1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی EmFluid 4.041 و خصوصیات آن

شروع موضوع توسط minaaa ‏23/2/14 در انجمن پلاگین و ابزارها

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    با توجه به اینکه قصد داریم در این سایت تمامی نرم افزارهای سه بعدی را پشتیبانی کنیم، امروز به سراغ نرم افزار softimage xsi می رویم و یکی از پلاگین های پرکاربرد این نرم افزار را معرفی میکنیم. EmFluid 4 یک شبیه ساز سیالات می باشد که سالهاست در کنار XSI می باشد.

    شما برای استفاده از EmFluid 4 می بایست مجهز به softimage XSI 2011 به بالا باشید. همچنین EmFluid 4 در ویندوز و لینوکس 32 بیت و 64 بیت فعال است. مهمترین دلیل محبوبیت EmFluid 4 سرعت بسیار بالای محاسبات سیال در این پلاگین است. البته با توجه به اینکه soft image xsi نرم افزار تخصصی من نیست، فقط به تست های ابتدای در این شبیه ساز بسنده کرده و بیشتر از فایلها اماده استفاده کردم. پشتیبانی کامل از موتور رندرینگ Mental Ray شامل محاسبات GI و متریال می باشد.
    [​IMG]
    EmFluid 4 همانطور که گفته شد یک شبیه ساز برای محاسبات سیالات است . شما میتوانید با این پلاگین جلوه های دود، آتش و گردو خاک را ایجاد کنید. در کنار EmFluid 4 تعداد بسیار زیادی از shader ها به منظور رندرینگ زیبا تر این جلوه ها در اختیار شما قرار دارد. که میتوانید به صورت جداگانه به EmFluid 4 اضافه نمایید.
    [​IMG]
    EmFluid 4 قادر است که تعداد زیادی از ذرات را در فرایند شبیه سازی کنترل کند. سایت سازنده ادعا میکند که از 500 هزار تا 10 میلیون ذره را میتواند با یک سیستم معمولی در زیر 10 دقیقه محاسبه کند. من با سیستم X-100 از روی یک فایل اماده که شبیه سازی آتش بود، تا نرخ 340 میلیون ذره را به صحنه اضافه کردم که همچنان روند شبیه سازی انجام شد هر چند که سرعت ان به سرعت کاهش یافت. در تعداد 400 میلیون ذره متاسفانه با 5 با ازمایش ، سیستم به حالت بدون پاسخ (not responding) و بعد از 10 دقیقه که همچنان نرم افزار در حالت قفل به سر می برد مجبور به بستن نرم افزار شدم.
    [​IMG]
    شبیه سازی خصوصیاتی چون حرارت اتش، سوختن مواد سوختی مانند چوب، داغ شدن ماده سوختی مانند گرم شدن فلز در آتش که در کمتر شبیه سازی میتوانید پیدا کنید از خصوصیات مهم این نرم افزار است. در زمان سوختن ذرات این امکان وجود دارد که particle ها از اطراف موضوعات در حال سوختن به اطراف روند و از درون انها رد نشوند . در این صورت به صورت کاملا طبیعی ذرات تشکیل دهنده دود یا آتش موضوع سوختن را محاصره خواهند کرد.
    [​IMG]
    EmFluid 4 امکان پردازش با پردازنده های جدید را داشته و تا 64 هسته منطقی را پشتیبانی میکند. امکان تعریف چندین محدوده شبیه سازی در یک شبیه سازی، امکان ترکیب چند محدود در یک محدوده ، قابلیت استفاده برای تمامی موضوعات و ساختار مدل مانند Mesh , curves, NURBS و حتی point cloud ، امکان تعریف سرعت های متفاوت سوختن به منظور نمایش نوع ماده سوختی، تعریف حرارت ایجاد شده از سوختن ، امکان جابجای محدوده شبیه سازی سیالات به همراه چرخش و تغییر مقیاس در طول پردازش شبیه سازی به همراه قابلیت کلید زنی در انیمیشن از دیگر خصوصیات EmFluid 4 می باشد.
    [​IMG]
    دوستانی که به صورت تخصصی در softimage XSI کار میکنند در صورتی که اطلاعات مفیدی از این پلاگین دارند میتواند در قسمت نظرات با دیگر دوستان به اشتراک بگذارند.
     
    یک شخص از این تشکر کرد.