایش سیاه و سفید جذابیتی ندارد. اما به شما اطمینان می دهیم که این صفحه نمایش حوهر الکترونیک جذابیت زیادی برای شما خواهد داشت و مدتی که با آن کار کنید آن را دوست خواهید داشت.
    [​IMG]
    قابلیت مکالمه


    همانطور که از نام این دستبند مشخص است قابلیت مکالمه یکی از ویژگی های اصلی آن است. بدین معنی که می توانید تماس تلفنی خود را بر روی گوشی با استفاده از این دستبند انجام دهید. در داخل دستبند یک میکروفون و یک اسپیکر قرار دارد و به این ترتیب می توانید با آن صحبت کنید و صدای طرف دیگر خط را نیز بشنوید.ما این قابلیت را تست کردیم و از کارکرد آن رضایت کامل داشتیم، میکروفون دستگاه قوی است و شخصی که در طرف دیگر خط است صدا را به خوبی می شنود. اما اگر اسپیکر کمی قوی تر بود بیشتر رضایت داشتیم. با این حال قابلیت مکالمه به خوبی انجام می شود و هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت.کارآیی


    اولین و آسانترین وظیفه این دستبند نمایش ساعت است، زمانی که ساعت به گوشی شما متصل شود ساعت آن تنظیم خواهد شد. ساعت به این ورت نشان داده می شود که در بالا ساعت به صورت پر رنگ و در پایین آن دقیقه به صورت کم رنگ تر نشان داده می شود.برای اینکه بتوانید از ساعت استفاده کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Smart Band Talk را بر روی گوشی خود نصب کنید. برای اینکار نیز به اندروید 4.4 به بالا نیاز دارید. برای نصب این اپلیکیشن باید به بازار گوگل پلی بروید. راحت ترین راه این است که اگر گوشی شما از NFC پشتیبانی می کند، دستبند را به گوشی خودتان نزدیک کنید، سپس به صورت خودکار در بازار گوگل پلی نرم افزار به شما نشان داده خواهد شد تا آن را دانلود و نصب کنید. زمانی که برنامه نصب شد با استفاده از بلوتوث دستبند به گوشی شما متصل خواهد می شود.صفحه اصلی برنامه که Status نام دارد، وضعیت کلی ساعت را به شما نشان می دهد. در این صفحه می توانید مشاهده کنید که دستبند در محدوده بلوتوث شما قرار دارد و به گوشی متصل است یا خیر. در قسمت کناری میزان باتری نشان داده می شود و در زیر آن یک کادر نمایش داده شده که با انتخاب آن دستبند شروع به لرزیدن و صدا کردن خواهد کرد و می توانید مکان آن را پیدا کنید.
    [​IMG]
    در صفحه بعدی که Settings نام دارد گزینه های زیر را می توانید ببینید:
    [​IMG]
    Smart wake up alarm: در این قسمت می توانید محدوده ساعتی تنظیم کنید تا دستبند در این محدوده زمانی به آرامی شما را از خواب بیدار کند.
    [​IMG]
    Notification: در این قسمت تعیین می کنید که نوتیفیکیشن کدام برنامه ها بر روی ساعت نمایش داده شوند. اگر به برنامه ای مانند پیامک اجازه دهید که بر روی دستبند نوتیفیکیشن نمایش دهد، می توانید علاوه بر اینکه ببینید چه کسی به شما پیامک داده، متن پیامک را هم بخوانید اما گزینه ای برای پاسخ دادن وجود ندارد.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Incoming calls: اگر این قسمت را فعال کنید می توانید توسط دستبند خود به تماس ها پاسخ دهید، برای اینکه به تماس خود پاسخ دهید و یا تماس خود را در حین مکالمه قطع کنید می توانید از کلید کناری استفاده کنید. اگر با شما تماسی گرفته شود و بخواهید آن را رد کنید این کار را با نگه داشتن کلید کنار دستبند می توانید انجام دهید.
    [​IMG]
    Do not disturb: این ویژگی بسیار کارآیی دارد. با فعال کردن این ویژگی در یک بازه زمانی خاص که شما تعیین می کنید هیچ نوتیفیکیشنی به ساعت شما منتقل نمی شود و تماس توسط دستبند دریافت نمی شود.
    [​IMG]
    Text orientation: با توجه به اینکه دستبند را به کدام دست خود می بندید می توانید جهت چرخش متنی که بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود را تغییر دهید.
    [​IMG]
    Display color: در این قسمت دو گزینه برای شما وجود دارد روشن و تاریک که با توجه به سلیقه خودتان می توانید هر کدام را انتخاب کنید. با انتخاب زمینه سفید برای صفحه نمایش در محیط های تاریک نیز می توانید صفحه نمایش را به راحتی مشاهده کنید.
    [​IMG]
    صفحه آخر صفحه My Apps است که در این قسمت برنامه ها را مشاهده می کنید. در پایین این صفحه گزینه ای به نام Add Apps وجود دارد که اگر این گزینه را انتخاب کنید می توانید برنامه های جدید را به ساعت خود اضافه کنید. تعدادای از کاربردی ترین این برنامه ها عبارتند از: ضبط صدا، تقویم، ساعت جهانی، دوربین هوشمند و...
    [​IMG]
    [​IMG]
    اما اگر به دنبال این هستید که از امکانات این دستبند بیشتر استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم برنامه Life Log وسونی را حتما بر روی گوشی خود نصب کنید تا بتوانید سیکل خواب خودتان و یا میزان پیاده روی خودتان را آنالیز کنید.باتری


