1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ثبت شرکت پیمانکاری

شروع موضوع توسط samansabt ‏9/3/15 در انجمن بخش قرنطینه

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏29/12/14
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    ثبت شرکت پیمانکاری :

    ابتدا میبایست شرکا تصمیم بگیرند که شرکت مسئولیت محدود ثبت نمایند یا شرکت سهامی خاص . توصیه ما به موکلین اینست که ثبت شرکت سهامی خاص مناسبتر میباشد . به این دلیل که مناقصه گذار اعتبار بیشتری برای شرکتهای پیمانکار سهامی خاص قائل است . علت این اعتبار بسیار واضح است چون این نوع شرکتها سرمایه اعلامیشان اظهاری نمیباشد (برعکس شرکتهای مسوولیت محدود) و باید 35% سرمایه در هنگام ثبت و 65% باقی مانده سرمایه در عرض یکسال در حسابی واریز گردد .ضمنا شرکتهای سهامی خاص نیاز به رسیدگی بیشتری دارند چون هر سال بازرسین شرکت سهامی خاص و هر دو سال مدیران و هیات موسس این نوع شرکتها باید تمدید گردند . از این نظر برای این شرکتها میتوان دوره حیات در نظر گرفت . ضمنا هر سال بازرسین و هیات مدیره تشکیل جلسه میدهند تا ترازنامه سالیانه شرکت را در جلسه ای بررسی نمایند . در نتیجه این شرکتها همواره تحت کنترل میباشند . نقش بازرس را نیز نمیتوان در شرکتهای سهامی خاص نادیده گرفت . نقش آنها در کتاب قانون تجارت بطور واضح بیان شده است . البته در مقاله ای جداگانه به بررسی نقش بازرسین خواهیم پرداخت . در نتیجه میتوان گفت برای شرکتهای پیمانکار ثبت شرکت سهامی خاص ارجحیت بیشتری دارد.



    ثبت شرکت سهامی خاص که به تفصیل بیان گردید . اما بازهم به طور خلاصه مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را توضیح میدهیم . ابتدا حداقل 5 عضو برای این شرکت در نظر گرفته میشود 2 بازرس و 3 عضو اصلی هیات موسس . برای همه اعضا ارائه کپی مدارک شناسایی و گواهی عدم سوء پیشینه الزامیست . سپس همه اعضا در سایت ثبت شرکتها ثبت نام شده و نسبته به تعیین نام و تعیین موضوع اقدام میگردد .پس از آن نسبت به تهیه اوراق ثبتی (اعم از اساسنامه ثبت شرکت سهامی خاص ، اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص ، صورتجلسات مجمع عمومی و...) اقدام میگردد . پس از امضا اوراق ثبتی و صورتجلسات و پست به اداره ثبت شرکتها و وارد کردن کد رهگیری پست در اداره ثبت شرکتها نسبت به دریافت نتیجه و صدور پیش آگهی اقدام میشود کل زمان ثبت شرکت سهامی خاص 30 الی 35 روز زمان میبرد .

    پس از ثبت شرکت با موضوع پیمانکار اعم از پیمانکار نفت و گاز و پتروشیمی ، ابنیه ، تاسیسات ، برق و الکترونیک ، نیرو ، آب و فاضلاب ، تونل راه سد ، فضای سبز پارک و .... نسبت به دریافت رتبه پیمانکاری از نهاد ریاست جمهوری افدام میگردد.

    آخرین رتبه برای شرکتهای تازه تاسیس رتبه 5 میباشد .برای دریافت رتبه 5 پیمانکاری شرایط خاصی مورد نیاز میباشد . مثلا باید حداقل یک مهندس 6 سال سابقه کار در آن رشته خاص با یک مهندس بدون سابقه بعنوان دو عضو هیات مدیره در نظر گرفت . یا اینکه 2 مهندس 3 سال سابقه مستقیم در آن رشته فعالیت خاص . مثلا برای رشته آب و فاضلاب باید مهندس در این نوعپروژه ها سابقه بیمه ای و اجرایی داشته باشد . به این نوع مهندسی مهندس اصطلاحا مهنذسین امتیاز آور میگویند .

    در نتیجه پس از ثبت شرکت پیمانکاری اقدام به اخذ رتبه پیمانکاری با این روشی که بیان شده مینمایند .

    جهت ارتقا رتبه پیمانکاری از رتبه 5 به رتبه 4 و از رتبه 4 به رتبه 3 و از رتبه 3 به رتبه 2 و در نهایت از رتبه 2 به رتبه 1 مینمایند . که برای هر یک شرایط خاصی میباست ایجاد شود مثلا پارامترهایی از قبیل داشتن ماشین آلات و داشتن صورت وضعیت قطعی بیش از یک رقم خاص برای ارتقا رتبه الزامی میباشد .

    لینک منبع: http://samansabt.com/articles/252-ثبت-شرکت-پیمانکاری

    سامان ثبت - samansabt.com