1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

انواع نرم افزارهای حسابداری

شروع موضوع توسط tikatika ‏5/5/14 در انجمن حسابداری

  1. کاربر اخراج شده ⊘

    تاریخ عضویت:
    ‏3/5/14
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    0
    [​IMG] اگر برای انجام امور حسابداری کار خودتان به دنبال یک نرم افزار مناسب هستید، داشتن شناخت کافی از انواع نرم افزار های حسابداری بسیار مهم و قابل توجه است. با توجه به حجم کار، زمینه فعالیت و نیاز شما و همچنین انتظاراتی که از یک نرم افزار حسابداری دارید، انتخاب اشتباه یک نرم افزار می تواند باعث تحمیل هزینه های زیادی شود ولی در نقطه مقابل انتخاب گزینه مناسب می تواند شما را برای کسب سود بیشتر از خرید نرم افزار حسابداری کمک کند. بر همین اساس در این مقاله سعی شده است تا به صورت خلاصه یک دسته بندی مناسب از انواع نرم افزار های حسابداری ارائه شود.

    حسابداری شخصی
    این نوع از نرم افزارهای حسابداری برای مدیریت حساب های شخصی، مانند مدیریت بودجه، هزینه ها و درآمدها استفاده می شود. نرم افزارهای شخصی معمولا به صورت رایگان در بازار موجود هستند و اگر در اینترت برای بدست آوردن آن ها جستجو کنید می توانید گزینه های مناسبی را بیابید.
    نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک
    این طبقه از نرم افزارهای حسابداری برای انجام امور بازرگانی، خرید و فروش کالا و نگهداری هزینه ها در یک موسسه، شرکت و یا فروشگاه کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی اصلی این مجموعه هزینه های بسیار پایین خرید، راه اندازی و نگهداری آن ها می باشد. به صوت معمول این گروه از نرم افزارها را می توانید با هزینه کمی تهیه نمایید.
    نرم افزار حسابداری شرکت ها و موسسات با حجم کار متوسط
    گروه بعدی از نرم افزارهای حسابداری مربوط به موسسات و شرکت هایی با حجم کار متوسط به بالا هستند. این نوع از نرم افزارها علاوه بر هزینه اولیه برای خرید معمولا دارای هزینه های راه اندازی و استقرار و هزینه های پشتیبانی سالانه می باشند. در صورتی که قصد خرید از این نوع نرم افزار حسابداری را دارید باید توجه داشته باشید که از شرکت معتبری اقدام به تهیه نرم افزار نمایید.
    نرم افزار های حسابداری برای کسب و کارهای بزرگ
    این نوع از نرم افزارهای حسابداری بخشی از نرم افزارهای اتوماسیون منابع سازمان (ERP) می باشند. نرم افزارهای ERP توسط سازمان های سطح میانی، بزرگ و سازمان های کلان قابل استفاده است. بزرگترین مزیت استفاده از ERP این است که می توان آن را به طور کلی برای پاسخگویی به نیازهای خاص از یک کسب و کار سفارشی سازی کرد. با این حال این راه حل های نرم افزاری بسیار گران قیمت هستند و هزینه های زیادی را برای استقرار و نگهداری به سازمان ها تحمیل می کنند.
    منبع : نرم افزار مالی و حسابداری سایان