1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

هفت عادت رایج میان مدیران موفق

شروع موضوع توسط Amir_Dragon ‏6/11/14 در انجمن گرایش مدیریت

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏8/12/10
    ارسال ها:
    2,306
    تشکر شده:
    582
    امتیاز دستاورد:
    113
    بانکی دات آی آر: هر کسب و کار موفقی نیاز به یک مدیر عالی و موثر دارد؛ مدیران خانم و آقایی که باید بتوانند به حدی الهام بخش کارمند خود باشند تا آن‌ها هم با اعتماد به نفس کامل وظایف شغلی خود را به نحو احسنت انجام دهند.

    ولی متاسفانه در حدود ۶۰ درصد کسب و کارها مدیران آن‌طور که باید توانا نیستند و این موضوع سبب می‌شود عملکرد کلی سازمان خوب پیش نرود و حتی در برخی مواقع باعث شکست آن کسب و کار شود. ۳۷ درصد کارمندان هم شغل خود را صرفا به دلیل رفتار نامناسب و مدیریت بد ترک می‌کنند.

    مدیریت بیش‌تر یک هنر است تا یک علم و هر کسی که در این حیطه بهتر عمل کند و اثربخش تر باشد، قطعا موفق‌تر هم خواهد بود. برای رسیدن به این اثربخشی هفت تمرین وجود دارد که تمام مدیران موفق آنها را انجام داده‌اند.

    1. عرق ریختن

    تعجب نکنید! یکی از نشانه‌های یک مدیر موفق همگام بودن با مجموعه از ابتدا تا انتهای پروژه‌هاست. می‌توان گفت یک مدیر موفق در یک کلمه خلاصه می‌شود: تلاش و تلاش و تلاش. یاد بگیرید چگونه هم پای دیگران به انجام امور کاری بپردازید، چطور تیم‌های تاثیرگذار تشکیل دهید و در نهایت آینده روشنی را برای کسب و کار خود ترسیم کنید. تا می‌توانید هرآن‌چه که به هنر مدیریت مربوط است را فرا بگیرید و مدیر بودن را تمرین کنید. در نهایت به خود این باور را بدهید که شما قادر خواهید بود یکی از بهترین مدیران باشید.

    2. حفظ آرامش سازمان در موقعیت پر فشار


    زمانی‌که موقعیت سختی در سازمان حاکم است، آن شخصی باشید که افراد به دنبال الهام گرفتن از او هستند. از صحبت در رابطه با اینکه شما در آن لحظه چه کار می‌کنید بپرهیزید و در عوض، راه بازگشت به مسیر اصلی را هموار کنید. به کارمندان اطمینان ببخشید و به آنان کمک کنید تا بر احساسات بد و اضطراب خود غلبه کنند. آرامش سازمان شما از اعتماد به نفس، وقار و جلوگیری از خشونت ساخته می‌شود.

    3. صداقت


    اگر از کارمندان بپرسید نخستین چیزی که از مدیرشان می‌خواهند را بگویند، قریب به اکثریت آنان پاسخ می‌دهند: صداقت. کارمند می‌خواهد مدیری صادق، منصف و رک داشته باشد. زمانی‌که شما اصل صداقت و تساوی را با کارمندان خود رعایت کنید، در مقابل آنان نیز بیش‌تر نسبت به شما و کسب و کارتان وفادار خواهند ماند.

    4. الهام بخشی کار تیمی


    در تیم‌ها و گروه‌هایی که با یک‌دیگر همکاری مناسب و تلاش متقابل دارند، وظایف هم به خوبی و با موفقیت پیش می‌رود. تمام افرادی که در یک گروه به صورت تیمی مشغول به فعالیت هستند به این موضوع اذعان دارند که برای رسیدن به موفقیت در کارهای گروهی نیاز به حمایت و کمک همزمان همکاران و مدیران حاضر در گروه است. زمانی‌که شما به عنوان یک مدیر از تیم خود حمایت می‌کنید، بهره‌وری بالا رفته و در نهایت، نتیجه نهایی زودتر و بهتر حاصل می‌شود.

    5. داشتن ایمان راسخ به خود و کارمندان


    بدون ترس از آینده به اهداف خود در رابطه با سازمان‌تان ایمان داشته باشید. از ته دل مطمئن باشید شما به همراهی کارمندان خود می‌توانید بر هر مسئله‌ای چیره شوید و در نهایت به اهداف خود برسید. مطمئنا در طول راه با موانعی روبه‌رو خواهید شد ولی نباید بگذارید شما را از مسیر دور کنند. از موانع صرفا به عنوان منابعی برای کسب اطلاعات بیش‌تر استفاده کنید و با استفاده از تجربیات و حفظ اعتماد به نفس، عملکرد کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

    6. ارتباطات


    یکی از عادات مدیران موفق این است که با تمام اعضای مجموعه ارتباطی صادقانه برقرار می‌کنند و مستقیما از آنان بازخورد می‌گیرند. این کار سبب برانگیخته شدن انگیزه در کارکنان می‌شود. زمانی‌که کلمات و پیام‌ها مستقیما بین شما و کارمندانتان منتقل شود تاثیرات بسیار مثبتی در فرهنگ مجموعه و پیش‌برد اهداف می‌گذارد.

    7. به هدف نهایی خود نگاه کنید


    بخش عمده‌ای از کار هر مدیری مواجه شدن با بحران‌ها و مشکلات است که این خود یکی از کلیدهای موفقیت هر کسب و کاری است. اما رهبران موفق همیشه به یاد دارند که باید به تصویر بزرگی که برای خود مجسم کرده‌اند نگاه کنند و اهداف خود و مجموعه را یادآوری کنند. به این معنی که باید همیشه چشمانی تیزبین داشت و فرصت‌های جدید را کشف کرد و نباید به دنبال چالش‌های جدید غیر ضروری رفت. موفقیت بزرگ، هدف بزرگ می‌طلبد و رسیدن به موفقیت، مستلزم متمرکز بودن روی آن اهداف است.

    در آخر سخن معروفی است که می‌گوید: "مدیران عالی زاده نمی‌شوند، بلکه ساخته می‌شوند.” با تمرین و شبیه‌سازی این عادات اثر بخشی خود را به حداکثر خود برسانید تا بتوانید سازمان خود را به بالاترین درجات موفقیت برسانید.

    نوشته حامد پورحسینی/ digiato