1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آنچه باید درباره درب در دکوراسیون داخلی منزل بدانید!

شروع موضوع توسط BAHAREH TAK ‏16/7/15 در انجمن مهندسی معماری

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏26/12/10
    ارسال ها:
    2,475
    تشکر شده:
    10,553
    امتیاز دستاورد:
    213
    درب و پنجره: درب یکی از بخش های اصلی در دکوراسیون داخلی است که سبک دکوراسیون منزل شما را متمایز می کند. اگر در انتخاب درب ها دقت شود، می توانند تأثیر قابل توجهی بر ظاهر اتاق داشته باشند. درب داخلی بخشی ضروری از منزل است و باید برای انتخاب آن وقت گذاشت. اگر در حال ساختن، بازسازی یا فقط اعمال یک تغییر مختصر در ظاهر اتاق خود هستید، خرید یک درب داخلی جدید، گامی مهم در این راه است. سبک، مصالح، عایق صدا بودن و چرخش درب، برخی از نکاتی هستند که در هنگام انتخاب و خرید درب باید به آنها توجه کرد.

    چیدانه به کمک متخصصان صنایع چوب آبچر که در ساخت و اجرای سازه های چوبی کلاسیک، درب های لابی، ورودی، داخلی، کمد دیواری، کابینت کلاسیک و قرنیز چوبی پیشگام هستند، پیشنهاداتی برای روش صحیح انتخاب و خرید درب به شما ارائه می دهد که امیدواریم برای متحول کردن دکوراسیون منزل شما مفید باشند.

    [​IMG]

    سبک های درب داخلی در دکوراسیون منزل
    سبک درب می تواند در سبک دکوراسیون منزل شما تفاوت زیادی ایجاد کند. اگر مایلید می توانید سبک ها را تا حدودی با هم تلفیق کنید اما سعی کنید از عناصری استفاده کنید که بیشتر مشابهند تا یک حس مشترک در کل منزل تان داشته باشید. به اندازه ی کلی و حس و حال اتاق توجه داشته باشید.
    یک درب سنگین و پر از تزیینات مانند دربی که در تصویر می بینید و محصولی از صنایع چوب آبچر است برای فضاهای بزرگ و مجلل مناسب است و اتاق های کوچک را غیرقابل تحمل می کند و حتی باعث می شود کوچک تر به نظر برسند.

    [​IMG]

    چرخش درب در دکوراسیون داخلی
    در هنگام سفارش ساخت درب می توانید چرخش درب را تعیین کنید که به راست یا چپ باشد. شما می توانید مشخص کنید لولاها و دستگیره ها کجا قرار گیرند و درب در هنگام باز و بسته شدن به چه سمتی بچرخد. به طور ایده آل، چرخش یک درب هرگز نباید به سمت راهرو یا سالن باشد.

    [​IMG]

    چارچوب درب داخلی در دکوراسیون منزل
    قاب کردن نادرست درب می تواند از ارزش یک درب زیبا و گران قیمت بکاهد. استفاده از مصالح ارزان و میانبرهای ساخت اغلب می تواند باعث آسیب زدن به درب و هزینه های بیشتر در درازمدت شود.
    متخصصان صنایع چوب آبچر که سازنده ی این درب زیبا و فاخر هستند، تأکید می کنند در هنگام قاب کردن درب های داخلی دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید یا از کسانی کمک بگیرید که در این کار مهارت دارند.
    درب ها هم به صورت قاب دار و هم به صورت لوح تنها می توانند خریداری شوند. درب های قاب دار با لولا به چارچوب شان وصل شده اند. اما درب هایی که فقط شامل لوح درب هستند، شما باید قاب درب و لولاها را نصب کنید.

    [​IMG]

    میزان عایق بودن درب های داخلی نسبت به صدا
    درب های داخلی دارای رتبه ی انتقال صدا هستند، که میزان افت صدای عبوری از درب را اندازه می گیرد. هرچه این رتبه بالاتر باشد، صدای کمتری از طریق درب انتقال می یابد. این شاخص بیش از همه به مصالح درب بستگی دارد. در تصویر نمونه ای از درب های تولیدی صنایع چوب آبچر را می بینید.

    مطلب پیشنهادی: عایق صوتی برای رهایی از سر و صدای شهر!

    [​IMG]

    انواع درب داخلی در دکوراسیون منزل
    انواع و سبک های بی شماری برای درب ها وجود دارد. ما در اینجا ۹ مدل را به شما معرفی می کنیم:

    ۱. درب های کشویی از چوب و شیشه ساخته می شوند یا با آینه پوشانده می شوند. بسیاری از این درب ها برای کمد دیواری در دکوراسیون داخلی به کار می روند. این درب ها حداقل فضا را اشغال می کنند، زیرا فضایی جهت چرخش نیاز ندارند.

