1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بررسی تخصصی همه موبایلها ببینید ضرر نمیکنید

شروع موضوع توسط !!!OMID!!! ‏19/10/15 در انجمن بازارچه موبایل

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    بررسی گلکسی اس 6 سامسونگ (Galaxy S6)


    کهکشانی‌های سامسونگ همیشه جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا بوده‌اند، ولی طراحی تکراری و کیفیت ساخت نه‌چندان مناسب آن‌ها باعث شد تا فرصت کافی برای عرض اندام دیگر رقبا شکل گیرد. اما امسال شاهد یک کهکشانی متفاوت از سامسونگ هستیم، گوشی هوشمندی که این بار نه تنها از نظر سخت‌افزاری فوق‌العاده است، بلکه کیفیت ساخت و طراحی آن نیز فراتر از انتظارها شده و حالا شاهد یک گوشی تمام‌عیار و خواستنی از سامسونگ هستیم.
    [​IMG]
    قرار نیست یک محصول تکراری از سامسونگ را بررسی کنیم. در وصف گلکسی اس 6 می‌توان از عبارت‌های زیبا، قدرتمند، متفاوت و بسیار جذاب استفاده کرد. قرار نیست به بررسی یک محصول مشابه نسل قبل بپردازیم، قرار نیست این بار در باره‌ی طراحی و کیفیت ساخت بحث‌برانگیز صحبت کنیم، این بار فقط سخت‌افزار گوشی قوی نیست، همه چیز متحول شده است. دیگر خبری از نرم‌افزار سنگین با افکت‌های هندی رنگ و وارنگ نیست و امکانات تبلیغاتی و کم کاربرد نیز جای خود را به سادگی و زیبایی داده‌اند. در ادامه به بررسی محصولی می‌پردازیم که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان از جمله ما، هر چند کامل و بی‌نقص نیست، اما همان محصولی است که فروش بسیار خوبی را برای کره‌ای‌ها به همراه خواهد داشت.بررسی ویدیویی


    لینک دانلود 480p | دانلود رزولوشن 720 | ویدیو در یوتیوب
    طراحی ظاهری

    طراحی زیبا به همراه کیفیت ساخت عالی ارمغان تغییر در استراتژی
    سامسونگ همواره سخت‌افزار قوی و نرم‌افزار پر امکانات را به‌عنوان فاکتورهای اصلی برتری خود نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار به رخ می‌کشید. برای طراحی هم الهام از طبیعت شعار داده می‌شد، الهام از طبیعت در بدنه‌ای پلاستیکی، بدنه‌‌ای پلاستیکی که نه تنها برعلیه‌ی طبیعت بود بلکه تمام سخت‌افزار قدرتمند گوشی را نیز به چالش می‌کشید. سامسونگ سرانجام پس از سال‌ها مقاومت در برابر رویه‌ی رو به رشد بازار، از خواب زمستانی خود برخواست و به این مهم پی برد که مشخصه‌های فنی روی کاغذ تا زمانی که از دریچه‌ی چشم مشتری به دل او راه پیدا نکند تاثیرگذار نخواهند بود.
    زبان طراحی به کار رفته در گلکسی اس 6 نمایانگر مهندسی کامل دستگاه است. تردیدی نیست که اغلب قطعات داخلی به شکلی کاملا جدید جایگذاری شده‌اند تا جزئیات خاصی در طراحی نهایی امکان‌پذیر باشد. جزئیات در ساخت این دستگاه به بهترین شکل رعایت شده‌اند که موجب می‌شود بدون آنکه دلیل اصلی را درک کنید، احساس بسیار بهتری نسبت به گلکسی اس 6 داشته باشید.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    در اولین نگاه، نمایشگر 5.1 اینچی QHD چشم‌ها را به خود خیره می‌کند که در قسمت پایین، کلید فیزیکی خانگی با اسکنر اثرانگشت درونی و کلیدهای خازنی «عقب» و «برنامه‌های اخیر» را کنار خود جای داده است. دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی و سنسورهای سنجش نور، مجاورت و نیز اسپیکر مکالمه طوری جای گرفته تا طرح کلی گلکسی‌های قبلی در پنل جلویی گلکسی اس 6 نیز نمایان باشد.
    در سایر جهت‌ها، پرچمدار جدید سامسونگ تغییرات جدی‌تری به خود دیده و چندان با محصول قبلی این سری قابل قیاس نیست. گوشه‌های دستگاه که از جنس فلز ساخته شده، به خوبی تراش خورده‌اند و در تلاقی گوریلا گلس 4، که پشت و روی گوشی را پوشانده و فریم فلزی، این دو بخش به بهترین شکل ترکیب شده‌اند. دریچه‌های مربوط به درگاه میکرو USB و سوراخ‌های مربوط به اسپیکر، عالی ماشین‌کاری شده‌اند تا حتی وقتی از نزدیک و با دقت به آن‌ها نگاه می‌کنید بیشتر از اس 6 خوش‌تان بیاید. وقتی نگاه دقیقی به لبه‌های پرچمدار جدید سامسونگ داشته باشید، با وجود طراحی منحنی در این قسمت، بخش‌های خاصی در بالا و پایین فریم بصورت تخت تراش خورده‌اند تا استراحت‌گاه مناسبی برای انگشتان کاربر ایجاد شود. صاف بودن بدنه‌ی پشتی موجب شده به کارگیری سنسور سنجش ضربان قلب ساده‌تر از گذشته باشد و اسپیکر بهبود یافته‌ی دستگاه نیز به پایین منتقل شده تا بصورت ناخواسته توسط سطوح پوشانده نشود.
    [​IMG]
    همین موارد موجب شده تا گلکسی اس 6 از ظرافت‌هایی برخوردار باشد، ظرافت‌هایی که نمونه‌ی آن را در نسل پیشین این پرچمدار شاهد نبودیم. اگر تلاش کنیم ریشه‌های طراحی گلکسی اس 6 را مورد بررسی قرار دهیم، از نقش اساسی برخی سرچشمه‌های الگو نمی‌توان غافل بود.
    کیفیت ساخت گلکسی اس 6 به هیچ‌یک از گوشی‌های پیشین این شرکت شباهت ندارد. چنین مساله‌ای از سوی شرکتی که ابتدا تمامی رویکردهای خود را در دستگاه‌های دیگر مورد آزمایش قرار می‌داد اندکی غافلگیرکننده است. تا کنون دستگاه‌های بسیاری را شاهد بوده‌ایم که پوشش شیشه‌ای و حاشیه‌ی فلزی را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند، اما هیچ‌یک تا به این اندازه در پیوند این دو موفق نبوده‌اند.
    [​IMG]
    بر هیچ‌کس پوشیده نیست که گلکسی اس 6 از جهات بسیار شبیه به آیفون ۶ اپل و حتی اکسپریا زد 3 سونی است. این شباهت در لبه‌ها مخصوصا، در لبه‌ی پایینی به اوج خود می‌رسد. اما آنچه برای کاربر نهایی اهمیت دارد تجربه‌ی به مراتب بهتری است که این بار در کهکشانی جدید سامسونگ وجود دارد. بسیاری از کاربران همچنان آزادانه به بحث و جدل بر سر اینکه کدام شرکت از دیگری کپی می‌کند یا کدام دستگاه برتر است خواهند پرداخت، اما کسی که هر یک از این شاهکارهای طراحی و ساخت را در دست داشته باشد به چیزی جز لذت استفاده از آن فکر نخواهد کرد.
    شباهت گلکسی اس 6 با آیفون 6 به نفع خریدار و به ضرر تولید کننده
    گلکسی اس 6 تنها اندکی از آیفون 6 سنگین‌تر است و البته جثه‌ی بزرگ‌تری نیز دارد. با این حال، پوشش شیشه‌ای پنل دستگاه همچون فلز یک‌دست آیفون 6 مستعد سُر خوردن است.. نسبت اندازه‌ی نمایشگر نیز به اندازه‌ای خوب هست که گلکسی اس 6 را در میان خوش‌دست‌ترین گوشی‌های پرچمدار بازار قرار دهد. گلکسی اس ۶ از نظر باریکی نیز یک‌دهمِ میلی‌متر از آیفون ۶ باریک‌تر است.
    پنل پشتی گلکسی اس 6 بوسیله‌ی گوریلا گلس 4 پوشانده شده و تنها مساله‌ی خاص مربوط به این قسمت به بخش دوربین مربوط می‌شود. برجستگی موجود در میانه‌ی قسمت بالایی دستگاه میزبان دوربین 16 مگاپیکسلی پرچمدار گلکسی جدید سامسونگ است که در نواری مشکی رنگ در کنار خود، حسگر سنجش ضربان قلب و فلش LED را جای داده است. به نظر می‌رسد بازخورد نهایی کاربران، ضخامت اندک را در اولویت بالاتری نسبت به برجسته نبودن دوربین قرار داده که هر دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ به این رویه تن داده‌اند؛ هرچند امید ما، بر خلاف این رویکرد بود. با این حال برجستگی پشت دوربین در گلکسی اس 6 به مراتب بیشتر از آیفون 6 و اچ‌تی‌سی وان ام 9 است. آرزو می‌کردیم گلکسی اس ۶ کمی ضخیم‌تر بود و در عوض برجستگی پشت دوربین کمتر و باتری آن بزرگ‌تر می‌شد.
    سری گلکسی از آخرین پرچمداران بزرگی بود که همچنان قابلیت تعویض باتری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌داد. اما این خصیصه نیز اکنون برای نیل به کیفیت برتر در کنار پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی قربانی شده است. نبود قابلیت‌هایی همچون باتری قابل تعویض یا درگاه حافظه‌ی میکرو SD شاید برای برخی از کاربران مایوس کننده باشد اما تجربه نشان می‌دهد که در انتخاب اکثر کاربران اهمیت چندانی ندارد. نظر شما در این باره چیست؟
    سنسور اثر انگشت

    [​IMG]
    سنسور اثر انگشت در گلکسی اس ۶ نیز همچون نسل قبل با دکمه‌ی فیزیکی هوم یکپارچه شده است. اما خوشبختانه سامسونگ این بار از سنسور جدیدی بهره برده است که برای استفاده از آن نیازی به کشیدن انگشت بر روی دکمه نیست و همچون آیفون، تنها کافی است تا انگشت خود را بر روی دکمه قرار داده و کمی فشار دهید تا اثر انگشت اسکن شده و مجوز ورود صادر شود. این سنسور به مراتب سریع‌تر و دقیق‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند و حالا می‌توان از آن به عنوان یک قابلیت کاربردی یاد کرد. این سنسور از نظر سرعت و عملکرد در سطح همتای آیفونی خود قرار می‌گیرد. سامسونگ APIهای مربوط به این سنسور را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است تا بتوانند از آن در اپلیکیشن‌های خود بهره ببرند. در حال حاضر از این سنسور می‌توانید برای باز کردن قفل گوشی یا اجرای اپلیکیشنی خاص بهره ببرید. مثلا می‌توانید یکی از انگشت‌های خود را به اپلیکیشنی خاص اختصاص دهید تا اگر قفل گوشی را با آن باز کردید، اپلیکیشن مورد نظرتان اجرا شود. علاوه بر این می‌توان از سنسور برای ورود به وب‌سایت‌های مورد نظر خود بهره برد. در این حالت نام کاربری و رمز عبور شما به اثر انگشت‌تان اختصاص داده می‌شود و با اثر انگشت می‌توان در وب‌سایت مورد نظر لاگین کرد.
    نمایشگر

    صفحه‌نمایش بی‌نقص با بالاترین کیفیت تصویر
    نمایشگر گلکسی اس 6 شایسته‌ی تحسین است. سامسونگ آنچنان بر فناوری امولد پافشاری کرد که اکنون در گلکسی اس 6 کوچک‌ترین نقصی را نمی‌توان به آن وارد دانست. کیفیت تصویری که در پرچمدار امسال سامسونگ شاهد آن هستیم، توصیف نشدنی و درعین حال خارق‌العاده است. نمایشگر 5.1 اینچی گلکسی اس 6 از رزولوشن فوق‌العاده‌ی QHD بهره می‌برد که منجر به ارائه‌ی تراکم 577 پیکسل بر اینچ خواهد شد. هرچه تلاش کنید پیکسل‌های این نمایشگر را از فاصله‌ی بسیار نزدیک نیز از یکدیگر تشخیص دهید، ناکام خواهید ماند. اینکه آیا چنین چگالی پیکسلی بر روی نمایشگرهای موبایل کاربردی خواهد بود یا خیر همچنان محل بحث است؛ اما تا زمانی که عمر باتری دستگاه تحت تأثیر قرار نگیرد، تنها می‌توان از این مساله لذت برد.
    [​IMG]
    گلکسی اس ۵ از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا در مجموع ۲.۱ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کرد. در گلکسی اس ۶ شاهد رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل هستیم که به معنی ۳.۷ مگاپیکسل است. این بدین معنی است که تعداد پیکسل‌ها در گلکسی اس ۶، چهار برابر آیفون ۶ اپل است. در گلکسی اس ۶ نیز شاهد پیکسل‌های الماس مانند هستیم. در این نوع چیدمان از ساب‌پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی در سایزهای غیریکسان کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. ساب‌پیکسل سبز به دلیل بازده‌ به مراتب بالاترش نسبت به دو ساب‌پیکسل قرمز و آبی در ابعاد به مراتب کوچک‌تری قرار می‌گیرد. این روشی است که مهندسان سامسونگ برای افزایش تراکم پیکسل‌ها در پنل‌های AMOLED بکار گرفته‌اند.
    [​IMG]چیدمان الماس شکل پیکسل‌ها در گلکسی اس ۶ - تصویر از DisplayMate
    سرانجام، رنگ‌ها در نمایشگر سوپر امولد سامسونگ کاملاً شفاف و بی‌نهایت واقعی به نظر می‌رسند و این بار خبری از کمبود روشنایی نمایشگر در محیط پرنور نیز نخواهد بود. شدت روشنایی صفحه‌نمایش گلکسی اس ۶ به ۶۰۰ نیت می‌رسد، این به معنی تصویر واضح و خوانا در زیر نور خورشید است. رنگ مشکی همچون همیشه بسیار عمیق و رنگ سفید نیز کاملاً روشن و حقیقی دیده می‌شود که در نتیجه با کنتراستی عالی روبرو هستیم. در فناوری امولد معمولاً رنگ سفید گرایش خاصی به ترکیب آبی و زرد دارد که این بار نتیجه‌ی بدست آمده باعث غافلگیری ما شد؛ چرا که سفید مشاهده شده در پنل گلکسی اس 6، از بسیاری نمونه‌های LCD نیز حقیقی‌تر است.

