1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

گیاه | نگهداری از گیاهان در سرما

شروع موضوع توسط Mr.AMiR ‏1/5/14 در انجمن گل و گیاه

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/8/17
    ارسال ها:
    13
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد

    چه جالب
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    امروزه بسیاری از مردم به دلیل مشغله ی زیاد خود به دنبال گل هایی با نیاز مراقبت کم دارند که معروف به گل آپارتمان است. زیرا این گیاهان در محیط هایی با نور کم به راحتی زنده مانده و رشد نیز می کنند. در زیر تعدادی از این گیاهان نام برده شده اند که شما می توانید آن ها را برای نگهداری در منزل خود انتخاب نمایید.


    گیاهان قابل رشد در نور کم و نگه داری آن ها


    گیاهان قابل رشد در نور کم از جمله گیاهان پر طرفداری می باشند که دارای خواهان بسیار زیادی بوده و بسیاری از مردم به دلیل اینکه این گیاهان نیاز به نور و مراقبت ویژه ای ندارند، این گیاه را برای نگه داری در منزل و محیط کار خود انتخاب می کنند و به عنوان گل آپارتمان استفاده می کنند. در زیر به تعدادی از این گیاهان اشاره شده است. بعد مطالعه این مطلب می توانید اقدام به خرید گل آپارتمانی کنید.


    گیاه آناناسیان ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    گل آپارتمان آناناسیان از جمله گیاهان قابل رشد در نور کم می باشد که بسیار مناسب محیط منزل و کار شما بوده زیرا این گیاه به راحتی در محیط های فاقد نور طبیعی رشد می کنند. این گیاه توانایی زنده ماندن در محیط هایی با نور فلورسنتی را نیز دارد. بنابراین از جمله گیاهان بسیار مناسب برای نگه داری در منزل و مکان هایی که به مقدار کافی نورگیر نیستند می باشد. بنابراین همین الان اقدام به خرید گل آپارتمانی آناناسیان برای خانه خود کنید.


    پرسیاوش ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    این گیاه از دیگر گیاهانی می باشد که در محیط هایی که نور طبیعی کافی به ان ها نمی رسد قادر به رشد کردن و زنده ماندن می باشند.


    این گیاه دارای برگ هایی درخشان و سبز رنگ بوده که ظاهری به مانند موی انسان را دارند. این گیاه نیز به نور زیادی نیاز نداشته و به راحتی در محیط های کم نور قادر به رشد می باشند. بنابراین این گیاه برای نگه داری در آپارتمان توصیه می شود.


    گیاه parlor palm ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    این گیاه از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم بوده و جزو دسته ی نخل ها بوده و در هر گوشه ی خانه می توان از آن نگهداری نمود. این گیاه در صورتی که نور کمی به آن برسد، شکوفه داده و در صورتی که نور به آن نرسد شکوفه نمیدهد. این گیاه به آب زیادی نیز نیاز نداشته و در شرایطی با آب کم قادر به زنده ماندن می باشد. زیاد آب دادان به ای گیاهنیز سبب مرگ این گیاه می شود.


    گیاه چتر پاپیروس ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم گیاه چتر پاپیروس است که این گیاه نیز از دسته ی نخل ها بوده و ظاهری همیشه سبز رنگ دارد. این گیاه نیز در نور کم قابل به رشد بوده و نیازمند خاک مرطوب می باشد. یک روش نگهداری این گیاه قرار دادن گلدان این گیاه در داخل یک سینی حاوی آب می باشد.


    گیاه چتر پاپیروس
    زبان مادر شوهر یا گیاه ماری ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    این گیاه نیز نیازی به نگهداری جدی نداشته و جزو گیاهانی است که به راحتی در مکان های کم نور رشد می کند. بنابراین دارای نگهداری نسبتا آسانی می باشد. پس می توان برای منزلتان اقدام به خرید گل آپارتمانی چتر پاپیروس کنید.


    گیاه خزنده ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    این گیاه خزنده نیز دارای رشدی کند بوده و برگ های سبز رنگ و چرم مانندی نیز دارد. این گیاه بر روی سطوح می چسبد و تمام سطوح را پر زرق و برق می کند. همچنین لازم به ذکر است که این گیاه نیاز به اب فراوانی ندارد و آب زیاد دادن به این گیاه سبب پوسیده شدن آن می شود.


    فیلودندرون ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    این گیاه نیز یکی دیگر از گیاهان قابل رشد در نور کم می باشد که در محیط هایی با نور کم به راحتی رشد کرده و و شامل دو نوع متفاوت رونده و بوته ای می باشد. این گیاه به خاک مرطوب نیاز داشته ولی آبیاری بیش از حد سبب آسیب به ان می شود. بنابراین باید دقت گردد فقط مقداری از خاک این گیاه را خیس نمایید که این مقدار برای رشد این گیاه کافی می باشد.


    فیلودندرون
    گیاه Calathea ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    این گیاه دارای پرهای طاووسی مانند بوده و دارای طرفداران زیادی نیز می باشد. این گیاه نیز در محیط سایه روشن به خوبی می تواند رشد کند و خواهان خاکی با رطوبت کافی می باشد. البته باید دقت گردد که آبیاری این گیاه باید به نسبت شرایط این گیاه باشد و از آبیاری بیش از حد آن جلوگیری شود.


    مارانتا لوکونورا ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم مارانتا لوکونورا است که این گل آپارتمان زیبا در مناطق خنک به راحتی می تواند زندگی کند. این گیاه به گرما و رطوبت علاقه ی زیادی ندارد و در مناطق سرد به راحتی رشد می کند. همچنین این گل زیبا در مکان هایی با نور کم قابل به رشد بوده و در نور زیاد برگ های ان شروع به برگشتن کرده و تعریق می کنند. نکته ی دیگر قابل توجه در مورد این گیاه این است که در مجاورت این گیاه به راحتی علف های هرز قادر به رشد می باشند پس شما باید حواستان به این علف های هرز بوده تا به رشد بهتر این گیاه کمک نمایید. اگر از این گل خوشتان آمده است می توانید اقدام به خرید گل آپارتمانی از این نوع برای خانه ی خود کنید.


    مارانتا لوکونورا
    گیاه sword fern ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    این گیاه نیز از جمله گیاهانی می باشد که به نور مستقیم خورشید علاقه ای نداشتهو در محیط هایی با نور کم به راحتی قابل رشد می باشند. همچنین این گیاه نیز در خاک های مرطوب رشد خوبی داشته و خاکشان باید همیشه مرطوب باشند.


    پوتوس ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    این گیاه نیز از خانواده شیپوریان بوده و نیاز به مراقبت زیادی نیز ندارد و در مکان هایی که دارای نور کم هستند قادر به رشد می باشند. این گیاه رونده در هر محیطی شروع به رشد کرده و می روید و دارای خاصیت تصفیه کنندگی از قبیل تصفیه و حذف منو اکسید نیز می باشد.


    گیاهان عنکبوتی ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    این گیاه جزو گیاهان پر طرفداری است که در بسیاری از سر در خانه ها به چشم می خورد. این گیاه دارای خاصیت تصفیه کنندگی بوده و از گیاهان قابل رشد در نور کم می باشد. این گیاه اگر در نور مستقیم خورشید قرار بگیرد می سوزد بنابراین بهترین مکان برای این گیاه قرار گرفتن در محیط هایی با نور کم و غیر مستقیم می باشد.