    [​IMG]

    ۲. درب های پاکتی در همه جای خانه به کار می روند. این درب ها به این دلیل رایج شده اند که فضا را اشغال نمی کنند. همانطور که در این پروژه ی اجرا شده توسط صنایع چوب آبچر می بینید، برخلاف درب های کشویی، درب های پاکتی به جای روی دیوار به داخل دیوار می لغزند.

    [​IMG]

    ۳. درب های تاشو به دو طرف تا می شوند و معمولا برای کمد ها، اتاق های رخت شویی، آبدارخانه ها و دیگر فضاهای کوچک به کار می روند.

    ۴. درب های هم تراز بیشتر معاصر هستند. درب های ساده ای که به دو طرف حرکت می کنند و عموما از تخته چندلا یا MDF ساخته می شوند.

    [​IMG]

    ۵. درب های انباری در اصل در انباری ها به کار می رفته اند. اما امروزه به عنوان درب های داخلی و خارجی در فضاهای مسکونی نیز به کار می روند و برای فضاهایی به سبک صنعتی یا روستیک بسیار عالی هستند.

    [​IMG]

    ۶. درب های پنلی رایج ترین نوع درب هستند که در خانه های امروزی دیده می شوند. معمولا از چوب یا MDF ساخته می شوند و مانند این نمونه ی صنایع چوب آبچر با طرح های کلاسیک پنل های مربع طراحی می شوند.

    [​IMG]

    ۷. درب های فرانسوی یک قاب حول یک یا چند پنل شفاف دارند و معمولا با شیشه یا یک متریال نیمه شفاف تار پر می شوند. این پنل ها در سبک ها و اندازه های زیادی موجود هستند و هدف همه ی آنها انتقال حداکثر نور به فضا است.

    مطلب پیشنهادی: درب و پنجره های خیره کننده با شیشه های رنگی زیبا

    [​IMG]

    ۸. درب های هلندی به صورت افقی به دو نیم تقسیم شده اند و این امکان را فراهم می کنند که نیمه ی بالایی باز شود در حالی که نیمه پایینی بسته است.

    ۹. درب های کور هیچ برش، دستگیره یا لولای قابل دیدنی ندارند. این درب ها طوری طراحی شده اند که کاملا با دیوار یکی شوند – یک درب پنهان!

    [​IMG]

    مصالح درب در دکوراسیون داخلی منزل
    چوب سخت: درب های چوبی از انواع چوب ها می توانند ساخته شوند که در قیمت تفاوت های زیادی دارند. اغلب از چوب های سخت و نرمی شامل چوب درخت گیلاس، ماهون، توسکا، افرا و کاج استفاده می شود و رایج ترین درب چوبی، درب ۶ پنلی از چوب کاج است. این درب ها عموما در فضاهای بیرونی به کار می روند اما ممکن است گهگاه در فضاهای داخلی نیز استفاده شوند.
    [​IMG]

    ۲. medium density fiberboard) MDF): امروزه بیشتر درب های داخلی از تخته فیبر های نیمه فشرده (MDF) ساخته می شوند. MDF همانطور که از اسمش مشخص است یک محصول فرآوری شده است، پس بسیار بادوام است و مانند چوب تاب بر نمی دارد. این نوع چوب هیچ خرده ای ندارد و بنابراین کاملا هموار و صاف است که رنگ آمیزی آن را بسیار آسان می سازد.

    ۳. هسته ی توخالی: این درب ها معمولا از پوسته های تخته چندلایی یا کامپوزیتی شکل داده شده ساخته می شوند. این درب ها ارزان تر هستند زیرا درون پنل های آنها خالی است. اما از طرف دیگر صدا و گرما به راحتی از آنها عبور می کند.

    ۴. هسته ی توپر: مانند درب های توخالی، درب توپر دارای پوسته ی خارجی ساخته شده از تخته چندلا یا کامپوزیت شکل داده شده است، اما این نوع درب ها با مخلوط الیاف چوب پر شده اند. این درب ها نسبت به درب های توخالی عایق بهتری برای صدا و گرما هستند، اما باز هم به گرانی درب های کاملا چوبی نیستند.

    [​IMG]

    ۵. فلز و شیشه: این درب ها بیشتر برای ارتباط درون و بیرون به کار می روند، چون ظاهری ساده و مدرن دارند و نسبت به درب های چوبی آشفتگی و سر و صدای کمتری ایجاد می کنند. به گفته ی کارشناسان صنایع چوب آبچر این درب ها از درب های ترکیبی چوبی گران تر و از درب های کاملا چوبی ارزان تر اند.
     
