1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نیوک چیست؟ معرفی php nuke

شروع موضوع توسط hector2141 ‏10/9/12 در انجمن IP.Board

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/12
    ارسال ها:
    14,323
    تشکر شده:
    2,698
    امتیاز دستاورد:
    0
    حرفه:
    daneshjo
    ؟ PHP Nuke يك نرم افزار رايگان است كه تحت ليسانس GNU (گنو) منتشر شده است.

    PHP Nuke يك سيستم مديريت محتوا(CMS) است كه در درون خود تمامي نيازهاي يك پرتال اطلاعاتي را تكامل بخشيده و مهيا كرده است.
    nuke یکی از انواع cms های اطلاعاتی معروف می باشد که اختصاراً نیوک خوانده می شود و نه تنها از طرف سایت phpnuke بلکه از طرف بسیاری از سایت ها مورد حمایت و پشتیبانی قرار می گیرد.در واقع phpnuke یک برنامه یا به عبارتی بهتر یک سایت است که به زبان php نوشته شده است این سایت یک سایت داینامیک و پویاست و دارای امکانات وسیع و قابل گسترشی می باشد و تفاوت هایی نیز با سایت های معمولی (استاتیک) که به عنوان مثال با html نوشته می شوند دارند.

    در این سایتها نه تنها کارها راحت تر انجام می گیرد بلکه امکانات بیشتری نیز در اختیار داریم مثلاً برای عوض کردن شکل و ظاهر سایت مان که با html نوشته شده است باید مراحلی را طی کنیم ولی با سیستم phpnuke این کار به راحتی با ورود به بخش مدیریت و تنها چند کلیک ساده انجام می گیرد ودر نتیجه می توانیم متناسب با رویدادهای مختلف نمایش متفاوتی از سایت خود ارائه دهیم. البته این فقط یک مثال از امکانات سیستم مدیریت محتوای phpnuke می باشد.
    [​IMG]
    تاريخچه PHP Nuke:
    فرانسيسكو بارزي نسخه 2 PHP Nuke را تحت ليسانس GNU منتشر ساخت. PHP Nuke حاصل مديريت سالهاي زياد بر روي يك سايت خبري به نام Linux Preview مي باشد.
    در اواسط آگوست 1998 فرانسيسكو بارزي كدهاي خود را با استفاده از Prel نوشت كه نام آن را Nukeگذاشت و از آن ، حدود يك سال استفاده نمود. پس از آن همچنان اين سايت در حال گسترش بود كه فرانسيسكو بارزي نياز به يك سيستم قدرتمند پيدا نمود و تصميم گرفت از slash استفاده نمايد.
    اما با توجه به نيازهاي يك سيستم قدرتمند براي راه اندازي و نصب و بازنويسي كدها با توجه به مشكلات استفاده از Slash از اين كار منصرف شد. پس از آن فرانسيسكو بارزي تصميم گرفت تا سايت خبري خود را با استفاده PHP اجرا نمايد.
    فرانسيسكو بارزي PHP را در كمتر از يك هفته ياد گرفت و شروع به ويرايش و برنامه نويسي مجدد سيستم خود نمود. قسمت هاي زيادي نياز به باز نويسي داشتند. قسمتهاي زيادي اضافه شدند و بعضي از قسمتهاي بلا استفاده در ساختار PHP حذف شدند و سرانجام بعد از گذشت بيش از 380 ساعت كار سخت در طول 3 هفته PHP Nuke متولد شد.
    در 17 آگوست سال 2000 ميلادي فرانسيسكو بارزي سايت قبلي خود را به نسخه PHP Nuke ارتقاء داد و تا امروز نيز از آن نگهداري مي كند.
    امنیت phpnuke :
    با وجودی که از مزایای phpnuke گفتیم ولی نمی توان امنیت و سرعت آن را تضمین نمود . با وجودی که بسیاری از سایت ها از این سیستم استفاده می کنند ولی بعضی از این سایت ها که از این سیستم استفاده کرده اند نیز هک شده اند . چون امروزه سایت های بسیاری از این سیستم استفاده می کنند به همین دلیل هکرها نیز در پی یافتن راه هایی برای هک کردن این سایت ها می باشند به همین دلیل این سیستم در ورژن های مختلف و با قابلیت های جدید به بازا ارائه می شود در واقع امکانات جدیدتر برای جلوگیری از هک شدن در ورژن های جدید تر ارائه می شود ودر صورتی که از ورژن پائین تر استفاده می کنید با نصب یک ورژن جدید تر اطلاعات نسخه قبلی تان از بین نخواهد رفت. چون این سیستم دارای مشکلات امنیتی می باشد لازم است که همیشه patch های ارائه شده را نصب کنید برای این کار می توانید به سایت http://www.nukersources.com مراجعه نمایید.