    گل آپارتمان چمچمه ای و یا برگ قاشقی ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    با خرید گل پارتمانی چمچمه ای زیبا به راحتی در سایه و به دور از نور مستقیم خورشید رشد کرده و حتی شکوفه نیز می دهد. همچنین دارای خاصیت تصفیه کنندگی نیز بوده و هوای اطراف خود را تصفیه می کند.


    ملکه نقره ای ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم این گیاه زیبا جزو بادوام ترین گیاهان بوده که یک گزینه ی خوب برای نگه داری در منزل می باشد زیرا به نور زیادی نیاز نداشته و برای کسانی که زیاد از گل آپارتمان و گیاه سر در نمی آورند گزینه ی مناسبی می باشد زیرا نیاز به نگه داری خاصی ندارد و به راحتی و بدون زحمت زیادی رشد می کند. پس اگر اطلاعات کافی در رابطه با نگه داری گل ندارید می توانید اقدام به خرید گل آپارتمانی ملکه نقره ای کنید.


    برگ عبایی ازگیاهان قابل رشد در نور کم


    یکی دیگر از گیاهان قابل رشد در نور کم گیاه برگ عبایی بوده و به آسانی در محیط منزل رشد می کند و نیاز به ابیاری مرتب ندارد. لذا از دیگر گیاهانی که به راحتی می توانید در محیط منزل و یا کار نگه داری کنید همین گیاه برگ عبایی می باشد.
     
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]


    گل آپارتمانی


    خیلی از افراد دوست دارند با چند گل آپارتمانی زیبا آشنا شوند و با نگهداری چند گل آپارتمانی، فضای خانه خود را زیباتر و با نشاط تر از قبل کنند. در ادامه محتوا با چند گیاه آپارتمانی زیبا آشنا خواهید شد.


    چند گل آپارتمانی زیبا ، بنفشه آفریقایی:


    از یکی از چند گل آپارتمانی زیبا می توان به بنفشه آفریقایی اشاره کرد. بنفشه های آفریقایی یکی از ساده ترین برای رشد دادن در خانه هستند. آن ها در تمام طول سال دفعات کمی شکوفا می شوند. صدها نوع و شکل مختلف از این گیاه وجود دارد که می توانید بنابر سلیقه خود بهترین آن را انتخاب کنید ، بعضی از آن ها دارای برگ های متنوع با شکوفه های سفید هستند. بنفشه آفریقایی شرایط محیطی گرم و نور خورشید را دوست دارد. آب سرد باعث ایجاد لکه های قهوه ای زشتی بر روی این گل می شود.


    یک نکته: قلمه زدن گیاه جدید آسان است. فقط یک برگ را برش داده و آن را در خاک گلدان مرطوب ریشه بزنید.


    چرا ما گل بنفشه آفریقایی را دوست داریم: اگر پنجره ای روشن دارید، این گیاه تقریباً به طور مداوم شکوفا خواهد شد. همچنین آن ها تقریبا همه کاره هستند و با رنگ های مختلفی پدیدار می شوند تا با دکور شما مطابقت پیدا کنند. به علاوه، بنفشه آفریقایی نوعی گیاه احساساتی و نوستالژیک است که ما را به یاد مادربزرگ ها می اندازد.


    نام: Saintpaulia ionantha


    شرایط رشد: نور متوسط تا زیاد؛ دمای ۶۵-۷۵ درجه فارنهایت؛ خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید.


    اندازه: تا ۸ اینچ طول و ۱۶ اینچ عرض


    بنفشه آفریقایی
    چند گل آپارتمان زیبا، هیبیسکوس:


    یکی دیگر از چند گل زیبای آپارتمانی، گل هیبیسکوس است. هیبیسکوس گرمسیری گیاهی است که بومی مناطق استوایی است. گل هیبیسکوس شکوفه های بزرگی به قطر ۸ اینچ، روی گیاه اصلی بوته ای باریک خود تشکیل می دهد که می توانید با رشد دادن آن، این گیاه را به شکل یک درخت پرورش دهید. شکوفه های تک تنها یک یا دو روز دوام می آورند، اما این گیاه از اواخر فصل بهار تا فصل پاییز و گاهی اوقات حتی تا فصل زمستان نیز آزادانه شکوفا می شود. خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید و به اندازه نور خانه به گیاه روشنایی بدهید تا شکوفه آن بتوانند باقی بمانند.


    چرا ما گل هیبیسکوس را دوست داریم: شکوفه های بزرگ گل هیبیسکوس چشم نواز و زیبا هستند. به علاوه، شکل های مختلف با رنگ های مبهم ایجاد می شوند، از سایه های قرمز گرفته تا صورتی تا نارنجی، زرد، سفید و حتی آبی.رنگ


    نام: Hibiscus rosa-sinensis


    شرایط نور لازم برای رشد: روشن تا شدید.


    دمای لازم: ۵۵-۷۰ درجه فارنهایت


    نکته: خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید.


    اندازه: تا ۶ فوت قد و با عرض ۴ فوت


    هیبیسکوس
    چند گیاه آپارتمانی، گل افرا:


    گل افرا


    این گیاه شکاف های کاغذ مانند به رنگ سایه های قرمز، صورتی، نارنجی یا زرد رنگ در بین برگ هایی مانند فانوس های جشن دارد. بسیاری از گونه های گل افرا شاخ و برگ های متنوع دارند. گیاه را به صورت عمودی و به شکل درخت رشد دهید، آن را هرس کنید تا بدنه آن به شکل بوته شود، و یا حتی می توانید آن را در یک سبد آویزان شده رشد دهید. نام رایج گل افرا، یکی از چند گیاه آپارتمانی، از برگ ها آن آمده است، که شبیه به درخت افرا است.


    نکاتی که بهتر است به آن توجه کنید: اگر شکوفه های افرا ریختند، رطوبت خاک را بررسی کنید. آبیاری نامنظم می تواند موجب ریزش گل ها شود.


    چرا ما گل افرا را دوست داریم: این گیاه با رشد سریع خود تقریباً به طور مداوم در حال شکوفه دادن است.


    نام: Abutilon x hybridum


    شرایط نور برای رشد: ملایم تا شدید. دمای ۶۵ -۷۵ درجه فارنهایت؛ همچنین خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید


    اندازه: تا ۵ فوت قد و ۳ فوت عرض


    افرا
    چند گل زیبای آپارتمانی، اگزالیس


    یکی از چند گیاه آپارتمانی، اگزالیس است. اگزالیس Oxalisیا دارای ، برگهای مثلثی بنفش شبدر مانند و یک نمای تقریباً ثابت از شکوفه های صورتی رنگ یا سفید رنگ است. به دنبال گونه هایی باشید که دارای شاخ و برگ های سبز ساده با لبه های نقره ای یا بدون آن هستند. Oxalis با جوانه های کوچک در خاک رشد می کند. هر زمان که گیاه در گلدان خود انبوه شود، می توانید آن ها را تقسیم کنید.


    چرا ما گل اگزالیس را دوست داریم: برگ های شبدر شکل زیبا و جذاب هستند. به علاوه ، این گل می تواند یک هدیه عالی در روز سنت پاتریک باشد.


