1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بررسی تخصصی HTC

شروع موضوع توسط Am!R~Mr ‏5/1/12 در انجمن بررسی گوشی

  1. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    منوی اصلی دارای نمای شبکه ای بوده که بصورت صفحه های عمودی مرکبی همراه با میانبرهایی به ترتیب الفبا دسته بندی شده است. شما گزینه ی "الفبا" و "بیشترین استفاده" را برای دسته بندی این لیست در اختیار دارید.
    [​IMG] [​IMG]
    منوی اصلی از طرح برگه ای نیز بهره میبرد. سه برگه ی "تمام نرم افزارها"، "مکرر" و "علاقه مندی ها" این قسمت را شامل میشوند. این برگه ها برای افرادی که لیست طویلی از نرم افزارهای نصب شده دارند بسیار مفید میباشند. لمس کردن دکمه ی "شخصی سازی" اجازه ی انتخاب آیتم های مختلف نظیر مضمونها، کاغذ دیواری ها، پوسته، ویجتها، میانبرها، پوشه ها، زنگ ها، رویدادها و غیره را به شما میدهد.
    [​IMG] [​IMG]
    در بخش ویجت ها، ویجت های ویرایش شده توسط HTC و ویجت های آندروید هر دو در یک صفحه قرار گرفته اند. تعداد زیادی از این ویجت ها در 7 پانل صفحه اصلی در دسترس هستند. میتوانید ویجت های جدید را از فروشگاه آندروید یا HTC Hub دانلود کنید.
    [​IMG] [​IMG]
    زمانی که یک ویجت را انتخاب میکنید، تعدادی گزینه برای انتخاب در اختیارتان قرار میگیرد، اکثر ویجت ها حداقل دارای 2 حالت نمایش هستند. نسخه های دیگر معمولا 2 پوسته را در ابعاد مختلف برای هر ویجت پیشنهاد میدهند. بطور مثال، ویجت ساعت دارای 3 حالت مختلف برای نمایش میباشد.
    [​IMG]
     
  2. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    اچ تی سی HD7 را نمی توان یک گوشی کوچک WP7 در نظر گرفت اگرچه مایکروسافت اندازه بزرگتر برای گوشی ها را ترجیح می دهد. اچ تی سی HD7 ویژگی متفاوتی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد و همان ویژگی سخت افزاری پیشرفته که در گوشی های قبلی WP7 وجود داشت را به همراه دارد.مزایا :

    • صفحه نمایش لمسی خازنی 4.3 اینچ LCD با وضوح 480 x 800)WVGA پیکسل) و 16 میلیون رنگ
    • پشتیبانی از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و دو باند 3G با HSDPA 7.2Mbps و HSUPA 2Mbps
    • سیستم عامل Windows Phone 7
    • پردازنده 576MB RAM ، 1GHZ Snapdragon و 512MB ROM
    • دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک ، دو فلش geotagging ، LED و قابلیت فیلمبرداری در وضوح 720P در 25fps
    • 8GB حافظه داخلی
    • سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
    • پورت استاندارد microUSB (شارژ)
    • ارتقاء صوتی SRS و Dolby Mobile
    • Wi-Fi b/g/n
    • بلوتوث 2.1 با A2DP
    • شتاب سنج برای چرخش اتوماتیک صفحه نمایش
    • ویرایشگر مستندات Office
    • ادغام فیس بوک و سرویس های Cloud
    • گیرنده داخلی A-GPS
    • رادیو FM استریو با RDS
    • HTC Hub و نرم افزارهای اختصاصی HTC
    • قابلیت تبدیل صدا به متن
    • پایه گوشی با قسمت های زرد رنگ که نشان تجاری است
    • کیفیت صوتی عالی
    معایب :

