1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

انتشار RealFlow 2013 و خصوصیات آن

شروع موضوع توسط minaaa ‏23/2/14 در انجمن پلاگین و ابزارها

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    بالاخره RealFlow از حالت بتا خارج شد و در دسترس همگان قرار گرفت. بعد از نزدیک به 6 ماه که از انتشار نسخه بتای 2013 می گذرد، نهایتا شرکت Next imit تصمیم گرفت که نسخه نهایی این شبیه ساز قدرتمند را منتشر کند.

    در این نسخه تغییر چندانی با نسخه بتای موجود مشاهده نخواهید کرد. در این صورت اگر مطلبی را که قبلا در سایت در مورد realflow 2013 قرار دادم مطالعه کنید میتوانید اطلاعات تکمیلی در این مورد را بدست آورید. همچنان مهمترین نکته ای که به RealFlow اضافه شده است Hybrido 2 و تکمیل محیط Node-Based در این نسخه می باشد. به گفته توسعه دهندگان RealFlow این بخش از نرم افزار به طور کامل بازنویسی شده و در حقیقت Hybrido 2 یک موتور شبیه ساز کاملا جدید خواهد بود. جزییات بسیار زیادی در Hybrido 2 در زمان شبیه سازی ایجاد می شود که به کیفیت کار نهایی می افزاید. در صورتی که نسخه دموی realflow 2013 را از این لینک دانلود نمایید متوجه خواهید شد که Hybrido 2 در این نسخه با Hybrido 2 در نسخه بتایی که در اختیار کاربران عضو بود بسیار متفاوت شده است. به صورت تقریبی چیزی در حدود 1.5 تا 2 برابر سریعتر و پایدار تر شده است.
    [​IMG]

    خبر خوش برای کسانی که با RealFlow دست و پنجه نرم می کنند این است که در Hybrido 2 به مدد بهره گیری از کارت گرافیک سرعت پردازش تا 8 برابر سریعتر خواهد بود ( این تست با کارت کوادرو K4000 انجام شده است ). البته همچنان سنگینی پردازش های و شبیه سازی این سیستم قابل حس است .اما زمانی که با یک سیستم مناسب با Realflow 2013 کار میکنید متوجه خواهید شد که این نرم افزار دچار تغییرات بسیار زیادی شده است.
    [​IMG]
    انتشار دهنده های ذرات و سیالات زیادی در این نرم افزار گنجانده شده است که کار را برای شبیه سازی های سریعتر راحتتر کرده است. البته به نظر می رسد که توسعه دهندگان این نرم افزار قصد دارند که روند کار با RealFlow را کمی ساده تر کرده و در اختیار کاربران بیشتری قرار دهند. شما اگر برای اولین بار با Hybrido ملاقات داشته باشید کمی سردرگم خواهید شد اما Hybrido 2 بسیار ساده تر بوده و با زمان اندکی میتوانید آن را درک کنید.
    [​IMG]

    RealFlow در این نسخه قادر است که فایل های Alembic را پشتیبانی کند. در مورد این نوع فایل بزودی یک مطلب جامع در سایت قرار خواهم داد. و اما در ادامه مباحث RealFlow باید عرض کنم که همانطور که ذکر شد در این نسخه کارت گرافیک به کمک Cpu آمده تا سرعت محاسبات RealFlow را افزایش دهد. شما هم می دانید که این سرعت چقدر عذاب آور بوده و با بهترین و سریعترین سیستم ها هم چیزی جز صبر و حوصله زیاد در انتظار شما نخواهد بود. RealFlow اینبار کاری کرده است کارستان. پشتیبانی از GPU یا همان پردازنده کارت گرافیک، البته فقط برای Hybrido 2 . متاسفانه Hybrido solver , Particle Fluids , Realwav و دیگر بخش های این نرم افزار مانند Soft body و Rigid body همچنان در انتظار این توانایی خواهند ماند.
    [​IMG]
    پشتیبانی از کارت های گرافیک خوشبختانه بر اساس OpenCL می باشد که در این صورت هر دو سری کارت های ATI و Nvidia در انتخاب کاربران قرار خواهند گرفت. البته همانطور که میدانید بهترین کارت دنیا از نظر قیمت و توانایی در پردازش OpenCL کارت های FirePro می باشند که متاسفانه هنوز نتوانسته ام Realflow را با کارت FirePro تست کنم. بزودی نتیجه این تست را نیز در سایت مازستا قرار خواهم داد. توانایی های دیگری از RealFlow را در مقاله قبلی ذکر کرده ام بنابراین فقط به معرفی نام قابلیت های جدید و به روز شده اشاره خواهم کرد. از مهمترین تغییرات و بروز رسانی های میتوان به ابزار Fracture اشاره کرده که دچار تغییرات زیادی شده و به کاربران اجازه می دهد که انهدام و خرد کردن اجسامی مانند شیشه و چوب را راحت تر و سریعتر انجام دهند. همچنین خرد کردن و شکستن اجسامی که در زمان تخریب آنها، خرده هایی از آنها جدا می شود را نیز می توانید با کنترل بیشتری انجام دهید.اضافه شدن قابلیت های جدیدی برای رندرینگ توسط موتور Maxwell Render در RealFlow Render kit نیز از جمله تغییرات مهم در این بخش است. بزودی و با بررسی های بیشتر از قابلیت های عمده این نرم افزار اطلاعات بیشتری بدست خواهیم آورد.

    [​IMG]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.