    نام Oxalis triangularis:


    شرایط رشد: نور متوسط تا روشن؛ دمای ۶۰-۷۵ درجه فارنهایت؛ خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید


    اندازه: تا ۱۲ اینچ قد و ۱۲ اینچ عرض


    اگزالیس
    چند گل زیبای آپارتمانی، آنتوریوم


    آنتوریوم به رنگ سایه های صورتی رنگ، قرمز رنگ، به رنگ گیاه اسطوخودوس یا سفید رنگ شکوفه می زند و شکوفه زدن آن دو ماه یا بیشتر طول می کشد. اگر شما می توانید به درستی آن ها را برش دهید ، می توانید از قلمه گل آنتریوم یک گل دائمی درست کنید. گل آنتوریوم، یکی از چند گل زیبای آپارتمانی، برای شکوفه دهی خوب به نور متوسط تا روشن نیاز دارد، اما می تواند به عنوان گیاهی با شاخ و برگ کمتر نیز با نور کمتری رشد کند.


    چرا ما گیاه آپارتمانی زیبا، آنتریوم را دوست داریم: عامل زیبایی آن، گل ها و شاخ و برگ های آن هستند که به شکل قلب می باشند.


    نام علمی گل آنتریوم: Anthurium andraeanum


    شرایط لازم برای رشد بهینه: نور متوسط تا روشن؛ دمای ۶۵-۸۰ درجه فارنهایت؛ خاک را به طور مداوم، حتی در طول فصل های پاییز و زمستان نیز مرطوب نگه دارید.


    اندازه گیاه آنتریوم: تا ۳ فوت قد و ۲ فوت عرض


    حتما به این نکته توجه کنید: این گیاه سمی است و در صورت خورده شدن و یا جویده شدن توسط بچه ها یا حیوان های خانگی می تواند باعث بیمار شدن آن ها شود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/3/20
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]


    گیاه مناسب آپارتمان مخصوصا آشپزخانه از جمله گیاهانی می باشند که به راحتی بتوانند در محیط هایی با نوسانات دمایی و … مانند آشپزخانه دوام بیاورند و کمترین اسیب را ببینند. این گیاهان دارای طرفداران بسیاری نیز می باشند زیرا نگه داری از انها نسبت به بقیه گیاهان و گل ها آسان تر بوده و گزینه ی خوبی برای نگهداری در آشپزخانه می باشند. در زیر به تعدادی از گیاه مناسب آپارتمان مخصوصا در محیط آشپزخانه اشاره شده است.


    پوتوس


    این گیاه از جمله گیاه مناسب آپارتمان ها مخصوصا آشپزخانه است که می توان در آشپزخانه نگه داری نمود. این گیاه دارای رگه های زرد رنگ بوده و جزو گیاهان بادوام در آشپزخانه و خانه می باشد. این گیاه دارای برگ های زیبایی می باشد که به شکل قلب هستند. این گیاه پوتوس دارای آستانه ی تحمل خوبی در شرایط آشپزخانه و محیط های دیگر می باشد و یکی از خاصیت های مهم آن تصفیه هوای اطراف می باشد. این گل دارای رشد آبشاری مانند می باشد که زیبایی محیط را دو چندان می کند.


    برگ عبایی


    این گیاه نیز یکی دیگر از گیاه مناسب آپارتمان ها مخصوصا آشپزخانه می باشد که دارای برگ های زیبا و درخشان است. از ویژگی های این گیاه تحمل زیاد و نوسانات دما می باشد که آن را تبدیل به یک گزینه ی خوب برای نگه داری در قسمت آشپز خانه ی منزل شما می کند.


    زاموفیلیا


    این نیز یکی دیگر از گیاهان قوی به حساب می آید که می توان در آشپزخانه نگهداری نمود. این گیاه دارای برگ های سبز تیره می باشد و دارای حالت چرم گونه نیز است که همین خصوصیت باعث می شود که اکثرا تصور می کنند گیاه مصنوعی می باشد. این گیاه جزو گیاهانی است که به راحتی می تواند تنش های دمایی را تاب آورد و یک گزینه ی خوب برای نگه داری در منازل شما می باشد. گیاه زاموفیلا از گیاه مناسب آپارتمان مخصوصا آشپزخانه محسوب شده که به همین دلیل دارای طرفداران زیادی نیز می باشد.


    گندمی


    این گیاه گندمی نیز بسیار مقاوم به خشکی بوده و بسیار نیز طرفدار دارد. برگ های این گیاه آویزان هستند و دارای مقاومت بالایی نیز می باشند. این گیاه به اکثر شرایط مقاوم بوده و یکی از گزینه های خوب برای نگهداری در آشپزخانه می باشد.


    گل و گیاه
    سانسوریا برگ نیزه ای


    یکی دیگر از گیاه مناسب آپارتمان ها مخصوصا آشپزخانه ی شما سانسوریا است که در شرایط های گوناگون مانند نور کم یا زیاد بی آبی و خشکی و نوسانات دمایی تاب می آورد.


    این گیاه نیز از گیاهان پر طرفدار برای نگه داری در آشپز خانه می باشد.


    آگلونما


    گیاه آگلونما نیز از گیاهان پر طرفدار و مقاوم می باشد که برگ هایی سبز و نقره ای دارد. این گیاه زیبا و دوست داشتنی نور کم، خشکی و هوای خشک را براحتی تحمل می کند. لذا این یک گزینه ی خوب برای نگه داری در منزل و همچنین آشپزخانه می باشد.


    فیلودندرون قلبی


    این گیاه زیبا که بسیار جذاب است دارای مقاومت خوبی نیز می باشد. این گیاه محبوب دارای برگ های درخشان بوده و به راحتی گرما و سرما و بی آبی و کم نوری را تحمل می کند. به همین دلیل این گیاه به عنوان یکی از گیاه مناسب آپارتمان ها مخصوصا آشپزخانه می باشد که به راحتی میتوان از آن نگهداری نمود.


    لیندا


    این گیاه از دیگر گیاهانی است که برای آشپزخانه گزینه ی مناسبی می باشد. این گیاه اگر نور غیرمستقیم خود را بگیرد به راحتی بقیه شرایط را تاب می اورد. این گیاه بومی مکزیک بوده و به راحتی مناطق خشک را تحمل می کند. همچنین این گیاه هوای اطراف خود را از کربن مونو اکسید، فرمالدهید و بنزن تصفیه می کند.


    آلوئه ورا


    این گیاه نیز جزو گیاهان قوی می باشد که جزو گل مناسب آپارتمان مخصوصا آشپزخانه بوده که کم آبی را به مدت طولانی می تواند تحمل نماید. این یکی از گل مناسب آپارتمان مخصوصا برای نگه داری در اشپز خانه بوده که در مواقع سوختگی می توانید از ان برای بهبود سوختگی استفاده نمایید.


    گل و گیاه
    سانسوریا شمشیری


    مهم ترین چیز برای این گیاه مقاوم، آب می باشد. این گیاه در سایه و در مقابل نور به راحتی زندگی می کند و دارای اصالت آفریقایی می باشد. شما این گیاه را در صورتی که به باغبانی و کشاورزی نیز آشنایی نداشته باشید به راحتی می توانید نگه داری نمایید پس یک گزینه ی خوب برای نگه داری در منزل و به خصوص آشپز خانه ی شما می باشد.