    سامسونگ برای آن که سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد، پروفایل‌های مختلف نمایش رنگ را در بخش تنظیمات نمایشگر حفظ کرده تا کاربر بهترین گزینه که لذت بهتری برای وی به دنبال خواهد داشت را به دلخواه خود انتخاب کند. زاویه‌ی دید نمایشگر نیز کاملاً رضایت‌بخش است و موجب هیچ‌گونه دردسر برای کاربر نخواهد بود.
    اسپیکر و هدفون

    [​IMG]
    در بخش صدا، همچنان با یک اسپیکر تک کاناله در دستگاه روبرو هستیم که این بار در قسمت پایین گوشی و در گوشه‌ی سمت راست فریم جای گرفته است. اگرچه کیفیت و بلندی صدای گلکسی اس 6 بهترین نمونه‌ی موجود در گوشی‌های هوشمند نیست، اما پیشرفت خوبی نسبت به آنچه از گلکسی اس 5 یا گلکسی نوت ۴ داشته است. اکنون در حداقل حالت، می‌توان بر روی صدای خروجی دستگاه حساب باز کرد. جابجایی محل قرار گیری اسپیکر نیز کمک می‌کند تا دست یا سطوح مانع خروج صدا نشوند. صدای خروجی بسیار واضح، دقیق و باکیفیت است. سامسونگ یک هدفون رده بالا و بسیار خوب را در نیز در جعبه‌ی گلکسی اس ۶ قرار داده تا از آن نهایت استفاده را در گوش دادن به موسیقی یا مکالمه‌ی تلفنی تجربه کنید.
    تاچ‌ویز

    سامسونگ در گلکسی S6 علاوه بر تمرکز در قسمت طراحی ظاهری، بر روی بهینه‌سازی تاچ‌ویز، رابط کاربری مورد استفاده در این گوشی‌هوشمند نیز توجه ویژه داشته است. به راحتی می‌توان نسخه‌ی جدید تاچ‌ویز در گلکسی اس 6 را ساده‌ترین رابط کاربری کل تاریخ سامسونگ دانست. در این نسخه دیگر خبری از منو‌های تو در تو و سردرگم‌کننده، انیمیشن‌های سنگین، بخش‌های رنگ و وارنگ و حتی اپلیکیشن‌های زیاد نیست. دیگر نمی‌توان از گیر افتادن در هزارتوی رابط کاربری تاچ‌ویز شکایت کرد.
    [​IMG]
    با در دست گرفتن گلکسی اس 6 و کار با نسخه‌ی جدید تاچ‌ویز احساس تازگی و نو شدن در شما القا می‌شود، تغییرات تاچ‌ویز، تاثیر کاملا محسوسی در تجربه‌ی کاربری دارند. این رابط کاربری با تبعیت از ظاهر ساده و تخت متریال دیزاینِ گوگل خود را با اندروید آبنبات چوبی هماهنگ کرده است. با کشیدن انگشت به سمت چپ با صفحه‌ی اخبار فلیپ‌بورد روبرو می‌شویم که عناوین خبری مهم در گوشه و کنار جهان را از منابع خبری متنوع نمایش می‌دهد. یکی از ویژگی‌هایی که به زیبایی تاچ‌ویز می‌افزاید، انیمیشن‌های تعبیه شده در این رابط کاربری است که روان بودن و سادگی آن‌ها نه‌تنها آزار دهنده نیست، بلکه حتی کاربر را به استفاده از این گوشی‌هوشمند مشتاق‌تر می‌کند. در مورد لیست اپلیکیشن‌ها بصورت پیش‌فرض آخرین اپلیکیشن‌ دانلود و نصب شده به انتهای لیست اضافه می‌شود، اما می‌توان با انتخاب چینش به شکل‌های دیگری، لیست اپلیکیشن‌ها را مشاهده کرد.
    سامسونگ برای کاربرانی که به دنبال تنوع هستند، امکان انتخاب قالب گرافیکی را از میان ۱۲ گزینه‌ی مختلف فراهم کرده است. کره‌ای‌ها ترجیح داده‌اند تا قالب‌های توسعه داده شده را نیز با در نظر گرفتن فاکتورهای چون سادگی و سهولت کاربری طراحی کرده‌اند، که نتیجه بسیار زیبا و کاربردی بوده است. متاسفانه با IP‌های ایران نمی‌توان قالب‌های گرافیکی اضافی را دانلود کرد و برای دسترسی به آن‌ها باید از روش‌های مختلف آدرس آی‌پی‌ها را تغییر داد.
    [​IMG]
    قابلیت Multi Window یا استفاده از دو اپلیکیشن بصورت همزمان بر روی یک صفحه در گلکسی S6 نیز وجود دارد. برای استفاده از این قابلیت می‌توان با کلیک روی Recent Apps لیست اپلیکیشن‌هایی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته‌اند به‌همراه آیکون Multi Window در گوشه‌ی بعضی از آن‌ها دید. با کلیک روی این آیکون اپلیکیشن مورد نظر نیمی از صفحه‌ی نمایش را اشغال می‌کند و می‌توان نیم دیگر را به اپلیکیشن دیگری اختصاص داد یا با کشیدن لبه‌ی بالا یا پایین پنجره‌ی اپلیکیشن و تغییر سایز، بخش بیشتری از صفحه را برای یکی از اپلیکیشن‌ها در نظر گرفت.
    [​IMG]
    از جمله‌ی تغییرات ظاهری دیگر در مورد نرم‌افزار نیز می‌توان به اپلیکیشن S Health اشاره کرد که دستخوش تغییرات ظاهری شده و جلوه‌‌ی بصری آن بطور کامل متحول شده است. شاید سامسونگ پی بزرگ‌ترین ویژگی نرم‌افزاری در گلکسی S6 باشد. تغییرات اعمال شده در این اپلیکیشن کاملا مثبت هستند و دسترسی به قابلیت‌های مختلف بسیار ساده‌تر شده و استفاده از آن‌ها جذاب‌تر به می‌رسد. حالا در S Health علاوه بر کالری سوزانده شده یا ضربان قلب، گام‌های برداشته شده، مسافت طی شده و مواردی اینچنینی دسترسی دارید می‌توانید برنامه‌ی غذایی و میزان کالری هر کدام از انواع خوراکی‌ها را در قالبی زیبا مشاهده کنید. آمارها در قالب نمودارهای جذاب به نمایش در می‌آیند تا کاربر بتواند شمای کلی از فعالیت‌های ورزشی خود را مشاهده کند.
    اعلانیه‌ها همچون گذشته در صفحه‌ی قفل سامسونگ قابلیت بسیار خوبی را در گلکسی اس ۶ قرار داده که با فعال کردن آن می‌توانید کلیه‌ی اعلانیه‌ها را از صفحه‌ی قفل مخفی کنید و هیچ اعلانیه‌ای در آن نمایش داده نشود.
    [​IMG]
    سامسونگ بسیاری از اپلیکیشن‌هایش پیش‌فرض خود را در گلکسی اس 6 نصب نکرده است اما هر زمان که مایل باشید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اپلیکیشن‌های گلکسی نسبت به نصب آن‌ها اقدام کنید.
    سامسونگ در گلکسی اس ۶ همکاری تازه‌ای را با مایکروسافت نیز شروع کرده است و برخی از سرویس‌های ردموندی‌ها را بصورت پیش‌فرض بر روی پرچمدار جدید خود نصب کرده است. در اس 6 به جای دراپ‌پاکس یا درایو، اپلیکیشن وان‌داریو نصب شده و وان‌نوت و اسکایپ نیز بصورت پیش‌فرض نصب شده‌اند. البته اگر مایل به استفاده از آن‌ها نباشید به سادگی می‌توانید هر کدام را حذف کنید.
    سامسونگ اجازه‌ی پاک کردن اپلیکیشن‌های پیش فرض خود را به کاربران نمی‌دهد و در عوض می‌توان این اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کرد، اما در عوض سایر اپلیکیشن‌های اضافه شده را می‌توان با لمس آیکون مربوط به آنها و نگه داشتن آن و سپس انتخاب Delete از گوشی پاک کرد. در صورتی که دوست دارید تا برخی از محتویات گوشی خود را از دید دیگران مخفی کنید، سنسور اثر انگشت با قابلیت Private Mode در اختیار شما است تا محتویاتی از قبیل تصاویر و فایل‌های ویدئویی خود را مخفی کنید.
    دوربین

    دوربین همیشه یکی از نقاط قوت گوشی‌های هوشمند سامسونگ بوده است. گلکسی اس ۶ نیز از این قاعده مستثنی نیست. سامسونگ در پرچمدار جدید خود از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX240 ساخت سونی با دیافراگم f/1.9 در کنار لرزش‌گیر اپتیکال بهره گرفته است. این سنسور در گلکسی نوت ۴ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود اما لنز بکار رفته در گلکسی اس ۶ از دیافراگم بازتری بهره می‌برد و از این رو نور بیشتری را جذب سنسور کرده و از طرفی در عکس‌های مایکرو نیز عمق بیشتری را در تصاویر ایجاد می‌کند.
    [​IMG]
    در مورد دوربین گوشی‌های‌هوشمند باید به این نکته توجه کرد که همه چیز به سنسور مورد استفاده مرتبط نیست و پردازشگر تصویر، الگوریتم‌های بهبود کیفیت و لنز دوربین نیز نقش تاثیرگذاری در نتیجه‌ی نهایی دارند. سامسونگ با در نظر گرفتن این موضوع گلکسی S6 را به یک گوشی ایده‌آل برای تصویربرداری در محیط‌های کم نور و پر نور تبدیل کرده است.اگر جزو علاقمندان به عکاسی با موبایل هستید، گلکسی اس ۶ یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی همه را شگفت زده می‌کند. برخی از وب‌سایت‌های فناوری از جمله وب‌سایت معروف ورج، کیفیت تصویر برداری با گلکسی اس ۶ را پایین‌تر از آیفون می‌دانند اما براساس آزمایش‌هایی که ما در زومیت انجام دادیم و نتیجه‌ی آن را به زودی منتشر می‌کنیم، در اکثر شرایط دوربین گلکسی اس ۶ تصاویر بهتر یا در سطح آيفون ۶ را ثبت کرد. این بدین معنی نیست که دوربین آیفون 6 خوب نیست، اما به راحتی می‌توان دوربین اس 6 را در بسیاری شرایط بالاتر از دوربین رقیب اپلی خود دانست.
    دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی گوشی با دامنه‌ی دید وسیع در کنار فعال کردن حالت Beauty Mode می‌تواند اعتماد به نفس کاربران را پس از ثبت تصاویر سلفی افزایش دهد! آنچه مشخص است این است که سامسونگ در زمینه‌ی الگوریتم‌های پردازش تصویر به سطح بسیار خوبی رسیده است.
    برای اجرای اپلیکیشن دوربین، علاوه بر لمس آیکون دوربین، تنها کافی است دو بار دکمه‌ی فیزیکی هوم را فشار دهید. برخلاف گذشته، کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد تا اپلیکیشن دوربین اجرا شده و در دسترس قرار گیرد.
    اپلیکشن دوربین نیز از نو طراحی شده است. دیگر منوهای رنگی و صدها قابلیت عکس‌برداری وجود ندارد. البته اگر جزو علاقمندان با آن صد حالت از پیش‌تعریف شده در گلکسی اس ۵ هستید به راحتی می‌توانید هر کدام را که نیاز دارید دانلود کرده و به اپلیکیشن دوربین اضافه کنید. در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن دوربینِ سامسونگ، کنترل‌ها بسیار ساده و قابل فهم شده‌اند. اگر عکاس حرفه‌ای هستید یا با تنظیمات دستی راحت هستید می‌توانید دوربین را روی حالت Pro Mode تنظیم کرده و گزینه‌های مورد نظر خود را سفارشی کنید.
    در حالت Pro کاربر می‌تواند فوکوس دستی را در کنار تنظیم نور سفید و حساسیت ایزو در اختیار داشته باشد. وقتی به تنظیمات دستی دلخواه خود رسیدید می‌توانید آن‌ها را با نام مورد نظر خود ذخیره کرده تا هر زمان که به آن‌ها نیاز داشتید، فراخوانی کنید. در این حالت امکان تنظیمات پیشرفته بر روی رنگ‌ها نیز وجود دارد.
    تصاویر گرفته شده با دوربین گلکسی اس ۶، بسیار شارپ و زنده هستند. پردازش تصویر به خوبی انجام می‌شود و نویز تصویر به حداقل می‌رسد. تشخیص نور سفید در محیط‌های مختلف از جمله در نور مصنوعی و محیط‌های داخلی نیز عالی عمل می‌کند و همین عامل باعث می‌شود تا در شرایط مختلف رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت ثبت شوند.
    [​IMG]
    دوربین‌های موبایل معمولا در شرایطی که کنتراست شدید نور وجود دارد ضعیف عمل می‌کنند و به عبارتی داینامیک رنج محدودی دارند. اما در گلکسی اس ۶ شاهد گستره دینامیکی بسیار وسیعی هستیم و حالت Auto HDR نیز این موضوع را بهتر از قبل می‌کند. دوربین اس ۶ در این شرایط بسیار فراتر از انتظار از یک دوربین گوشی عمل می‌کند.
    نمونه‌ی عکس‌های گرفته شده با گلکسی اس 6:

    عمر باتری

    گلکسی اس ۶ از یک باتری ۲٫۵۵۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. برخلاف پرچمداران پیشین سامسونگ خبری از امکان باز کردن پشت گوشی و تعویض باتری نیست و از این‌رو کاربرانی که برای حل مشکل باتری، یک باتری تعویضی را همیشه در جیب خود داشتند، باید این روش را کنار بگذارند. با توجه به استفاده از یک صفحه‌ی نمایش با رزولوشن QHD، قرارگرفتن یک باتری با ظرفیت ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعت کم به نظر می‌رسد، اما تراشه‌ی ۱۴ نانومتری اکسینوس 7420 قادر است علی‌رغم ارائه‌ی قدرت سخت‌افزاری بالا، مصرف بهینه‌ای داشته باشد. در آزمایش‌هایی که در زومیت انجام دادیم در پخش ویدیو HD پشت سر هم، گلسی اس ۶ نزدیک به ۱۰ ساعت دوام آورد. در وب‌گردی با وای‌فای یا 4G نیز این تلفن حدود ۹ ساعت دوام می‌آورد.


    به اعتقاد تمامی کارشناسان، گلکسی اس 6 سامسونگ یکی از بهترین محصولات اندرویدی و بهترین گوشی تولیدشده توسط این کمپانی است که نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. اگر چه گلکسی اس 5 هنوز جزو برترین دستگاه‌های موجود در بازار به شما می‌رود ولی اگر قرار باشد این گوشی را یک پرچمدار بدانیم باید گلکسی اس 6 را پرچمداری واقعی‌تر بنامیم.
    به نظر می‌رسد این غول کره‌ای خیلی خوب صداهای معترض را شنیده است و از طراحی ظاهری و کیفیت ساخت گرفته تا سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزار گلکسی اس 6، همه چیز را دستخوش تغییرات قابل توجهی کرده است.
    در حالی که گلکسی اس 5 با پردازنده 4 هسته‌ای S801 کوالکام با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 330 و 2 گیگابایت رم در کنار دوربین 16 مگاپیکسلی و نمایشگر 5.1 اینچی خود با رزولوشن فول‌اچ‌دی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد ولی طراحی تکراری، استفاده از پلاستیک در ساخت دستگاه، رابط کاربری شلوغ تاچ‌ویز و بعضا کندی‌های به وجود آمده هنگام کار، کم‌کم صدای کاربران و طرفداران این برند را درآورده بود.
    سامسونگ خیلی زود با عرضه گوشی فلزی گلکسی آلفا و محصولات سری A و در ادامه دو فبلت پرچمدار این کمپانی یعنی گلکسی نوت 4 و نوت 4 اج قواعد بازی را تغییر داده و بار دیگر خود را در کانون توجه کارشناسان قرار داد. همین روند به نظر می‌رسد در گلکسی اس 6 به اوج تکامل رسیده است و شاهد یک طراحی زیبا و جذاب هستیم.
    سبک طراحی قدیمی و تکراری و در کنار استفاده از پلاستیک سبب شده بود تا از نظر طراحی پرچمداران سامسونگ از رقبای سرسخت خود عقب بمانند ولی بهره‌گیری از فلز و شیشه گوریلا گلس 4 برخلاف پلاستیک به کار رفته در گلکسی اس 5 بیش از پیش بر زیبایی‌های گلکسی اس 6 افزوده است که باعث می‌شود هنگام کار کردن با آن حس بسیار خوبی داشته باشید. متاسفانه اس 6 بر خلاف اس 5 ضد گردوغبار و ضد آب نیست.
    با اینکه هر دو گوشی از نمایشگر 5.1 اینچی Super AMOLED بهره می‌برند ولی سامسونگ از رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل برای گلکسی اس 6 بهره گرفته است که نسبت به نمایشگر Full HD گلکسی اس 5 به مراتب عملکرد بهتری دارد و تراکم پیکسلی آن از 432 پیکسل در اینچ نسل قبلی به 577 پیکسل در اینچ رسیده است. ابعاد گلکسی اس 6 نسبت گلکسی اس 5 تغییر خیلی زیادی نداشته و مهمترین نکته به ضخامت 6.8 میلی‌متری آن مربوط می‌شود که باریک‌تر و کمی سبک‌تر از نسل قبلی خود است.
    هر دو گوشی به سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که شاید تفاوت چندانی نداشته باشند ولی در عمل به نظر می‌رسد دوربین گلکسی اس 6 در بین محصولات مشابه به ویژه در شرایط نور کم عملکرد بسیار خوبی دارد. دوربین گلکسی اس 6 می‌تواند نسبت به نسل قبلی خود تا 40 درصد بیشتر نور را جذب کند.
    از نظر سخت‌افزاری قطعا گلکسی اس 6 با پردازنده هشت هسته‌ای اکسینوس 7420 با معماری 64 بیتی در کنار 3 گیگابایت رم پرسرعت LPDDR4 و پردازنده گرافیکی Mali T760 در مقایسه با گلکسی اس 5 با پردازنده 4 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 801 و 2 گیگابایت رم عملکردی به مراتب بهتر دارد. گلکسی اس 6 در سه نسخه 32، 64 و 128 گیگابایتی به فروش می‌رسد که امکان اضافه کردن کارت حافظه خارجی وجود ندارد ولی گلکسی اس 5 در مدل 32 گیگابایتی با پشتیبانی از شیار کارت حافظه به فروش می‌رسد.
    شاید پاشنه آشیل گلکسی اس 6 به باتری 2550 میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض آن برگردد که با توجه به نمایشگر QHD در مقایسه با باتری 2800 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 5 عملکرد متوسطی دارد. البته یکی از برتری‌های آن پشتیبانی از شارژ وایرلس است که در گلکسی اس 5 این قابلیت به صورت اختیاری بود.
    رابط کاربری هر دو پرچمدار سامسونگ همان تاچ‌ویز معروف است که در گلکسی اس 6 با بهبودهای فراوانی روبرو شده است و دیگر از آن کندی و شلوغی قبل خبری نیست. ضمن اینکه سیستم عامل پیش‌فرض این گوشی اندروید 5 آب نبات چوبی است و در کنار آن سیستم پرداخت موبایلی سامسونگ نیز ارائه می‌شود.
    از نظر ارتباطی هر دو گوشی تقریبا شرایط یکسانی دارند با این تفاوت که گلکسی اس 6 از Cat 6 پشتیبانی می‌کند.
    جمع‌بندی