    سونی از باتری 70 میلی آمپری در این دستبند استفاده کرده است. شاید تصور شما این باشد که این میزان باتری کم است اما تنها وظیفه سنگین این باتری روشن نگه داشتن صفحه 1.4 اینچی جوهر الکترونیک این دستبند است که کار زیاد سختی نیز نیست. این باتری می توانید تا 3 روز بدون هیچ مشکلی برای شما کار کند و دستبند را روشن نگه دارد، در حالی که تا 1 روز کامل را می توانید مکالمه مداوم را پشتیبانی کند.نظر جی اس ام


    این دستبند هوشمند اولین دستبندی نیست که صفحه نمایش دارد، پیش از این دستبند سامسونگ را نیز دیده بودیم. اما این دستبند اولین دستبند هوشمندی است که قابلیت مکالمه را در خود می بیند. ما علاقه زیادی به این دستبند داریم تصور ما این است که در حال حاضر این دستبند بهترین دستبند هوشمند دنیا است، شاید Gear Fit سامسونگ رنگ و لعاب بهتری داشته باشد اما واقعیت امر این است که کارآیی این هوشمند سونی بیشتر است.بررسی اسپیکر سونی


    سونی پیش از این نیز اسپیکرهای مختلفی را روانه بازار کرده بود. اما اینبار یک اسپیکر زیبا را تولید کرده است که به صورت دایره ای است. این اسپیکر را می توانید از طریق بلوتوث و یا NFC به گوشی خودتان معرفی کنید و سپس از آن به بعد از طریق بلوتوث تا برد 10 متر به موزیک مورد علاقه خودتان از طریق اسپیکر گوش دهید. مهمترین ویژگی این اسپیکر این است که صدایی 360 درجه ای را برای شما پخش خواهد کرد.
    [​IMG]
    این اسپیکر تنها وظیفه پخش موزیک را بر عهده ندارد، زمانی که اسپیکر به گوشی شما متصل است اگر تماسی دریافت کنید می توانید از طریق همین اسپیکر تماس خود را برقرار کرده و به مکالمه بپردازید.دو راه برای شارژ کردن این اسپیکر وجود دارد، یکی از طریق درگاه micro USB که در زیر اسپیکر قرار دارد و دیگری از طریق صفحه شارژ بدون سیم.
    [​IMG]
    بر روی این اسپیکر 4 کلید وجود دارد. کلید پاور در پایین دستگاه و بالای درگاه ارتباطی اسپیکر قرار دارد. سه کلید دیگر بر روی اسپیکر قرار گرفته که دو کلید برای کم و زیاد کردن صدا و کلید دیگر برای برقراری مکالمه است.
    [​IMG]
    برای اینکه بتوانید اسپیکر را به راحتی در مکان های با شیب زیاد قرار دهید، در زیر این اسپیکر پلاستیک چسبنده ای قرار گرفته که از لیز خوردن آن جلوگیری می کند.این اسپیکر اندازه ای 78×60 میلیمتری دارد، و وزن آن 300 گرم است که برای یک اسپیکر همراه بسیار مناسب است. توان این اسپیکر 10 وات است و ازطریق بلوتوث به دستگاه های اندرویدی و iOS ای متصل می شود.
    [​IMG]
    مهمترین وظیفه این اسپیکر پخش موزیک با صدای خوب است که به خوبی از عهده اینکار بر می آید. تصور نمی کردیم که این اسپیکر کوچک بتواند صدایی با این کیفیت خود را پخش کند.