    سبزیجات و گیاهان دارویی


    از دیگر گل مناسب آپارتمان مخصوصا آشپزخانه، سبزیجات و گیاهان دارویی می باشد زیرا شما می توانید علاوه بر استفاده از زیبایی این گیاهان از مزیت های دیگر آنان نیز بهره مند شوید. از جمله این گیاهان می توان به شاهی، ریحان و … اشاره نمود و همچنین اسطوخودوس و نعنا نیز علاوه بر خاصیت تصفیه هوا، به محیط اطراف خود رایحه ی بسیار خوبی می دهند.


    ریحان


    یکی دیگر از گل مناسب آپارتمان مخصوصا آشپزخانه ریحان بوده که به راحتی می توانید ان را در داخل گلدان بکارید و رشد دهید. در بسیاری از غذاها قابل استفاده بوده و طعم و لذت بی نظیری به ان ها می دهد. همچنین به دلیل داشتن ترکیبات معطر و یا آروماتیک، این گیاه بو و عطر بسیار دلنشینی به محیط اطراف می دهد و باعث دور شدن حشرات و میکر ارگانیسم ها نیز می شود. همچنین این گیاه دارای خواص و مواد مفیدی مانند ویتامین ها و عناصر معدنی بوده که هر کدام به نوبه ی خود دارای فوایدی می باشند. لذا به همین دلیل این گیاه گزینه ی بسیار مناسبی برای نگهداری در آشپزخانه ها می باشد.


    رزماری


    این گیاه نیز دارای طعمی فوق العاده می باشد که بسیار برای نگهداری در منازل و به خصوص آشپزخانه ها مناسب است. همچنین برگ های آن دارای بوی فوق العاده ای بوده و باعث دفع حیوانات مانند گربه و … از آشپزخانه ی شما می شود. همچنین این گیاه باعث دفع حشرات از آشپزخانه ی شما نیز می شود. به همین علت این گیاه جزو گل مناسب آپارتمان مخصوصا آشپزخانه به حساب می آیند.


    کاکتوس


    کاکتوس ها از دیگر گل مناسب آپارتمان مخصوصا اشپزخانه ی شما می باشند زیرا علاوه بر داشتن آستانه ی تحمل بالا، برای افرادی که آب دادن به گل ها را فراموش می کنند و یا به دلیل شرایط زندگیشان مجبور به مسافرت رفتن می باشند مناسب است. این گیاهان اب بسیار زیادی را در داخل بافت خود ذخیره می کنند به همین دلیل به راحتی می توانند زمان طولانی را بدون آب زنده بمانند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/3/20
  5. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    روش کاشت و پرورش گلارکیدهبیرون از خانه


    اگر می خواهید ارکیده را بیرون پرورش دهید، چند مرحله نسبتا ساده وجود دارد که باید انجام دهید. باید مشخص کنید در منطقه و آب و هوای تان چه ارکیده ای رشد خواهد کرد. همچنین باید سایه و آب را برای کمک به رشد ارکیده تنظیم کنید .


    وجود چند نوع گل ارکیده با شکل‌های عجیب و غریب، هر چه بیشتر این گل را اسرارآمیز کرده است. مثلا یک نوع ارکیده که چند سال پیش اعلام شد منقرض شده است شکل و شمایلی شبیه روح دارد. نوعی دیگر که به حواصیل شبیه است. ارکیده زنبور و ارکیده‌ای که شبیه صورت یک میمون است. این گیاه به عنوان گل مناسب آپارتمان شناخته شده اشت.


    اگر برای شما هم سوال است که دلیل این شباهت‌های عجیب چیست، دانشمندان علم گیاه‌شناسی پاسخ می‌دهند که ارکیده با این‌کار حشرات را به سمت خود جذب می‌کند تا با انجام بهتر عمل گرده افشانی بقای نسل خودش را تضمین کند.


    در حالی که رایج ترین روش برای رشد در گلدان است، هم چنین می توانید آن ها را در زمین، در بس ترهای بزرگ، یا حتی به صورت درخت رشد دهید.


    انتخاب ارکیده (گل مناسب آپارتمان) :
    ارکیده ای را انتخاب کنید که در آب و هوای تان رشد کند :یک نوع ارکیده (گل مناسب آپارتمان)پیدا کنید که بتواند در فضای باز در منطقه شما رشد کند:
    در مناطقی که شب های تابستان خنک تر از ۶۰ درجه فارنهایت ( ۱۶ درجه سانتی گراد ) است، رشد هر نوع گیاهی از جنس ثعلب را در نظر بگیرید.
    اگر شب های تابستان به طور مداوم بالای ۶۰ درجه فارنهایت ( ۱۶ درجه سانتی گراد ) است ، سعی کنید از واندا یا کاتلیا استفاده کنید.
    خریدن آنلاین گل ارکیده (گل مناسب آپارتمان)به جای کاشتن بذر آن :
    فروشگاه های گیاهی ، ارکیده را می فروشند. به مغازه مورد علاقه خود بروید و بپرسید آیا ارکیده ای که به طور طبیعی در منطقه شما رشد کند را دارند یا خیر . بوته های گل ارکیده(گل مناسب آپارتمان)را بجای بذر بخرید، چون بذرها به شرایط استریل نیاز دارند و ۲ تا ۵ سال طول می کشد تا شکوفه دهند . اگر ارکیده ویژه ای که به دنبال آن هستید را نداشته باشید ، از آن ها بپرسید چه ارکیده ای در منطقه شما به خوبی رشد می کند. آن ها می توانند ارکیده ای که در فضای باز رشد خواهد کرد ، را شناسایی کنند


    تا بعد از آخرین یخ بندان و سرمای هوا صبرکنید بعد آن را بیرون بگذارید:گیاهان ارکیده ، گرمسیری هستند و در دماهای سرد خوب عمل نمی کنند. دقت کنید که دمای متوسط بالاتر از ۵۵ درجه فارنهایت ( ۱۳ درجه سانتی گراد )باشد قبل از اینکه آنها را در بیرون منزل قرار دهید .اگر می خواهید ارکیده(گل مناسب آپارتمان)را داخل بیاورید، آن ها را در شمال، جنوب، یا شرق پنجره قرار دهید


    راهنمای نگهداری و پرورش گل ارکیده
    گل های ارکیده بسیار زیبا و ظریف هستند. ارکیده ها با توجه به رنگ ها، اندازه و تنوع فراوانی که دارند، در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. بد نیست بدانید که تا به امروز بیش از ۲۲۰۰۰ گونه ارکیده در سراسر جهان شناسایی شده اند. نکته بسیار جالب درباره ارکیده ها این است که شما می توانید آن ها را در محیط خانه نیز پرورش دهید. البته نباید از یاد برد که برخی از انواع گوناگون ارکیده ها با توجه به ساختاری که دارند، نیاز به مراقبت های گوناگون نیز دارند. شما می توانید با خرید گل آپارتمان (مثل ارکیده) به خانه ی خود زیبایی ببخشید.





    چند راز نگهداری ارکیده های زیبا در خانه
    بهترین مکان برای نگهداری ارکیده در نزدیکی پنجره های شرقی و جنوبی ساختمان است که نسبت به سایر پنجره ها دارای نورگیری بهتر و قوی تری دارد. به طور معمول هر وقت احساس کردید که خاک گلدان ارکیده خشک شده، باید آن را آبیاری کنید. بهتر است؛ ماهی یک بار مقداری کود به گلدان ارکیده اضافه کنید. البته برای استفاده از کود به هیچ عنوان زیاده روی نکنید؛ چرا که کود زیاد باعث خشک شدن ارکیده ها می شود. دقت داشته باشید وقتی ارکیده ها را درون اتاق قرار می دهید، حتما در آنجا جریان هوا وجود داشته باشد. بنا به هر دلیلی اگر در اتاقی که ارکیده ها در آن قرار دارند، جریان هوا وجود نداشته باشد، یک فن و یا یک پنکه کوچک را بالای سر گلدانی که ارکیده در آن قرار دارد، در نظر بگیرید تا گل شما همواره با هوای تازه در تماس باشد.


