1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

قابلیت جالب اندروید مارشمالو: نمایش میزان مصرف باتری هر برنامه بر حسب میلی‌آمپر

شروع موضوع توسط Mani ‏30/8/15 در انجمن اندرویید

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/6/15
    ارسال ها:
    4,491
    تشکر شده:
    6,069
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Engineering Management
    [​IMG]

    زمانی که گوگل، نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید خود را با نام مارشمالو یا همان اندروید 6 در اوایل سال جاری معرفی کرد (در آن موقع، با نام اندروید M شناخته می‌‌شد)، گوگل مدعی شد که توانسته قابلیتی را جهت مدیریت بر مصرف باتری به این سیستم‌عامل اضافه نماید. این قابلیت، منجر به اضافه‌شدن ویژگی “Doze” به گوشی هوشمند اندرویدی شما خواهد شد؛ در صورتی‌که گوشی شما برای مدتی طولانی بدون فعالیت بماند، اندروید، «رفرش‌»‌های برنامه‌های پس‌زمینه را غیرفعال می‌کند. این باعث می‌شود تا ماندگاری باتری دستگاه شما افزایش یابد.

    حال، به‌نظر می‌رسد که سیستم‌عامل اندروید مارشمالو (همان اندروید 6) ویژگی‌های بیشتری را جهت مدیریت مصرف باتری در خود جای داده است. باتوجه به گزارشی که در سایت Android Police منتشر شده، گوگل به سیستم‌عامل اندروید 6 خود قابلیتی را افزوده که می‌تواند میزان مصرف برنامه‌ها از باتری گوشی یا تبلت اندرویدی شما را برحسب میلی‌آمپر بر ساعت نشان دهد.

    اگر در نسخه‌های پیشین اندروید گوگل دقت کرده باشید، میزان مصرف برنامه‌ها از باتری دستگاه شما تنها برحسب درصد اعلام می‌شد؛ اگرچه این ویژگی برای اینکه کاربر بتواند برنامه‌های پرمصرف را از نظر شارژ باتری تشخیص دهد به‌تنهایی کافی است اما با اعلام میزان مصرف برنامه‌ها از باتری بر حسب میلی‌آمپر، باعث خواهد شد تا کاربران از میزان مصرف شارژ باتری گوشی خود توسط برنامه، اطلاعات بیشتری داشته باشند.

    کاربران به کمک این ویژگی، از انحام محاسبات ذهنی برای میزان مصرف شارژ باتری توسط برنامه‌ها رهایی پیدا خواهند کرد و هم‌چنین باعث می‌شود تا کاربران بتوانند شارژ باتری دستگاه خود را در صورت کاهش، ارزیابی نمایند. این ویژگی جذاب را تنها در آپدیت اندروید 6 دریافت خواهید کرد. لازم به‌ذکر است که اکثر دستگاه‌های اندرویدی که خبر عرضه اندروید M برای آن‌ها اعلام شده در پاییز امسال، می‌توانند گوشی و یا تبلت خود را به این نسخه به‌روز نمایند.

    منبع:آیتی رسان
     
    saeed 99 و ARMIN.B از این پست تشکر کرده اند.