    گلکسی اس ۶ زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ است. صفحه‌نمایش آن خارق‌العاده‌ است، طراحی آن دوست‌داشتنی است، فوق‌العاده سریع و قوی است، کیفیت ساختش بسیار خوبی دارد و دوربین‌ پشت و جلوی آن عالی عمل می‌کند. اما بدنه‌ی ۶.۸ میلی‌متر این گوشی باعث شده است تا باتری به اندازه‌ی دیگر قطعات این گوشی قوی نباشد. با این حال باتری دستگاه نیز یک روز را دوام می‌آورد. برآمدگی دوربین در پشت دستگاه هم کمی طراحی شیک و زیبای پشت دستگاه را کاهش داده است اما با تمام این‌ها شک نکنید که اس 6 یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندِ بازار است و قطعا سامسونگ را مجددا به بازی می‌گرداند.
    [​IMG]
    نقاط قوت


    • بدنه‌ی باریک، طراحی زیبا
    • کیفیت ساخت بالا
    • دوربین بسیار خوب
    • صفحه‌نمایش فوق‌العاده باکیفیت
    • قدرت و بازده بسیار بالا


    نقاط ضعف


    • غیرقابل تعویض بودن باتری و نبود درگاه حافظه
    • برآمدگی دوربین در پشت دستگاه


     
    *SAma* از این پست تشکر کرده است.
  2. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    آیفون 6 اصلی را از تقلبی تشخیص دهید

    جی اس ام: کپی کاری چینی‌ها از لباس‌های مارک دار گرفته تا گوشی موبایل و حتی ماشین‌های سواری حداقل برای ما ایرانی‌ها که در هر گوشه‌ای از بازارمان یکی از محصولات این دوستانمان را می‌بینیم یک عادت شده است. کافی است شما نمونه یک جنس را به چین ببرید و با یک دهم هزینه تولید آن جنس در ایران، با نام و برند دلخواهتان از چین وارد کشور کنید و با قیمتی مناسب آن را در بازار به فروش برسانید.

    [​IMG]
    بازار ایران پر از گوشی‌های تقلبی از برندهای معروف مانند اپل، سامسونگ، نوکیا، ورتو و غیره است. در این میان برخی از فروشندگان این گوشی‌ها را به‌عنوان گوشی اصلی و با قیمتی نزدیک به گوشی اصلی می‌فروشند و برخی دیگر که منصف‌ ترند در هنگام خرید مشتری را از غیر اصلی بودن گوشی مطلع می‌کنند و با قیمتی مناسب گوشی غیر اصلی را به فروش می‌رسانند. عدم اطلاع خریدار و شبیه بودن گوشی با نوع اصلی منجر به متضرر شدن آن‌ها هم از لحاظ مالی و هم در برخی مواقع جانی می‌شود. در این بررسی مقایسه‌ای بین دو گوشی آیفون 6 اصلی و آیفون 6 تقلبی که البته بسیار شبیه به نوع اصلی ساخته شده است و در نگاه اول همه را به‌اشتباه می‌اندازد داریم.
    داستان خرید این گوشی غیر اصلی بازمی‌گردد به سفر یکی از دوستانمان به دیار کپی کارها! در واقع دوست ما برای سیاحت به چین می‌رود و سری هم به بازارهای این کشور میزند و در آنجا با دیدن یک گوشی آیفون 6 طلایی که قیمتی مناسب دارد وسوسه می‌شود و اقدام به خرید آن می‌کند. هنگامی‌که به کشور بازمی‌گردد برای نصب نرم افزارها وارد مارکت اپل همان آیتونز می‌شود و در کمال ناباوری با پیغام لطفا اکانت گوگل خود را وارد کنید مواجه می‌شود. در واقع این گوشی یک گوشی تقلبی است که سیستم عامل اندروید دارد و از یک لانچر جهت شبیه سازی ای او اس استفاده می‌کند.
    البته دوست ما و برخی از خریداران دیگر حق دارند زیرا تا این گوشی را در کنار گوشی اصلی قرار ندهیم متوجه شباهت‌ها و اختلافات این دو نمی‌شویم. ما یک گوشی آیفون 6 اصل را در کنار این گوشی قرار دادیم تا بتوانیم اختلافات این دو را بررسی کنیم.
    [​IMG]
    در نگاه اول هنگام گرفتن گوشی‌ها در دست متوجه اختلاف وزنی آن‌ها می‌شویم. در واقع آیفون اصلی سنگین‌تر به نظر می‌رسد. از وزن که بگذریم رنگ بدنه آیفون اصلی پررنگ‌تر است و همچنین صفحه نمایش آیفون اصلی در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش سیاهی بیشتری دارد.
    [​IMG]
    [​IMG]
    در پشت گوشی نیز شاهد اختلافاتی در قاب دور لنز دوربین و فلاش بودیم و البته نوشته‌های درج شده در پایین که هم کمرنگ و ناخوانا هستند و هم کمی اختلاف با نمونه اصلی دارند.
    [​IMG]
    در کناره سمت چپ کلید سایلنت بزرگ‌تر از نمونه اصلی طراحی شده است و در کناره سمت راست کمی اختلاف در دریچه سیم کارت و کلید پاور دیده می‌شود.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    از اختلاف‌های سخت افزاری که بگذریم به سراغ نرم افزار گوشی می‌رویم. در نگاه اول سیستم عامل گوشی بسیار شبیه به آی او اس است اما با روشن شدن هر دو دستگاه در کنار هم اختلافات خنده داری مشاهده می‌شود.
    در قسمت شماره گیری همان‌طور که در عکس مشاهده می‌شود شماره‌ها بزرگ‌تر هستند و در قسمت کیبورد شاهد یک کیبورد اندرویدی هستیم.
    [​IMG]
    [​IMG]
    هنگام فشردن کلید مولتی تسکینگ نمای برنامه‌های در حال اجرا در آیفون اصلی بزرگ‌تر هستند و لیست شماره تماس‌های مورد علاقه در بالا مشاهده می‌شود. نکته دیگر لانچری است که آیکن آن در صفحه موجود است و کاملا مشخص می‌کند که گوشی متفرقه از سیستم عامل اندروید با لانچر ای او اس استفاده می‌کند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    کلید مجازی Assistive Touch هم جالب است این کلید کاملا شبیه نسخه اصلی ساخته شده اما گزینه‌های کمتری دارد و برخی از گزینه‌ها مانند گزینه Back و منو در آن دیده می‌شود که در نسخه اصلی این گزینه‌ها وجود ندارند. نکته جالب Siri است که با اجرای آن به محیطی شبیه سیری وارد می‌شوید اما نام آن iris است اگر اتصال به اینترنت داشته باشید می‌توانید با iris مانند سیری کار کنید، اما اشتباهات آن بسیار زیاد است و برخی از جواب‌ها را تکرار می‌کند.
    [​IMG]
    ما کنجکاو شدیم تا ببینیم مانند آیفون اصلی سنسور اثر انگشت این گوشی کار خواهد کرد یا خیر. در کما ناباوری این گزینه مانند آیفون 6 در منوها وجود دارد و حتی تعریف اثر انگشت نیز دقیقا مانند تعریف اثر انگشت آیفون اصلی صورت می‌پذیرد اما بعد از قفل کردن صفحه نمایش با هر انگشتی صفحه باز می‌شود و این گزینه در آیفون غیر اصلی یک گزینه نمایشی است و کار نمی‌کند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    منوی دوربین نیز دقیقا مانند منوی دوربین آیفون اصلی طراحی شده و گزینه Slo mo در این منو موجود است.
    [​IMG]
    نتیجه نهایی
    گوشی آیفون و گوشی‌های پرچم دار از برندهای دیگر که طرح اصلی آن‌ها در بازار موجود هستند قیمت‌های وسوسه انگیزی دارند حتی در برخی از سایت‌ها نیز تبلیغات آن‌ها دیده می‌شود این گوشی‌ها گرچه شباهت زیادی به گوشی اصلی دارند اما باید بدانید که این‌گونه گوشی‌ها فاقد هر گونه استانداردی هستند و اکثریت آن‌ها در کارگاه‌های زیر زمینی چین تولید می‌شوند و هیچ آدرسی از کارگاه و کارخانه تولید کننده آن‌ها موجود نیست. اصلی‌ترین ایراد آن‌ها نداشتن مدار نویز گیر است که منجر به آسیب جدی به مغز در هنگام مکالمه می‌شود و برای سلامتی کاربر خطر جدی ایجاد می‌کنند. پس اگر برای سلامتی خودتان ارزش قائلید به شما توصیه می‌کنیم به هیچ وجه گوشی‌های طرح اصلی را خریداری نکنید حتی اگر قیمت این‌گونه گوشی‌ها بسیار پایین باشد.
     
    *SAma* از این پست تشکر کرده است.
  3. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    بررسی تخصصی جی اس ام؛موتو ایکس 2014 (Moto X 2014)








    جی اس ام: مدتی بود که خبری از موتورولا شنیده نمی شد. این غول امریکایی در خواب زمستانی فرو رفته بود و گوشی هوشمندی که بتواند خود را در جهان موبایل مطرح کند معرفی نمی کرد. اما امروز گوشی هایی از موتورولا می بینیم که هر کدام به تنهایی برای خود یک پرچمدار هستند. آخرین شاهکار این کمپانی نکسوس 6 است که به زودی بررسی آن را برای شما آماده خواهیم کرد.اما امروز می خواهیم در مورد یک محصول دیگر از این کمپانی یعنی Moto X 2014 صحبت کنیم.
    [​IMG]
    [​IMG]
    طراحی Moto X 2014


    زیبا، خوش دست، اندازه مناسبموتورلا سال گذشته نسل اول این گوشی را با اندازه صفحه نمایش 4.7 اینچ معرفی کرد. در آن زمان تمام کمپانی های گوشی های با صفحه نمایش بزرگ را تولید و روانه بازار می کردند. به همین خاطر سال 2014 موتورولا نسل جدید این گوشی را با صفحه نمایش 5.2 اینچ معرفی کرد که بتواند قابل رقابت با دیگر گوشی های موبایل باشد. با این اندازه صفحه نمایش موتو ایکس 2014 هنوز یک گوشی موبایل است و یک فبلت نیست. یکی از بهترین قسمت های این گوشی هوشمند فاصله کم صفحه نمایش با لبه های گوشی است. شاید تنها گوشی ای که بتواند در این زمینه با موتو ایکس رقابت کند ال جی جی 3 باشد.
    [​IMG]
    [​IMG]
    در جلوی گوشی که بیشترین فضای آن توسط صفحه نمایش اشغال شده است. دو اسپیکر در بالا و پایین صفحه نمایش قرار گرفته اند. اما نباید گول این موضوع را بخورید، فقط اسپیکر پایینی صدا پخش می کند و اسپکیر بالایی تنها برای تزئین در این گوشی قرار گرفته و هیچ صدایی از آن خارج نمی شود.
    [​IMG]
    [​IMG]
    در سمت راست کلید پاور در بالا و کلید کم و زیاد کردن صدا در پایین آن قرار دارند. کلید پاور حالت دندانه دندانه داشته و به همین علت دست روی آن لیز نمی خورد. این حالت برای اسپیکرها نیز وجود دارد.
    [​IMG]
    در سمت چپ گوشی هیچ کلید و یا درگاهی دیده نمی شود. در پایین پورت ارتباطی قرار گرفته که برای شارژ کردن نیز از آن استفاده می شود. در بالای گوشی جک 3.5 میلیمتری هدفون به همراه درگاه سیم کارت قرار گرفته است.فریم گوشی فلزی است که برای آنتن دهی در بالا و پایین گوشی پلاستیک هایی در وسط این فلز تزریق شده اند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    قاب پشتی گوشی زیباترین قسمت این محصول هوشمند است. جنس قاب پشتی از پلاستیک است. لوگوی موتورولا به شکلی زیبا در زیر دوربین قرار گرفته است. میکروفون دوم نیز در قاب پشتی و پایین ترین قسمت قرار گرفته است.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    یکی از معایب طراحی موتو ایکس 2014 این است که قاب پشتی اثر انگشت را به راحتی جذب می کند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    درگاه سیم کارت در بالای گوشی قرار گرفته و از سیم کارت نانو پشتیبانی می کند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    در جعبه گوشی شارژر، کابل شارژ، دفترچه و پین خارج کردن سیم کارت قرار گرفته است. خبری از هدفون در این جعبه نیست.
    [​IMG]
    صفحه نمایش


    صفحه نمایش 5.2 اینچی این گوشی کیفیت فول اچ دی دارد. این صفحه نمایش از نوع آمولد است، بنابراین عمق رنگ مشکی در آن بسیار زیاد است. خوانایی صفحه نمایش در زیر نور خورشید و در محیط باز بسیار خوب است و ما از آن بسیار رضایت داشتیم. در مجموع صفحه نمایش کیفیت بسیار خوبی دارد و یکی از بهترین صفحه نمایش ها در بین فول اچ دی ها است.
    [​IMG]
    [​IMG]
    پردازنده Moto X 2014


    قدرتمند و قابل رقابتدر موتو ایکس 2014 پردازنده اسنپدراگون 801 قرار گرفته، که با پردازنده گوشی های گلکسی اس 5، وان ام 8، جی 3 یکسان است. این پردازنده 4 هسته ای است و سرعتی برابر 2.5 گیگاهرتز را به همراه می آورد. یک رم 2 گیگابایتی برای انجام امور مولتی تسکینگ در کنار این پردازنده قرار گرفته است. همین پردازنده قوی برای انجام کارهای مختلف به یاری گوشی هوشمند موتو ایکس می آید و بدون هیچ نگرانی می توانید بازی های با گرافیک بالا و برنامه هایی با فرامین سنگین را روی آن اجرا کنید.در بنچ مارک AnTuTu که ما از گوشی گرفتیم، این موتورولای زیبا توانست به خوبی خود را نشان دهد و در نتیجه نهایی بالاتر از گوشی های Galaxy S5 و HTC One M8 قرار بگیرد. اما Galaxy Note 4 توانست خود را بالاتر از موتو ایکس 2014 نگه داشته و ثابت کند که یک گوشی بسیار قدرتمند است.
    [​IMG]
    دوربین Moto X 2014


    متوسط و کارآمدیکی از بهبودهایی که در این نسخه نسبت به نسل قبل خود را نشان می دهد، دوربین است. از نظر مگاپیکسل موتورولا دوربین 10 مگاپیکسلی را با یک دوربین 13 مگاپیکسلی جایگزین کرده است. این دوربین در نسل جدید قابلیت فیلمیرداری 4K را دارد که این امر به لطف پردازنده قدرتمندی که درون گوشی جای گرفته امکان پذیر شده است. بهبود دیگر در قسمت فلاش صورت گرفته در نسل جدید از یک فلاش دوتایی استفاده شده که در اطراف لنز دوربین جای گرفته است اما در نسل قبل یک فلاش دیده می شد. با کمک فلاش دوتایی عکاسی در نور کم بهتر انجام خواهد گرفت. یکی از نقاط ضعف این دوربین نبودن ویژگی OIS (تثبیت کننده اپتیکال تصاویر) در آن است. با همین کمبود این گوشی در برابر گوشی هایی که دوربین مجهز به OIS دارند در نور کم کارآیی کمتری خواهد داشت.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    نمونه عکس با HDR روشن
    [​IMG]
    نمونه عکس با بزرگنمایی 100 درصد
    نرم افزار Moto X 2014