    گردش هوای ملایم برای ارکیده ها فراهم کنید
    برای اینکه ریشه های ارکیده به هوای کافی دست یابند، باید همواره پنجره اتاق را کمی باز بگذارید تا با گردش هوایی که ایجاد می شود، ارکیده شما به هوای تازه بیشتری دسترسی داشته باشد. هر چقدر هوای بیشتر به ریشه گل های ارکیده برسد، این گیاه سالم تر و شاداب تر خواهد بود و همچنین رشد بهتری خواهد داشت.شما می توانید با خرید گل آپارتمان (مثل ارکیده) به خانه ی خود زیبایی ببخشید.





    اگر بنا به هر دلیلی نتوانید پنجره اتاقی که ارکیده در آن قرار دارد را باز کنید، بهتر است؛ از یک پنکه کوچک برای جریان دادن هوا در محیطی که ارکیده در آن قرار دارد استفاده کنید تا همواره هوای تازه در اختیار گل شما قرار بگیرد.شما می توانید با خرید گل آپارتمان (مثل ارکیده) به خانه ی خود زیبایی ببخشید.


    پنجره اتاق را برای گل ارکیده باز بگذارید




    از گلدان ها با حفره های زهکشی استفاده کنید
    برای پرورش دادن ارکیده ها لازم است از گلدانی استفاده کنید که دارای سوراخ های زهکشی باشد؛ چرا که این گونه گلدان ها از پوسیده شدن ریشه درون گلدان جلوگیری می کند. معمولا گلدان هایی که دارای سوراخ های زهکشی نیستند، عمدتا باعث پوسیده شدن ریشه گل ها می شوند. برای اینکه زیر گلدان شما خیس نشود و محیط پیرامون خود را خیس نکند، بهتر است از سینی های ته گلدانی در چنین مواردی استفاده کنید.شما می توانید با خرید گل آپارتمان (مثل ارکیده) به خانه ی خود زیبایی ببخشید.


    برای پرورش دادن ارکیده ها از گلدانی استفاده کنید که دارای سوراخ های زهکشی باشد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/3/20
  6. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    زمانی که فردی به داخل منزل شما می آید، اولین قسمتی که از داخل منزل شما رویت می کند، راه پله است، چه خوب است که با یک برنامه ریزی درست به بهترین شکل ممکن زیبایی راه پله خود را دوچندان کنیم و این کار غیر ممکن است مگر آن که گل مناسب برای راه پله یا همان گل مخصوص آپارتمانخود انتخاب کنید. در این مقاله به مهم ترین نکات در خصوص چگونگی انتخاب گل مناسب برای راه پله یا همان گل مخصوص آپارتمان پرداخته ایم و هر شخص می تواند با توجه به سبک و سلیقه خود از این راهنمایی ها استفاده کند.


    گل مناسب راه پله


    نکات مربوط به انتخاب گل مناسب برای راه پله یا همان گل مخصوص آپارتمان


    اولین نکته که می بایست در این خصوص به آن توجه کنیم، طرح راه پله شما است و این که آیا در منزل مسکونی و مستقل سکونت دارید و یا در آپارتمان زندگی می کنید. چگونگی قرار دادن گل مناسب برای راه پله یا همان گل مخصوص آپارتمان، منوط می شود به خانه ای که در آن جا زندگی می کنید و این قسمت از اهمیت زیادی برخوردار است.


    اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید، بسیاری از راه پله های آپارتمان های ایرانی، دارای طاقچه است، بهترین کار این است که از گلدان های کوچک استفاده کنید و گل هایی با گل برگ هایی ریز در داخل این گلدان ها قرار دهید و از آن نهایت استفاده را ببرید، یکی از مهم ترین نکات در این خصوص تناسب گلدان استفاده شده با مساحت طاقچه است و باید حتما این گلدان از طاقچه کوچکتر باشد، زیرا اگر گلدان بزرگ و نامتناسب با طاقچه استفاده کنید، خطر سقوط گلدان به سر افراد وجود دارد، پس در این مرحله رعایت نکات ایمنی امری کاملا بدیهی و ضروری به نظر می رسد.


    نکته مهم در این رابطه زیبا شدن راه پله است به خصوص زمانی که از بالا به پایین و به این منظره نگاه می کنید و این اصل می تواند دکوراسیون داخلی راه پله شما را بسیار زیباتر کند و به همین دلیل انتخاب گل مناسب برای راه پله یا همان گل مخصوص آپارتمان از اهمیت زیادی برخوردار است.






    چگونگی چینش گلدان در راه پله


    اما بعد از انتخاب گل مناسب برای راه پله یا همان گل مخصوص آپارتمان، موضوع چینش آن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا اگر شما گل هایی کاملا زیبا و متناسب با راه پله خود انتخاب کنید اما نحوه چینش آن را به درستی بلد نباشید نمی توانید بازخورد خوبی از آن دریافت کنید، پس نحوه چینش از اهمیت زیادی در زیبایی راه پله برخوردار است.


    جتما سعی کنید از گلدان هایی که استفاده می کنید، فاصله آن ها از همدیگر کاملا یکسان و متناسب باشد، به خصوص راه پله هایی که به صورت منحنی است. دور تا دور راه پله و با فاصله ای منظم از گلدان استفاده کنید. این نوع چینش به خصوص در ارتباط با راه پله هایی که دارای نورگیر است، بسیار جذاب به نظر می رسد و باعث می شود که چشم هر بیننده ای از دیدن این صحنه لذت ببرد.


    انتخاب گل مناسب برای راه پله یا همان گیاه مناسب آپارتمان


    برخی از آپارتمان ها، قسمتی دارند که می توان از این فضا استفاده کرد و آن را تبدیل به یک باغچه طبیعی کوچک کرد، حتما در این رابطه با اهالی آپارتمان صحبت کنید و در صورت رضایت آن ها می توانید این کار را برای زیبایی ساختمان خود استفاده کنید. این موضوع برای ساختمان های چند طبقه نیز اهمیت دارد. بهتر است گل هایی که در این ناحیه آن استفاده می کنید دارای گل برگ هایی بلند و تیز باشد که زیبایی راه پله شما را دوچندان می کند، هم چنین برای ایمنی بیشتر می توانید از دیوارهای شیشه ای در اطراف باغچه کوچک خود در راه پله استفاده کنید که هم کار را زیباتر می کند و هم این که ایمنی ساختمان را بیشتر می کند.


    گل برای لابی


    انتخاب گل مناسب در پاگرد ساختمان
    انتخاب گل مناسب برای راه پله یا همان گیاه مناسب آپارتمان شامل تمامی بخش هایی از ساختمان که ورودی ساختمان را به خروجی آن متصل می کند. در ابتدای راه پله ساختمان قسمتی به اسم پارگرد داریم که حتما می بایست از گل مناسب برای این قسمت استفاده کنیم، انتخاب گیاه مناسب آپارتمان برای این بخش از ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا نخستین قسمتی که هر شخص پس از ورود به ساختمان شما می بیند، پارگرد است.


