1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

پسوورد گذاشتن و مخفی کردن پوشه‌ها بدون نصب برنامه

شروع موضوع توسط bargezard ‏8/8/14 در انجمن نرم افزار امنیتی

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏1/12/11
    ارسال ها:
    4,594
    تشکر شده:
    9,064
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Student
    یکی از مهمترین نکات در سیستم‌عامل‌ها، بخصوص ویندوز، امنیت اطلاعات در مقابل دیگر افراد می‌باشد. اینکه کسی نتواند به راحتی به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد مطمئنا یکی از دغدغه‌هایتان است. شاید وقتی که در خانه مدتی از پی‌سی و یا لپ‌تاپ دور هستید، دیگر اعضای خانواده نیاز به استفاده از آن داشته باشد و در عین حال شما نخواهید یک سری از اطلاعات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید.
    در اینگونه موارد کاربران معمولا دست به دامن برنامه‌های مختلفی در این زمینه‌ می‌شوند؛ اکثر این برنامه‌ها امنیت بالا و موردنظر کاربران را برآورده نمی‌کنند و پس از نصب ممکن است مشکلاتی را نیز به وجود آوردند. امروز ما می‌خواهیم شما را با یک برنامه‌ی پرتابل در این زمینه آشنا کنیم؛ پرتابل بدین معنا که نیازی به نصب کردن ندارد!
    [​IMG]

    Anvide Lock Folder نام یک برنامه پرتابل و کم‌حجم می‌باشد که برای سیستم‌عامل ویندوز طراحی شده است و بر روی تمامی نسخه‌های آن قابل اجرا می‌باشد. با استفاده از این برنامه رایگان و کاربرذی می‌توانید پوشه‌های مختلفی را مخفی کرده و بر روی آن ها پسوورد بگذارید. این برنامه قابل استفاده بر روی ویندوز، هاردهای اکسترنال و USB می‌باشد و با قرار دادن آن در آن ها می‌توانید از اطلاعات سری خود محافظت کنید.

    این برنامه از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و در همان ابتدا بر روی زبان انگلیسی تنظبم شده است. مطابق شکل پس از انتخاب زبان مورد نظر بر روی گزینه‌ی تیک کلیک کنید.
    [​IMG]
    پس از انتخاب زبان مورد نظر، وارد رابط کاربری اصلی برنامه خواهید شد که شامل یک سری دکمه در نوار بالا و همچنین لیستی از پوشی‌های محافظت‌شده می‌شود. این لیست در ابتدا خالی است و برای قرار دادن پوشه در حالت محافظت‌شده باید بر روی گزینه‌ی + کلیک کنید و موقعیت پوشه را به برنامه اعلام نمایید. همچنین می‌توانید همزمان چند پوشه را در یک نوع حالت محافظت و با یک پسوورد قرار دهید.

    پس از انتخاب پوشه‌ها و قرار دادن آن ها در لیست مذکور، با کلیک بر روی گزینه‌ی قفل در نوارد بالای صفحه می‌توانید محافظت و مخفی‌سازی پوشه‌ها را شروع کنید. همچنین با انتخاب گزینه‌ی Unlock در کنار قفل می‌توانید پوشه‌ها را از محافظت درآوردید. اگر بخواهید فقط یک پوشه از لیست را در حالت محافظت بگذارید کافیست آن را انتخاب(های‌لایت) کرده و بر روی آیکون قفل کلیک کنید.
    [​IMG]
    اما آیا یک برنامه محافظت از فایل‌ها بدون قابلیت رمزگذاری به درد می‌خورد؟ نگران نباشید! در قسمت تنظیمات برنامه قادر به قرار دادن پسوورد برای ورود به برنامه و یا برای پوشه‌های محافظت‌شده می‌باشید.

    [​IMG]
    یکی دیگر از نکات قابل توجه در این برنامه، امکان تعویض تم آن می‌باشد؛ برنامه دارای ۳ تم متفاوت می‌باشد و تم مشکی آن زیباتر به نظر می‌رسد. همچنین در این بخش می‌توانید کانتراست رنگ‌های برنامه را تنظیم و دو قابلیت Aero Effect و Animation Effect را فعال/غیرفعال کنید.

    [​IMG]
    در مجموع این برنامه در زمینه‌ی فعالیت خود بهترین نیست اما یک ابزار کم‌حجم،ساده و امن به نظر می‌رسد و به خوبی از اطلاعات مختلف شما محافظت می‌کند. این برنامه با حجم بسیار کم ۲ مگابایت قابل دریافت از لینک زیر می‌باشد و بر روی تمام نسخه‌های ویندوز قابل استفاده می‌باشد.

    دریافت برنامه از لینک مستقیم
    لینک دریافت برنامه از سایت سازنده