1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

توزیع کننده آدرس‌های اینترنتی در تهران گرد هم می‌آیند

شروع موضوع توسط Mohammad ‏19/11/14 در انجمن وب هاستینگ

  1. Founder

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    13,007
    تشکر شده:
    13,556
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    ایتنا - نشست پنج روزه منطقه‌ای "رایپ" قرار است روز ۲۷ آبان ماه در تهران برگزار شود تا توزیع کننده آدرس‌های اینترنتی منطقه اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا گردهم بیایند.

    توزیع کننده آدرس‌های اینترنتی در تهران گرد هم می‌آیند.

    مجمع RIPE NCC، وظیفه اصلی توزیع آی.پی آدرس‌ها را در منطقه اروپا، خاور میانه و شمال آفریقا را به عهده دارد و هر ساله عضوگیری دارد.

    اعضای این مجمع کشورهای منطقه اروپا و شمال آفریقا تشکیل شده و اعضاء با پرداخت حق عضویت به این نهاد به عنوان توزیع کننده داخلی آی.پی آدرس‌های آن کشور شناخته می‌شوند.
    ایران دارای بیش از یک هزار و ۶۰۰ عضو در مجمع RIPE NCC است.

    به گزارش ایتنا علیرضا صالح ، رییس مرکز ثبت دامنه آی.آر پژوهشگاه دانش‌های بنیادین در اين زمينه گفت: اولین نشست منطقه‌ای RIPE NCC در تهران و به میزبانی پژوهشگاه دانش‌های بنیادین و مرکز ثبت دامنه دات آی.آر این پژوهشگاه برگزار می‌شود.

    وی افزود: محور بحث‌های این نشست در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای و بررسی مشکلات و تبادل نظر در حوزه تمامی مسائل اینترنت در کشورهای عضو و به ویژه گروه‌های فنی در این زمینه است.

    رییس مرکز ثبت دامنه آی.آر پژوهشگاه دانش‌های بنیادین خاطرنشان کرد: نشست‌های منطقه‌ای RIPE NCC معمولا هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و تاکنون کشورهای امارات، بحرین، قطر، کویت، لبنان، عربستان سعودی و ترکیه و نیز کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، جمهوری چک، هلند و اعضای بلند پایه RIPE NCC اقدام به برگزاری این نشست کرده‌اند.

    وی افزود: در این نشست، کشورهای منطقه مطالبی را در زمینه عوامل موثر بر مسائل فنی، مدیریتی و سیاستگذاری که در یک منطقه جغرافیایی خاص تأثیر خواهد داشت فرا خواهند گرفت.
    صالح خاطرنشان کرد: در این نشست قرار است مواردی درخصوص صنعت محلی و منطقه‌ای اینترنت و عوامل موثر بر اینترنت در سطح جهانی و فرآیند سیاستگذاری در RIPE مطرح شود.
     
    کفسابی از این پست تشکر کرده است.