1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

WireFeame در رندر

شروع موضوع توسط minaaa ‏24/1/11 در انجمن Maya

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    اول از همه یک sphere ایجاد کنید یا هر چیز دلخواهتون و یه snapshot از UV های اون تهیه کنید .

    قبل از هر چیز یک ماده به دلخواه ایجاد کنید.من lambert انتخاب کردم.

    حالا Hypershade رو باز کنید و طبق معمول اول از همه یک condition و یک sampler info ایجاد کنید:

    [​IMG]nload=NcodeImageResizer.createOn(this); originalHeight="744" originalWidth="170">

    سپس یک فایل (2D File) و یک Ramp ایجاد کنید :

    [​IMG]nload=NcodeImageResizer.createOn(this); originalHeight="559" originalWidth="136">

    حالا به Attribute Editor رمپ برید و تمامی رنگ ها رو پاک کنید و فقط یکی که به دلخواه سیاه یا سفید باشه بذارید سپس snapshot uv که ذخیره کرده بودید در File لودکنید .

    [​IMG]nload=NcodeImageResizer.createOn(this); originalHeight="479" originalWidth="425">

    حالا فایل رو به مشخصه colorIfTrue از condition نسبت بدید همچنین Ramp رو به مشخصه colorIfFalse از condition نسبت بدید.

    حالا sampler info رو به other از condition نسبت بدید و در connection editor مطابق شکل تنظیم کنید و Close کنید:

    [​IMG]nload=NcodeImageResizer.createOn(this); originalHeight="401" originalWidth="520">

    در نهایت condition رو به Transparency ماده (lambert) اعمال کنید و ماده رو هم به Sphere تون نسبت بدید.

    می بینید که sphere به همراه WireFrame هاش رندر گرفته شده .



    [​IMG] برای دیدن عکس در اندازه بزرگ اینجا کلیک کنید [​IMG]nload=NcodeImageResizer.createOn(this); height=450 originalHeight="480" originalWidth="640">

    اگر بخوایم فقط WireFrame هاش باشه کافیه یه Reverse از همون قسمت General Utility ایجاد کنید و File رو ابتدا به مشخصه Input از reverse نسبت بدید و سپس Reverse رو به Conditon.


    [​IMG] برای دیدن عکس در اندازه بزرگ اینجا کلیک کنید [​IMG]nload=NcodeImageResizer.createOn(this); height=450 originalHeight="480" originalWidth="640">

    همچینین می تونید با تغییر ورودی ها به condition یعنی colorifFalse and ColorifTrue و همچنین رنگ Ramp و ... نتیجه دلخواهتون رو به دست بیارید
     
    2 نفر از این پست تشکر کرده اند.