1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

حلزون سیب

شروع موضوع توسط !Afsoon ‏4/9/15 در انجمن سایر جانداران

  1. ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏15/6/15
    ارسال ها:
    397
    تشکر شده:
    1,803
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]
    حلزون سیب
    حلزون سیب امروزه در بیشتر آکواریوم های آب شیرین نگهداری می شود که علت آن سادگی نگهداری و فواید این نرم تن است. از جمله فواید این حلزون، علاقه ی زیاد او به خزه ها و جلبک هاست که این امر موجب می شود شیشه ی آکواریوم را به خوبی تمیز کند. در برخی مواقع اشتهای بیش از حد این حلزون موجب می شود که به گیاهان درون آکواریوم صدمه وارد کند که این یک نکته ی منفی است. رقابت این حلزون بر سر غذا با سایر نرم تنان درون آکواریوم قابل توجه است. حلزون سیب بدن بزرگ خود را بر روی غذاهایی که در کف آکواریوم انباشته شده اند قرار می دهد تا غذا از دید سایر موجودات درون آکواریوم محفوظ بماند. از جمله دیگر نکات منفی این حلزون رشد بیش از اندازه ی آن تا ۱۴ سانتی متر است. در کل رمز موفقیت در نگهداری از حلزون سیب این است که محیط زنگی حلزون به گونه ای باشد که خصوصیات منفی کمتر بروز کنند و خصوصیات مثبت در بالاترین حد خود را نشان دهند.

    حلزون سیب دارای رنگ های متنوعی است. از جمله رنگ های این حلزون می توان به قهوه ای، قهوه ای مایل به زرد، سفید، زرد و حتی آبی، بنفش، صورتی و سبز اشاره نمود. حلزون سیب با نام حلزون طلائی نیز شناخته می شود. نگهداری این حلزون در آکواریومی با شرایط رشد سریع خزه ها و گیاهان مناسب است. به طور متقابل نگهداری این حلزون در آکواریوم با گیاهان حساس و دیر رشد اصلا” توصیه نمی شود. حلزون سیب توانایی قابل توجهی در تغییر رژیم غذایی خود دارد. این نرم تن می تواند انواع گیاهان، غذاهای سایر ماهی ها و حتی ماهی های مرده را به عنوان غذا مصرف کند.

    در آکواریوم های خانگی، فعالیت حلزون سیب بیشتر در طول شب انجام می گیرد و در هنگام روز به مناطق تاریک تر آکواریوم پناه می برد. دمای ۱۸ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶ تا ۸ برای حلزون سیب مناسب است.

    تولید مثل و تکثیر حلزون سیب به سادگی صورت می پذیرد. در صورت مساعد بودن شرایط آب و بالا بودن دما، حلزون سیب در آکواریوم تخمریزی می نماید. این امر، ویژگی مثبتی محسوب نمی شود. چرا که در صورت تکثیر، به سرعت تعداد این حلزون در آکواریوم زیاد می شود و زندگی برای سایر ماهی های آکواریوم غیر ممکن می گردد. برای جلوگیری از این اتفاق نگهداری یک حلزون در آکواریوم توصیه می شود.