    منبع پت مت
     
    *SAma* از این پست تشکر کرده است.
  2. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    مقایسه تصویری اندروید 5 و اندروید 4.4 با یکدیگر





    : کم کم گوشی هایی که شامل بروزرسانی اندروید 5 یا لالی پاپ هستند در حال افزایش است. کاربران اندرویدی باید منتظر این بمانند تا کمپانی سازنده گوشی آن ها بروزرسانی لالی پاپ را برای آن ها منتشر کند. اما آب نبات چوبی و کیت کت چه تفاوت هایی با هم دارند؟ در این پست به مقایسه نظیر به نظیر این دو نسخه از اندروید پرداخته ایم.



    : کم کم گوشی هایی که شامل بروزرسانی اندروید 5 یا لالی پاپ هستند در حال افزایش است. کاربران اندرویدی باید منتظر این بمانند تا کمپانی سازنده گوشی آن ها بروزرسانی لالی پاپ را برای آن ها منتشر کند. اما آب نبات چوبی و کیت کت چه تفاوت هایی با هم دارند؟ در این پست به مقایسه نظیر به نظیر این دو نسخه از اندروید پرداخته ایم.در آبنبات چوبی شاهد نمایش نوتیفیکیشن ها در لاک اسکرین خواهیم بود و کاربر در هنگام پخش موسیقی، اطلاعات موسیقی در حال پخش را به صورت یک نوتیفیکیشن در بین صفحه می تواند مشاهده کند. رابط کاربری در این دو بخش بهبود بسیار خوبی داشته است. [​IMG]رنگ نوتیفیکیشن ها روشن شده و پنل نوتیفیکیشن ها هم خلوت تر و کاربردپذیرتر از گذشته شده است. دسترسی به بخش هایی نظیر چراغ قوه نیز راحت تر شده و کاربر می تواند در نوتیفیکیشن ها فلش گوشی خود را در نقش چراغ قوه روشن کند. [​IMG]صفحه اپلیکیشن ها نیز سفید شده و آیکون اپلیکیشن های پیش فرض نظیر گوگل مپ و ... بهبود پیدا کرده است. [​IMG]نحوه نمایش صفحه مولتی تسک تغییر و نام آن نیز به Overview تغییر پیدا کرده است. شما در Overview جزئیات بیشتری از اپلیکیشن های در حال کار خود مشاهده خواهید کرد. نحوه نحوه نمایش تب ها در مرورگر کروم نیز بهتر شده است. [​IMG]گوگل در اندروید 5 نیز بزرگ تر و دوست داشتنی تر شده و کاربر به راحتی می تواند با آن کار کند. بخش بالایی اپلیکیشن گوگل نیز بازطراحی شده است.[​IMG]طراحی ماشین حساب به کلی تغییر پیدا کرده و گوگل تصمیم به استفاده از رنگ بندی جدید در ماشین حساب گرفته است. طراحی دکمه ها نیز صد در صد فلت یا تخت شده است. [​IMG]نمایش منوی باز شدن با، تغییر پیدا کرده است. در اندروید کیت کت در وسط صفحه این منو به نمایش در می آمد اما در اندروید 5 این منو در پایین صفحه به نمایش در می آید. [​IMG]تقویم در اندروید 5 و در نگاه اول به شما پنج روز را نمایش می دهد بر خلاف اینکه در اندروید 4.4 شاهد نمایش 7 روز هستیم. اما در اندروید 5 جزئیات بیشتری از قرارهای خود مشاهده خواهید کرد. [​IMG]دوربین حالا به Google Camera تغییر پیدا کرده و رابط کاربری آن تغییر پیدا کرده است. در میانه صفحه نمایش دوربین لوگویی از شاتر را مشاهده خواهید کرد که با فوکوس کردن روی عکس بزرگ و کوچک می شود. بخش ساعت نیز تغییرات کوچکی داشته و رنگ آن بهبود پیدا کرده است. [​IMG]در اندروید 5 با تغییر ساعات روز، رنگ عکس پس زمینه نیز تیره و روشن می شود. برای مثال هنگامی که به ساعات پایانی شب نزدیک می شویم والپیپر تیره تر و وقتی به ساعات اول صبح نزدیک می شویم روشن تر می شود. [​IMG]صفحه مخاطب ها یا People در لالی پاپ تعداد مخاطب بیشتری نسبت به نسخه کیت کت نمایش می دهد. تفکیک مخاطبین بر اساس نام هم به جای بالای هر اسم در کنار آن نوشته می شود. برای مثال