    بروز شدن بدون دردسرموتورولا روی گوشی های خود از اندورید خام استفاده می کند و موتو ایکس نیز از این امر مستثنی نیست. این کار دو مزیت را برای گوشی به همراه می آورد. اول اینکه گوشی به خوبی با نرم افزار سازگار است و از کار کردن با منوهای روان آن لذت خواهید برد. دوم اینکه هر زمانی که گوگل یک بروزرسانی را برای سیستم عامل خود ارائه کند کمی بعد از گوشی های نکسوس این گوشی نیز می تواند آن را دریافت کند.
    [​IMG]
    زمانی که گوشی به دست ما رسید نسخه اندروید آن 4.4.4 بود اما در همین زمان یک بروزرسانی ارائه شد که سیستم عامل را به اندورید 5.0 بروز کرد. این بروزرسانی حجمی برابر 678.6 مگابایت داشت. یک نکته را باید در این مورد یادآور شویم، زمانی که موتورولا تشخیص دهد شما از داخل ایران این بروزرسانی را انجام می هید، اجازه دانلود بروزرسانی را به شما نخواهد داد و شما مجبور هستید تا با راه های دیگر این بروزرسانی را دریافت کنید.
    [​IMG]
    [​IMG]
    حالت مهمان در این گوشی وجود دارد. می توانید با تنظیم کردن گوشی در این حالت و قرار دادن آن در حالت مهمان با خیال راحت گوشی را در اختیار کاربران دیگر قرار دهید.
    [​IMG]
    [​IMG]
    اگر چه اندروید خالص روی گوشی نصب است، اما موتورولا تعدادی از اپ های خود را در این سیستم عامل وارد کرده است.برای مثال Moto Voice به کاربر اجازه می دهد بدون به کار بردن دست فرامین خود را به گوشی منتقل کند (به طور مثال قفل گوشی را باز کند).Moto Display با استفاده از چند سنسوری که در جلوی آن قرار دارد در هنگامی که دست خود را نزدیک صفحه نمایش بیاورید ساعت و قفل را به شما نشان می دهد، یا اگر نوتیفیکیشنی داشته باشید می توانید ببینید برای کدام برنامه این نوتیفیکیشن آمده است.
    [​IMG]
    Moto Migrate برنامه دیگری است که در این گوشی توسط موتورولا قرار گرفته است. با کمک این برنامه می توانید تمام تماس ها، پیامک ها و فایل های خود را از گوشی قدیمی خود چه آیفون و چه اندروید به راحتی به گوشی جدید خود که موتو ایکس است منتقل کنید.Moto Assist ویژگی است که شب ها نوتیفیکشن های شما را خاموش می کند، در هنگام رانندگی پیامک شما را با صدای بلند می خواند و زمانی که تشخیص دهد در جلسه هستید گوشی شما را سایلنت خواهد کرد.
    [​IMG]
    [​IMG]
    مانند اندرویدهای نسل قبل با کشیدن انگشت از پایین صفحه نمایش به سمت بالا می توانید Google Now را فعال کنید.
    [​IMG]
    عمر باتری Moto X 2014


    پاسخگو در طول یک روز کاملشاید در نگاه اول که به ظرفیت باتری نگاه می کنید، تصور کنید در زمانی که گوشی های هوشمند ظرفیت باتری ای بین 2600 تا 3000 میلی آمپر دارند، یک باتری 2300 میلی آمپری در یک گوشی موبایل هوشمند چندان کارآمد نباشد. اما اگر این تصور را دارید کاملا اشتباه است. اگر استفاده سنگین از گوشی داشته باشید شب که به خانه خود می روید باید گوشی موبایل خود را شارژ کنید. این اتفاقی است که برای تمام گوشی های هوشمند رخ می دهد.
    نظر جی اس ام


    موتو ایکس 2014 یک گوشی کامل است. پردازنده قوی، سیستم عامل اندروید خالص، طراحی زیبا و جنس بدنه مناسب این گوشی را به یک محصول دوست داشتنی تبدیل کرده است. زمانی که این بررسی را می نوشتیم قیمت این محصول چیزی نزدیک به 1 میلیون و 700 هزار تومان بود. حتما شما هم مانند با ما هم عقیده هستید که با یک گوشی گران قیمت سر و کار دارید. با این قیمت می توانید به محصولات دیگر مانند گلکسی اس 5، اچ تی سی وان ام 8 و ال جی جی 3 نیز فکر کنید. اما اگر دوست دارید اندروید خالص را روی گوشی خود داشته باشید و قیمت گوشی خیلی برای شما اهمیتی ندارد، شاید بهتر باشد تا زمانی که نکسوس 6 در بازار برای فروش پیدا شود صبر کنید.


    منبع این تایپکت کلا پت مت میباشد
     
  4. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    بررسی تخصصی جی اس ام؛ سونی اکسپریا ام 2 آکوآ (Sony Xperia M2 Aqua)








    جی اس ام: سونی در سال‌های گذشته محصولاتی را با عنوان ضد آب روانه بازار کرده است. این شرکت در تولید این‌گونه گوشی‌ها اکنون به یک حرفه‌ای تبدیل شده است به طوری که چندی پیش اولین نمایشگاه زیر آب خود را که Xperia Aquatech نام دارد در سواحل دوبی افتتاح کرد. سونی در این فروشگاه، مجموعه کاملی از تلفن‌های هوشمند، تبلت ها و لوازم جانبی ضد آب Xperia را در زیر آب قرار داده تا بازدیدکنندگان از آن دیدن کرده و در نهایت قدرت گوشی‌ها و تبلت های ضد آب خود را به رخ رقبا بکشد.


    [​IMG]
    طراحی


    اگر دقت کنید خواهید دید که M2 Aqua امکاناتی مشابه با M2 دارد و این دو گوشی تنها در ضد آب بودن با هم تفاوت دارند. البته این ضد آب شدن قیمت گوشی را نیز بالاتر برده است. طراحی ظاهری شبیه به گوشی Z2 سونی است اما از موادی که در بدنه آن استفاده شده بود خبری نیست. جنس بدنه و قاب پشت گوشی پلاستیکی است اما نه از نوع پلاستیک براق یک جنس مخصوص پلاستیک مات که لکه ها و اثر انگشت را کمتر نمایان می‌کند .جنس قاب پشتی به مراتب بهتر از جنس قاب پشتی M2 معمولی است.در قسمت جلوی گوشی یک صفحه نمایش 4.8 اینچی مشاهده می‌شود. در بالا و پایین این صفحه نمایش فضای بلااستفاده زیادی وجود دارد. صفحه نمایش با پوشش Gorilla Glass 3 محافظت شده است اما اگر وسواس زیادی دارید بهتر است برای آن یک محافظ صفحه تهیه کنید.در بالای صفحه نمایش سنسور دوربین VGA و دو سنسور و یک چراغ وضعیت کوچک دیده می‌شود در سمت راست کلید شاتر دوربین و کلید پاور به همراه درگاه سیم کارت و کارت حافظه قرار دارد. سمت چپ گوشی هم محل قرارگیری پورت Micro USB است که با یک پوشش محافظت شده.دوربین اصلی گوشی نیز در قاب پشتی به همراه فلاش قرار دارد. اسپیکرگوشی و میکروفن آن نیز در لبه پایینی توسط یک پوشش فلزی توری مانند مخفی شده‌اند.همان‌طور که گفته شد M2 Aqua دارای گواهینامه IP68است وجود این گواهینامه تایید می‌کند M2 Aqua در مقابل گردوغبار مقاوم است و می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد. بنابراین M2 Aqua در بین گوشی‌های میان رده بیشترین مقاومت را دارد . برای جلوگیری از نفوذ آب تمامی پورت‌ها حتی پورت 3.5 میلی‌متری هدفون با کاور پوشیده شده است این موضوع می‌تواند در هنگام شارژ و یا استفاده از هدفون شما را آزار دهد. مانند دیگر گوشی‌های ضد آب سونی در زیر آب قابلیت کار با گوشی وجود ندارد اما به لطف کلید اختصاصی شاتر می‌توانید در زیر آب عکاسی کنید .
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    صفحه نمایش


    M2Aqua مجهز به یک صفحه نمایش 4.8 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 960×540 پیکسل و تراکم پیکسلی 229 پیکسل بر اینچ است همانند نسخه اصلی پردازش رنگ در این صفحه نمایش به خوبی صورت می‌گیرد اما خوانایی آن در محیط‌های باز با نور طبیعی رضایت‌بخش نیست علاوه بر این کمی انعکاس نور در آن زیاد است.میزان روشنایی صفحه نمایش در حالت صد در صد حدود 461 نیتس است. خوانایی صفحه نمایش در زاویه دید از مدل M2 اصلی بهتر است و این موضوع به خاطر استفاده از پنل IPS به جای TFT در M2Aqua است.
    [​IMG]
    سیستم عامل و پردازنده


    M2Aqua با سیستم عامل اندروید نسخه 4.4 یا کیت کت عرضه شده است با همان رابط کاربری که در M2 و Z2 دیده بودیم.این رابط کاربری برای گوشی‌های سونی بسیار ساده و خسته کننده است و سونی هنوز قصد ندارد این رابط کاربری را تغییر دهد. نوار ناتیفیکیشن دارای دو قسمت است. از قسمت Quick Settings می‌توانید دسترسی سریع به برخی امکانات گوشی داشته باشید و در قسمت Notification هم اعلانات و پیغام‌های رسیده به نمایش درمیاید. کلیدهای معروف گوشی‌های اندرویدی ( Back، Home ، Multi tasking ) مانند گوشی‌های دیگر سونی در پایین صفحه نمایش قرار دارند و جزئی از صفحه نمایش هستند. با لمس کلید مولتی تسکینگ علاوه بر اطلاع از برنامه‌های در حال اجرا، نوار برنامه‌های کوچک مورد علاقه نیز مشاهده می‌شود این نوار شامل لیستی از برنامه‌هایی است که می‌خواهید به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.سونی در نهایت یک فایل منیجر برای گوشی‌های خود نصب کرد، این فایل منیجر File Commander نام دارد که در اولین نگاه ما را به یاد فایل منیجر سامسونگ می‌اندازد، البته برای دسترسی به تمام ویژگی‌های این فایل منیجر باید حدود یک دلار برنامه را خریداری کنید اگرچه نیازی به این کار دیده نمی‌شود زیرا با همین نسخه می‌توانید به تمام فایل‌های خودتان دسترسی داشته باشید.گزینه جدیدی در رابط کاربری M2Aqua دیده نمی‌شود و به همین دلیل بهتر است راجع به آن بیشتر توضیح ندهیم. برای M2Aqua یک پردازنده سطح متوسط Snapdragon 400 به همراه یک گیگابایت RAM در نظر گرفته شده است از یک گیگابایت حافظه RAM حدود 420 مگابایت آن پر است. این گوشی چندان پرقدرت نیست اما برای یک گوشی با این قیمت چندان بد محسوب نمی‌شود. در برخی بازی‌های سنگین و سه‌بعدی کمی افت سرعت و لگ مشاهده می‌شود اما جستجو در منوها و برنامه‌های گوشی به صورت روان صورت می‌گیرد. مانند M2 این گوشی نیز دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی است که تنها 4.2 گیگابایت آن در دسترس کاربر خواهد بود.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    دوربین


    M2 Aqua مجهز دوربین 8 مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS سونی است که در بالاترین رزولوشن خود عکس‌هایی با کیفیت 2448×3264 پیکسل می‌گیرد. در حالت پیش‌فرض (Superior Auto ) عکس‌ها با رزولوشن 7.2 مگاپیکسل ذخیره می‌شوند و اگر بخواهید رزولوشن را بالاتر ببرید باید به صورت دستی(manual mode ) عکاسی کنید.یک فلاش کوچک نیز برای کمک به عکاسی در نور کم تعبیه شده است.خوشبختانه کلید اختصاصی برای عکاسی وجود دارد و با فشردن آن در هر قسمتی که باشید رابط کاربری دوربین باز خواهد شد و دوربین آماده عکاسی می‌شود. شما دو حالت اصلی در منوی دوربین دارید و گزینه‌های دیگر جنبه سرگرمی دارند مثلا گزینه‌ای برای افزودن اشیا سه‌بعدی به عکس‌ها و یا افکت گذاری روی عکس و ... علاوه بر این‌ها می‌توانید از برنامه‌های عکاسی سونی که در مارکت گوگل قرار دارند نیز استفاده کنید و آن‌ها را به عنوان گزینه‌ای در منوی دوربین داشته باشید. یکی از ایرادات کوچکی که می‌توان به دوربین این گوشی گرفت سرعت نسبتا پایین فوکوس آن نسبت به دیگر گوشی‌های هم‌رده است و اگر شما بخواهید از سوژه‌های مختلف به صورت سریع عکس بگیرید شاید با مشکل روبرو شوید.
    [​IMG]
    سایر امکانات


    M2 Aqua تنها در نسخه تک سیم کارته در بازار موجود است و بهتر بود سونی نسخه دو سیم کارته این گوشی را نیز تولید می‌کرد.علاوه بر پشتیبانی از 2G,3G,4G امکانات ارتباطی M2Aqua در سطح بالایی است. این گوشی بلوتوث نسخه 4، NFC و Wi-Fi 802.11 با پشتیبانی از استانداردهای a/b/g/n را در لیست امکانات ارتباطی خود می‌بیند.خوشبختانه این گوشی نیز از On-the-go پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با استفاده از کابل مخصوص حافظه‌های فلش را به آن متصل کنید.
    [​IMG]
    [​IMG]
    باتری


    مانند Xperia M2 این نسخه نیز از یک باتری 2300 میلی آمپری بهری می‌برد. طبق اعلام شرکت سازنده این باتری حدود 11ساعت و 23 دقیقه پاسخگوی انجام کارهای روزمره با گوشی خواهد بود. این مدت زمان کمی از نسخه اصلی پایین‌تر به نظر می‌رسد و شاید به دلیل استفاده از نسخه جدیدتر سیستم عامل آن باشد.ما با استفاده نرمال از امکانات گوشی و بدون فعال کردن ویژگی power saving در پایان روز حدود 40 درصد از شارژ باتری را از دست دادیم. M2 Aqua توانست حدود 90 دقیقه ویدئو را با روشنایی صد در صد صفحه نمایش به خوبی پخش کند و حدود 20 درصد از شارژ باتری را از دست بدهد. در مجموع عمر باتری این گوشی می‌تواند پاسخگوی استفاده کامل از گوشی در دو روز باشد.نظر جی اس ام


    ضد آب بودن به معنی آن است که بدون نگرانی از بارش باران و یا ریختن آب به صورت مستقیم روی گوشی با آن بتوانید کار کنید اما این ویژگی تا چه حد برای کاربر ارزش قیمتی می‌تواند داشته باشد ؟ نسبت به M2 معمولی برای این گوشی حدود 150 تا 200 هزار تومان بیشتر باید هزینه کنید و شاید این هزینه برای یک گوشی رده متوسط کمی بالا به نظر برسد. اگر ویژگی ضد آب بودن برای شما اهمیت زیادی ندارد با این حدود قیمت گوشی‌هایی مثل Grand 2 و یا حتی M2 را نیز می‌توانید در نظر بگیرید.رقباXperia Z3 CompactXperia M2 Galaxy S5 miniمزایاضد آبباتری قابل قبولطراحی مناسبمعایبرزولوشن نامناسب صفحه نمایشدرپوش‌های دست و پاگیر برای پورت‌ها
     
  5. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    بررسی تخصصی جی اس ام؛ آی پد ایر 2 (iPad Air 2)


    جی اس ام: تبلت با این مفهومی که امروز می شناسیم اولین بار توسط اپل و با معرفی آی پد نسل اول به دنیای فناوری وارد شد. امروز شاهد این هستیم که امروز ششمین نسل از این تبلت معرفی شده و اپل نام آن را آی پد ایر 2 گذاشته است. اگرچه تفاوت خیلی زیادی بین این نسل با نسل های قبلی وجود ندارد اما به هر حال یک تبلت حرفه ای وارد دنیای تکنولوژی شده و به همین خاطر باید ببینیم این تبلت ارزش خرید دارد یا خیر.