    از گلدان های بزرگ در این ناحیه استفاده کنید و هر چقدر گلدان شما بزرگ تر باشد مسلما بیشتر به چشم می آید. هم چنین گلبرگ هایی پهن و بسیار بزرگ را در این گلدان ها بکارید. بهترین گل هایی که دارای چنین خصوصیاتی هستند و می توان از آن نام برد شامل، پرنده بهشتی، فیکوس معمولی، کاکتوس های بسیار بلند و درختچه بنجامین است.






    باغچه دیواری بسازید


    یکی از محشرترین ایده ها که در حال حاضر در برخی از ساختمان های مدرن اجراء شده است، باغچه دیواری است. به هر حال اجرای این ایده کمی سخت به نظر می رسد و نیاز به مشاوره دارد. پس حتما برای اجرایی کردن این ایده با یک متخصص که در زمینه دکوراسیون داخلی کار می کند مشورت بگیرید. این ایده نیاز به زمان و هزینه به مراتب بیش تری نسبت به بخش های دیگر دارد، اما با اجرایی کردن آن می توانید زیبایی راه پله ساختمان خود را دو چندان کنید.


    ایده دیگری هم که می توان از گل مناسب برای راه پله یا همان گیاه مناسب آپارتمان استفاده کرد، ساختن یک باغچه زیبا در قسمت زیر راه پله است که البته کمی گران به نظر می رسد ولی هر بار که مهمان وارد منزل شما می شود با دیدن چنین صحنه ای شگفت زده خواهد شد و بدون شک شما را انسانی با سلیقه می شناسد.


    به هر حال ایده هایی جذاب جهت انتخاب گل مناسب برای راه پله یا همان گیاه مناسب آپارتمان در ذهن کارشناسان این فروشگاه وجود دارد، این ایده ها می تواند به صورت عملی در راه پله های ساختمان شما اجرایی شود. این نکته اهمیت دارد که راه پله بخشی از ساختمان و مکانی است که شما در آن جا زندگی می کنید و هزینه های مربوط به تزئین این قسمت از ساختمان بسیار ارزان تر از دیگر بخش های داخلی منزل شما است و می توانید با انتخاب گل مناسب برای راه پله یا همان گیاه مناسب آپارتمان، زیبایی زیادی را به دکوراسیون داخلی منزل خود اضافه کنید.
     
  7. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    این گل زیبا از خانواده ی Iridaceae بوده و در اکثر نقاط معتدل جهان یافت می شود . این گل به عبارتی گیاه آپارتمانی نیز محسوب می شود.


    گل زنبق (گیاه آپارتمانی) با توجه به ظاهر زیبا و عطر خوشش طرفداران زیادی دارد و برای افرادی که مایل به نگهداری از یک گل چند ساله و بدون درد سر هستند بسیار مناسب می باشند .


    این گل بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ گونه مختلف در کل جهان دارد و ارتفاع آن تا ۶۰ سانتی متر هم می رسد . گل زنبق (گیاه آپارتمانی) در فصل زمستان به گل می نشیند و دارای رنگ ها و گونه های مختلف می باشد .


    برخی از انواع این گل (گل گیاه آپارتمانی)به صورت شاخه بریده و به منظور تجاری مورد استفاده قرار می گیرند ، و برخی دیگر که دارای اندام زیر زمینی ریزوم دار هستند مناسب برای کاشت در گلدان و باغچه می باشند .





    معرفی اجمالی گل زنبق(گیاه آپارتمانی):


    نام علمی: Iris Germania


    زمان گلدهی: اوایل خرداد


    نیازنوری: آفتاب کامل و دمای ۱۲-۳۲






    تاریخچه گل زنبق(گیاه آپارتمانی):


    قدمت این گل زیبا (گیاه آپارتمانی)با تاریخ گره خورده است، تا به آنجا که یونانیان باستان، زنبق را در کنار مزار مردگان مى‏ کاشتند و نقش‏ هایى از آن را روى سنگ قبر تازه گذشتگان خود ترسیم مى‏ کردند.


    پادشاهان یونانى با اشکالى از گل‏هاى زیباى زنبق تاج خود را زینت بخشیده و شاخه‏ هاى بریده آن را به یکدیگر هدیه مى‏ دادند. در اشعار شعراى پارسى صحبت از زنبق بسیار است و این نشان مى ‏دهد که این گیاه در میان ایرانیان چه منزلتى داشته است.


    سالیان سال است که همزمان با فرا رسیدن بهار، زنبق ‏هاى وحشى در دامنه‏ هاى مناطق کوهستانى شکفته مى ‏شوند.





    مناطق انتشار گل زنبق (گیاه آپارتمانی مثل رز ماندگار) :


    زنبق در نیمکره شمالى ،از اروپا تا خاورمیانه انتشار دارد. اما بدون شک زیباترین زنبق‏هاى وحشى در خاورمیانه پیدا مى‏شود.





    مشخصات گیاه ‏شناسى گل زنبق (گیاه آپارتمانی مثل رز ماندگار):


    رنگ نامحدود و از بنفش تا سفید، آبى کمرنگ، نارنجى و یا مخلوطى از همه رنگها . برگ‏ها در زنبق‏ هاى پرورشی بلندند و ساقه ‏هاى گل‏ (گیاه آپارتمانی مثل رز ماندگار)دهنده از میان آنها خارج مى‏ شود.


    در گونه ی وحشى برگ‏ها و ساقه‏ ها بسیار کوتاهند.داشتن ساقه‏ هاى زیرزمینى غده ‏مانند مهم‏ترین خصوصیت خانواده زنبقیان است. ازدیاد زنبق نیز به وسیله جدا نمودن همین غده‏ ها و کاشت مجدد آنها صورت مى‏ گیرد.





    کاشت باغچه ‏اى گل زنبق(گیاه آپارتمانی مثل رز ماندگار):


    براى کاشت زنبق قبل از هر چیز علف‏هاى هرز را از زمین خارج کنید. قدرى کود پوسیده حیوانى یا خاکبرگ را در زمین ریخته و به وسیله بیل یا بیلچه خاک را زیر و رو نموده و بعد از تمیز نمودن زمین از سنگ‏ها و کلوخه‏ ها آن را به صورت صاف یکنواخت در آورید.


    نیاز ها ، اصول داشت و نگهداری از گل زنبق :


    برای داشتن گل زنبق (گیاه آپارتمانی مثل رز ماندگار) سالم و سرحال بهتر است بهتر است نکات پرورش و نگهداری از آن را بدانید






    نور مورد نیاز برای پرورش و نگهداری از گل زنبق :


    گل زنبق (گیاه آپارتمانی مثل رز ماندگار) نیاز نوری زیادی دارد به خصوص در دوران گل دهی نیاز به نور کامل اما غیر مستقیم خورشید دارد . همواره توجه کنید از قرار دادن این گل در برابر تابش مستقیم خورشید جلوگیری کنید .


    دمای مورد نیاز برای پرورش و نگهداری از گل زنبق :


    بهترین درجه حرارت برای پرورش و نگهداری گل در زمان گل دهی دمایی بین ۱۲ تا ۱۷ درجه سانتی گراد و در باقی اوقات دمایی بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتی گراد می باشد .