    • زمان واکنش صفحه نمایش موجب سایه دار شدن تصویر می شود
    • کارت حافظه ندارد
    • محافظ لنز ندارد
    • وزن زیاد گوشی
    • آنتن دهی ضعیف
    • File manager در کل سیستم ندارد
    • انتقال فایل از طریق بلوتوث ندارد
    • حالت USB Mass Storage ندارد
    • مرورگر از Flash پشتیبانی نمی کند
    • مکالمه تصویری ندارد
    • امکان اجرای همزمان چند برنامه وجود ندارد
    • تشخیص دستخط ندارد
    • از Tethering اینترنت پشتیبانی نمی کند
    • از ویدئوی Divx/xviD پشتیبانی نمی کند
    طراحی :

    جعبه گوشی اچ تی سی HD7 دارای محتویات استاندارد است که از آنها می توان به یک شارژ USB ، کابل استاندارد microUSB ، هدست یک تکه ای با کنترل موسیقی و دفترچه راهنمای کاربر روی یک CD کوچک و بصورت کاغذی اشاره کرد. از آنجایی که این گوشی دارای یک سوکت صوتی 3.5 میلی متری است علاوه بر هدفون موجود در جعبه می توانید از هدفون های دیگر نیز استفاده کنید.

    برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 800x600 پیکسل میباشد
    [​IMG]

    برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 800x600 پیکسل میباشد
    [​IMG]


     
  3. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    با وجود اندازه بزرگ صفحه نمایش ، کار با گوشی بسیار آسان است. حاشیه اطراف صفحه نمایش بسیار باریک است و ساختار مناسب اچ تی سی HD7 موجب می شود طول و عرض آن متناسب بنظر برسد. ابعاد این گوشی 122 x 68 x 11.2 میلی متر و وزن آن 162 گرم است. HD7 یک گوشی کوچک نیست اگرچه صفحه نمایش بزرگ آن موجب سهولت استفاده کاربر می شود. اچ تی سی HD7 یک گوشی بزرگ و سنگین است که به اندازه کافی مقاوم می باشد. آنچه موجب تمایز این گوشی از HD2 و Desire HD می شود پایه گوشی است و تنها بخش فلزی HD7 می باشد. پایه گوشی بخوبی اطراف دوربین در قاب پشت گوشی جمع می شود و جلوه زیبایی به آن می دهد. این پایه کرومی با نوار باریک در پایین قاب پشت متناسب است. خود دوربین (شامل لنز ، دو فلش LED و بلندگو) به رنگ زرد براق است. این رنگ در قسمت های داخلی بعضی گوشی های جدید اچ تی سی نیز وجود دارد. زمانی که پایه روی آن قرار می گیرد بخش های کمی از دوربین قابل مشاهده است. اثر انگشت روی پلاستیک مات در قاب پشت گوشی باقی نمی ماند.

    برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 800x600 پیکسل میباشد
    [​IMG]
     
  4. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    در بالا و پایین صفحه نمایش دو بخش باریک و بلند وجود دارد که با بلندگوی استریو اشتباه گرفته می شود. آنها فقط برای طراحی در نظر گرفته شده اند و ویژگی خاصی ندارند جزء اینکه گردوخاک در آنها جمع می شود و تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن است. خروجی صدای گوشی ، LED وضعیت ، حسگر نور محیط و حسگر Proximity بالای صفحه نمایش قرار دارند. کنترل های معمول WP7 شامل Back ، Start و Search زیر صفحه نمایش وجود دارند که بصورت لمسی خازنی می باشند و بخوبی واکنش می دهند. با فشار دادن و نگه داشتن کلید میانی Start ، فرمان های صوتی فعال می شوند.

    برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 800x600 پیکسل میباشد
    [​IMG]

    برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 800x600 پیکسل میباشد
    [​IMG]
     
  5. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    کلید ولوم و کلید اختصاصی دوربین در طرف راست گوشی وجود دارد. کلید ولوم یک دکمه کوچک و سفت است که با توجه به برآمدگی کم آن کار با این کلید خیلی راحت نیست. کلید اختصاصی دوربین نیز کوچک و باریک است اگرچه بهتر از کلید ولوم ، واکنش می دهد. بدلیل طراحی خاص قاب پشت ، کلید دیافراگم به وسط گوشی از آنچه که باید نزدیک تر است و بدین ترتیب فاصله آن با انگشت اشاره بیشتر می شود. اگر گوشی را در حالت افقی در دست بگیرید دسترسی به این کلید و فشار دادن آن خیلی راحت نیست.در طرف چپ گوشی چیز قابل توجهی وجود ندارد.
    برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 800x600 پیکسل میباشد
    [​IMG]
     