    تفاوت phpnuke فارسی با انگلیسی :
    برای دریافت نسخه انگلیسی phpnuke می توانید به سایت خود phpnuke.org مراجعه کنید و به قسمت فایل رفته و آن را دریافت نمایید اما phpnuke به صورت فارسی نیز ارائه شده است سایت هایی همچون irannuke این کار را انجام داده اند البته نسخه phpnuke 7 نیز توسط مشهد تیم ارائه شده است که به صورت فارسی می باشد . در واقع به این دلیل که بسیاری از کاربران ایرانی و فارسی زبان از phpnuke استفاده کرده و از انجمن این سیستم یعنی phpbb نیز مستفیذ می شوند و متاسفانه زبان فارسی برای phpbb تعریف نشده است گروهی بر آن شدند تا این انجمن را فارسی کنند تا یک سری امکانات فارسی مانند تایپ فارسی و تاریخ های فارسی و... و همچنین قسمت هایی از جمله پیغامها و نمایش آن ها و کنترل پنل مدیریت وپرسش و پاسخ و ... به صورت فارسی می باشد و این برای راحتی کار کاربران می باشد .
    در واقع Php-Nuke یک برنامه است یا بهتر است بگوییم یک سایت است ، یک سایت که به زبان php نوشته شده است اما تفاوت آن با یک سایت معمولی در چیست؟
    Php-Nuke یک سایت داینامیک با امکانات زیاد و قابل گسترش است .
    شما یک سایت استاتیک را که با html طراحی شده است را در نظر بگیرید ، برای اضافه کردن یک خبر به سایت چه مراحلی را باید طی کنید؟
    حال ما میخواهیم با سیستم Php-Nuke این کار را انجام دهیم ، خیلی راحت به کنترل پنل مدیریت رفته و اخبار مورد نظر را نوشته و کلید ارسال را میزنیم ، به همین راحتی خبر به سایت اضافه شد ...
    اما نه! اشتباه نکنید!

