1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

راه‌حل پنجاه مشکل کامپیوتری سخت‌افزاري و نرم‌افزاري

شروع موضوع توسط minaaa ‏10/2/12 در انجمن قطعات

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    [h=2][/h]
    یکی از موضوع‌هایی که همواره در مجله‌هاي کامپیوتری و فروم‌های مختلف شاهد آن هستیم، مشکلات گوناگونی است که کاربران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی، بسیاری از نرم‌افزارها هستند که گزینه‌های مهم و پنهانی را در دل خود جا داده‌اند که گاهی یافتن آن‌ها بدون کمک، امكان‌پذير نيست. اما خوشبختانه اغلب مشکلات مذکور به راه‌حل طولانی یا پیچیده‌ای نیاز‌ندارند. در این مقاله، پنجاه مورد از مرسوم‌ترین مشکلات گردآوری شده‌اند و بهترین راه‌حل آن‌ها نیز ارائه شده‌است؛ اغلب راه‌حلی دو یا سه دقیقه‌ای. شاید شما هم با برخی از این مشکلات درگیر شده‌باشید!
    مشکلات ویندوز
    گروه‌بندی فایل‌ها (ویندوز 7 و ویستا)
    • وقتی My Documents را باز می‌کنم، عنوان‌هایی با نام Today، Yesterday، Last week و A long time ago نمایش داده می‌شوند. چه‌طور می‌توانم از شر آن‌ها رها شوم؟
    روی یک قسمت خالی از پنجره راست‌کلیک كرده و از منوی Group by روی گزینه None کلیک کنید.
    یک ستون (ویندوز اکس‌پی)
    • فهرست All Programs در منوی Start گزینه‌ها را به‌صورت چندستونی نشان می‌داد، اما حالا به‌صورت یک ستون به‌نمایش می‌گذارد. چه‌طور می‌توانم آن را به حالت قبل باز گردانم؟
    روی دکمه Start راست‌کلیک كرده و Properties را انتخاب کنید. روی دکمه Customize در زبانه Start Menu و سپس زبانه‌ Advanced کلیک کنید. به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Scroll Programs برسید، سپس تیک آن را بردارید و روی OK کلیک کنید. زبانه‌های Task Manager (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • Task Manager همه زبانه‌ها و منوهای خود را از دست داده‌است. چه‌طور می‌توانم آن‌ها را بر‌گردانم؟
    روی لبه‌ي پنجره Task Manager دوبارکلیک کنید تا زبانه‌ها و منوها باز‌گردند. باز‌گرداندن Quick Launch (ویندوز 7)
    • در نوار وظیفه ویندوز 7، Quick Launch وجود ندارد. آیا جایگزینی وجود دارد؟
    روی دکمه Start کلیک كرده و نام برنامه دلخواه را وارد کنید. روی آیکون آن راست‌کلیک كرده و گزینه Pin to Taskbar را انتخاب کنید (‌شكل1).
    [​IMG]
    شکل 1 - افزودن يك برنامه به Taskbar ويندوز7
    جای نادرست نوار وظیفه (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • نوار وظیفه (Taskbar) من به سمت راست صفحه منتقل شده‌است. چطور می‌توانم آن را به پایین صفحه و جای اول آن بر‌گردانم؟
    نوار وظیفه می‌تواند با کلیک کنار دکمه Start و درگ کردن به جای دلخواه منتقل شود. پس با این کار می‌توانید آن را به جای قبلی باز‌گردانید. برای جلوگیری از چنین اتفاقی روی نوار وظیفه راست‌ کلیک ‌كرده و گزینه Lock the Taskbar را انتخاب کنید. مرورگر نادرست (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • فایرفاکس مرورگر اینترنت پیش‌فرض من است، اما اینترنت اکسپلورر دائم پیشنهاد می‌دهد که جای آن را بگیرد. چگونه می‌توانم جلوی این مسئله را بگیرم؟
    اینترنت اکسپلورر را باز‌کنید و به سؤال مربوط برای جایگزینی پاسخ منفی بدهید. از منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب کنید. در زبانه Programs روی گزینهTell me if Internet Explorer is not the default browser کلیک کنید و تیک آن را بردارید. در انتها روی OK کلیک کنید.
    انتخاب نادرست سیستم‌عامل (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • من در کامپیوتر خود از ویندوز 7 در کنار ویندوز ویستا، كه سیستم‌عامل پیش‌فرض من است استفاده می‌کنم. اما ویندزو 7 را ترجیح می‌دهم. آیا می‌توانم ویندوز 7 را به سیستم‌عامل پیش‌فرض خود تبدیل کنم؟
    برای این کار در ویندوز 7 روی دکمه Start کلیک كرده و روي آيكون Computer راست‌کلیک كرده و گزينه Properties را انتخاب کنید. روی Advanced System Setting کلیک کنید. در قسمت Startup and Recovery روی دکمه Settings کلیک‌کنید. در منوی Default Operating System گزینه Windows 7 را انتخاب و روی OK کلیک کنید(شكل2).
    [​IMG]
    شکل 2- انتخاب سيستم‌عامل پيش‌فرض در ويندوز 7

