1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اسلام و قانون جذب...!

شروع موضوع توسط *NaSrIn* ‏24/1/11 در انجمن احکام و روایات

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏10/12/10
    ارسال ها:
    2,146
    تشکر شده:
    999
    امتیاز دستاورد:
    0
    سوال :
    با سلام خدمت شما بزرگوارن در مورد قانون جذب و فيلم مستند راز ميخواستم بدونم آيا در روايات اسلامي ما هم در مورد اين قانون سخني به ميان آمده يا خير
    پاسخ :
    رضا جان سلام
    اميدوارم بتوني در مورد مسائلي كه در جريانشون قرار داري، با توكل به خدا و پشتكار و تلاش ، بهترين تصميم رو بگيري.
    در مورد قانون جذب سوال كردي...خب حتما ميدوني كه این قانون در بردارنده چهار رکن مهمه که به اختصار میارم؛این قانون میگه :
    در جهان چیزهایی به سمت تو می آیند و نصیبت می شوند که تو چهار مرحله را برای رسیدن به آنها طی کرده باشی :
    1- آنها را خواسته باشی و در واقع صدا زده باشی . که اینکار به صورت فکر کردن به آن خواسته شروع می شود.
    2- یقین داشته باشی که به محض طلب و خواستنت چیزی در جهان هستی شروع به تغییر و سازماندهی و دوباره چیدن دنیا می شود که تو به خواسته ات برسی.
    3- تا لحظه وصال یعنی تا لحظه رسیدن به آنچه طلب کرده ای طوری فکر کنی و احساس کنی که انگار به آن چیز رسیده ای!
    4- از کائنات و جهان هستی به خاطر هر چه به شما می دهد و داده و خواهد داد تشکر و سپاسگذاری کنید... .
    نتیجه این میشه که این فرآیند قابلیت داره افکار رو عینیت ببخشه بدون هیچ تخلفی... .
    خب باید عرض کنم بیشتر مبانی این طرز تفکر رو میشه از مبانی اسلامی در آورد. اما نه به این صورت ؛ یعنی امیدوار بودن و هدفمند بودن در جریان زندگی توصیه شده اما در واقع نتیجه پیروی از این قانون این میشه که ما یه هدفی رو در نظر بگیریم و تمام هم و غممون هم بشه همون و از بقیه جریانات غافل بشیم، نه ...! این طور درست نیست.
    در واقع این تفکر صرف مثبت اندیشی کاذب است . یعنی ما نمی تونیم هر هدفی رو نیت کنیم ، و باور هم داشته باشیم که به اون می رسیم.این امیدوار بودن به صورت عام ، درست نیست.
    از طرفی باید دید جامعه آماری این تفکر چگونه است. آیا صرف ادعاست؟!یعنی کسانی که در مصاحبه فیلم مستند راز خود را یکی از افراد رعایت کننده قانون مذکور می دانستند ، ادعای شخصی داشتند. و یا این قانون بی برو برگشت در مورد همه جاری می شود...!
    از طرفی باید دید منظور از کائنات در این گونه سلوک و تفکر چه می باشد.این قانون ابهامات فراوانی دارد و می توان نقص های متعددی را برآن وارد ساخت.
    اسلام به عنوان کاملترین دین الهی فراتر از این قانون را ارائه داده است.در حدیثی قدسی داریم که بنده ایی که اطاعت خدارا بکند ، به حدی می رسد که به قدرت ایجاد ، در آن واحد دست خواهد یافت...
    ...عبدی اطعنی حتی اجعلک مثلی، انا اقول لشی کن فیکون و انت تقول لشی کن فیکون...
    یعنی نیاز به این گونه سلوک ها و تحت قانون رفتن هاي خيالي نیست.انسان باید در همه جریانات زندگی به دور از افراط و تفریط به سوی حقیقت و کمال گام بردارد. در این مسیر با توکل به خدا مشکلات را از پیش رور بر می دارد. (فاذا عزمت فتوكل على اللّه) : چون بكارى تصميم گرفتى به خداوند اعتماد كن (آل عمران: 159).
    با این حال مقامات و درجاتی در سایه بندگی نصیب انسان می شود که در مقابل تنایج سلوک های کذایی هیچ است.در واقع مقام عبودیت همین است .شاعر می گوید:
    رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند
    بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت
    البته آموزه های اسلامی بحث هدفمندی و داشتن روحیه امیدواری در کار ها را توصیه می کند.بحث شکر گذاری را هم مختص به خالق می داند. البته یک از مصادیق آن تشکر کردن از مخلوق است. من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق... .
    با این حال همیشه هم اینطور نیست که نتیجه داشته باشد. چرا که همه اسباب در حیطه ما نیست.حتی از حیطه طبیعت هم خارج است.
    اما قانون جذب می خواهد بگوید نتیجه همان است که از اول فکر کردی... .از طرفی باید بگویم: این مطلب با تلقین هم فرق می کند، در تلقیت هم ما حد و حدود را حداقل در درون خودمان رعایت می کنیم. مثلا آیا معقول است که من اراده کنم کوهی بر بالای خانه قرار دهم...!هرچه هم که تلقین کنم و تلاش کنم ، معقول نیست؛ چون خیلی از اسباب از حیطه اختیاراتم خارج است.
    دوست عزیز
    از آسیب های مهم این طرز تفکر خیال پردازی و رکود جامعه است. وقتی جامعه برای تحقق آرمان هایش منتظر تغییر طبیعت و کاینات بماند ، تبعا خود به حالت سکون در می آید. و وقتی به آنچه که می خواسته نرسید، دچار انواع بیماری های روانی و ... میشود. طرفداران این نظریه هم به این مطلب اعتراف دارند که "" اين قانون هر چند در ظاهر ساده به نظر مي رسد در عمل چندان آسان نيست چرا که در اجراي اين قانون افراد به کرات به موانع ذهني برمي خورند که مانع از تمرين فکري جذب مثبت مي شود و از آنجا که اين موانع ذهني حاصل سال ها تجربه و تربيت فرد در محيطي به خصوص است تغيير دادن آنها هم چندان راحت نيست"" ... .
    حال شما فرض جامعه ایی که تحت چنین قانونی خود را قرار دهد ، احتمالا دچار چه آسیب هایی خواهد شد.

