1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

7 مورد نفرت‌انگیز در Android Wear گوگل

شروع موضوع توسط Mohammad ‏13/11/14 در انجمن سیستم عامل

  1. Founder

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    13,007
    تشکر شده:
    13,556
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    ایتنا- Android Wear هنوز فاصله زیادی تا بلوغ کامل دارد.

    [​IMG]



    سیستم‌عامل Android Wear از زمان معرفی آن در بسیاری‌ از قسمت‌ها بهبود یافته اما هنوز فاصله زیادی تا بلوغ کامل دارد. پس از گذشت مدت زمانی از عرضه ساعت‌های هوشمند به بازار، اکنون می‌توان به نقد این سیستم‌عامل نوپا پرداخت. ۷ قابلیت انتخاب شده در این مطلب از نظر ما نیاز به بهبود، تغییر و یا جایگزینی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

    مدیریت کارت‌ها/هشدارها در Android Wear
    شاید بزرگ‌ترین نقیصه این سیستم‌عامل را باید با سیستم مدیریت کارت‌ها مرتبط دانست. این کارت‌ها می‌توانند هشدارهای صادرشده از گوشی هوشمند شما باشند و یا کارت‌های Google Now و نهایتا هشدارهایی از برنامه‌های این سیستم‌عامل باشند. مهم نیست این کارت‌ها از کجا آمده باشند زیرا تعامل با این کارت‌ها یکسان است.

    کشیدن آن‌ها به سمت چپ آن‌ها را حذف خواهد کرد و کشیدن آن‌ها به سمت راست، گزینه‌های بیشتری را پیش‌روی شما قرار خواهد داد.


    [​IMG]


    اگر به طور تصادفی یکی از این کارت‌ها را حذف کنید، هیچ عملی برای بازگرداندن آن‌ها نمی‌توانید انجام دهید و درواقع این کارت‌ها برای همیشه حذف خواهند شد. سیستم مدیریت کارت‌ها در برنامه گوشی Google Now راه‌حلی برای این مسئله دارد. یک هشدار مخصوص، ظاهر شده که از شما در مورد تمایل برای بازگرداندن کارت سوال می‌کند. به نظر می‌رسد Android Wear نیز به قابلیت مشابهی نیازدارد.


    [​IMG]


    مشاهده کارت‌های قدیمی به همراه هشدارها نیز خوشایند به نظر می‌رسد. برای مثال هنگامی که از Hangouts استفاده می‌کنید، می‌توانید به پیام‌های قدیمی به عنوان یک مرجع دسترسی داشته باشید.
    کاربران دوست‌ دارند قابلیت مشابهی را بر روی ساعت هوشمند خود داشته باشند. داشتن مرکز هشدار مشابه آنچه ذکر شد قابلیتی بسیار کاربردی است.

    در زمینه ترتیب کارت‌ها نیز درحال حاضر تصمیم‌گیری به گوگل واگذار شده است. اکثر اوقات این مسئله مشکل‌ساز نیست اما هنگامی که بخواهید کنترلی خاص بر روی این کارت‌ها داشته باشید و به عنوان مثال کارتی را به صدر جدول و کارتی دیگر را به انتها بیاورید، مشکلات به وجود می‌آیند. گاهی اوقات نیز دوست دارید کارتی را از ساعت حذف کنید اما هشدارها را بر روی گوشی خود همچنان مشاهده کنید.

    وجود تناقض در ابعاد کارت‌ها در Android Wear
    یکی از مواردی که در استفاده از این ساعت‌های هوشمند، آزاردهنده می‌باشد، قابلیتی است که از آن با نام peek تعبیر می‌شود. در واقع این قابلیت، مشاهده کارت بر روی صفحه‌اصلی ساعت به نحوی است که پس زمینه مشخص باشد. در برخی از ساعت‌ها، این صفحه بسیار کوچک است و در برخی دیگر، نیمی از صفحه پوشانده می‌شود. به روز رسانی جدید اندروید، اوضاع را از این نیز بدتر کرده است.

    ارائه قابلیتی برای اینکه کاربر بتواند شخصا اندازه این کارت‌ها را مشخص کند، لازم و ضروری به نظر می رسد. در حال حاضر، ساعت، شخصا! در این زمینه تصمیم‌گیرنده است.

