1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بررسی تخصصی پیام‌رسان Hangouts: خشک و مجلسی!

شروع موضوع توسط Mani ‏8/9/15 در انجمن سایر برنامه ها

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/6/15
    ارسال ها:
    4,491
    تشکر شده:
    6,069
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Engineering Management
    اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بسیاری برای اسمارت فون‌ها وجود دارد که هر کدام دارای قابلیت‌های خاص خود هستند اما در این بین برخی توانسته‌اند کاربران زیادی را به سمت خود بکشانند و برخی دیگر نیز تنها در گوشه‌ای به حیات‌شان ادامه می‌دهند. پیام‌رسان Hangouts (هنگ اوت) یک اپلیکیشن برای اسمارت فون‌ها است که از طریق کامپیوتر نیز می‌توان به آن دسترسی داشت.

    [​IMG]

    این اپلیکیشن با سرویس جی‌میل گوگل ادغام شده و البته توسط خود گوگل توسعه یافته است و کاربران حتی از طریق صفحه جی‌میل در کامپیوتر نیز می‌توانند به پیام‌های خود دسترسی داشته باشند. این سرویس نیز همانند سایر پیام‌رسان‌ها قادر است کار‌های زیادی را انجام دهد که از این بین می‌توان به امکان ارسال پیام متنی، تصویر، ویدیو، فایل و… اشاره کرد.

    [​IMG]

    شاید بتوان گفت اپلیکیشن Hangouts چندان که باید از لحاظ ظاهری زیبا نیست و شکل و شمایلی خشک دارد و می‌توان اپلیکیشن‌های رقیب نظیر تلگرام و وایبر را زیباتر از این سرویس دانست و البته این ظاهر خشک در نسخه کامپیوتری نیز به خوبی احساس می‌شود.

    [​IMG]

    سرعت ارسال و دریافت پیام‌ها در Hangouts مناسب است و اکنون همانند سایر پیام‌رسان‌ها می‌توانید از آخرین باری هم که مخاطبانتان از این پیام‌رسان استفاده کرد‌ه‌اند مطلع شوید. البته این چهره خشک تنها به رابط کاربری برنامه باز نمی‌گردد و حتی در بخش استیکر‌ها نیز این خشک بودن به چشم می‌خورد و تنها چند شکلک تکراری در این بخش قرار گرفته است که به هیچ وجه جالب نیست و در مقایسه با استیکر‌های تلگرام عملا نمره‌ای که Hangouts می‌تواند بگیرد، صفر است!

    [​IMG]

    علاوه بر قابلیت ارسال پیام‌های متنی و… در این پیام‌رسان کاربران می‌توانند تماس صوتی و تصویری نیز برقرار کنند که البته همان طور که می‌دانید، کاربر مقابل شما نیز می‌بایست از اپلیکیشن هنگ‌اوت استفاده کند و نکته دوست داشتنی به وجود این قابلیت در نسخه کامپیوتری باز می‌گردد که شما می‌توانید از طریق کامپیوتر خود به گوشی فرد دیگری زنگ بزنید و با وی به مکالمه بپردازید.

    [​IMG]

    علاوه بر این شما می‌‌توانید یک موقعیت را به کاربر مقابل خود ارسال کنید که این کار نیز از طریق نقشه گوگل انجام می‌شود و البته سیستم به صورت خودکار (با درخواست اجازه برای دسترسی به GPS) موقعیت شما را شناسایی می‌کند و می‌توانید آن را به دوستان خود ارسال کنید.

    [​IMG]

    همانند اغلب سرویس‌های پیام‌رسان، در Hangouts نیز امکان ایجاد و عضویت در گروه‌های مختلف وجود دارد که البته برای عضویت در سایر گروه‌ها می‌بایست توسط کاربران آن گروه دعوت شوید.

    [​IMG]

    با باز کردن منوی این برنامه، اولین چیزی که به یادمان می‌آید سرویس‌های مختلف گوگل است که این صفحه ظاهری شبیه به آن‌ها دارد و البته صدر نشین تمامشان نیز حساب کاربری شما در گوگل است که از طریق آن وارد برنامه شده‌اید و با کمک قسمت Status می‌توانید متنی را قرار دهید که سایر کاربران با ورود به پروفایل شما بتوانند آن را بخوانند و از طریق قسمت Snooze notification نیز قادر هستید تا نوتیفیکیشن‌ها را برای مدت مشخصی بی‌صدا کنید تا با دریافت پیام‌های جدید، برنامه هشداری از خود پخش نکند.

    [​IMG]

    از طریق Contacts نیز قادر خواهید بود تا تمام مخاطبان خود را مشاهده و به مکالمه با آن‌ها بپردازید. گفتنی است که امکان بلاک کردن برخی از کاربران در Hangouts نیز وجود دارد.

    [​IMG]

    تنظیمات این اپلیکیشن بخش‌های مختلفی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و عملا به دو قسمت محدود شده است که از طریق اولین گزینه شما قادر خواهید بود تا پیامک‌های خود را با پیام‌های Hangouts ادغام کنید و از طریق بخش دیگر نیز تنظیماتی در خصوص حساب کاربری جی‌میل در اختیار خواهید داشت که چندان که باید کامل نیست و برای مثال ما منتظر قابلیت‌هایی نظیر امکان غیر فعال کردن دانلود خودکار تصاویر و ویدیو‌ها در این برنامه بودیم که جای خالی آن‌ها در Hangouts احساس می‌شود.

    [​IMG]

    همان طور که گفته شد این برنامه استفاده زیادی در بین کاربران ایرانی ندارد و البته ظاهر خشک آن نیز چندان به دل نمی‌نشیند اما هرچه که باشد ویژگی‌های خاص خود را دارد و از طریق لینک زیر می‌توانید آن را برای اسمارت‌فون اندرویدی خود دانلود کنید.

    منبع:آیتی رسان
     
    AftabGardoon، saeed 99 و (حذف کاربر) از این ارسال تشکر کرده اند.