1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

زبان برنامه‌نویسی Swift جایگزین Objective-C می‌شود

شروع موضوع توسط Amin ‏30/1/15 در انجمن برنامه نویسی

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    3,340
    تشکر شده:
    413
    امتیاز دستاورد:
    83
    جنسیت:
    مرد
    ایتنا - Swift برای تازه‌کاران یک زبان برنامه‌نویسی کاربردی محسوب می‌شود که فهم آن بسیار آسان است و کار با آن با سرعت بالا و به راحتی دنبال می‌شود.


    [​IMG]


    زبان برنامه‌نویسی Swift که شرکت اپل وظیفه توسعه آن را برعهده دارد، طی یک سال گذشته محبوبیت زیادی بین توسعه‌دهندگان نرم‌افزار پیدا کرده و میزان استفاده از آن افزایش یافته است.

    به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از گجت‌جسچرز، ابزارهای کاربردی مخصوص گوشی هوشمند آیفون تا مدتی قبل مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی Objective-C می‌شدند و هم‌اکنون Swift توانسته است جای خود را بین مراکز توسعه دهنده نرم‌افزاری باز کند.

    این زبان برنامه‌نویسی ژوئن سال گذشته همزمان با معرفی سیستم‌عامل موبایلی iOS 8 معرفی شد و هم‌اکنون به یکی از کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای تولید ابزارهای موبایلی اپل تبدیل شده است.

    زمانی که اپل این زبان برنامه‌نویسی را برای نخستین بار معرفی کرد، انتقادات فراوانی به آن وارد شد و هم‌اکنون گفته می‌شود که این پلتفورم جانشینی برای Objective-C محسوب می‌شود.


    [​IMG]

    شرکت اپل اعلام کرده است که Swift برای تازه‌کاران یک زبان برنامه‌نویسی کاربردی محسوب می‌شود که فهم آن بسیار آسان است و کار با آن با سرعت بالا و به راحتی دنبال می‌شود.

    لازم به ذکر است زبان برنامه‌نویسی Go که شرکت گوگل سال ۲۰۰۹ میلادی آن را معرفی کرد حدود ۵ سال طول کشید تا در بازار جهانی مورد پذیرش قرار بگیرد و برنامه‌نویسان از آن استفاده کنند و در آخرین رتبه‌بندی جهانی گفته شد که Go هفدهمین زبان برنامه‌نویسی پرکاربرد در جهان محسوب می‌شود.

    در حال حاضر Objective-C عنوان دهمین زبان برنامه‌نویسی پرکاربرد جهان را از آن خود کرده است که غالب ابزارهای موبایلی برای آیفون و iPad با آن ساخته می‌شود و پیش‌بینی شده است که در آینده نزدیک Swift جای آن را بگیرد.

    منبع: رایورز
     
    وضعیت سفید از این پست تشکر کرده است.