    محصولات مورد بحث



    [​IMG]
















    جی اس ام: تبلت با این مفهومی که امروز می شناسیم اولین بار توسط اپل و با معرفی آی پد نسل اول به دنیای فناوری وارد شد. امروز شاهد این هستیم که امروز ششمین نسل از این تبلت معرفی شده و اپل نام آن را آی پد ایر 2 گذاشته است. اگرچه تفاوت خیلی زیادی بین این نسل با نسل های قبلی وجود ندارد اما به هر حال یک تبلت حرفه ای وارد دنیای تکنولوژی شده و به همین خاطر باید ببینیم این تبلت ارزش خرید دارد یا خیر.
    [​IMG]
    طراحی آی پد ایر 2


    با ضخامت 6.1 میلیمتری که این تبلت دارد می توانیم آن را یکی از نازک ترین تبلت های دنیا بنامیم. به طور حتم آی پد ایر 2 نازک ترین تبلت جهان نیست اما جزو نازک ترین ها است. نازک بودن بیش از حد خود یک عیب محسوب می شود زیرا با نازک شدن بیشتر یک محصول دیجیتالی عمر باتری آن کمتر می شود و در ضمن مقاومت آن نیز پایین تر خواهد آمد. اما خوشبختانه اپل کار خود هنوز به خوبی انجام می دهد. آی پد ایر 2 یک تبلت فوق نازک است که می توانید ساعت ها آن را در دست خود بگیرید بدون اینکه کوچکترین آزاری به شما برسد.طراحی کلی این نسل با نسل قبلی تفاوتی ندارد. همان بدنه یکدست آلومینیومی در پشت تبلت دیده می شود. اسپیکرها در پایین تبلت در کنار درگاه ارتباطی دستگاه قرار گرفته اند و طراحی آن ها با نسل قبل تفاوت پیدا کرده و شبیه به طراحی اسپیکر در آیفون 6 شبیه شده است. دوربین در پشت گوشی و در کنار میکروفون دوم قرار گرفته و در بالای دستگاه شاهد حضور کلید پاور و جک 3.5 میلیمتری صدا هستیم.سمت چپ تبلت هیچ کلید کنترلی دیده نمی شود، اما در سمت راست تفاوت این نسل با نسل قبلی مشخص می شود. در این نسل برای اولین بار شاهد این بودیم که اپل کلید سایلنت/چرخش خودکار را حذف کرده است.اما هنوز کلیدهای ولوم در سمت راست قرار دارند و در ضمن بالای این کلیدها یک میکروفون دیگر نیز قرار دارد. زمانی که با دوربین اصلی فیلمبرداری می کنید میکروفونی که در کنار دوربین اصلی قرار دارد به عنوان دوربین اصلی و میکروفونی که در بالای کلید ولوم قرار دارد به عنوان نویزگیر به کار خواهد رفت و اگر با دوربین جلو فیلمبرداری کنید این روند برعکس خواهد شد.مانند نسل قبل کلیدهای ولوم به صورت مجزا از یکدیگر قرار دارند، که این موضوع باعث راحتی بیشتر کار خواهد شد.اما شاید بتوان بزرگترین تغییر در این آی پد نسبت به نسل قبل را سنسور تاچ آی دی آن دانست که در دکمه Home جای گرفته است. با این سنسور امنیت دستگاه شما چند برابر خواهد شد و علاوه بر آن می توانید خریدهای خود را بدون وارد کردن رمز اپل آی دی انجام دهید.آی پد ایر 2 یک تبلت خوش دست است که به طرز عجیبی نازک است، به طور حتم با یک دست نمی توانید با آن کار کنید اما ساعت های طولانی می توانید این تبلت زیبا را با یک دست نگه داشته و با آن کار کنید.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    صفحه نمایش آی پد ایر 2


    از نظر کیفیت اپل همان صفحه نمایش آی پد ایر نسل اول را با صفحه نمایش رتینا در این نسل به کار گرفته است و در ضمن تراکم پیکسلی مانند آی پد 3 است. اما به کار بردن همان میزان تراکم پیکسلی چیزی نیست که تصور کنید اپل چند سال است همان صفحه نمایش را استفاده می کند. در این مدت اپل تغییرات خوبی را برای افزایش دقت رنگ و کیفیت صفحه نمایش به کار گرفته است. تعداد زیادی پنل با هم ترکیب شده اند تا شما امروز صفحه نمایش با کیفیت آی پد ایر 2 را ببنید.در صفحه نمایش بسیاری از محصولات موبایلی فاصله میان چند پنل صفحه نمایش توسط هوا اشغال می شود اما اپل این هوا را از بین برده و پنل ها را به صورت کامل به هم چسبانده است که این امر موجب می شود تا علاوه بر اینکه صفحه نمایش نازک تر شود، بازتاب آن نیز کمتر شود که اپل به خوبی بر روی این موضوع کار کرده است.اپل ادعا می کند که با ترکیب این ویژگی در صفحه نمایش و استفاده از پوشش ضد بازتاب توانسته بازتاب نور از صفحه نمایش را تا 56 درصد کمتر کند.به طور کلی محصولات اپل به مجهز بودن به صفحه نمایش های با کیفیت مشهور هستند و این نسل جدید آی پد نیز از این موضوع مستثنی نیست و شاید تنها تبلتی که بتواند در زمینه صفحه نمایش با آی پد رقابت نزدیکی داشته باشد، سامسونگ گلکسی تب اس باشد.
    [​IMG]
    کارآیی آی پد ایر 2


    سال گذشته اپل با معرفی آیفون 5s نسل جدیدی از پردازنده های 64 بیتی را معرفی کرد. اما امسال اپل پا را فراتر گذاشته و یک پردازنده مخصوص برای آی پد معرفی کرد. این پردازنده A8X نام داشته و 3 هسته دارد که سرعتی برابر 1.5 گیگاهرتز را برای این تبلت به همراه خواهند آورد. پردازنده گرافیکی آی پد ایر 2 نیز 4 هسته ای است در حالی که رم آن 2 گیگابایت است.برخی ها کارآیی این تبلت را با دستگاه های رایانه های شخصی که کمی مدل قدیمی تری دارند مقایسه می کنند و این ادعا را دارند که در پردازش اطلاعات در مقایسه با رایانه های کمی قدیمی این آی پد سریعتر عمل می کند. اما سوال اینجاست که شما برای استفاده از آی پد خود به این قدرت نیاز دارید؟ به نظر نمی رسد که این میزان قدرت برای یک کاربر معمولی چندان نیاز باشد اما اگر با آی پد خود تولید محتوا کنید، به طور مثال ویدیو ویرایش کنید، این قدرت را ستایش خواهید کرد.به هر حال آی پد ایر 2 قدرتمندترین آی پد و تبلتی است که در بازار می توانید پیدا کنید به خصوص که اپل در iOS8 دست توسعه دهندگان را بازتر گذاشته و حتی اجازه دسترسی به تاچ آی دی را برای آن ها فراهم کرده است (به طور مثال می توانید دراپ باکس خود را به وسیله تاچ آی دی باز کنید).مانند آیفون 6، اپل نسخه 32 گیگابایتی را در آی پد ایر 2 نیز حذف کرده و بنابراین برای خرید شما حافظه های 16، 64 و 128 گیگابایتی را در اختیار دارید.
    [​IMG]
    سیستم عامل آی پد ایر 2


    آی پد ایر 2 با آخرین نسخه از سیستم عامل iOS ارائه می شود، این نسخه iOS8 نام دارد. در ابتدای ارائه این نسخه، کاربران شکایت زیادی از این نسخه داشتند اما با ارائه نسخه 8.1 اپل بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد. اگر می خواهید در مورد iOS8 همه چیز را بدانید به این بررسی مراجعه کنید.دوربین آی پد ایر 2


    اپل و مدیر عاملش عقیده دارند که صفحه نمایش بزرگ آی پد ایر 2 برای گرفتن عکس های بهتر کمک زیادی خواهد کرد اما ما هنوز هم فکر می کنیم که تبلت برای عکس گرفتن وسیله مناسبی نیست زیرا دایره حرکت شما را محدود می کند. با این اوصاف دوربین بخشی از آی پد و دیگر تبلت ها است و اپل نیز از دوربین خوبی در این تبلت استفاده کرده است.آی پد ایر 2 به یک دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز است. دروبین این تبلت شبیه به آیفون است اما با آن یکسان نیست. در نور کافی و محیط روشن مگاپیکسل باعث می شود که عکس ها جزئیات بهتری داشته باشند اما زمانی که نور محیط کافی نباشد شرایط متفاوت خواهد شد و نویز عکس ها بیشتر خواهد شد.در کنار اینکه اپل مگاپیکسل را در آی پد ایر 2 نسبت به نسل قبل افزایش داده، چند ویژگی خوب نیز به این دوربین اضافه شده است. به طور مثال یکی از این ویژگی ها Brust Mode است که چند عکس را در مدت زمان کوتاه و یکبار فشردن دکمه شاتر از سوژه خواهد گرفت که با این امکان دیگر هیچ نگرانی در مورد از دست دادن یک سوژه خاص نخواهید داشت.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    می توانید نمونه عکس هایی که با دوربین این تبلت گرفته شده اند را در ادامه مشاهده کنید.
    [​IMG]
    [​IMG]
    باتری آی پد ایر 2


    بدنه نازک تر به این معنی است که باتری نیز باید نازک تر شود. به همین خاطر است که باتری آی پد ایر 2 با ظرفیت 7340 میلی آمپر ارائه شده که از باتری 8600 میلی آمپری آی پد نسل اول ظرفیت کمتری دارد. اما اپل ادعا کرده که با بهبود کارآیی پردازنده این مشکل را حل کرده و مدت زمان کارکرد باتری مانند نسل قبلی 10 ساعت است. به شما اطمینان می دهیم که اپل کاملا درست ادعا می کند. آی پد ایر 2 مانند همان آی پد نسل اول در مدت زمان دوام باتری خوب عمل می کند و همان میزان عمر باتری را که آی پد ایر نسل اول برای کاربر به همراه دارد را پشتیبانی خواهد کرد.اما به علت حجم زیاد باتری شارژ شدن آن طول خواهد کشید. در مدت زمان 3 ساعت و 30 دقیقه میزان شارژ باتری تبلت به 100 درصد خواهد رسید.
    [​IMG]
    نظر جی اس ام


    اینکه خرید این آی پد برای شما مناسب است یا خیر بستگی به این دارد که شما در حال حاضر از کدان نسل از آی پد استفاده می کنید و یا اینکه تبلت دارید یا خیر.اگر شما پیش از این تبلت نداشته اید، این تبلت یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود. زیرا قوی ترین و بهترین تبلتی است که در بازار می توانید پیدا کنید.اگر آی پد نسل اول و یا نسل دوم را دارید، تصور می کنیم که دیگر استفاده از این آی پدها کافی است و باید به فکر خرید آی پد جدید باشید. اگر آی پد نسل سوم و یا چهارم را دارید هنوز فرصت دارید که در مورد خرید یک آی پد جدید فکر کنید. اما اگر آی پد ایر نسل اول را دارید به هیچ وجه لازم نیست که به این تبلت فکر کنید. شاید آی پد ایر 2 ویژگی هایی مانند تاچ آی دی و پردازنده قوی تر داشته باشد اما به هیچ عنوان ویژگی هایی نیستند که شما را وادار کنند تا تبلت آی پد ایر خود را با این نسل جایگزین کنید.رقبا
    Galaxy Tab S 10.5
    [​IMG]
    Nexus 9
    [​IMG]
    Nokia N1
    [​IMG]
    iPad 4
    [​IMG]
    آیفون 6 در کنار آی پد ایر 2



    [​IMG]
    [​IMG]
     
    *SAma* از این پست تشکر کرده است.
  6. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    بررسی تخصصی جی اس ام؛موتورولا موتو 360


    جی اس ام: اولین تجربه موتورولا در ساخت ساعت هوشمند



    جی اس ام: موتو 360 ساعت هوشمندی است که توسط موتورولا معرفی شده و دل بسیاری از دوستداران این گجت را تصاحب کرده است. شاید شما هم مانند ما عکس ها و فیلم های این ساعت هوشمند را در دنیای مجازی دیده باشید اما باید توجه کنید که از دیدن عکس و فیلم تا کارکرد واقعی تفاوت زیادی وجود دارد. ما این ساعت را به صورت کامل بررسی کردیم و در ضمن بیان نقاط قوت و نقاط ضعف آن به شما خواهیم گفت که این ساعت ارزش خرید دارد یا خیر.
    [​IMG]
    مزایاطراحی شبیه به ساعت های غیر هوشمندشارژ بی سیمضد آبمعایبعمر باتری بسیار کمنوپا بودن سیستم عاملطراحی


    با یک ساعت با صفحه نمایش گرد روبرو هستیم. طراحی دایره ای این هدف را دنبال کرده تا آن را شبیه به ساعت های معمولی که در بازار می بینیم کند. شاید به نظر شما این طراحی خیلی جذاب باشد اما زمانی که ما از نزدیک این ساعت را دیدیم، تصورمان این بود که بسیار شبیه به ساعت های ارزان قیمتی است که در اینترنت به صورت پستی ارسال می شوند.شیشه ساعت کمی بالاتر از کناره های آن قرار گرفته و پایین آن به طرز عجیبی با یک خط مشکی پوشانده شده که همین خط مشکی ظاهر آن را غیر قابل تحمل کرده است. موتورولا در زیر این نوار سیاه رنگ سنسور نور محیط را قرار داده که به ساعت شما این امکان را می دهد بتواند به صورت خودکار و با توجه به نور محیط نور صفحه نمایش را تنظیم کند.یکی دیگر از مشکلات صفحه نمایش هم سطح نبودن با کناره های دستگاه است که این موضوع باعث می شود در مواقعی که از یک پس زمینه روشن استفاده کرده اید با آمدن یک نوتیفیکیشن نتوانید به خوبی آن را ببینید. البته این موضوع در برابر آن نوار سیاه رنگ پایین صفحه نمایش مشکل خاصی محسوب نمی شود.در سمت راست ساعت پیچ تنظیم قرار دارد که کارآیی ای مانند ساعت اپل ندارد اما علاوه بر اینکه ظاهری شبیه به ساعت های معمولی بازار را به آن می دهد، می تواند به عنوان یک میانبر به تنظیمات عمل کند تا مجبور نباشید حتما از صدای گوگل برای آن استفاده کنید. در سمت چپ ساعت میکروفون قرار دارد که به کمک آن می توانید گوگل ویس را کنترل کنید.در پشت ساعت مهمترین چیزهایی که وجود دارند سنسور ضربان قلب و محدوده شارژ بی سیم هستند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که به راحتی و بدون هیچ مشکلی ساعت خود را بدون اتصال سیم شارژ کنید. زمانی که ساعت را بر روی پایه شارژ کننده قرار می دهید بر روی صفحه نمایش تصویر زیر نمایش داده می شود که می توانید درصد شارژ باتری را مشاهده کنید.یکی از ویژگی های بسیار خوب این ساعت، ضد آب بودن است. موتو 360 به IP67 مجهز است که این عدد نشان می دهد می توانید تا عمق 1 متری به مدت نیم ساعت بدون هیچ مشکلی ساعت را روی دستان خود داشته باشید.بند ساعت یکی از نقاط قوت آن است. موتورولا از بندهای چرم ساخت کمپانی Horween استفاده کرده است. این کمپانی یک چرم ساز قدیمی است که محصولات آن کیفیت بسیاری خوبی را دارند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    صفحه نمایش


    موتو 360 صفحه نمایشی 1.5 اینچی از نوع LCD IPS دارد که از صفحه نمایش رقیبانش کوچک تر است اما بر روی دست یک ساعت بزرگ به نظر می آید. کیفیت این صفحه 320×290 پیکسل است و تراکم پیکسلی ای برابر 205 پیکسل بر اینچ دارد.کیفیت این صفحه بسیار خوب است. مهمترین نکته مثبت این صفحه نمایش روشنایی خوب آن است که استفاده از آن در زیر نور خورشید و محیط باز را راحت خواهد کرد.یکی از مشکلاتی که با این صفحه نمایش داشتیم، مشکل آن در پاسخگویی به لمس بود. برای اینکه یک فرمان را به آن بفهمانیم باید چندین بار صفحه را لمس می کردیم این اتفاق به خصوص در زمانی رخ می داد که صفحه نمایش زیاد روشن می ماند و ساعت داغ می شد.صفحه نمایش توسط یک لایه اضافی به نام گوریلا گلس 3 محافظت می شود به همین خاطر نباید نگران خط و خش افتادن روی آن باشید. این لایه محافظ علاوه بر محافظت از ساعت زاویه دید صفحه نمایش را نیز زیاد تر می کند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    ویژگی ها