    فضای از دست رفته هارد (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • هارددیسک من تقریباً پر‌شده‌است، اما پوشه My Documents من تا این حد حجیم نیست. این فضای اضافه کجا منتقل شده‌است؟
    ویندوز اغلب کپی‌هایی از برخی فایل‌ها نگه می‌دارد که واقعاً نیازی به آن‌ها نیست. روی دکمه Start و سپس Computer (در اکس‌پی My Computer) کلیک کنید. روی آیکون C: راست‌کلیک كرده و Properties را انتخاب کنید. روی دکمه Disk Cleanup کلیک كرده و مراحل مربوط را دنبال کنید.
    فونت‌های اضافی (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • بسیاری از برنامه‌ها فونت‌هایی را روی سیستم نصب‌کرده‌اند. می‌خواهم برخی از آن‌ها را حذف کنم، اما ابزار فونت ویندوز ظاهر هر کدام را نشان نمی‌دهد. چگونه می‌توانم آن‌ها را مشاهده کنم؟
    نرم‌افزار Cfont Pro این نرم‌افزار می‌تواند فونت‌ها را حذف كرده و در یک پوشه پشتیبان قرار دهد تا اگر در آینده قصد باز‌گرداندن آن‌ها را داشتید، امکان این کار فراهم باشد(شكل3).
    [​IMG]
    شکل 3- نمايي از برنامه C Font Pro
    استفاده از سی‌دی‌های مختلف (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • معمولاً مجبور هستم به‌طور مداوم از سی‌دی‌های مختلفی استفاده کنم. آیا می‌توانم همه آن‌ها را در هارد خود ذخیره کنم تا مجبور نباشم دائم سی‌دی عوض کنم؟
    ابزار رایگان ISO Disk می‌تواند سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های مختلف را روی کامپیوتر ذخیره كرده و آن‌ها را طوری بارگذاری کند که انگار داخل درایو نوری هستند. البته، این روش درباره بازی‌ها جواب نمی‌دهد. انتقال My Documents (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • از آنجا که هارد‌دیسک من پر شده بود، به‌تازگی یک هارد‌دیسک جدید به سیستم خود اضافه کردم. آیا می‌توانم پوشه My Documents خود را به هارد جدید منتقل کنم؟
    امکان این کار وجود دارد، اما باید از ابزار مناسب استفاده کنید. در اکس‌پی یا ویستا روی دکمه Start کلیک کنید روی (My) Document ‌راست کلیک كرده و Properties را انتخاب کنید. در برگه Location روی Move کلیک کنید. برای یافتن این گزینه در ویندوز 7 روی دکمه Start و سپس گزینه Documents کلیک کنید. روی فلش کلیک کنید تا Documents در قسمت Libraries باز شود، سپس روی My Documents راست‌کلیک کنید.
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  2. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : راه‌حل پنجاه مشکل کامپیوتری سخت‌افزاري و نرم‌افزاري