    رضا جان ، این جواب اجمالی رو برای شما ارسال می کنم و در آینده ایی نزدیک جواب مفصلی خدمتتان ارئه می شود.
    در صورت نیاز مجددا در خدمت شما هستم.
    در پناه حضرت حق موفق و پیروز باشید.

    مشاور : آقاملكي
    http://www.emammahdi.com
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/8/16
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    داستان واقعی در رابطه با قانون جذب ، قدرت افکار مثبت
    داستان اول : یک اشتباه

    دو بیمار به پزشکی مراجعه کرده بودند . قرار شد که پزشک ، تشخیص خود را در دو برنامه مجزا برای آن ها بفرستد . پزشک به یکی از آن ها نوشت که حالش کاملا خوب است و هیچ بیماری به خصوصی ندارد . به دیگری نوشت که وضع قلب او به هیچ وجه خوب نیست و به منظور بالا بردن طول عمر خود باید فورا به محیط کوهستان برود . اگر چه این امر نیز کمک شایانی به او نخواهد کرد .
    نامه ها به نشانی دو فرد ارسال شد . مرد سالم جوان این نامه را دریافت کرد که امیدی به سلامت او نیست ، او بدون معطلی از کارش دست کشید و به کوهستان رفت و پس از گذشت مدتی از دنیا رفت .
    مرد بیمار ، نامه ی دیگر را دریافت کرد که حالش خوب است و هیچ بیماری به خصوصی ندارد و بعد از گذشت مدت زمانی سلامتی کامل خود را به دست آورد .
    ” کاترین پاندر ”
    داستان دوم : افکار مرگ آور

    ” نیک سیترمن ” کارمند جوان و پر شور راه آهن بود . شهر این مرد در فعالیت زیاد و پر کاری او بود . زنی بسیار خوب ، دو فرزند و دوستان زیادی داشت .
    یکی از روز های فصل تابستان به کارکنان قطار اطلاع داده شده به دلیل سالروز تولد رئیس آن ها قادر به این هستند که یک ساعت کارش خود را زودتر تعطیل کنند . نیک در حالی که آخرین واگن قطار را بررسی می کرد . در کوپه ای که یخچال قطار بود ، زندانی شد . او که می دانست کارکنان به خانه ی خود رفته اند و کسی نیست که به او کمک کند تا خودش را نجات دهد ، پریشان شد و وحشت وجود او را فرا گرفت .
    آن قدر با مشت به در کوبید که از دست هایش خون به بیرون آمد و به علت میزان فریاد زیادی که کشیده بود ، صدایش گرفته بود . با در نظر گرفتن اطلاعاتی که در اختیار داشت ، درجه حرارت داخل واگن صفر بود . به یاد نیک خطور کرد که اگر قادر نباشم از این محل خارج شوم ، یخ خواهم زد . او که می خواست همسر و خانواده اش مطلع باشند چه اتفاقی برای او رخ داده است ، چاقویی پیدا و روی کف چوبی واگن نوشت ” شدت سرمای این جا بسیار زیاد است . بدنم دارد کرخت می شود . کم کم چشمانم را خواب فرا می گیرد . این ها آخرین کلمات من هستند . ”
    در روز بعد کارکنان قطار در واگن یخچال را باز کردند و متوجه ی مرگ نیک شدند . همه چیز ظاهرا نشان می داد که او در آن هوا یخ زده است و همین عامل مرگ او بوده است . اما در واقع یخچال واگن کار نمی کرد و حرارت در واگن ۵۵ درجه ی فارنهایت بود . نیک با نیروی افکار خودش ، جانش را از دست داده بود .
    ” اصول موفقیت ”

    داستان سوم : اکسیژن

    مردی ، شبی را در خانه ای روستایی می گذارند و پنجره های اتاق باز نمی شد . نیمه شب احساس خفقان کرد و در نبود نور در محیط شب به سمت پنجره رفت .
    قادر به باز کردن آن نبود . با مشت به شیشه ی پنجره کوبید و حمله ی هوای تازه را احساس و سراسر شب را راحت خوابید . صبح روز بعد ، متوجه شد که شیشه ی کتابخانه ای را شکسته و در تمام طول شب ، پنجره بسته بوده است . او فقط با اندیشیدن به ” اکسیژن ” اکسیژن مورد نیاز را به سمت بدن خود جلب کرده بود .
    ” اسکاول شین ”

    منبع :
    مقاله قانون جذب در سایت کلید ثروت
    قانون جذب کائنات | افکار مثبت | تعریف و عملکرد قانون جذب | کلید ثروت
    kelideservat.com/success-principles/law-of-attraction/