    DΞlλr®ληη از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏14/1/16
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    درب ضد سرقت درسام به چندین نوع مختلف تقسیم بندی می شوند که این نوع تقسیم بندی بر اساس طراحی ظاهری درب های ضد سرقت می باشد. و اختلاف قیمت در ضد سرقت درسام نیز بر همین اساس می باشد. به طور مثال درب ضد سرقت سوپر برجسته درسام به دلیل مصرف زیاد متربال برای طراحی قاب های فوق برجسته قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر درب های ضد سرقت دارد. در بعضی از این موارد میزان برجستگی درب ضد سرقت به ۱۰ سانتی متر می رسد. نوع رویه درب ضد سرقت بر دو نوع می باشد اولین نوع MDF با روکش PVC کره ای می باشد که دارای تنوع و رال رنگ بیشتر از ۳۰ نمونه می باشد. و نوع دیگر درب های ضد سرقت MDF با روکش چوب طبیعی راش و ملچ می باشد که رنگ های چوبی پلی استری برای این نوع روکش ها برای درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دیگر دسته بندی درب ضد سرقت بر اساس میزان امنیت درب ضد سرقت می باشد.
    به طوری کلی می توان انواع درب ضد سرقت را بر مبنای تولید داخل و خارجی تقسیم بندی کرد. البته باید بیان شود که انواع درب های ضدسرقت تولیدات داخلی را نمی توان کاملا ایرانی قلمداد کرد به دلیل اینکه حجم بالایی از مواد خام و حتی خط تولید از کشورهایی مانند ترکیه خریداری می شود. و به اصطلاح محصول درب های ضد سرقت تولید مشترک ایران و ترک نام گذاری می شود. واردات بسیاری از مواد اولیه برای خط تولید کارخانه درب ضد سرقت از کشور ترک صورت می گیرد. بهترین قفل ها نیز از همین کشور وارد ایران می شود و در بازار ایران به صورت برند تبدیل شده اند.

    درب ضد حریق فلزی

    1. درب ضد حریق فلزی با تاییده آتش نشانی دارای درب به همراه چهارچوب فلزی می باشد و ضخامت چهارچوب فلزی دو میلیمتر از ورق های های هیدروکربن یا گالوانیزه می باشد که تمام این موارد توسط خانه آتش سازمان آتش نشانی مورد تاییده قرار گرفته است.
    2. ورق های فلزی در داخل لنگه درب نیز از PLATE هیدروکرین با ضخامت یک و شش دهم میل ساخته می شود. در داخل لنگه فلزی نیز استراکچر خاصی وجود دارد به این ترتیب که در قسمت هایی از درب که یرآق آلات و لولای درب ضد حریق فلزی نصب می شود شبکه فلزی داخلی تقویت می شود. البته باید بیان شود که شبکه داخلی ورق های هیدروکربن علاوه بر بحث مقاومت ، موضوع نگهداری و ثابت نگه داشتن مواد داخل در ضد حریق نیز مطرح می باشد که این مواد از قبیل پشم سنگ می باشد.
    قیمت درب HDF
    قیمت درب های داخلی ساختمان بر مبنای میزان کیفیت نوع رویه درب و کیفیت متریال مورد استفاده در درب داخلی بر می گردد. قیمت درب HDF نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. رویه های درب HDF از کشور های مختلف ترکیه و چین خریداری می شود. قیمت درب داخلی HDF بر مبنای نوع رویه قیمت گذاری می شود. بطور مثال کارخانجاتی که درب HDF با رویه ترک درجه یک استفاده می کنند با کاخانجاتی که از رویه چینی درجه ۳ استفاده می کنند نوع قیمت متفاوتی دارند. پس مرحله اول در قیمت درب HDF نوع مواد مورد استفاده بود. در مرحله دوم قیمت دربHDF بر مبنای نوع و میزان تولید نیز می باشد. بطور مثال کارخانه ای که تولید درب HDF در ماه ۵۰۰ لنگه دارد با کارخانه ای که بیشتر از ۳۰۰۰ هزار درب داخلی HDF در سال تولید می کند اختلاف قیمت دارند. هزینه های سربار برای کارگاه های کوچک بسیار زیادتر از کاخانجات می باشد. هزینه تولید کارگاهی با هزینه تولید کاخانه نیز متفاوت می باشد. پس علاوه بر این میزان و اشل تولید نیز بر قیمت درب HDF تاثیرگذار می باشد.
    درب ضد سرقت دو لنگه لابی
    همان طور که مشخص است درب ضد سرقت دولنگه لابی از درب های تک لنگه از امنیت کمتری برخوردار است. به دلیل پهنای بالای دربهای ضد سرقت دولنگه میزان مقاومت درب نسبت به درب های تک لنگه پایین تر است. در کنار این مورد رگلاژ درب ضد سرقت دولنگه لابی در کارخانه و در محل پروژه و نصب آن بسیار سخت می باشد به دلیل اینکه یک طرف درب بر روی لنگه درب میشیند و همین دلیل باعث کاهش مقاومت می شود. درب لابی چوبی دارای ابعاد متفاوتی می باشد. معمولا روال بر این قرار است که عرض های کمتر از ۱۴۵ سانتی متر به عنوان درب لابی یک و نیم لنگه شناخته می شوند. درب لابی یک و نیم لنگه ، بازشو اصلی درب می تواند ۹۵ سانتی متر و ۳۵ سانتی متر برای لت کوچک در نظر گرفته می شود. ولی با توجه به نوع ساختمان ها معمولا عرض ها متفاوتی برای درب لابی چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. درب لابی چوبی نیز به دونوع ساخته می شود. برخی از ساختمان سازان تمایل دارند که درب لابی چوبی دو لنگه استفاده کنند و هیچ گونه کتیبه و شیشه خور در کنار درب ها وجود نداشته باشد. برخی دیگر نیز تمایل دارند درب لابی چوبی با یک درب اصلی با بازشو ۹۵ تا ۱۰۰ سانتی متر و در کنار درب از استراکچرهای ترکیبی شیشه و شبکه فلزی آلومینیوم استفاده کنند که معمولا این نوع درب لابی چوبی با کتیبه های کناری جذابیت بیشتری برای مشتریان و ساختمان سازان دارد.
    خرید اینترنتی درب ضد سرقت
    بسیاری از مشتریان در دنیای پر مشغله امروز تمایل دارند تمام مراحل خرید و فروش درب ضد سرقت بصورت اینترنتی انجام شود. خرید آنلاین درب ضد سرقت ، فروش آنلاین اینترنتی درب ضد سرقت و سفارش اینترنتی درب ضد سرقت ، فروش اینترنتی درب ضد سرقت برای اینگونه مشتریان راه اندازی شده.

