1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

Ajax روشی نوین در طراحی برنامه های كاربردی تحت وب

شروع موضوع توسط hector2141 ‏10/9/12 در انجمن Ajax

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/12
    ارسال ها:
    14,323
    تشکر شده:
    2,698
    امتیاز دستاورد:
    0
    حرفه:
    daneshjo
    [​IMG]
    امروزه، معمولا وقتی صحبت از طراحی برنامه های تعاملی می شود ، بیشتر توجه ها معطوف به وب است. کاربران دوست دارند که با راحتی و سرعتی که با Desktop application ها وWeb application ها کار کنند. طراحان برنامه های کاربردی وب هم برای از بین بردن این شکاف ، روش های طراحی گوناگونی را پیشنهاد کرده اند.
    نگاهی به Google Suggest و Google Maps بیندازید . وقتی روی قسمتی از نقشه zoom می کنید و یا بالا و پایین می روید همه چیز تقریبا به طور همزمان و بدون Load شدن مجدد صفحات انجام می شود.
    آجاکس شاملمجموعه ای از تکنولوژی های مختلف است که گرد هم آمده اند تا یک روش قدرتمند و جدید را برای طراحی برنامه های کاربردی وب ایجاد کنند


    مدل کلاسیک برنامه های کاربردی وب به این صورت است که کاربران توسط یک واسط، درخواست خود را به وب سرور ارسال می کنند. سرور پردازشی خاص برای درخواست مورد نظر کاربر انجام می دهد و سپس نتیجه را به صورت HTML به کاربر برمی گرداند. این مدل با کاربرد اولیه وب به عنوان واسط انتقال hypertext سازگار است اما تجربیات نشان می دهد که در طراحی برنامه های کاربردی لزوما استفاده از این مدل نتیجه مطلوب کاربران را نمی دهد .
    یک برنامه کاربردی Ajax ، طبیعت start-stop-start-stop برنامه های کاربردی وب را با معرفی یک واسط به نام Ajax engine بین کاربر و سرور، از بین می برد. ممکن است به نظر برسد که افزودن یک لایه جدید به برنامه کاربردی عکس العمل آن را کند میکند اما نتیجه حاصله کاملا برعکس است ، به جای load کردن یک صفحه وب در آغاز یک session ، مرورگر کاربرAjax engine را که توسط JavaScript نوشته شده است load می کند ، این engine مسئولیت render کردن واسطی که کاربر می بیند و همچنین ارتباط با سرور از سمت کاربر را بر عهده دارد. این engine سبب می شود که تعامل کاربر با برنامه کاربردی ، نا همگام (asynchronously ) با ارتباط کاربر با سرور انجام شود. بنابراین کاربر هرگز یک صفحه مرورگر خالی یا یک آیکون ساعت شنی برای انتظار نمی بیند و منتظر سرور نمی نشیند.
     
    یک شخص از این تشکر کرد.