    امکانات Php-Nuke به یک ارسال اخبار ساده ختم نمیشود شما در این سیستم با امکانات فراوانی رو به رو میشوید که در زیر به بعضی از آنها اشاره شده است:
    1- در Php-Nuke شما به راحتی میتوانید به شروع به گرفتن عضو کنید و بر روی کاربران نظارت داشته باشید.
    2- Php-Nuke از یک انجمن قوی به نام phpbb استفاده میکند که شما میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.
    3- با چند کلیک میتوانید در سایت خود نظر سنجی کامل و مستقل داشته باشید حتی برای خبرهای خود.
    4- به راحتی میتوانید برای اعضای خود خبرنامه ارسال کنید .
    5- در هر لحظه میتوانید از آمارهای مختلف سایت استفاده کنید ، تعداد بازدید صفحات ، تعداد خوانده شدن یک خبر و ...
    6- دیگر یک قسمت مقالات با امکانات کامل دارید .
    7- میتوانید برای فایلهای خود یک قسمت دانلود با امکانات عالی داشته باشید .
    8- میتوانید لینکهای مورد نظرتان را دسته بندی کنید و یک قسمت لینکستان با مدیریت عالی داشته باشید
    9- حتی شما میتوانید دسترسی یک IP را به سایتتان ببندید
    10- براحتی و با چند کلیک میتوانید شکل سایتتان را عوض کنید
    11- در این سیستم شما به راحتی می توانید عضو بگیرید و بر اعضا کنترل و نظارت داشته باشید.
    12- امکان چند زبانه بودن : مدیر می تواند با ورود به بخش مدیریت زبان سایت خود را متناسب با نیاز خود تغییر دهد و می تواند در صورت نیاز این امکان را نیز به کاربران بدهد که بتوانند سایت را به زبان دلخواه خود مرور کنند.
    13- این سیستم از یک انجمن به نام phpbb تشکیل شده است که می توانید از آن استفاده کنید (این انجمن دارای امکانات خوب و با محیط کاربری زیبا می باشد و منظور از انجمن محلی است برای بیان مباحث و آموزش ها و همچنین بیان مشکلات و مسائل و کاربران می توانند در آن با یکدیگر به تبادل نظر و پرسش و پاسخ بپردازند این انجمن همچنین دارای کنترل پنل مدیریت انجمن ها می باشد)

    14- در این سیستم می توان آمار و بازدید های سایت را به صورت روز به روز و حتی ساعت به ساعت بنا به نیازمان مشاهده کنیم.
    به راحتی می توانید برای اعضا خبرنامه ارسال کنید.
    15- در هر لحظه شما می توانید از تمامی خطاها و اشکالات سایت در کمترین زمان ممکن مطلع شوید.
    16- می توانید برای فایل های خود یک قسمت دانلود با امکانات خوب و عالی داشته باشید.
    17- شما می توانید در کمترین زمان ممکن سایت خود را در لیست موتورهای جستجوگر قرار داده و موتورهای جستجوگر به راحتی می توانند سایت شما را مرور کرده و اطلاعات موردنظر و لازم را از بیرون بکشند.
    18- می توانید دسترسی یک IPرا به سایتتان ببندید.
    19- در این سیستم شما می توانید صفحات را ذخیره سازی کرده تا در دفعات بعد برای نمایش مجدد مورد استفاده قرار دهید در نتیجه سرور می تواند در کوتاهترین و سریعترین زمان جوابگوی تعداد بیشتر کاربران باشد. و بسیاری از امکانات دیگر ...
    20- برای استفاده از phpnuke نیاز به یک سرویس دهنده همراه php4.2 یا بالاتر و یک پایگاه داده می باشد.

    و امکانات بسیار زیاد دیگر ...
    حال اینکه شما میتوانید براحتی هر کدام از این امکانات را فعال یا غیر فعال کنید یا امکانات سایت خود را براحتی گسترش دهید
    به اینگونه سیستم ها برنامه های مدیریت محتوا میگویید ، رمز موفقیت Php-Nuke هم در میان برنامه های مدیریت محتوای دیگر سادگی کار با آن ، امکانات متعدد و سیستم ماژولار بسیار عالی این برنامه میباشد .
    برای استفاده از Php-Nuke شما به یک سرویس دهنده همراه php4.2 یا بالاتر و یک پایگاه داده ، که مرسوم ترینش MySQL میباشد .
    حال این برنامه بصورت کاملا فارسی و با تلاش شبانه روزی توسط انجمن ملی توسعه دهندگان ایرانی ( idna ) در اختیار شما قرار دارد
    شما برای استفاده از این برنامه لازم نیست پولی پرداخت کنید ! فقط کافیست به قسمت دریافت فایل رفته و آن را دریافت و نصب کنید .
    برای دریافت نسخه انگلیسی Php-Nuke میتوانید به سایت رسمی این برنامه یعنی phpnuke.org مراجعه کنید.