    کاهنده اندازه

    [​IMG]
    ابزار آنلاين اين سايت می‌تواند حجم فايل‌های تصويری jpeg را تا پنج برابر کم کند، بدون آن‌که کيفيت آن‌ها را کاهش دهد. در صفحه اصلی دکمه زردرنگ Try It Now را کليک کنيد، سپس در صفحه بعد با زدن دکمه زردرنگ Select Photo عکس دلخواه را از کامپيوترتان انتخاب کنيد. نتيجه کار پس از چند ثانيه به نمايش درمی‌آيد و قابل ذخيره است. برای مثال، حجم عکس 604 کيلوبايتی‌ای که من آپلود کردم، به 143 کيلوبايت کاهش پيدا کرد.
    پشتيبانی و بايگانی

    [​IMG]
    برای نگه‌داری يک نسخه پشتيبان از اطلاعات حساب کاربری‌ ايميل و شبکه‌های اجتماعی خود می‌توانيد از خدمات اين سايت استفاده کنيد. می‌توانيد با ايجاد يک حساب‌کاربری برای خود، اطلاعاتی مانند محتوای جی‌ميل، اسناد گوگل (Google Docs) و تقويم گوگل را بايگانی کنيد. اين سايت از سرويس ذخيره‌سازی آنلاين آمازون موسوم به S3 استفاده می‌کند. خدمات اوليه آن رايگان است و پرداخت پول تنها در صورت درخواست امکانات بيشتر لازم است.
    امتياز برای به‌اشتراک‌گذاری

    [​IMG]
    اين سايت فعاليت کاربر را در به‌اشتراک‌گذاری عکس‌‌ در اينترنت از جمله در شبکه‌های اجتماعی بررسی کرده و به آن امتياز می‌دهد. معيار امتيازدهی بازخوردها و نظرهایی است که دوستان و بازديدکنندگان به عکس‌ها می‌دهند. امتيازها بين صفر و صد هستند. هرچه تعامل کاربران با عکس‌ها و نظرهای مثبت‌شان درباره آن‌ها بيشتر باشد، امتياز نيز افزايش پيدا می‌کند. با کليک روی عبارت Learn how it works اطلاعات بيشتر در اين‌باره به نمايش درمی‌آيد.
    ساخت کتاب الکترونيکی

    [​IMG]
    پس از ثبت‌نام در ‌سايت، يک صفحه اينترنتی را انتخاب کنيد و با وارد کردن آدرس آن در کادر مربوط در صفحه آغازين، آن‌را در قالب يک کتاب الکترونيکی به فرمت PDF دريافت کنيد. در واقع، امکانات اين سايت محتوای آدرس انتخابی شما را مرتب کرده و آن‌ها را مثل ستون‌های نوشتاری کتاب در کنار هم می‌چيند. پس از آپلود کردن صفحه دلخواه، يک ويرايشگر آنلاين باز می‌شود که می‌توانيد فونت و رنگ محتويات و تيترها را به‌وسيله آن تغيير دهيد، سپس آن‌را ذخيره کنيد.
    تقسيم پيکسل‌ها

    [​IMG]
    گاهی طراحانی که کارهای خود را با مقياس پيکسل انجام می‌دهند، می‌خواهند شبکه‌ای موازی از کادرهای مجاور هم (Grid) ايجاد کنند، اما تقسيم طول يا عرض صفحه بر تعداد کادرها به عدد رندی نمی‌رسد و کادرها هم‌اندازه با هم در‌نمی‌آيند. در اين سايت اندازه کادرها و فاصله آن‌ها از هم طوری محاسبه می‌‌شود که چنين مشکلی پيش نيايد. عرض گريدها و تعداد ستون‌ها را وارد کنيد و از بين چند پيشنهاد يکی را برگزيده و پس از مرور، آن‌را با پسوند PNG ذخيره کنيد.
    ويرايش ساده و سريع

    [​IMG]
    چنانچه به يک راهکار سريع برای برش دادن يک عکس، گرد کردن گوشه‌های آن، اضافه‌کردن جلوه‌های نور و رنگ و... نياز داشتيد، می‌توانيد به اين سايت مراجعه کنيد. با اين که امکانات ويرايشی ارائه‌شده در آن ساده است، اما طراحی زيبایی دارد و کار با آن آسان و سريع است. با انتخاب عکس مورد نظر و زدن دکمه Go وارد محيط ويرايش شويد. با انتخاب Preview نتيجه هر تغيير در کنار عکس اصلی نشان داده می‌شود. پس از تغييرهای دلخواه می‌توانيد تصوير را ذخيره يا ايميل کنيد.
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  3. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : راه‌حل پنجاه مشکل کامپیوتری سخت‌افزاري و نرم‌افزاري