    موتو 360 چیزی از رقیبان خود بیشتر ندارد. برای اتصال به گوشی از بلوتوث نسخه 4 استفاده می کند و به گوشی های اندروید 4.3 به بالا متصل می شود. پردازنده دستگاه TI OMAP™ 3 است و در کنار آن یک رم 512 مگابایتی به همراه حافظه داخلی 4 گیگابایتی قرار گرفته اند.اصلی ترین روش ارتباط با این ساعت استفاده از کلمه Ok Google است. به همین خاطر موتورولا تصمیم به استفاده از میکروفون 2 تایی گرفته تا بهترین تجربه را برای ارائه فرمان به ساعت به همراه بیاورد. این ویژگی ساعت هوشمند موتو 360 به خوبی کار می کند اما خیلی تفاوت زیادی با دیگر ساعت های هوشمند ندارد.
    [​IMG]
    سیستم عامل اندروید ویر


    این سیستم عامل توسط گوگل برای ساعت های هوشمند بهینه شده اما تا رسیدن به بلوغ کار زیادی دارد و گوگل باید بیشتر به خصوص بر روی رابط کاربری آن کار کند. این سیستم عامل بیشتر بر پایه Google Now و Google Voice کار می کند. برای اینکه بتوانید از تمام امکانات بهترین استفاده را داشته باشید ساعت باید به گوشی موبایل شما متصل باشد. شاید استفاده از ساعت هوشمند برای مشاهده پیامک ها و ایمیل ها بر روی ساعت یک ایده خوب و کاربردی باشد اما ساعتی بهترین کارآیی را دارد که علاوه بر انجام این کارها بتواند به تنهایی نیز به خوبی کار کند و در برخی موارد خودکفا از گوشی موبایل شما کار کند.گوگل وعده بروزرسانی برای این سیستم عامل را داده بود و زمانی که ما ساعت را در اختیار داشتیم بروزرسانی 5.0.1 برای آن ارائه شد. بعد از این بروزرسانی توانستیم تم های متفاوتی را برای ساعت نصب کنیم.کارهای تقریبا زیادی می توانید با ساعت انجام دهید. از جمله این کارها کنترل موزیک در حال پخش روی گوشی موبایل است.امکان خواندن پیامکی که روی گوشی شما آمده در ساعت وجود دارد. زمانی که پیامکی را در ساعت موتو 360 می بینید گزینه های مانند Reply via SMS، Open on phone، Block app را می بینید.زمانی که گوشی شما زنگ بزند، بر روی ساعت گزینه های رد تماس و قبول تماس نمایش داده می شود.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    عمر باتری


    به ضعیف ترین قسمت موتو 360 رسیدیم. اگر شما از جمله کسانی باشید که گوشی پرچمدار خود مانند گلکسی اس 5، وان ام 8 و یا نوت 4 را زیاد شارژ می کنید، مطمئن باشید این ساعت را بیشتر شارژ می کنید. باتری استفاده شده در این ساعت ظرفیت 320 میلی آمپر دارد که از ظرفیت ساعت جی واچ با ظرفیت 400 میلی آمپر کمتر است. در استفاده ما از این ساعت متوجه شدیم که حداقل 2 بار در روز به شارژ آن نیاز پیدا خواهید کرد.اما بر خلاف اینکه شارژ باتری زود تمام می شود، روش شارژ کردن ساعت دوست داشتنی است. این ساعت بدون اینکه سیمی به آن متصل شود شارژ می شود. در داخل جعبه ساعت یک پایه شارژر وجود دارد که می توانید ساعت را روی آن قرار دهید. زمانی که ساعت را روی این پایه می گذارید تصویر زیر روی آن نشان داده می شود.
    [​IMG]
    [​IMG]
    نظر جی اس ام


    باید موتو 360 را بخریم؟قاطعانه به شما پیشنهاد می کنیم تا زمان ارائه نسل دوم و یا حتی نسل سوم صبر کنید. این ساعت در تبلیغات محصول بسیار خوبی به نظر می آمد اما در حقیقت زمانی که آن را از نزدیک مشاهده کنید و با آن کار کنید متوجه می شوید آن چیزی نبوده که از آن انتظار داشتید.علاوه بر سخت افزار نه چندان قوی، سیستم عامل این ساعت هنوز به بلوغ نرسیده است. پیشنهاد ما خرید ساعت های هوشمند دیگر موجود در بازار یا انتظار برای ارائه نسل های بعدی این ساعت است.
    منبع این تایپکت کلا پت مت میباشد
     
    *SAma* از این پست تشکر کرده است.
  7. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    بررسی تخصصی جی اس ام؛ تبلت لنوو یوگا 2 هشت اینچی (Lenovo Yoga 2 Tablet 8)




    جی اس ام: در دنیای امروز که تقریبا طراحی تمامی تبلت ها شبیه به یک دیگر است، شرکت چینی لنوو تصمیم گرفته است با استفاده از یک طراحی خاص وارد بازار تبلت ها بشود. تبلت مورد بررسی ما Lenovo Yoga 2 Table 8" نام دارد و با صفحه نمایش ۸ اینچی، کوچکترین عضو خانواده تبلت های Yoga است.



    محصولات مورد بحث



    [​IMG]
















    جی اس ام: در دنیای امروز که تقریبا طراحی تمامی تبلت ها شبیه به یک دیگر است، شرکت چینی لنوو تصمیم گرفته است با استفاده از یک طراحی خاص وارد بازار تبلت ها بشود. تبلت مورد بررسی ما Lenovo Yoga 2 Tablet 8" نام دارد و با صفحه نمایش ۸ اینچی، کوچکترین عضو خانواده تبلت های Yoga است.
    [​IMG]
    این تبلت علاوه بر طراحی از یک جنبه ی دیگر نیز تبلتی خاص به حساب می آید. بازیگر مطرح هالیوودی آقای اشتون کوچر در طراحی و ساخت نسل دوم تبلت های یوگا نقش مستقیمی داشته است. او که نقش استیو جابز را در فیلم جابز بازی کرده است، اخیرا به شرکت لنوو ملحق شده و به عنوان Product Engineer فعالیت می کند.طراحی
    همانطور که اشاره شد طراحی این تبلت متفاوت با دیگر تبلت های موجود در بازار است. در سمت راست این تبلت یک استوانه از بالا تا پایین کشیده شده است که این تبلت را شبیه به کیبورد و یا ترک پد کامپیوتر های اپل می کند.
    [​IMG]
    در جلوی این استوانه و در بالا و پایین دو بلندگو که از تکنولوژی Dolby هم استفاده می کنند وجود دارد. قسمت میانی این استوانه نیز یک پایه وجود دارد که در دو حالت باز می شود و می توانید به کمک آن، یوگا ۲ را در حالت های مختلف استفاده کنید. در زیر پایه نیز محل قرار گیری سیم کارت و کارت حافظه قرار دارد.
    [​IMG]
    یکی از مزایای وجود این استوانه این است که می توان به کمک آن به راحتی از این تبلت استفاده کرد اما این استفاده راحت احتمالا زمان زیادی طول نخواهد کشید. زیرا این قسمت سنگین تر از دیگر بخش های تبلت بوده و پس از مدتی باعث خستگی دستان کاربر می شود. این مشکل دقیقا برای نسل اول این تبلت که پیش از این بررسی تخصصی آن در منتشر شد هم وجود داشت. البته در این نسل این مشکل کمتر به چشم می آید و نسبت به نسل اول گرفتن تبلت راحت تر است.
    [​IMG]
    در سمت بالای استوانه دکمه ی بزرگ روشن و خاموش کردن تبلت قرار گرفته و در سمت پایین هم جایگاه ۳/۵ میلی متری هدفون قرار دارد. در پشت این استوانه و در سمت پایینی تبلت، دوربین ۸ مگاپیکسلی این تبلت قرار گرفته است.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    جنس بدنه نیز همچون نسل قبل پلاستیکی و به رنگ کرومی است و تنها بخش فلزی تبلت همان پایه ‌ی موجود در کناره تبلت است. تغییر دیگری که نسبت به نسل اول در این تبلت رخ داده است، اضافه شدن یک سوراخ به وسط این پایه است که برای آویزان کردن تبلت به یک آویز تعبیه شده است.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    صفحه نمایش
    بر خلاف نسل اول این تبلت ها که یک صفحه نمایش معمولی داشت، ما این بار با یک صفحه نمایش با کیفیت و با رزلوشن Full HD روبرو هستیم که ۲۸۹ پیکسل را در هر اینچ خود جای داده است.کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب است و به هیچ وجه چشم های کاربر را اذیت نمی کند. رنگ ها نیز گرم و روشن هستند و بسیار خوب نمایش داده می شوند.
    [​IMG]
    اما این صفحه نمایش آنقدر ها هم بدون نقص نیست. اگرچه صفحه نمایش یوگا ۲ تبهر خاصی در نمایش رنگ سفید دارد اما در مورد رنگ مشکی چنین چیزی صادق نیست و رنگ مشکی این تبلت بیشتر مایل به خاکستری است.ولی باز هم در حالت کلی ما با یک صفحه نمایش خیلی خوب روبرو هستیم که تمامی جزئیات را به دقت نمایش می دهد و نقصی از این بابت ندارد.سخت افزار
    این تبلت از سخت افزار نسبتا قوی بهره می برد. قلب تپنده این دستگاه یک پردازنده ساخت Intel است که مدل دقیقا آن Intel Atom Z3745 است.
    [​IMG]
    این پردازنده ۴ هسته ای و ۶۴ بیتی عملکرد مناسبی در تبلت ارائه می دهد و کلاک پردازشی آن نیز روی ۱/۳۳ گیگاهرتز تنظیم شده است.حافظه داخلی این تبلت ۱۶ گیگابایتی است ولی می توانید با استفاده از یک کارت حافظه تا ۶۴ گیگابایت، این فضا را افزایش دهید.
    [​IMG]
    بلندگو های این تبلت یکی دیگر از نقاط قوت این تبلت است. دو بلندگو در جلوی این تبلت قرار گرفته است که از تکنولوژی Dolby هم بهره می برند و کیفیت صدای خیلی خوبی ارائه می دهند.یوگا ۲ که در دو نسخه WiFi و WiFi + 3G ارائه می شود، ابعادی معادل ۲۱۰ در ۱۴۹ در ۷ میلیمتر دارد و با وزن ۴۱۹ گرمی، در رده تبلت هایی که حمل و نقل آنها آسان است قرار می گیرد و به راحتی می توانید آن را درون کیفتان گذاشته و با خود حمل کنید.سخت افزار این تبلت همچنین امکانات ارتباطی بلوتوث نسخه ۴ و چیپست وایرلس با پشتیبانی از WiFi a/b/g/n را داراست.
    نرم افزار
    نسل اول تبلت های یوگا رابط کاربری تقریبا مشابه اندروید خام داشتند. اما در نسل دوم تغییرات جدیدی اعمال شده است که این رابط کاربری را بسیار شبیه به رابط کاربری iPad شرکت اپل کرده است.
    [​IMG]
    [​IMG]
    از صفحه خانه گرفته تا صفحه اعلان ها و Multi Tasking. اما این کپی کاری به همین جا ختم نشده و این شرکت حتی ویژگی کنترل سنتر موجود در iOS را هم کپی برداری کرده است و دقیقا همانند iPad تنها کافی است انگشت خود را از پایین صفحه نمایش به سمت بالا بکشید تا وارد این بخش شوید.
    [​IMG]
    یکی دیگر از مواردی که لنوو در طراحی رابط کاربری این تبلت از iOS تقلید کرده است، بخش ساخت پوشه ها در صفحه خانه است که این بخش نیز بسیار شبیه به iOS است.از نظر عملکرد این تبلت را می توان در رده میان رده ها قرار داد زیرا رابط کاربری یوگا ۲ در عمل کمی لگ دارد و به روانی تبلتی مانند نکسوس ۷ نیست. برای مثال وقتی دکمه Multi Task را می زنید، این صفحه کمی کند باز می شود.
    [​IMG]
    سیستم عامل دستگاه نسخه ۴.۴.۲ اندروید است و همانطور که مشاهده می کنید این سیستم عامل و پردازنده ۴ هسته ای اینتل رکورد خوبی را ثبت کرده اند.
    [​IMG]
    البته اگر سیستم عامل دستگاه به جای اندروید ۴.۴.۲، اندروید ۵ بود نتیجه بهتری در برنامه AnTuTu ثبت می شد زیرا اندروید ۵ بهتر می تواند از پردازنده ۶۴ بیتی این دستگاه استفاده کند.اگر اندروید استفاده شده در یوگا 2 نیز اندروید خام بود، تجربه کاربری بسیار بهتری نسبت به رابط کاربری کنونی یوگا 2 برای کاربران فراهم می شد.
    [​IMG]
    برخی نکات ریز نیز در رابطه با این تبلت وجود دارد که نشان از توجه خاص لنوو به تجربه کاربری این تبلت است. به عنوان مثال وقتی در حالت عمودی از این تبلت استفاده میکنید، دکمه کم و زیاد کردن صدا دقیقا همانند نوار کم و زیاد کردن صدا در سیستم عامل کار می کند. یعنی وقتی که در صفحه ای که مشاهده می کنید، صدا از چپ به راست زیاد می شود، دکمه کم و زیاد کردن صدا نیز دقیقا به همین شکل کار می کند و وقتی که تبلت را 180 درجه بپرخانید، درون نرم افزار صدا از راست به چپ زیاد خواهد شد و دکمه کم و زیاد کردن صدا نیز به همین ترتیب کار خواهد کرد.دوربین
    دوربین اصلی این دستگاه ۸ مگاپیکسلی است و دوربین دوم که در جلو قرار گرفته نیز ۱/۶ مگاپیکسلی است. هردوی این دوربین ها کیفیت خوبی دارند اما این به این معنی نیست که عکاسی با دوربین یوگا ۲ لذت بخش باشد و نتایج فوق العاده ای به ثبت برسد. کیفیت عکس برداری این دوربین در روز خوب و قابل قبول است و رنگ ها طبیعی نمایش داده می شوند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    در عکس برداری در نور کم نیز دوربین یوگا ۲ خیلی خوب تر از آنچه از یک تبلت ۲۵۰ دلاری انتظار داشتیم عمل کرد. عکس هایی که در نور کم با این دوربین گرفته می شوند دارای رنگ های طبیعی و کانتراست بالا هستند ولی متاسفانه همانند بیشتر دوربین ها اینجا نیز نویز نسبتا زیادی در عکس وجود دارد.در زمینه فیلم برداری یوگا ۲ می تواند با رزلوشن های Full HD و 720P برای شما فیلم برداری کنند. رابط کاربری نرم افزار دوربین این تبلت هم خیلی ساده طراحی شده و امکانات زیادی در دسترس کاربر قرار نمی دهد.[​IMG][​IMG][​IMG]باتری
    عملکرد این تبلت در زمینه باتری نیز قابل قبول است. طبق اعلام رسمی لنوو این تبلت می تواند تا 18 ساعت کاربری داشته باشد که رقم فوق العاده ای است. طبق تست های انجام شده این تبلت توانست به مدت ۱ ساعت ۲۵ دقیقه یک انیمیشن را با نور صفحه متوسط و صدای متوسط پخش کند و در طول این زمان تنها ۲۵ درصد از باتری این تبلت کم شد. در مورد استند بای هم بعد از ۱۲ ساعت تنها ۲ درصد از میزان باتری کم شد که فوق العاده است. در مدت این ۱۲ ساعت نیز WiFi تبلت روشن بوده و نوتیفیکیشن های مختلف نیز دریافت می شدند.
    [​IMG]
    در استفاده معمولی از این تبلت که شامل کمی بازی کردن، وب گردی زیاد، گشت و گذار در YouTube و پخش آهنگ است، بعد از ۳ الی ۵ روز دوباره نیاز به شارژ مجدد دستگاه پیدا خواهید کرد. در حالت استند بای هم به راحتی تا روزها دوام خواهد آورد.نظر جی اس ام
    تبلت یوگا 2 نسخه 8 اینچی هنوز به صورت گسترده وارد نشده و قیمت مشخصی هم ندارد. اما قیمت جهانی این تبلت 249 دلار است که دقیقا هم قیمت ساده ترین نسخه نسل اول آیپد مینی است در صورتی که این تبلت با پردازنده 64 بیتی خود بسیار بهتر از نسل اول آیپد مینی اپل است. تنها ایراد بزرگی که به این تبلت می توان گرفت رابط کاربری آن است که در واقع بسیار شبیه به iOS است.
    [​IMG]
    در هر صورت اگر به دنبال تبلتی با کیفیت و خوش دست با صفحه نمایش عالی و عمر باتری خیلی خوب و در عین حال در رنج قیمتی حدود 1 میلیون تومان می گردید، ما این تبلت دوست داشتنی را به شما پیشنهاد می کنیم.
    [​IMG]
    مزایا:
    صفحه نمایش عالی
    عمر باتری مناسب
    بلندگوهای Dolby
    ظاهر دستگاه که کار با این تبلت را ساده تر می کند
    پردازنده 4 هسته ای
    معایب:
    رابط کاربری شبیه به آیپد
    عدم روان بودن دستگاه
    وزن نسبتا زیاد دستگاه
    رقبا
    آیپد مینی نسل اول
    [​IMG]
    نکسوس 7 نسل 2
    [​IMG]
    گلکسی تب 4 هشت اینچی
    [​IMG]




    منبع پت مت
     
    *SAma* از این پست تشکر کرده است.
  8. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    بررسی تخصصی GoPro Hero 4 Black Edition


    جی اس ام: با دوربین های اکشن کم مخصوصا معروف ترین مدل آن یعنی GoPro حتما آشنایی دارید. این دوربین ها سالهاست که تولید و عرضه می شوند اما در طی یکی دو سال اخیر و با محبوب شدن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، به یک باره محبوبیت این دوربین و عکس های سلفی نیز بیشتر شد.



