1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی گلوله‌ خود هدایت شونده جدید توسط دارپا

شروع موضوع توسط Mohammad ‏2/5/15 در انجمن جنگی نظامی

  1. Founder

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    13,007
    تشکر شده:
    13,556
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - دارپا، بخش پژوهش پیشرفته وزارت دفاع آمریکا، حدود یک سال پیش از نمونه اولیه برای نوع جدیدی از گلوله رونمایی کرد. با استفاده از فناوری ویژه نشانه‌روی اپتیکال و یک سیستم هدایت همزمان یکپارچه شده، گلوله کالیبر 50 اکزاکتو (EXACTO) توانایی اصلاح مسیر خود برای جبران شرایط آب و هوایی، باد، خطای تیرانداز و عوامل غیر منتظره دیگر که می توانند آن را از مسیر اصلی منحرف کنند را خواهد داشت.


    [​IMG]

    به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، طی هفته جاری و تقریبا یک سال پس از نخستین آزمایش های انجام شده روی گلوله اکزاکتو، دارپا از گلوله جدیدی رونمایی کرده است. این گلوله قادر به تغییر و اصلاح مسیر خود به منظور از پای درآوردن هدفی متحرک است.

    بنابر اعلام دارپا، گلوله جدید به تک تیراندازها در نابودی اهداف دشمن در مناطق جنگی و دورافتاده مانند افغانستان که شرایط باد و گرد و غبار می توانند گلوله را از مسیر اصلی خود خارج کنند، کمک می کند. این گلوله ها برای استفاده توسط تک تیراندازها شکل گرفته اند اما به نظر می رسد این فناوری به اندازه ای موثر است که حتی افراد آماتور نیز با استفاده از آن می توانند عملکرد فوق العاده ای را ثبت کنند.

    نکته شگفت انگیز این است که گلوله های جدید همچنان نمونه های اولیه محسوب می شوند و فناوری بکار گرفته شده در آنها می تواند در آینده هرچه بیشتر بهبود یابد. دارپا اصلاح منابع نیرو، سیستم هدایت و حسگرها را برای آینده برنامه ریزی کرده تا هرچه بیشتر عملکرد این گلوله ها را ارتقا دهد.

    منبع: عصر ایران
     
    keder و وضعیت سفید از این پست تشکر کرده اند.