مخاطبینی که با حرف A شروع می شوند در کنار اولین مخاطب با حرف A جدا می شود. [​IMG]در اندروید 5 دیگر خبری از ایمیل نیست. حالا همه چیز در جیمیل قرار گرفته و شما می توانید ایمیل های دیگر خود را نیز در اپلیکیشن جیمیل وارد کرده و همه را یک جا مشاهده کنید. [​IMG]اپلیکیشن جیمیل طراحی دوباره شده است، منوها روشن تر و جذاب تر شده اند و نحوه نمایش ایمیل بهبود پیدا کرده است. فضاهای سفید در اندروید 5 نیز افزایش پیدا کرده است. منوی جیمیل نیز تغییر پیدا کرده و متریال دیزاین شده است. شما لذت بیشتری از کار با این طراحی خواهید برد. رنگ کیبرد نیز حالا روشن تر شده است و خبری از کیبرد مشکی قدیمی نیست.
    [​IMG]اپلیکیشن هنگ اوت نیز طراحی دوباره شده است اما طراحی آن متریال دیزاین نیست. رنگ بندی اپلیکیشن تغییر پیدا کرده و رنگ آن سبز شده است. قابلیت تماس صوتی نیز به این اپلیکیشن اضافه شده است. [​IMG]گوگل مپ نیز به کلی تغییر پیدا کرده است و یکی از انتقاداتی که همیشه به آن وارد بود را رفع کرده است. تا پیش از اندروید 5 برای دیدن منوهای گوگل مپ لازم بود بخش پایین سمت چپ این اپلیکیشن را لمس کرد اما حالا این بخش به بالا سمت چپ آمده که شبیه به اکثر اپلیکیشن های استاندارد دنیا است. نوار کناری نیز به رنگ روشن در آمده و کار با آن راحت تر شده است. [​IMG]بعد از انتخاب مقصد، مسیریابی برای طراحی جدید به شما نمایش داده می شود. خلاصه ای از وضعیت مقصد و امتیاز آن و زمانی که برای رسیدن به آن نیاز دارید به رنگ آبی به نمایش در می آید که نسبت به نسخه قبل شاخص تر است. عکس های مقصد نسبت به نسخل قبل گوگل مپ بهتر به نمایش در می آید و کاربر به راحتی می تواند از شکل ظاهری و محیط مقصد خود با خبر شود. [​IMG]بخش شماره گیر در اندروید 5 نیز بهبودهایی داشته و حالا شما در سه تب شماره گیری سریع، آخرین شماره ها و مخاطبین می توانید تماس خود را برقرار کنید. در کیت کت شما تنها می توانستید به تمامی مخاطبین دسترسی داشته باشید و خبری از دکمه آخرین تماس ها نبود. رنگ بندی دکمه ها و شکل آن ها نیز در لالی پاپ تغییراتی داشته است. [​IMG]رنگ بندی در گوگل پلی جدید ساده تر شده و دکمه ها افکت های کمتری دارند اما در صفحه هر اپلیکیشن شما با یک نگاه می توانید اطلاعات کاملی از وضعیت امتیازات و دانلودهای هر اپلیکیشن مشاهده کنید. حالا ویدیوی هر اپلیکیشن به صورت شاخص در بالای صفحه اپلیکیشن به نمایش در می آید. [​IMG]صفحات داخلی گوگل پلی تغییر زیادی نداشته است. طراحی دکمه های بالایی تخت تر شده و دکمه های منوی سایدبار نیز نسبتا کوچک تر شده است. [​IMG]Setting اندروید از جمله بخش های بود که از زمان نسخه Ice Cream Sandwich ثابت مانده بود. اما حالا در لالی پاپ تغییرات خوبی را شاهد هستیم. مانند بسیاری از بخش های دیگر این سیستم عامل رنگ بندی این صفحه روشن شده است و فاصله بین المان ها نیز بیشتر شده است. در صفحه وضعیت باتری نیز می توان مشاهده کرد که با وضعیت فتا چه زمانی باتری گوشی دوام خواهد آورد.[​IMG]اما این ها بخشی از تغییرات اصلی ظاهری اندروید 5 و اندروید 4.4 با یکدیگر بودند. به نظر می رسد این تغییرات در نهایت به نفع کاربران این سیستم عامل بوده و باید شاهد بروزرسانی این کاربران به نسخه 5 اندروید باشیم. نظر شما چیست؟ شما اندروید لالی پاپ را بیشتر دوست دارید یا اندروید کیت کت؟

    منبع پت مت
     
    *SAma* از این پست تشکر کرده است.