    چه میزان امنیت؟ (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

    • برنامه Microsoft Security Essentials را روی ویندوز خود نصب‌کرده‌ام. آیا اگر برنامه ضدویروس دیگری نصب کنم، امنیت بیشتری خواهم داشت؟
    همواره باید از یک برنامه ضدویروس، یک برنامه ضد جاسوس‌افزار و یک فایروال استفاده کنید، اما بیشتر از یک برنامه از این موارد را نباید نصب‌کنید. در بهترین حالت، استفاده بیش از یک نمونه از این موارد باعث کندی کامپیوتر و در بدترین حالت باعث تداخل دو برنامه با یکدیگر می‌شود.
    غیرفعال‌کردن ماکروها (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • من از آفیس 2003 استفاده می‌کنم که یک ابزار ماکرو دارد، اما به‌ظاهر استفاده از چنین ابزاری امن نیست. چگونه می‌توانم آن را غیرفعال کنم؟
    این گزینه در هر برنامه آفیس به‌طور جداگانه قرار داده شده‌است، اما منوها در جای یکسان هستند. از منوی Tools گزینه Macros و سپس Security را انتخاب کنید. آن را روی Medium تنظیم کنید تا ‌هنگام استفاده از ماکرو برنامه کسب تکلیف کند یا این‌که برای امنیت بیشتر آن را روی گزینه‌های بالاتر تنظیم کنید. البته، در قبال این‌که برخی از اسناد به‌درستی کار نکنند.
    [​IMG]
    تنظيمات ماكروها در آفيس
    ویروس‌ها در لینوکس (همه توزیع‌های لینوکس)
    • من از ویندوز به اوبونتو مهاجرت کرده‌ام. باید از کدام ابزار ضدویروس استفاده کنم؟
    در حال حاضر، نیازی به استفاده از برنامه ضدویروس در لینوکس وجود ندارد. اما استفاده از برنامه‌ای مانند AVG Free از ارسال کردن ایمیل‌های آلوده ویروسی جلوگیری می‌کند. در نهایت، فراموش نکنید که درباره سایت‌های ساختگی و حملات فیشینگ هوشیار باشید که می‌توانند کاربر هر سیستم‌عاملی را فریب دهند.
    بررسی به‌روزرسانی‌ها (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • ویندوز می‌تواند به‌طور خودکار انتشار به‌روزرسانی‌های جدید را بررسی کند، اما آیا راهی برای بررسی‌کردن به‌روزرسانی‌های جدید همه نرم‌افزارهای دیگر وجود دارد؟
    بررسی سایت هر برنامه به‌طور جداگانه می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. یک راه جایگزین استفاده از یک برنامه است که این کار را برای شما انجام دهد. برنامه Secunia را امتحان کنید.
    جلوگیری از نمایش تبلیغات (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • من برای اتصال به اینترنت از یک ارتباط Dial-up استفاده می‌کنم که کند است و تبلیغ‌های موجود در سایت‌ها آن را کندتر هم می‌کند. آیا می‌توان آن‌ها را حذف کرد؟
    همه مرورگرهای اصلی جلوی تبلیغ‌های پاپ‌آپ را می‌گیرند، اما برای حذف بقیه تبلیغ‌ها به یک افزونه نیاز خواهید داشت. ما Adblock for Plus را برای فایرفاکس پیشنهاد می‌کنيم. ایمیل‌های مرموز (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • ده‌ها ایمیل در صندوق پستی من ظاهر شده‌اند که به‌ظاهر از طرف خود من آمده‌اند، اما با یک نام عجیب مانند، جریان چیست؟
    خبر خوب این‌که این ایمیل‌ها از آدرس شما فرستاده نشده‌اند و جعل آدرس فرستنده ایمیل کاربر كار بسیار آسانی است. خبر بد این‌که شما مجبورید همه آن‌ها را پاک کنید.
    به‌روزرسانی‌های مشکوک (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • من به نصب فایلی دست زدم که به ظاهر یک به‌روزرسانی امنیتی مایکروسافت بود، اما بعد مشخص شد که یک ویروس بوده‌است. حال از ترس تکرار این اتفاق، به دانلود به‌روزرسانی دیگری دست نمی‌زنم. چگونه می‌توانم تفاوت میان این به‌روزرسانی‌ها را دریابم؟
    فقط به‌روزرسانی‌هایی را دانلود کنید که به‌طور مستقیم از مایکروسافت می‌آیند. امن‌ترین راه انجام این کار استفاده از ابزار توکار Windows Update است.
    پاک کردن داده‌ها برای همیشه (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • قبل از آن‌که یک حافظه فلش قدیمی [یا یک هارد دیسک] را به کسی بدهم، می‌خواهم مطمئن شوم، همه اطلاعاتم به‌طور کامل و برای همیشه پاک شده‌اند. چطور می‌توانم این کار را انجام دهم؟
    پاک کردن اطلاعات به‌صورت عادی کافی نیست؛ فرمت کردن نیز مؤثر نیست. تنها راه اطمینان یافتن از نابودی کامل فایل‌ها استفاده از برنامه‌ای همچون Eraser است. این برنامه فایل‌ها را به دفعات زیاد بازنویسی می‌کند تا امکان بازیابی آن‌ها از بین برود.
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  4. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : راه‌حل پنجاه مشکل کامپیوتری سخت‌افزاري و نرم‌افزاري

