1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی Viso3D و خصوصیات آن

شروع موضوع توسط minaaa ‏15/2/14 در انجمن سیستم عامل

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    [h=2][/h] [TABLE]
    [TR]
    [TD][​IMG]
    [/TD]
    [TD] امروز یک نرم افزار بسیار کاربردی را به نام Viso3D معرفی خواهم کرد که برای Presentation کردن طرح های به کمک معماران و طراحان عزیز می آید. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران مخصوصا در عرصه معماری برای نمایش طرح های خود به مشتریان از iPad یا iPhone استفاده میکنند، میتوانند از قابلیت های این نرم افزار به خوبی استفاده کنند.
    [/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]
    بعد از یک تاخیر طولانی در بروز رسانی سایت که به دلیل تولید کیس های مازستا و معرفی محصول جدید این شرکت، امروز با یک محصول بسیار زیبا در خدمت شما هستیم. در یک کلام دوستانی که iPhone یا Ipad دارند می توانند طرح سه بعدی خود را به صورت کاملا توسط گوشی یا تبلت خود به مشتریان نمایش دهند. در این صورت کارفرما می تواند به راحتی در درون طرح حرکت کرده و فضای سه بعدی طرح شما را کاملا درک کنند.
    [​IMG]
    Viso3D میتواند مدلهایی را که در نرم افزار SketchUp طراحی کرده اید را به iPad یا iphone آورده و نمایش دهد. در حقیقت این برنامه از تلفیق دو برنامه بوجود آمده است. اول پلاگینی برای sketchup که میتواند مدلهای طراحی شده در این نرم افزار را به فرمت سه بعدی قابل پذیرش برای iPad و iPhone تبدیل کند. این پلاگین قادر است که علاوه بر مدل سه بعدی، texture ها را نیز برای نمایش در فایل سه بعدی XCS ذخیره نماید. نکته جالب اینجاست که با توجه به نورهایی که در SketchUp قرار داده اید، Viso3D میتواند نورهای و سایه های را پردازش کرده و نتیجه نهایی را به صورت یک فایل LightMap ذخیره کند.
    [​IMG]
    با استفاده از Lightmap تولید شده، میتوانید سایه ها و نورهای را در فایل export شده در اختیار داشته باشید بدون اینکه نیاز به پردازش و محاسبه آنها باشد. در نتیجه با چرخش مدل به نظر می رسد که تصویر شما از قبل پردازش شده و نیاز به پردازش مجدد سایه ها در iPad یا iPhone نمی باشد.نرم افزار دوم Viso3D IOS است که نرم افزار ویژه سیستم عامل IOS می باشد. بعد از اینکه طرح خود را توسط Viso3D Exporter از SketchUp خروجی گرفتید، میتوانید با استفاده از Viso3D در دستگاه هایی که دارای سیستم عامل IOS هستند، اقدام به نمایش آنها نمایید. جالبتر اینجاست که خود نرم افزار Viso3D رایگان است و شما فقط می بایست هزینه خرید پلاگین آن را به قیمت 49 دلار پرداخت نمایید.
    [​IMG]
    Viso3D Exporter برای سیستم عامل Windows و Mac در دسترس بوده و میتواند بروی مدلهای SketchUp از نسخه 8 به بالا کار کند. یکی از بخش های قدرتمند و بسیار ساده Viso3D بخش خروجی LightMap است. LMGen در Viso3D وظیفه تهیه LightMap را به عهده داشته که میتوانید با چند گزینه بسیار ساده اقدام به تهیه آن بنمایید.نمایش مدلهای خروجی گرفته در iPad و یا iPhone نیز بسیار راحت و با دست باز انجام خواهد شد.گزینه های مانند Pan , Rotate , Orbit به منظور کنترل نمایش مدل در اختیار کاربران قرار داشته و همچنین میتواند فعال یا غیر فعال بودن نور در صحنه را در کنترل داشته باشید. البته توجه داشته باشید که منظور ما از نور همان LightMap تهیه شده در Viso3D Exporter می باشد. همچنین ابزارهایی در اختیار شما قرار دارد که میتوانید بخش هایی را در مدل سه بعدی اضافه نمایید. به عنوان مثال Edge Tool به شما این امکان را می دهد که خطوطی را بروی لبه های هر Face رسم نمایید.در وب سایت سازنده این نرم افزار چند مثال رایگان قرار دارد تا قبل از خرید نرم افزار آن را بروی Ipad و یا iphone خود تست نمایید.
    [​IMG]