    جی اس ام: با دوربین های اکشن کم مخصوصا معروف ترین مدل آن یعنی GoPro حتما آشنایی دارید. این دوربین ها سالهاست که تولید و عرضه می شوند اما در طی یکی دو سال اخیر و با محبوب شدن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، به یک باره محبوبیت این دوربین و عکس های سلفی نیز بیشتر شد. زمانی فرا رسید که دیگر GoPro یک وسیله برای ورزشکاران و محققان نبود و تبدیل به یک دوربین کوچک و با کیفیت برای ثبت و ضبط لحظات مردم عادی شد.
    [​IMG]
    چند وقت پیش شرکت GoPro سه دوربین اکشن کم جدید معرفی کرد که قوی ترین آنها GoPro Hero 4 Black Edition است. در ادامه با بررسی تخصصی این دوربین همراه باشید.چه چیزی جدید است؟سری دوربین های GoPro اکنون وارد چهارمین نسل شده اند و در سه مدل GoPro Hero4 Silver، GoPro Hero4 Black و مدل معمولی GoPro Hero 4 عرضه شده اند و این بررسی مربوط به بهترین و گران ترین مدل آنها یعنی GoPro Hero 4 Black است.این دوربین که ۴۹۹ دلار قیمت دارد، می تواند به با رزولوشن 4K و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم برداری کند که رقم فوق العاده ای است. همچنین این دوربین قابلیت فیلم برداری با رزولوشن Full HD و با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه را نیز داراست که از این حیث هم بهترین در بازار است.
    [​IMG]
    این دوربین همچنین به بلوتوث و وای فای برای وصل شدن و فرستادن محتوا به گوشی هوشمند شما مجهز است. همچنین می توانید با Hero 4 Black بهترین تصویری را که شکار می کنید بلافاصله تگ کنید.طراحیطراحی ظاهری این دوربین کوچک و قدرتمند بسیار شبیه به نسل قبلی خود یعنی Hero 3+ است و همچنان با یک مکعب آلومینیومی که یک لنز فیش آی در جلوی آن قرار دارد روبرو هستیم. این به این معنی است که کیس های ضد آب نسل قبلی نیز همچنان با نسل چهارم کار می کنند و به راحتی می توانید دنیای زیر آب را شکار کنید.
    [​IMG]
    اما به محض استفاده از این دوربین متوجه یک سری تغییرات بسیار کوچک اما مهم می شوید که کار با این دوربین کوچک را نسبت به نسل قبلی ساده تر می کند.برای مثال چراغ اعلان وای فای دستگاه که قبلا سمت راست صفحه نمایش کوچک جلوی دوربین بودند و سایز بزرگی هم داشتند، اکنون به سمت چپ این صفحه نمایش نقل مکان کرده اند و ظاهری مینیمال و جذاب تر پیدا کرده اند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    در سمت چپ دستگاه هم یک دکمه تنظیمات قرار گرفته که با یک بار فشردن آن وارد تنظیمات دوربین می شوید و با نگه داشتن آن وای فای دستگاه روشن خواهد شد.
    [​IMG]
    نحوه دسترسی به باتری هم از زیر دوربین است و نوع آن نسبت به نسل قبلی تغییر کرده است. نسل قبلی گوپرو از یک باتری ۳.۷ ولتی با ظرفیت ۱۱۸۰ میلی آمپر استفاده می کرد ولی گوپرو جدید از یک باتری ۳.۸ ولتی با ظرفیت ۱۱۶۰ میلی آمپر بهره می برد.
    [​IMG]
    در پشت دستگاه نیز مانند نسل قبلی یک درگاه قرار دارد برای وصل کردن صفحه نمایش به دوربین و در سمت چپ دوربین نیز یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته که با کنار زدن آن پورت های Micro HDMI، Micro USB و درگاه Micro SD مشاهده می شود.
    [​IMG]
    عملکردGoPro Hero 4 بهترین سنت های معمول GoPro را در خود دارد و هر کاربری را راضی نگاه خواهد داشت. کار با آن بسیار ساده است و با WiFi به گوشی هوشمند اندروید و یا آيفون شما متصل می شود و می توانید به سادگی با آن عکس برداری و یا فیلم برداری کنید.این دوربین می تواند با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با رزولوشن 4K فیلم برداری کند که رقم فوق العاده ای برای یک دوربین ۵۰۰ دلاری است. این دوربین همچنین می تواند به صورت Full HD با سرعت ۱۲۰ فریم فیلم برداری کند که برای فیلم برداری به صورت صحنه آهسته هم مناسب است. یک نکته منفی که درباره فیلم برداری با این دوربین وجود دارد، فقدان قابلیت زوم کردن در هنگام فیلم برداری و یا عکس برداری با این دوربین است.کیفیت عکاسی این دوربین 12 مگاپیکسلی در روز قابل قبول و مناسب است. اما داستان در مورد عکس هایی که در شب گرفته می شود تغییر می کند. کیفیت عکس برداری این دوربین در شب نسبت به نسل قبلی بهتر شده است اما هنوز هم جای کار دارد و می تواند بهتر شود.
    [​IMG]
    سری دوربین های GoPro یک ویژگی بارزی که دارند، کیفیت بالای ساخت آن ها است چرا که فلسفه ساخت Action Cam ها تصویر برداری در شرایط سخت و بیشتر برای ورشکاران و محققان است. برای مثال دوچرخه سواران کوهستان و یا سنگ نوردان می توانند با استفاده از لوازم جانبی که برای این دوربین وجود دارد، این گجت کارآمد را به خود وصل کنند و در زمان های مختلف اقدام به تصویر برداری کنند.لوازم جانبیدوربین های سری Action Cam بایستی لوازم جانبی مخصوص خود را داشته باشند تا بتوان آنها را در هر شرایطی استفاده کرد. شرکت GoPro هم از این موضوع اطلاع کافی داشته است و لوازم جانبی های مختلفی برای این دوربین کوچک و قدرتمند عرضه کرده است. علاوه بر خود این شرکت، شرکت های دیگری که در این زمینه فعالیت دارند نیز لوازم جانبی های مختلفی برای این محصول تولید کرده اند. از کیس های ضد آب و حتی کیسی برای اتصال دو GoPro در کنار یک دیگر گرفته تا لوازم متصل کننده این دوربین به سر کاربر، دوچرخه و همین مونوپاد هایی که این روز ها همه گیر شده و برای عکاسی سلفی از آن ها استفاده می شود.
    [​IMG]
    رقبااین دوربین رقبای مختلفی در بازار دارد. یکی از آنها دوربین HTC Re است که به تازگی نیز معرفی شده است. البته HTC Re به خوبی GoPro قادر به فیلم برداری نیست و حداکثر رزولوشن فیلم برداری آن، Full HD و با سرعت 30 فریم در ثانیه است. در واقع به نظر می رسد HTC این دوربین را بیشتر برای کاربران خانگی Action Cam تولید کرده است و برخلاف GoPro به درد حرفه ای ها نمی خورد.
    [​IMG]
    از دیگر رقبای این دوربین می توان به دوربین های Action Cam تولید شده توسط شرکت Sony اشاره کرد. این دوربین ها نیز به نسبت دوربین های خوبی هستند اما هرگز نتوانسته اند محبوبیت GoPro را بدست بیاورند و از این رو رقیب خطرناکی برای دوربین های Hero به حساب نمی آیند.
    [​IMG]
    سخن پایانیاگر به دنبال یک دوربین با دوام و با کیفیت و در عین حال کوچک هستید، ما این دوربین را به شما پیشنهاد می کنیم. از نظر مقاومت بدنه این دوربین ها هم خیالتان راحت باشد، چراکه یکی از کاربران نسل قبلی این دوربین یعنی GoPro Hero 3+ این دوربین را در زیر یک موشک قرار داد تا مقاومت آن را در زیر آتش موشک آزمایش کند. نکته قابل توجه این آزمایش، سربلند بیرون آمدن GoPro از این آزمایش سخت بود که مقاومت این دوربین را به خوبی نشان می دهد. بنابراین قیمت 499 دلاری این دوربین که ابعادی تقریبا به اندازه سه قوطی کبریت دارد، GoPro را به یک انتخاب بسیار مناسب برای عکاسی و فیلم برداری با کیفیت بالا تبدیل می کند.
    ت [​IMG]
    منبع پت مت


    مزایا:فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلم برداری 1080P با سرعت 120 فریم در ثانیهبدنه بسیار با کیفیت و مقاومعملکرد سریع WiFiمعایب:نداشتن صفحه نمایش برای دیدن محتوا در دوربیننداشتن قابلیت زوم

    منبع
     
    *SAma* از این پست تشکر کرده است.
  9. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    بررسی تخصصی جی اس ام؛ هوآوی اسند میت 7 (Ascend Mate 7)






    جی اس ام: این روز ها تولید فبلت توسط کمپانی های بزرگ به یک تجارت جدید تبدیل شده است . Apple iPhone 6 Plus ، Samsung Galaxy Note 4 و LG G3 نمونه هایی از این گونه گجت ها در بازار هستند.Ascend Mate7 جدید ترین محصول هواوی است که با صفحه نمایش بزرگ خود میخواهد جایگزینی برای Ascend Mate2 محصول سال گذشته این شرکت باشد. هواوی در سال های گذشته با طراحی جذاب در بدنه گوشی های خود و البته قیمت مناسب تر نسبت به دیگر برند ها توانسته است بازار را در دست بگیرد و اکنون به یک رقیب جدی تبدیل شده است.



    محصولات مورد بحث



    [​IMG]
















    جی اس ام: این روز ها تولید فبلت توسط کمپانی های بزرگ به یک تجارت جدید تبدیل شده است . Apple iPhone 6 Plus ، Samsung Galaxy Note 4 و LG G3 نمونه هایی از این گونه گجت ها در بازار هستند.Ascend Mate7 جدید ترین محصول هواوی است که با صفحه نمایش بزرگ خود میخواهد جایگزینی برای Ascend Mate2 محصول سال گذشته این شرکت باشد. هواوی در سال های گذشته با طراحی جذاب در بدنه گوشی های خود و البته قیمت مناسب تر نسبت به دیگر برند ها توانسته است بازار را در دست بگیرد و اکنون به یک رقیب جدی تبدیل شده است.این گوشی نسبت به Mate2 ضخامت کمتری دارد و از آلومینیوم در بدنه بهره میبرد.مجهز به دوربین 13 مگاپیکسلی و حسگر اثر انگشت است.
    [​IMG]
    طراحی


    Ascend mate 7 طراحی جدیدی ندارد و طراحی آن الهام گرفته از گوشی های دیگر است اما از نظر کیفیت ساخت یکی از بهترین گوشی های ساخت هواوی است که تا کنون از این شرکت دیده ایم. این فبلت شباهت زیادی به HTC One Max دارد بدنه ای فلزی به همراه سنسور اثر انگشت در قاب پشتی.حدود 85 درصد از قاب پشتی آلومینیوم است و تنها در بالا و پایین قاب پشتی از نوار باریک پلاستیک برای قرار گیری آنتن استفاده شده است .کیفیت آلومینیوم استفاده شده در گوشی نیز تقریبا مشابه آنچه در گوشی های اچ تی سی دیده بودیم است. اگر دوست ندارید که بعد از مدتی قاب آلومینیومی پشت گوشی خط و خش نیفتد بهتر است قبل از هر کاری یک محافظ برای گوشی تهیه کنید. در کناره های بالا و پایین صفحه نمایش نیز نواری شیشه ای قرار گرفته است. نکته مهم اینست که هواوی با کم کردن فاصله بزل در کناره های صفحه نمایش بسیار کم است. این فاصله در کناره های چپ و راست صفحه نمایش تنها حدود 2.1 میلیمتر است.
    [​IMG]
    [​IMG]
    سایز این فبلت باعث میشود تا کارکرد با یکدست مشکل باشد کلید های پاور و تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته اند جایگیری این کلید ها بسیار مناسب است اگر با دست راست با این فبلت کار کنید انگشت شستتان درست روی آن قرار میگیرد و اگر فبلت در دست چپ شما باشد انگشت اشاره شما دقیقا روی آن ها قرار خواهد گرفت. هواوی گزینه On Hand UI را در نوار ناتیفیکیشن تعبیه کرده است .
    [​IMG]
    [​IMG]
    اسپیکر گوشی در قاب پشتی قرار گرفته است و ممکن است دستتان آنرا بپوشاند . طراحی اچ تی سی که از اسپیکر های استریو در بالا و پایین صفحه نمایش استفاده میکند در این زمینه بهتر است.در کناره سمت چپ درگاه میکرو سیم ودر کنار آن درگاه کارت حافظه قرار دارند و برای باز کردن آنها باید از سوزنی که در جعبه قرار دارد استفاده کنید. نکته جالب در نسخه دو سیم کارته این گوشی (MT7-TL10 ) اینست که درگاه کارت حافظه جایگاهی برای قرار گیری سیم کارت دوم نیز است بدین صورت که سیم کارت نانو به صورت عمودی درون جایگاه قرار میگیرد.
    [​IMG]
    حسگر اثر انگشت


    در پشت گوشی دقیقا زیرلنز دوربین یک مربع کوچک که در بدنه فرورفته است وجود دارد که حسگر اثر انگشت را شامل میشود. مانند حسگر اثر انگشت استفاده شده در گوشی های S5 ، Note4 ، iPhone 5S ، iPhon6 ، iPhone 6 Plus و One Max از این سنسور برای بازکردن گوشی استفاده میشود.این گوشی تا 5 اثر انگشت متفاوت را ذخیره میکند اما تفاوتی که این سنسور با سنسور اثر انگشت دیگر گوشی ها دارد اینست که به محض اینکه انگشت شما با سنسور برخورد کند قفل صفحه باز خواهد شد و نیازی نیست که هیچ دکمه‌ای را فشار دهید (در آیفون 5s برای اینکه سنسور اثر انگشت شروع به کار کند باید ابتدا صفحه نمایش روشن شود). از این گذشته سنسور اثر انگشت Mate7 یکی از سریع ترین و دقیق ترین سنسور های استفاده شده در گوشی های اندرویدی است.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    صفحه نمایش


    Mate7 مجهز به یک صفحه نمایش 6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1920×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 368 پیکسل بر اینچ است.این صفحه نمایش قابلیت کارکرد با دستکش را نیز دارد که میتوانید در منوی تنظیات آنرا فعال کنید.انتظار میرفت هواوی مانند G3 ال جی و Note4 سامسونگ از رزولوشن QHD برای این گوشی استفاده کند اما با این وجود کیفیت رنگ ها و روشنایی صفحه نمایش کافی به نظر میرسد علاوه بر اینکه صفحه نمایش دارای زاویه دید خوبی است. در قسمت تنظیمات صفحه نمایش میتوانید میزان گرم بودن نمایش رنگ های صفحه نمایش را به صورت دستی تنظیم کنید. در کناره های صفحه نمایش شاهد یک نوار مشکی رنگ هستیم اما این نوار میلیمتری چندان آزار دهنده نیست. کلید های کنترلی اندروید نیز در قسمت پایین صفحه نمایش قرار دارند و روی بدنه تعبیه نشده اند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    دوربین