    [h=2][/h]
    یکی از موضوع‌هایی که همواره در مجله‌هاي کامپیوتری و فروم‌های مختلف شاهد آن هستیم، مشکلات گوناگونی است که کاربران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی، بسیاری از نرم‌افزارها هستند که گزینه‌های مهم و پنهانی را در دل خود جا داده‌اند که گاهی یافتن آن‌ها بدون کمک، امكان‌پذير نيست. اما خوشبختانه اغلب مشکلات مذکور به راه‌حل طولانی یا پیچیده‌ای نیاز‌ندارند. در این مقاله، پنجاه مورد از مرسوم‌ترین مشکلات گردآوری شده‌اند و بهترین راه‌حل آن‌ها نیز ارائه شده‌است؛ اغلب راه‌حلی دو یا سه دقیقه‌ای. شاید شما هم با برخی از این مشکلات درگیر شده‌باشید!

    مشکلات سخت‌افزاری
    دستگاه‌هاي صوتي پيش‌فرض (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

    • به‌تازگی برای کمک به ضبط صدای گروه موسیقی خود یک کارت صدای بيروني (اکسترنال) خریداری کرده‌ام، اما ویندوز همچنان کارت صدای داخلی را می‌شناسد. چگونه می‌توانم آن را تغییر دهم؟
    روی آیکون بلندگو در Notification Area راست‌کلیک كرده و گزینه Playback Devices را انتخاب کنید. روی آیکون مربوط به کارت صدای خارجی راست‌کلیک كرده و گزینه Set as Default را انتخاب کنید.
    سوئیچ‌کردن نمایشگرها (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • یک نمایشگر جدید در کنار نمایشگر قدیمی به کامپیوتر خود متصل کرده‌ام، اما قرارگیری آن‌ها درست نیست و دکمه Start در سمت راست قرار گرفته است. چطور می‌توانم آن‌ها را سوییچ کنم؟
    ابتدا روی دسکتاپ راست‌کلیک‌کنید، سپس Properties و بعد زبانه Settings (اکس‌پی) یا Personalize و سپس Display Setting (ویستا) یا Screen Resolution (ویندوز 7) را انتخاب کنید. در ادامه روی نمایشگرهای قسمت بالا کلیک كرده و آن‌ها را درگ کنید.