    مراحل خرید اینترنتی درب ضد سرقت بصورت زیر می باشد

    گام اول: تماس با شرکت و اعلام آدرس جهت بازدید سرپرست نصاب و برآورد دقیق ابعاد درب ضد سرقت مورد نیاز

    گام دوم: ارسال اینترنتی فاکتور درب ضد سرقت برای مشتری و تمامی موارد مندرج در فاکتور توسط مشتری و فروشنده دوباره چک می شود

    گام سوم: واریز مبلغ وجه پیش پرداخت و ارسال سند واریزی برای شرکت

    گام چهارم: ارسال درب ضد سرقت و نصب درب

    مشتری باید توجه داشته باشد که ارسال درب های آماده بصورت فوری در ۲۴ ساعت پس از خرید و فروش اینترنتی انجام می شود و در صورت درخواست درب ضد سرقت با ابعاد خاص زمان تحویل متعاقبا در توضیحات فاکتور قید می شود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏9/11/17
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏8/7/18
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    بازسازي ساختمان

    براي شناخت بهتر بازسازي ابتدا به معني اين كلمه در لغت نامه مي پردازيم . باز = دوباره يا همانسازي = ساختن به همان حالت و عملكرد اوليه .


    بازسازي ساختمان چيست ؟

    بازسازي از كلمه مرمت مي آيد، در معنا هر دو به يك معني مي باشند . از ديدگاه عده اي از كارشناسان، واژه مرمت را براي احيا بناهاي هنري و تاريخي كه در معرض تخريب قرار دارند به كار مي برند ، ولي واژه بازسازي را براي بناهاي با كاربرد هاي عمومي تر كه صرفا از ارزش تاريخي برخوردار نيست، به كار مي برند.گروه بازسازي فعاليت هاي فني و عملي را به منظور احيا وتداوم زماني يك بناي فرسوده انجام مي دهند .
    [​IMG]

    خدماتي كه در بازسازي ابنيه صورت مي پذيرد از قبيل تعمير( بازسازی ساختمانهای قدیمی ) و يا تعويض كليه اتصالات و نماي ساختمان و يا تغيير در دكوراسيون بنا مورد نظر و به طور كلي تغيير يا تعويض هر آنچه كه در يك بنا به آن نياز داريم.

