در مورد سوال دومتون هم ابتدا از منوی فایل( که شبیه آیکون مکس هست) گزینه Import آیتم Merg رو انتخاب کرده و مسیر فایلی که باید به صحنه جاری شما اضافه بشه رو انتخاب و بعد از اون فایل مورد نظر رو انتخاب بکنید از پنجره باز شده در مکس نیز آبجکتهایی که میخاید اضافه بکنید رو انتخاب کنید و ...
افتادن سایه احجام میتونه ارتباط با نوع پرداخت گرافیکی شما داشته باشه که در اون صورت مطابق تصویر زیر با کلیک راست روی سربرگ ویوپرت (گوشه بالا سمت چپ) میتونید حالتهای مختلف رو انتخاب کنید و یا در وضعیت بدتر مربوط میشه به ساخت نامناسب مدل که با افتادن نقاط یا سطوح روی همدیگه سایه بدی روی اون سطح دیده میشه که در اون صورت یا باید مدل رو اصلاح بکنید یا اینکه اونرو دوباره بسازید.بهتره با توضیحات تکمیلی یا درج یک تصویر منظورتون رو دقیق تر بفرمایید تا بشه بهتر کمک کرد.
از مدتها پیش من این پست رو دنبال میکردم و این بار که اومدم دیدم یه سری سوال مطرح شده پس لازم دونستم به سوالات مطرح شده در این قسمت پاسخ بدم.خیلی ممنون از این پست قشنگتون مینا خانوم.امیدوارم جبران زحمت شده باشه.باز به این پست سر میزنم و سعی میکنم که به سوالات دوستان پاسخ بدم.
سلام، مرسی خیلی عالی بود واقعا ممنون من یه مشکل خیلی ابتدایی دارم از هرکی پرسیدم کسی بلد نبود با مکس 2010 کار میکنم هرکار میکنم متریال اعمال نمیشه یا اگه هم اعمال بشه رنگش طوسی میشه و نشون نمیده از متریال توی حافظه لپ تاپ استفاده میکنم نمیشه ولی وقتی از رو سی دی متریال میدم بهش میگیره ولی وقتی سیو میکنم و سی دی رو در میارم دوباره باز میکنم متریال رو اصن نشون نمیده نه روی گوی نه رو جسم مورد نظر و دوباره طوسی میشه در حالی که با 2013 متریال میگیره ولی سیو که میکنم وقتی باز میکنم دوباره ارور میده و فایلم کلا میپره ودیگه باز نمیشه، جالبه هرچی save as که گرفتم همشون همینجوری میشه و میپرن، دیگه دارم دیوانه میشم
آخه با عکس نمیشه که چون جسم طوسیه در هر صورت مشکلم حل شد علت متریال نگرفتن جسم در 3دی مکس ابن بود که پوشه ای که توش متریتالم بود سنگین بود برای رفع ابن مشکل: 1- یه پوشه جدید در یک درایو دیگه باز کنید 2-اون متریالایی که تو اون پروژه لازم دارین جدا کنید و توی یه پوشه جدید بریزبد و اون پوشه حاوی متریال رو ببرید داخل اون پوشه که تو درایو دیگه ساختید. 3- فابل کدی رو با یه اسم دیگه سیو کنین و البته با ورژن پایینتر کپی کنین داخل اون پوشه که تو درایو دیگه ساختید بریزید. 4-فایل مکس تون هم تو همون پوشه جدید با اسم جدید یه save as بگیرین 5- خلاصه دیگه با همین پوشه جدید کار کنین و 6- اینکه امیدوارم با این ترفند مشکلتون حل شه؛ واسه من که حل شد
با سلام خدمت دوستان من یه سوال دارم چطوره می تونم به جسمی که متریال دادم رو دوباره به رنگ لایه ای که داشته بر گردونم ممنونم
سوالتون کمی ناواضحه آقا سعید. اگر برداشتم درست باشه شما یک متریال داشتید که در ابتدا تنها رنگش رو از حالت دیفالت خارج کرده بودید.در مرحله بعد اومدید یک تکسچر بهش دادید.حالا میخاید متریالتون تکسچر نداشته باشه.کافیه که مطابق تصویر زیر در قسمت متریال ادیتور روبروی دیفیوس کالر، کلیک راست کرده و گزینه Clear رو بزنید تا اون متریال، فقط به رنگ انتخابیتون دربیاد.درضمن اگر در قسمتهای دیگه(مثلا Bump و ...) هم متریالی اختصاص داده شده اونها رو هم به همین منوال کلیر کنید.