    اجرای برنامه‌ها در Android Wear
    همه می‌دانیم که اجرای برنامه‌ها بدون استفاده از صدای شما، کاری طاقت‌فرساست اما در حال حاضر، لانچرهای جانبی تولید شده نمی‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند. به طور کلی پروسه اجرای برنامه‌ها بر روی ساعت باید بهتر و بهتر شوند.


    [​IMG]


    استفاده از صدای شما برای اجرای برخی برنامه‌ها با نام‌های عجیبی مانند IFTTT سخت است. اما پاسخ این مشکل چیست؟ بدنیست قابلیت‌های بیشتری برای دکمه سخت‌افزاری موجود در موتو۳۶۰ درنظر گرفته شود و یا حتی با دوبار کلیک بتوانید مستقیما به لیست برنامه‌ها بروید.

    اسپیکر داخلی در Android Wear
    صحبت از حرف‌زدن و رسانیدن صدای شما به ساعت هوشمند شد. در این بین آنچه جای خالیش بیش از هرچیز احساس می‌شود، قابلیت شنیدن جواب‌های ارائه شده از ساعت به طور فصیح و بلند است. وقتی یک جستجوی صوتی را از طریق Google Now بر روی گوشی خود انجام می دهید، معمولا یک پاسخ را بر روی گوشی خود دریافت می کنید که با شما سخن می‌گوید.


    [​IMG]


    دستگاه‌های مجهز به Android Wear از این قابلیت بی‌بهره‌اند و این یک مسئله سخت‌افزاری به نظر می‌رسد. تاکنون مشاهده نشده شرکت‌های سازنده، اسپیکری را برای بهره‌گیری از این قابلیت بر روی این ساعت‌های هوشمند قرار دهند.

    عدم امکان انتخاب برنامه پیش‌فرض پیام‌رسان در Android Wear
    با استفاده از Android Wear می‌توانید برنامه‌های پیش‌فرض برای مسیریابی، پخش موسیقی، تنظیم تایمر و یادداشت‌برداری را مشخص کنید اما جای خالی امکانی برای مشخص کردن برنامه پیش‌فرض برای ارسال پیامک به چشم می‌خورد.


    [​IMG]


    اگر بخواهید پیامکی به دیگران ارسال کنید، مجبور به استفاده از برنامه Hangouts هستید و اگر بخواهید ایمیلی را به دیگران ارسال کنید، گزینه‌های محدودتری در پیش رو خواهید داشت.

    قطع‌کردن صدای گوگل مپس برای مدتی محدود در Android Wear
    یکی از جذاب‌ترین قابلیت ساعت‌های هوشمند، دریافت دستورالعمل‌های مرتبط با مسیریابی از طریق گوگل مپس، آن‌هم درست بر روی مچ دست شماست. دستگاه‌های یادشده لیست شما را هر از گاهی به روز رسانی می‌کنند و از طریق لرزش، مسیرهای جدید را به اطلاع شما می‌رسانند اما به نظر می‌رسد مشکل فنی در این بین خودنمایی می‌کند.


    [​IMG]


    فرض کنید در حین دریافت این هشدارها بخواهید مسیر خود را برای خوردن یک ساندویچ تغییر دهید، هنگامی که به ساندویچ فروشی بروید بازهم این پیام‌های آزاردهنده جهت مسیریابی را دریافت خواهید کرد. در این هنگام اگر از دکمه Mute ساعت برای ساکت کردن هشدارها استفاده کنید، این برنامه به لیست برنامه‌هایی که دیگر هشداری به ساعت شما ارسال نخواهند کرد اضافه خواهد شد و مسیریابی دیگر بر روی ساعت شما مشاهده نخواهد شد! اقدامی که به نظر نمی‌رسد موردپسند کاربران باشد.

    مشاهده محتویات متنی بر روی ساعت‌هایی با صفحه گرد در Android Wear
    هنگامی که گوگل از سیستم‌عامل Android Wear رونمایی کرد، یکی از قابلیت‌های این سیستم‌عامل را توانایی کار بر روی ساعت‌هایی با صفحه‌‌های چهارگوش و دایره‌ای عنوان کرد.


    [​IMG]


    این سیستم‌عامل بر روی هردو نوع دستگاه یادشده به خوبی کار می‌کند اما متاسفانه تجربه یکسانی را شاهد نخواهید بود. با توجه به مساحت کمتر صفحات دایره‌ای، قسمتی از متون برش داده می‌شوند و ظاهر زیبایی ندارند.
     
    reza-maxstar از این پست تشکر کرده است.