    در بخش دوربین Ascend Mate7 مجهز به یک دوربین 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در بالای صفحه نمایش برای تماس های ویدئویی و گرفتن عکس های سلفی است. سنسور این دوربین از نوع Exmor BSI وچهارمین نسل از سنسور های ساخت سونی محسوب میشود Aperture آن F2.0 و لنز آن 28 میلیمتری است در هنگامیکه صفحه نمایش قفل است با دوبار فشردن کلید پایین تنظیم صدا مستقیما به رابط کاربری دوربین هدایت میشوید.در رابط کاربری دوربین که شباهت زیادی به رابط کاربری دوربین در آیفون ها دارد شاهد تنظیمات اولیه نظیر تنظیمات ایزو و HDR هستیم ضمن اینکه میتوانید برای عکاسی انگشتتان را روی حسگر اثر انگشت قرار دهید. این ویژگی باعث میشود تا برای عکاسی نیازی به لمس صفحه نمایش نباشد.برای عکاسی میتوانید گزینه فرمان صوتی که در تنظیمات دوربین موجود است را نیز فعال کنید. میزان رتوش در عکس های سلفی نیز در دسترس شماست و میتوانید آنرا به دلخواه خود تنظیم کنید.گزینه all focus که بسیار شبیه به Refocus در گوشی های لومیاست به شما کمک میکند تا بعد از عکاسی فوکوس روی سوژه ها را تغییر دهید.کیفیت عکی های در محیط های باز قابل قبول است اما در محیط های کم نور و اتاق شاهد نویز در عکس ها مشاهده میشود. در بخش فیلمبرداری هواوی گزینه ای برای فیلمبرداری با فرمت 4K قرار نداده است و دوربین با کیفیت 1080p یا FullHD در 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری میکند. ویدئو ها در فرمت MP4 و نرخ 25 مگابیت برثانیه و صدای استریو ذخیره میشوند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    پردازنده و سیستم عامل


    Acsend Mate 7 با آخرین پردازنده ساخت هواوی یعنی پردازنده 8 هسته ای ( 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی A15 و 4 هسته 1.3 گیگاهرتزی A7 ) HiSilicon Kirin 925 به بازار معرفی شده است. ظرفیت RAM بیته به ظرفیت حافظه داخلی متفاوت است. نسخه 16 گیگابایتی 2 گیگابایت RAM دارد و نسخه 32 گیگابایتی دارای 3 گیگابایت RAM است. از 2 گیگبایت RAM حدود یک گیابایت آن اشغال شده است. مانند Note 3 نسخه 8 هسته ای از پردازنده گرافیکی Mali T-628 MP6 برای پردازش گرافیکی استفاده شده است. این فبلت قدرت کافی را برای اجرای بازی های سه بعدی دارد به عنوان مثال بازی Dead Trigger 3 به راحتی روی گوشی اجراشد. Ascend Mate7 با اندروید نسخه 4.4.2 یا همان کیت کت عرضه شده است. رابط کاربری این گوشی نیز نسخه 3 از رابط کاربری هواوی EMUI است.این رابط کاربری بساید ساده طراحی شده است و دارای 6 تم پیش فرض است که کاربر میتواند به دلخواه خود ظاهر رابط کاربری را تغییر دهد. هواوی یک نرم افزار مدیریت کارایی رایگان و کارآمد را نیز در این گوشی به صورت پیش فرض قرار داده است که پس از پیمودن چند مرحله سرعت گوشی شما بیشتر میشود. البته در مارکت گوگل انواع مختلفی از این گونه نرم افزار ها وجود دارد اما برای استفاده کامل از آنها باید نسخه غیر رایگان را تهیه کنید.چند برنامه دیگر نظیر آیینه و Magnifier نیز در این گوشی مشاهده میود که به نظر ما این نرم افزار ها چندان مورد استفاده کاربرنیستند.قسمت نوار ناتیفیکیشن نیز دارای دو قسمت است در قسمت سمت چپ اعلان ها و هشدار ها به صورت یک تایم لاین به نمایش در میایند و با لمس لبه میانبرها میتوانید به برخی از گزینه های تنظیمات گوشی دسترسی داشته باشید.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    باتری


    Ascend Mate7 مجهز به باتری لیتیوم پلیمری 4100 میلی آمپری است هواوی اداعا دارد این باتری میتواند تا 2 روز گوشی را روشن نگه دارد. در واقع Ascend mate7 در تست های ما هم نتایج خوبی کسب کرد. گوشی توانست در تست ویدئو حدود 12 ساعت فیلم اچ دی را با نور صفحه نمایش متوسط بدون مشکل پخش کند .برای یک گوشی با صفحه نمایش 6 اینچی این مدت زمان دوام باتری بسیار عالیست. ضمن اینکه با برنامه مدیریت باتری که سه حالت برای نگه داری بیستر باتری دارد میتوانید گوشی را مدت زمان بیشتری روشن نگه دارید.
    [​IMG]
    نظر جی اس امHuawei Mate 7 یک فبلت پرچم دار برای این شرکت محسوب میشود. این شرکت تقریبا تمام قدرت خود در تولید یک گوشی را در Huawei Mate 7 گنجانده است. از پردازنده 8 هسته ای گرفته تا سنسور اثر انگشت. میتوان این فبلت را با فبلت های دیگر برند ها نظیر Note3 و یا S5 مقایسه کنیم. اما به دلیل نداشتن قابلیت هایی چون صفحه نمایش QHD و یا فیلم برداری 4K نمیتوانیم آنرا با Note4 و یا G3 مقایسه کنیم.رقبا
    Galaxy Note 4

    [​IMG]
    Galaxy Note 3
    [​IMG]
    G3
    [​IMG]
    iPhone 6 Plus
    [​IMG]
    Honor 6
    [​IMG]
    Xperia T2 Ultra
    [​IMG]
    One Max
    [​IMG]


    منبع پت مت
     
  10. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/10/15
    ارسال ها:
    3,457
    تشکر شده:
    4,066
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس نظام مهندسی
    بررسی تخصصی جی اس ام؛اکسپریا زد 3 کامپکت (Xperia Z3 Compact)


    جی اس ام: بهترین کامپکت دنیا



    محصولات مورد بحث


    Sony Xperia Z3 Compact
    [​IMG]
















    - جی اس ام: Xperia Z3 Compactبرادر کوچکتر Xperia Z3 است، این گوشی علاوه بر این جانشینی برای Xperia Z1 Compact نیز است. سونی تصمیم گرفته تا گوشی ای به نام Z2 Compact معرفی نکند، علت این امر را نمی دانیم و تصور می کنیم که این موضوع در خوب و یا بد بودن Z3 Compact چندان هم اهمیت نداشته باشد.به هر حال Z3 Compact را می توانیم قوی ترین گوشی هوشمند در بین کامپکت های بازار بدانیم، زیرا با اینکه از نظر اندازه از Xperia Z3 کوچکتر است اما از نظر سخت افزاری تفاوت زیادی با آن ندارد و یک کامپکت با سخت افزاری شبیه به یک پرچمدار است.
    [​IMG]
    طراحی Xperia Z3 Compact


    نسل اول این گوشی شباهت زیادی به پرچمدار زمان خود داشت، شاید Z3 Compact نیز شباهت های زیادی به پرچمدار زمان خودش یعنی Z3 داشته باشد اما یک تفاوت در این دو چشمگیر است و آن استفاده از پلاستیک در Z3 Compact به مقدار زیاد است.در جلو و عقب این گوشی از شیشه گرما دیده استفاده شده که باعث شباهت به Z3 شده اما زمانی که به کناره های گوشی می رسیم موضوع کاملا متفاوت خواهد شد، در این قسمت دیگر خبری از فلز نیست و در عوض سونی از پلاستیک شفاف برای فریم اطراف گوشی Z3 Compact استفاده کرده است.
    [​IMG]
    [​IMG]
    در سمت راست گوشی دکمه پاور، دکمه ولوم و دکمه مخصوص دوربین دیده می شود در حالی که تمام پورت های ارتباطی گوشی در سمت چپ و در زیر کاور قرار گرفته اند. این کاورها به این خاطر استفاده شده اند که گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار است.در پایین گوشی محل اتصال بند و میکروفون و در بالا جک 3.5 میلیمتری صدا به همراه میکروفون دوم قرار گرفته اند.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    بزرگترین هدف سونی در تولید کامپکت خودش این است که یک گوشی خوش دست را ارائه کند که کاربر راحتترین احساس را در کار کردن با آن داشته باشد، حال مهم نیست که کاربر قصد انجام چه کاری را با گوشی داشته باشد، می خواهد با آن صحبت کند، با آن فیلم تماشا کند و یا با آن بازی کند، در هر حال گوشی باید خوش دست باشد و کاربر را آزار ندهد، در ضمن اینکه در کنار این راحتی باید زیبایی آن نیز حفظ شود.صفحه نمایش Xperia Z3 Compact


    سونی از یک صفحه نمایش 4.6 اینچی در این گوشی استفاده کرده که نسبت به نسل قبلی 0.3 اینچ افزایش را می بینیم. کیفیت صفحه نمایش هنوز HD است و تراکم پیکسلی آن 319 پیکسل در اینچ است که تمام این ویژگی ها این صفحه نمایش را در رده صفحه نمایش های متوسط بازار قرار می دهد. اما شاید بتوان به علت استفاده سونی از تکنولوژی های TRILUMINOS و X-Reality™ این صفحه نمایش را یک سر و گردن از صفحه نمایش گوشی های متوسط بازار بالاتر دانست. عمق رنگ مشکی در این صفحه نمایش خوب است اما هنوز نمی توان آن را با عمق رنگ مشکی که در صفحه نمایش های آمولد سامسونگ مقایسه کرد، اگر شما می خواهید نهایت عمق رنگ مشکی در یک صفحه نمایش را ببنید باید به صفحه نمایش های آمولد محصولات سامسونگ نگاه کنید. در مجموع با اینکه کیفیت صفحه نمایش خیلی نا امید کننده نیست، اما نباید از یک صفحه نمایش HD انتظار خیلی زیادی داشته باشید.دوربین Xperia Z3 Compact


    سونی مانند Xperia Z3 در این کامپکت از دوربین 20.7 مگاپیکسلی استفاده کرده که می تواند عکس های با کیفیتی را تهیه کند. رابط کاربری این دوربین نیز کامل است و هیچ کمبودی در آن نسبت به گوشی هایی مانند iPhone 6 مشاهده نمی شود. چند نکته در مورد کارکرد دوربین وجود دارد که به یکی از آن ها اشاره می کنیم. به عنوان نکته اصلی باید بگوییم که در حالت خودکار شما نمی توانید حالت HDR را فعال کنید و برای اینکار ابتدا باید حالت دستی را برای دوربین انتخاب کنید و سپس HDR را فعال کنید، با فعال کردن HDR دوربین به حالت 8 مگاپیکسلی خواهد رفت.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    عکس هایی که با این دوربین گرفته می شوند رضایت کاربر را جلب خواهند کرد، جزئیات در آن ها به خوبی نمایش داده می شود، رنگ ها اشباعیت خوبی دارند و نویز کمی در عکس های که در نور کافی گرفته می شوند دیده خواهد شد. سونی از یک لنز 25 میلیمتری با زاویه دید بزرگ در دوربین Z3 Compact استفاده کرده که باعث شده دوربین گوشی عکس های با کیفیت تهیه کند. یکی از مهمترین برتری های این دوربین موبایلی به دیگر دوربین های موبایلی این است که سونی از ISO 12800 برای این دوربین استفاده کرده است که تا کنون در هیچ دوربین موبایلی شاهد این ISO نبوده ایم.تمام امکاناتی که در دوربین Z3 به کار رفته بود، در این گوشی نیز قابل استفاده است، امکانات نرم افزاری از جمله: AR Fun، Multi camera، Timeshift video و .... که برای مشاهده کامل این امکانات می توانید بررسی تخصصی Xperia Z3 را بخوانید.
    نمونه عکس های دوربین در حالت عادی و زوم 100 درصد
    [​IMG]
    [​IMG]
    سیستم عامل و پردازنده Xperia Z3 Compact


    Z3 Compact شاید گوشی کوچکی باشد اما به هیچ وجه یک گوشی ضعیف نیست. شاید پردازنده اسنپدراگون 801 از نسخه 805 که در نوت 4 می بینیم ضعیف تر باشد اما همان پردازنده ای است که در گوشی هایی مانند G3، Z3 نسخه اصلی و Moto X استفاده شده است. تنها نگرانی این پردازنده این است که باید یک صفحه نمایش با کیفیت اچ دی را روشن نگه دارد، از سخت ترین استفاده های مولتی تسکینگ تا بازی فیفا این گوشی از پس تمام آن ها بر خواهد آمد.
    [​IMG]
    سیستم عامل گوشی اندروید نسخه 4.4.4 است، که توسط رابط کاربری سونی تزئین شده است، اگر از رنگ رابط کاربری خوشتان نمی آید می توانید تم را عوض کنید. عکس های پس زمینه که سونی در این تم ها استفاده می کند panoramic هستند به این معنی که با اسکرول کردن در صفحه اصلی عکس پس زمینه نیز به صورت زنده اسکرول می شود و حرکت خواهد کرد.
    [​IMG]
    برنامه واکمن سونی علاوه بر اینکه وظیفه پخش آهنگ در گوشی را به عهده گرفته با کمک DLNA این امکان را به کاربر می دهد که اگر در شبکه محلی دستگاهی باشد که از DLNA پشتیبانی می کند بتوانید آهنگ را بر روی آن دستگاه پخش کنید.
    [​IMG]
    امکانات ویژه Xperia Z3 Compact


    مهمترین ویژگی این گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار بودن است، با کمک این ویژگی گوشی می تواند تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. اسپیکر های گوشی در جلوی آن قرار دارند، شاید کیفیت و قدرت صدای آن ها مانند One M8 نباشد اما به هر حال بهتر از این است که اسپیکر در پشت و یا پایین گوشی قرار گرفته باشد. ویژگی DCEE HX مانند Z3 در این نسخه نیز قرار گرفته که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید موزیک های با کیفیت پایین را در سطح کیفیت موزیک های با کیفیت بالا پخش کنید. کیفیت مکالمه این گوشی در سطح بسیار خوبی قرار دارد، حتی اگر مکالمه را با اسپیکر انجام دهید خواهید دید که کیفیت به صورت رضایت بخشی خوب است. برنامه پیامک گوشی شباهت زیادی به برنامه پیامک اندروید خالص دارد، صفحه کلید بزرگ است و علاوه بر تایپ کردن می توانید از سوایپ کردن نیز برای نوشتن متن خود استفاده کنید. مرورگر اصلی که بر روی گوشی نصب است، کروم است که کار خود را به خوبی انجام می دهد، به لطف رم 2 گیگابایتی وبگردی با این گوشی به خوبی انجام می شود، حتی اگر چند تب مختلف را بر روی مرورگر خود باز کنید باز هم از روان بودن مرورگر چیزی کم نخواهد شد.
    [​IMG]
    باتری Xperia Z3 Compact


    Z3 Compact با یک باتری 2600 میلی آمپری ارائه شده است که بر اساس ادعای سونی تا 14 ساعت را می تواند پاسخگوی استفاده از گوشی باشد. ما تست پخش ویدیو را بر روی این گوشی انجام دادیم، زمانیکه روشنایی صفحه نمایش 100 درصد بود و Wi-Fi نیز خاموش بود، در طول مدت زمان 1 ساعت و 30 دقیقه پخش ویدیوی فول اچ دی شارژ گوشی از 100 درصد به 82 درصد رسید، که برای یک گوشی با صفحه نمایش HD خیلی چیز عجیب و غریبی نیست.زمانی که درصد باتری به یک سطح مشخصی برسد گوشی به شما پیشنهاد خواهد داد که از ویژگی Stamina استفاده کنید، این ویژگی وای فای و دیتاهای گوشی را زمانی که صفحه نمایش آن خاموش باشد قطع خواهد کرد در کنار اینکه کارآیی سخت افزار گوشی را نیز کاهش می دهد که این موضوع باعث کمتر استفاده شدن از نیروی گوشی خواهد شد. مورد دیگر Ultra Stamina است که عمر باتری را دو برابر خواهد کرد.
    [​IMG]
    نظر جی اس امZ3 Compact بهترین گوشی کوچک بازار است، اگر از حمل گوشی های بزرگ خسته شده اید و یا اینکه اصلا گوشی های بزرگ را دوست ندارید، این کوچک سونی تنها انتخاب شما برای خرید یک گوشی جمع و جور خواهد بود. فقط کافی است تا با کیفیت متوسط صفحه نمایش آن کنار بیایید.مزایااندازه جمع و جورقاب پشتی شیشه ایدوربین با کیفیتمعایبفریم پلاستیکیکیفیت پایین صفحه نمایشرقبا
    Galaxy S5 Mini
    [​IMG]
    Galaxy Alpha
    [​IMG]
    Xperia Z3
    [​IMG]



    منبع پت مت
     
    *SAma* از این پست تشکر کرده است.