    رطوبت مورد نیاز برای پرورش و نگهداری از گل زنبق (گیاه آپارتمانی مثل رز ماندگار):


    گل زنبق نیاز به غبار پاشی مرتب ندارد و انجام غبار پاشی یک بار در ماه برای آن کافی می باشد


    آبیاری مورد نیاز برای پرورش و نگهداری از گل زنبق :


    گل زنبق (گیاه آپارتمانی مثل رز ماندگار)نیاز به آبیاری متوسطی دارد ، در زمان گل دهی سه بار در هفته و باقی اوقات یک بار در هفته گیاه را آبیاری کنید . توجه کنید که آبیاری را در برابر تابش مستقیم خورشید انجام ندهید.


    خاک مناسب برای پرورش و نگهداری از گل زنبق :


    گل زنبق (گیاه آپارتمانی مثل رز ماندگار) به خاکی با زهکشی خوب ، غنی و سبک احتیاج دارد ، خاک های کمپوست و یا لومی برای پرورش و نگهداری از این گل مناسب می باشند .


    خاک مطلوب گیاه زنبق :


    زنبق علاقه وافرى به خاک‏هاى خنثى یا قلیایى و سبک و قابل نفوذ دارد. اضافه نمودن قدرى آهک به خاک‏هاى اسیدى کیفیت خاک را بهبود مى‏ بخشد.براى کاشت زنبق در گلدان دو قسمت شن و ماسه، یک قسمت خاک باغچه و یک قسمت خاکبرگ را مخلوط نموده و بستر کاشت را آماده کنید.
     
  8. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    گل رز جاودان


    به تازگی نوع جدیدی از گل رز، با اصلاح نژاد و تغییرات ژنتیکی ، با نام تجاری ” گل رز جاودان “تکثیر شده و خیلی زود به یکی از محبوب ترین انواع گل رز تبدیل شده است . میتوان گفت که این گل های طبیعی با همان کیفیت و طراوت گل های رز معمولی ، با جدید ترین تکنولوژی روز مومیایی شده اند . درواقع ایده ی ساخت این نوع از گل رز های جاودان از یک فیلم سینمایی با نام ” دیو و دلبر ” گرفته شده است.


    حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی گل های زیبایی هدیه می‌گیرید علاقه مندید که ماندگاری گل را افزایش دهید. اما چطور ممکن است؟ شاید باورناپذیر بنظر برسد ولی بر خلاف گل های معمولی که به راحتی خشک می شوند، گل هایی وجود دارند که تا چند سال زنده و شاداب اند. اما آنچه که واضح است این است که تثبیت و افزایش ماندگاری گل های تزئینی (به ویژه زمانی که به عنوان هدیه ای ارزشمند از یک عزیز دریافت کرده باشیم) امری بسیار مهم است. روند جاودان سازی گل های رز طبیعی جاودان برای نخستین بار در سال ۱۹۸۰ میلادی اتفاق افتاد. از آن پس این روند روز به روز مدرن تر و پیشرفته تر شد. به گونه ای که امروزه بر اساس آخرین تکنیک های جاودان سازی گل های رز طبیعی جاودان می توانیم از عمر بالای گل های رز حتی تا چندین سال اطمینان حاصل کنیم.


    گل رز جاودان همان گل رز طبیعی است که بر روی آن فرآیندی انجام شده است که باعث ماندگاری طولانی آن می شود. البته اگر بخواهیم یکی دیگر از مزیت های آن را بگوییم باید به دستچین آن ها اشاره کرد. به این معنا که پروسه مومیایی کردن تنها بر روی بهترین گل های رز دنیا انجام می شود و همه به صورت یک دست و جذاب می باشند. تنوع رنگ در این رزهای ماندگار بسیار بالاست و هر سلیقه ای را به بهترین نحو پوشش می دهند. گل های رز جاودان ۱ الی ۳ سال عمر می کنند و به هیچ عنوان به آب و نور خورشید نیاز ندارند. رز جاودان به نام های دیگری همچون رز دیو و دلبر ، رز ماندگار ، رز ابدی ، رز مومیائی و … شناخته می شود.


    گل رز برای قرن ها نمادی از عشق و دوست داشتن بوده است و چه چیزی بهتر از یک شاخه گل رز جاودان برای نشان دادن این عشق ! گل رز جاودان با ماندگاری ۱ الی ۳ سال می تواند نمادی از یک عشق ماندگار باشد. رزهای جاودان کاملا طبیعی هستند و با تنوع رنگی که دارند ، می توانند هر سلیقه ای را پوشش دهند.


    شرایط نگهداری از گل های رز جاودان (گیاه مخصوص آپاتمان)
    همان طور که در مطالب فوق نیز اشاره کردیم، رزهای طبیعی جاودان شرایط خاصی برای نگهداری نمی خواهند. تنها چیزی که لازم است در مورد آن ها رعایت کنید چند نکته بسیار ساده است:


    (گیاه مخصوص آپاتمان)دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید.


    از برخورد رزهای طبیعی جاودان با آب جلوگیری کنید (این گل ها (گیاه مخصوص آپاتمان)نیازی به آبیاری ندارند).


    میزان رطوبت (گیاه مخصوص آپاتمان) نسبی محیط را حدالامکان کم کنید.


    اجازه ندهید این گل های زیبا (گیاه مخصوص آپاتمان)و زنده در تماس با حرارت بالا باشند.


    از تماس گل های رز طبیعی جاودان (گیاه مخصوص آپاتمان) با مواد رزینی، روغن ها و منسوجات بپرهیزید.


    در صورتی که آن ها را در قاب های مخصوص دریافت کرده اید درب شان را باز نکنید.


    هدیه دادن از سالیان بسیار دور مرسوم بوده است. ایرانیان جزو نخستین ملتی بودند که به یکدیگر گل هدیه می دادند.


    اجرای این سنت دیرین در زادروزها، سالگردها، مناسبت ها و آشنایی های شیرین و تلخ، از دیرباز برای حفظ و تحکیم روابط‌ مان با آدم های اطراف و ساختن خاطره های خوب با آنها تا به امروز ادامه داشته است.


    خرید هدیه ای مناسب و شرایط تقدیم نمودن آن، یکی از مهمترین اصول در هر رابطه ای به شمار می آید. اینکه چه هدیه ای بخریم، در چه زمانی، چگونه و با چه پیامی آن را تقدیم کنیم، می تواند تعیین کننده میزان صمیمیت روابط مان باشد.


    گروه VIP با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت های متفاوت در زمینه خرید و فروش گل (گیاه مخصوص آپاتمان)، محصولات متنوعی را در دسترس شما عزیزان قرار داده است تا به راحتی و در کمترین زمان با استفاده از اینترنت و به صورت خرید آنلاین با انتخاب های مناسب، عزیزان تان را شاد و روابط تان را استحکام بخشید.


    ما با ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات و خدمات در زمینه گل، تزئینات مراسم و مجالس، شما خوبان را برای خلق لحظات شیرین و به یاد ماندنی یاری می نماییم.
     
  9. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]




    رُز، گل سرخ، گل محمدی، گل سوری، یا وَرد، سرده‌ای (رده‌ای) از تیره گل‌سرخ است که نزدیک به ۱۵۰ گونه دارد. جای اصلی رویش رز ماندگار خودرو در نیمکره شمالی کره زمین است و تاکنون در نیمکرهٔ جنوبی رز ماندگار خودرو دیده نشده‌است. گل رز در بسیاری از بخش‌های ایران بخوبی می‌روید همچنین در اکثر بخش‌های خاورمیانه، اروپا و روسیه نیز به فراوانی یافت می‌شود.