    در بازسازي ممكن است تغييراتي در نوع مصالح مصرفي انجام گيرد كه اين مصالح بنا به تشخيص مجريان طرح و دلايل فني ، ميزان هزينه و زمان اجرا قابل تغيير است.

    [​IMG]
    انواع بازسازي ساختمان

    بازسازي آركنولوژيك يا مرمت علمي :در اين نوع بازسازي تمامي مراحل بازسازي ساختمانبه صورت علمي و مطالعه دقيق انجام مي گيرد.

    مواردي كه در اين نوع بازسازي رعايت مي شود به شرح زير مي باشد

    مقاوم كردن و محكم كردن ساختمان

    سوار كردن المان هاي جدا شده از ساختمان

    حفاري براي پي ساختمان

    نوسازي سنگ هاي نماي ساختمان و سفت كاري بخش هاي ترك خورده

    بازسازي آرتيستيك يا مرمت هنري :در اين نوع نوسازي ساختماناجازه ابداع به كسي كه وظيفه بازسازي ساختمان(شرکت بازسازی ساختمان)را دارد، داده مي شود و او با توجه به سليقه خود و تجربه خود قسمت هاي مختلف يك بنا را بازسازي و مرمت مي نمايد. همچنين قسمت ها و بخش هايي كه نياز به تكميل و اضافه شدن مصالح را دارند با ايده هاي جديد خود تكميل مي نمايد.
    [​IMG]
    مي توان تاريخچه اين سبك را به دوران رنسانس و معماري سبك رنسانسي نسبت داد، زيرا تمامي معماران آن دوره در تمامي بازسازي هاي خود ابداعاتي نيز ايجاد مي نمودند و هر ساختمان كه نياز به بازسازي داشت را تكميل نيز مي نمودند. اين نوع بازسازي براي ساختمان هايي استفاده مي شود، كه اغلب درصد ماندگاري و حيات براي آن بنا بسيار پايين مي باشد.

    روش هاي بازسازي ساختمان(مراحل بازسازی ساختمان)

    بازسازي حفاظتي ساختمان :در اين روش به بازسازي و حفاظت كلي ازساختمان پرداخته مي شود و كليات يك بنا مورد بازسازي و حفاظت قرار مي گيرد. در اين روش بايد مطالعه كاملي بر روي تمام ويژگي هاي يك ساختمان و مصالح آن انجام شود تا بتوان مراحل بازسازي را صحيح و كامل انجام داد.

    [​IMG]
    بازسازي سبكي ساختمان يا آناستيلوز :اين روش به اين صورت انجام مي پذيرد كه تيكه هاي جاگزين به جاي تكيه هاي فرسوده قبلي جاي گذاري مي شود اما به گونه اي كه بيشترين شباهت را به نماي ابتدايي ساختمان دارد. اين روش بازسازي اغلب براي بنا هاي تاريخي فرسوده استفاده مي شود كه نمي خواهيم هارموني و سبك قبلي آن از بين برود. در اين روش بايد حتي المكان كمترين تغيير بر روي ساختمان انجام شود.

    بازسازي با روش پاكسازي سبكي:در اين روش مواردي كه باعث ضرر بر روي ساختمان و از بين رفتن آن مي شود، حذف و پاك سازي شده و الحاقات نامناسب كه اصالت بنا را زير سوال مي برد، از بنا جدا خواهد شد.
    [​IMG]

    بازسازي تكميلي ساختمان:در اين روش بازسازي ساختمانقسمت هاي از دست رفته بنا دوباره بازسازي و تكميل مي شود، تا يك ساختمان بتواند به حيات خود دوباره ادامه دهد؛ در بسياري از ساختمان هاي فرسوده در شهر ها از اين روش بازسازي براي استفاده مجدد يك ساختمان استفاده مي شود.

    بازسازي ساختمان مي تواند شامل موراد زير باشد:

    • بازسازي تاسيساتساختمان شامل موتورخانه و ...
    • بازسازي كف شامل تغيير كفپوشو كاشي و سراميك
    • تغيير در ديوار پوشهاي ساختمان
    • بازسازي سرويس بهداشتي
    • بازسازي آشپزخانه
    • بازسازی ساختمان اداری
    • تغيير در معماري داخليساختمان
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏9/7/18
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏13/6/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    درب ضد سرقت با کیفیت را از سپاهان درب بخواهید
    درب ضدسرقت دارای انواع مختلف است ودربازارایران به صورت سه دسته اصلی عرضه میشود،که شامل:

    درب ضدسرقت ترک

    درب ضدسرقت چینی

    درب ضدسرقت ایرانی

    علاوه بر درب ضد سرقت، درب ضد حریق و درب لابی نیز موجود می باشد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/9/20