    صدای پیغام‌های خطا (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • کامپیوتر من بالا نمی‌آید و در عوض صدای بوق‌های بلندی از آن به‌گوش می‌رسد. معنای این صداها چیست؟
    بسیاری از کامپیوترها هنگام بالا آمدن یک بار بوق می‌زنند، اما تعداد بیشتر نشان‌دهنده بروز یک مشکل است. دقت کنید که هنگام بالا آمدن کلمه Amibios یا Phonenix ظاهر می‌شود؛ برای کشف رمز بوق‌ها به Amibios و Phonenix مراجعه کنید.
    [​IMG]
    شکل 6- تنظيم دستگاه صوتي پيش‌فرض درويندوز
    پاک کردن درایور (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • به‌تازگی یک درایور برای کارت صدای جدید خود دانلود و نصب کرده‌ام، اما به‌درستی کار نکرد. چه‌طور می‌توانم آن را پاک کنم؟
    روی دکمه Start کلیک‌كرده و روی (My Computer) راست‌کلیک و Manage و سپس Device Manager را انتخاب کنید. قطعه مربوط را پیدا و روی آن راست‌کلیک كرده، سپس روی Properties کلیک کنید. روی زبانه Driver و سپس دکمه Roll Back Driver کلیک کنید.
    هارد‌دیسک گمشده (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • یک هارددیسک جدید روی سیستم خود نصب کرده‌ام، اما در ویندوز اکسپلورر نشانی از آن نیست. این در حالی است که طبق شواهد موجود در بایوس این قطعه کار می‌کند. مشکل از کجا است؟
    یک هارد‌دیسک جدید قبل از آن‌که قابل استفاده باشد، باید فرمت شود. برای این کار روی دکمه Start کلیک‌كرده و روی My) Computer) راست‌کلیک و Manage و سپس Disk Management را انتخاب کنید. در سمت راست می‌توانید هارد دیسک جدید را در کنار درایوهای دیگر خود مشاهده و آن را فرمت یا پارتیشن‌بندی کنید.
    رنگ‌های عجیب (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • رنگ‌ها در بعضي از پرينترهاي اسپون به‌طرز عجیبی نادرست چاپ می‌شوند. مشکل چیست؟
    به‌نظر می‌آید که محفظه‌های رنگ را در اسلات‌های نادرست قرار داده‌اید. با استفاده از راهنمای پرینتر بررسی کنید که جای درست آن‌ها کجا است. پس از حل مشکل مدتی طول می‌کشد تا اوضاع به حالت عادی باز گردد.
    [​IMG]
    شکل 7- تنظيم محل نمايشگرها در ويندوز XP

    بازگرداندن عکس‌های پاک‌شده (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • به‌طور اتفاقی تعدادی از عکس‌های موجود را در دوربین خود پاک کرده‌ام. آیا می‌توانم آن‌ها را باز گردانم؟
    به احتمال زیاد؛ اما قبل از انجام عملیات بازگردانی هیچ عکسی با دوربین نگیرید. نرم‌افزار رایگان Recuva را دانلود و نصب کنید.

    پرینت سیاه‌و‌سفید (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • یک سند طولانی با تعدادی عکس رنگی دارم، اما قصد دارم آن را سیاه‌و‌سفید پرینت بگیرم. چطور این کار امكان‌پذیر است؟
    در پنجره Print روی دکمه Properties کلیک کنید. برخی پرینترها پنجره تنظیمات مخصوص به خود را دارند، اما در تنظیمات خود ویندوز در زبانه Paper/Quality گزینه Black and White را انتخاب کنید.
    پشتیبان‌گیری موبایل (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
    • آیا می‌توانم از کامپیوتر خود برای پشتیبانی گرفتن از اطلاعات دفترچه تلفن گوشي همراه خود استفاده کنم؟
    اغلب تولیدکنندگان تلفن همراه نرم‌افزاری را همراه دستگاه عرضه می‌کنند که امکان کپی اطلاعات دفترچه تلفن و اسناد و عکس‌ها را از تلفن همراه روی کامپیوتر فراهم می‌کند. اگر چنین نرم‌افزاری همراه دستگاه نبود سایت تولیدکننده را بررسی‌کنید. برای پشتیبان‌گیری از دفترچه تلفن یا اطلاعات دیگر به کابل سازگار نیاز خواهید داشت. ​
     
    یک شخص از این تشکر کرد.