    شما می توانید از ظریق سایت وی آی شاپ ارسال گل به ایران داشته باشید.


    این گیاه برای مصارف صنعتی بیشتر در کشورهای بلغارستان، ترکیه و فرانسه کشت می‌شود. در سال ۱۹۷۹ پژوهشگران در انجمن جهانی رزماندگار توافق کردند تا رزها در سه گروهِ رزهای خودرو، رزهای باغی قدیمی و رزهای باغی جدید قرار گیرند همچنین رزهای انگلیسی نیز به مجموعه‌ای از گل‌های رز ماندگار باغی قدیم و جدید گفته می‌شود که توسط پرورش دهندهٔ رز انگلیسی، دیوید اوستین بوجود آمده‌اند. تاکنون بیش از ۲۰٬۰۰۰ رقم رز نامگذاری شده‌است و هر ساله صدها نوع جدید نیز به این مجموعه افزوده می‌شود.


    شما می توانید از ظریق سایت وی آی شاپ ارسال گل به ایران داشته باشید.




    رزماندگار به عنوان ملکه گل‌ ها آوازه دارد. پرورش رز تنها برای لذت بردن از زیبایی این گل نیست بلکه از این گل برای عطرسازی، فرآوری چای، مربا، لیکور و بسیاری مواد خوراکی دیگر استفاده می‌شود. عطر رز ماندگار آرامش بخش سامانه عصبی است و در راحت به خواب رفتن انسان کارایی دارد و به همین سبب در عطردرمانی بکار برده می‌شود.

    شما می توانید از ظریق سایت وی آی شاپ ارسال گل به ایران داشته باشید.

    اسانس رز ماندگار گرانترین اسانس دنیا است و هر گرم آن معادل یک گرم طلا در بازار جهانی قیمت دارد. گل رز از نظر کثرت قرار گرفتن در جایگاه گل ملی مقام نخست را در میان همه گل‌ها دارد و در ۱۰ کشورِ ایران، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، رومانی، عراق، عربستان سعودی، مراکش، لوکزامبورگ و بلغارستان به عنوان گل ملی انتخاب شده‌است.
     
  10. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    تاج گل پایه دار یک طبقه ترحیم


    تاج گل مراسم ترحیم با تزیین بسیار زیبا و دل انگیز یکی از مناسب ترین گزینه ها برای درخشش زیبایی در هر محیطی است. این تاج گل مراسم پایه دار زیبا به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتی متر ، شامل ۱۲ شاخه آنتریوم ، ۱۰ شاخه گل داوودی، ۵ عدد گل اورینتال و ۵۰ شاخه گل گلایول با به همراه برگ های لازم و تزیینات جلوه ای خاص برای هر مجلسی است.


    به همراه این تاج گل مراسم زیبا برگه ای در ابعاد ۱۱/۷ * ۲۱/۹ سانتی متر برای تقدیم قرار دارد.


    هدیه دادن از سالیان بسیار دور مرسوم بوده است. ایرانیان جزو نخستین ملتی بودند که گل را به یکدیگر هدیه می دادند.


    اجرای این سنت دیرین در زاد روزها، سالگردها، مناسبت ها و آشنایی های شیرین و تلخ، از دیرباز برای حفظ و تحکیم روابط‌ مان با آدم های اطراف و ساختن خاطره های خوب با آنها تا به امروز ادامه داشته است.


    خرید هدیه ای مناسب و شرایط تقدیم نمودن آن یکی از مهمترین اصول در هر رابطه ای به شمار می آید. اینکه چه بخریم، در چه زمانی، چگونه و با چه پیامی آن را تقدیم کنیم، می تواند تعیین کننده میزان صمیمیت و ادامه یافتن روابط مان باشد.

    چنانچه در خارج از کشور زندگی می کنید می تواند خیلی راحت از طریق وی آی پی شاپ ارسال گل به ایران داشته باشید.


    خاص بودن تنها یک ویژگی نیست، نتیجه یک انتخاب آگاهانه است…

    تاج گل مراسم با تزیین بسیار زیبا و خاص مناسب برای تاج گل تبریک، افتتاحیه نمایشگاه های تهران و برای درخشش زیبایی در هر محیطی است.


    این تاج گل مراسم زیبا با پایه به ارتفاع حدود ۲۹۰ سانتی متر ، شامل گل های ۴۵ گل لیلیوم اورینتال، ۳۰ شاخه گل ژربرا، ۱۲۰ شاخه گل داوودی به همراه برگ های لازم و تزیینات، جلوه ای خاص برای هر مجلسی است.


    گروه VIP با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت های متفاوت در ضمینه خرید و فروش گل، محصولات متنوعی را در دسترس شما عزیزان قرار داده تا به راحتی و در کمترین زمان با استفاده از اینترنت و به صورت خرید آنلاین گل با انتخاب های مناسب عزیزان تان را شاد و روابط تان را استحکام ببخشید.

    چنانچه در خارج از کشور زندگی می کنید می تواند خیلی راحت از طریق وی آی پی شاپ ارسال گل به ایران داشته باشید.





    ما با ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات و خدمات در زمینه گل، تزئینات مراسم و مجالس، شما خوبان را برای خلق لحظات شیرین و به یاد ماندنی یاری می نماییم.




    تاج گل مراسم با تزیین بسیار زیبا و دل انگیز یکی از مناسب ترین گزینه ها برای درخشش زیبایی در هر محیطی است. این تاج گل مراسم پایه دار زیبا به ارتفاع ۲ متر و ۴۰ سانتی متر ، شامل ۱۲ شاخه آنتریوم ، ۲۰ شاخه گل داوودی، ۲۴ عدد گل اورینتال، ۸ شاخه گل گلایول، ۱۰ شاخه گل ژربرا و ۱۰ شاخه گل شب‌بو با به همراه برگ های لازم و تزیینات جلوه ای خاص برای هر مجلسی است.


    به همراه این تاج گل مراسم زیبا برگه ای در ابعاد ۱۱/۷ * ۲۱/۹ سانتی متر برای تقدیم قرار دارد.

    چنانچه در خارج از کشور زندگی می کنید می تواند خیلی راحت از طریق وی آی پی شاپ ارسال گل به ایران داشته باشید.





    هدیه دادن از سالیان بسیار دور مرسوم بوده است. ایرانیان جزو نخستین ملتی بودند که گل را به یکدیگر هدیه می دادند.




    اجرای این سنت دیرین در زاد روزها، سالگردها، مناسبت ها و آشنایی های شیرین و تلخ، از دیرباز برای حفظ و تحکیم روابط‌ مان با آدم های اطراف و ساختن خاطره های خوب با آنها تا به امروز ادامه داشته است.


    خرید هدیه ای مناسب و شرایط تقدیم نمودن آن یکی از مهمترین اصول در هر رابطه ای به شمار می آید. اینکه چه بخریم، در چه زمانی، چگونه و با چه پیامی آن را تقدیم کنیم، می تواند تعیین کننده میزان صمیمیت و ادامه یافتن روابط مان باشد.

    چنانچه در خارج از کشور زندگی می کنید می تواند خیلی راحت از طریق وی آی پی شاپ ارسال گل به ایران داشته باشید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/3/20