1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

طلایی ترین برنز سال برای اخلاقی

شروع موضوع توسط Mah$a ‏10/9/15 در انجمن ورزش رزمی

  1. √ye Donya qaribam kojaee aZzam

    تاریخ عضویت:
    ‏21/3/15
    ارسال ها:
    1,386
    تشکر شده:
    2,797
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    حرفه:
    STU
    نماینده آماده و شایسته ایران در وزن ٨٥ کیلوگرم با افسوس بِه مدال برنز قناعت کرد .
    [​IMG]

    به گزارش "ورزش سه"، ساعتی پس از شکست ناباورانه مقابل آساکولوف ،حبیب الله اخلاقی در دیدار رده بندی آنترو هیتی نامی نفر دوم اروپا و نفر پنجم رقابتهای جهانی سال 2013 از فنلاد را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و مدال برنز گرفت تا پس از 6 سال یک بار دیگر در رقابت های قهرمانی جهان مدال بگیرد.

    فرنگی کار خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسلان در رقابت های وزن 85 کیلوگرم قهرمانی جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم آمانالی آتایف از ترکمنستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داده و سپس با قدرت از سد جاوید حمزاتائو دارنده مدال برنز جهان گذشته و به به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده بود.

    اما اخلاقی که آمادگی فوق العاده ای داشت در این مرحله برابر رستم آساکالوف دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 2014 و قهرمان آسیا در سال 2015 از ازبکستان قرار گرفت و در حالی که 7 بر صفر از حریف پیش بود در یک غافلگیری اسیر فن کمر وی شد و در نهایت این مبارزه را با ضربه فنی به حریف واگذار کرد و از صعود به فینال بازماند.

    پس از این شکست به دلیل حضور آساکالوف در فینال، اخلاقی به جدول شانس مجدد راه یافت که با پیروزی برابر آمر هروستانوویچ از اتریش ضمن کسب سومین سهمیه المپیک تیم ملی کشتی فرنگی به دیدار رده بندی صعود کرد و باز در این دیدار با قدرت حریف خود را برد و مدال برنز گرفت . جالب اینکه او روی سکو سامان طهماسبی را کنار خود داشت دیگر ایرانی ای که البته به تابعیت آذربایجان در آمده و مدال برنزش دومی تیمی آذری ها در رقابتهای جهانی را قطعی کرد . قهرمانی این وزن نیز به بلینوک از اوکراین رسید که اگر در مراحل پایین تر حذف شده بود تیم ایران روی سکو می رفت .

    در نهایت و در حالیکه مدال برنز واقعا برای اخلاقی پاداش کمی بود ،مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان با رتبه چهارمی ایران به اتمام رسید .

    ایران در حالی در رقابت های قهرمانی جهان چهارم شد که سال گذشته در تاشکند ازبکستان برای نخستین مرتبه قهرمان جهان شده بود.

    تیم کشتی ایران در این رقابتها از سوی قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم یک مدال نقره و دو مدال برنز از سوی یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم و حبیب الله اخلاقی در وزن 85 کیلوگرم و یک عنوان پنجمی توسط سعید عبد ولی کسب کرد.

    حمید سوریان، مهدی زیدوند، افشین بیابانگرد و مهدی علیاری نیز به ترتیب در وزنهای 59، 66، 71 و 130 کیلوگرم نتوانستند عنوانی کسب کنند.

    به این ترتیب تیم کشتی فرنگی ایران از مجموع شش سهمیه در رقابت های جهانی آمریکا ، سه سهمیه توسط قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم، سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم و حبیب اله اخلاقی در وزن 85 کیلوگرم سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب کرد.برای کسب سهمیه در وزن های 59، 66 و 130 کیلوگرم سه مسابقه گزینشی دیگر پیش روی تیم ایران قرار دارد.

    * رده‌بندی اوزان هشت گانه مسابقات به شرح زیر است:
    59 کیلوگرم:

    1- اسماعیل بوررو مولینا (کوبا) 2- روشن بایراموف (آذربایجان)‌ 3- وون چول یو (کره‌جنوبی) و لمات کبیسپایف (قزاقستان) 5- آرسن ارالی‌یف (قرقیزستان) و سوسلان دائوروف (بلاروس)... حمید سوریان هم به دعلت دیسکالیفه شدن عنوانی بدست نیاورد

    66 کیلوگرم:
    1- فرانک استابلر (آلمان) 2- ریو هانسو (کره‌جنوبی)‌ 3- آرتم سورکوف (روسیه) و داوور استفانک (صربستان) 5- میگران آرتونیان (ارمستان) و طارق عزیز (الجزایر)... 34- مهدی زیدوند (ایران)

    71 کیلوگرم:
    1- رسول چونایف (آذربایجان) 2- آرمن واردانیان (اوکراین) 3- آدام کوراک (روسیه) و زکریا (سوئیس) 5- تسمیر بردیف (بلاروس) و ماتیاس ماش (آلمان)... 14- افشین بیابانگرد (ایران)

    75 کیلوگرم:
    1- رومن ولاسوف (روسیه) 2- مارک مادسن (دانمارک) 3- اندرو بسیک (آمریکا) و دژان کارتیکوف (قزقستان) 5- سعید عبدولی (ایران) و الوین مورس‌ علی‌یف (آذربایجان)

    80 کیلوگرم:
    1- سلجوق سبی (ترکیه) 2- ویکتار ساسونوسکی (بلاروس) 3- یوسف قادریان (ایران) و لاشا گوبادزه (گرجستان) 5- آسخات دیلموخامدوف (قزاقستان) و صمت شیرداکوف (قرقیزستان)

    85 کیلوگرم:
    1- ژان بلنیوک (اوکراین) 2- رستم آساکالوف (ازبکستان) 3- حبیب الله اخلاقی (ایران) و سامان طهماسبی (آذربایجان) 5- رامی هیتانمی (فنلاند) و تاماش لورینچ (مجارستان)

    98 کیلوگرم:
    1- آرتور آلکسانیان (ارمنستان) 2- قاسم رضایی (ایران) 3- اسلام ماگومدوف (روسیه) و دیمیتری تیمچنکو (اوکراین) 5- الیس گوری (بلغارستان) و آلین آلکسوک سیوراریو (رومانی)

    130 کیلوگرم:
    1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- میجان لوپز نونز (کوبا) 3- بلال ماخوف (روسیه) و آلکساندر چرنیتسکی (اوکراین) 5- رابرت اسمیت (آمریکا) و صباح شریعتی (آذربایجان)... 26- مهدی علیاری (ایران)

    * رده بندی تیمی مسابقات:
    1- روسیه 45 امتیاز
    2- آذربایجان 39 امتیاز
    3- اوکراین 35 امتیاز
    4- ایران 31 امتیاز
     
    saeed 99، Αli язza و ARMIN.B از این ارسال تشکر کرده اند.