1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش MySQL - ایجاد و مدیریت پایگاه داده

شروع موضوع توسط hector2141 ‏26/7/13 در انجمن SQL

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/12
    ارسال ها:
    14,323
    تشکر شده:
    2,698
    امتیاز دستاورد:
    0
    حرفه:
    daneshjo
    ایجاد یک پایگاه داده جدید در MySQL :

    پس از اینکه برنامه wampserver را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و سپس به صورت موفقیت آمیز بر روی کامپیوترتان اجرا شد ، برای شروع کار باید یک پایگاه داده بر روی سرور خود ایجاد نمایید .
    می دانید که پایگاه داده یک فایل بزرگ برای ذخیره سازی دادها است و پس از ایجاد آن می توانید به تعداد نیاز ، جدول ( Table ) در آن ایجاد نموده و اطلاعات خود را دسته بندی نمایید .
    برای ایجاد یک پایگاه داده جدید در MySQL ، در صفحه اصلی قسمت phpAdmin برنامه wampserver ، بر روی گزینه Databases کلیک نمایید . یک صفحه جدید باز می شود . در قسمت Create new database که در تصویر زیر نمایش داده شده است ، می توانید یک پایگاه داده جدید ایجاد نمایید .
    [​IMG]
    ایجاد یک پایگاه داده MySQL در wampserver ​
    برای این منظور نام پایگاه داده مورد نظر خود که بایستی یکتا و غیر تکراری باشد ، را در کادر متن وارد نموده و بر روی گزینه Create کلیک نمایید . در این حالت یک پایگاه داده جدید بر روی سرور ایجاد شده و نام آن در لیست پایگاه داده های موجود بر روی کامپیوتر شما اضافه می شود .
    [​IMG]
    نمایش لیست پایگاه داده های MySQL در wampserver ​
    حذف یک پایگاه داده MySQL در wampserver :
    ممکن است زمانی بخواهید یک پایگاه داده ایجاد شده بر روی کامپیوتر خود را حذف نمایید . برای این منظور باید پایگاه داده مورد نظر را از لیست پایگاه داده های موجود بر روی کامپیوتر خود همانند تصویر بالا ، انتخاب نموده و بر روی گزینه Drop کلیک نمایید . در این حالت پایگاه داده مورد نظر و کلیه اطلاعات درون آن حذف خواهند شد .