  6. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    کلید قفل / Power کوچک است و در بالای گوشی مشاهده می شود. برآمدگی این کلید موجب سهولت استفاده آن می شود. پورت microUSB ، ورودی صدای گوشی و سوکت صوتی 3.5 میلی متری در پایین گوشی وجود دارد.

    برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 800x600 پیکسل میباشد
    [​IMG]
     
  7. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    لنز دوربین 5 مگاپیکسل در قاب پشت گوشی قرار دارد که بین بلندگو و دو فلش LED مشاهده می شود. لنز دوربین دقیقا در محلی قرار دارد که انگشت اشاره کاربر طی مکالمه روی آن قرار می گیرد. پوشش محافظ لنز وجود ندارد و زمانی که گوشی را در جیب قرار می دهید نیز احتمال خراشیده شدن آن وجود دارد.

    [​IMG]
     
  8. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    صفحه نمایش :
    تقریبا می توان گفت که کل قاب جلوی گوشی را صفحه نمایش در بر گرفته است. این صفحه نمایش لمسی خازنی بخوبی واکنش می دهد و کارایی آن رضایت بخش است. مشاهده ویدئو ، مرور در وب ، خواندن متن و ... روی صفحه نمایش با توجه به اندازه و وضوح آن بسیار راحت است. زاویه دید صفحه نمایش و میزان خوانایی آن زیر نور خورشید در حد مطلوب می باشد.
    [TABLE="class: cms_table, align: center"]
    [TR]
    [TD]برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 800x600 پیکسل میباشد
    [​IMG]

    برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 800x600 پیکسل میباشد
    [​IMG][/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]

     
  9. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    ساختار منو :

    اچ تی سی HD7 نیز یک گوشی WP7 است و قوانین مایکروسافت به این معنا است که تمامی گوشی های دارای این سیستم عامل صرفنظر از تولید کننده آن دارای شباهت های بسیاری می باشند. نرم افزار اصلی و ساختار منو ثابت است و هر تولید کننده گوشی می تواند تعدادی نرم افزار از پیش نصب شده در گوشی خود قرار دهد. اچ تی سی نرم افزارهایی مانند Stocks، Photo Enhancer، مبدل ،Connection Setup و Sound Enhancer است.تمامی این نرم افزارها طراحی جالبی دارند و با انیمیشن های زیبا همراه می باشند.نرم افزارهای بیشتری نیز در HTC Hub وجود دارند. صفحه قدیمی Today دیگر وجود ندارد و صفحه اصلی جدید یکی از قابل انعطاف ترین صفحات است. منوی Start دارای ساختار آیکن نیست و اثری از ساختار لانه زنبوری (کندو مانند) مشاهده نمی شود. منوی جدید دارای گرافیک و انیمیشن مناسب و زیبایی است و علیرغم نبودن سایه و جلوه ویژه سه بعدی ، منو جذاب بنظر می رسد.

    [TABLE="class: cms_table, align: center"]
    [TR]
    [TD][TABLE="class: cms_table, align: center"]
    [TR]
    [TD][​IMG][/TD]
    [TD][​IMG][/TD]
    [TD][​IMG][/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]

    [/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]

     
  10. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    منوی Metro در گوشی های Windows phone 7 دارای دو بخش اصلی است که در کنار یکدیگر قرار دارند و شامل صفحه اصلی و منوی اصلی می باشد . به صفحه اصلی بعنوان Start اشاره می شود. با کشیدن انگشت در کنار صفحه یا استفاده از دکمه مکان نما می توانید بین این دو سوئیچ کنید. صفحه اصلی یک ماتریس مربع از tiles زنده همان مفهوم Widget را دارد اما برخلاف اکثر Widgets آنها بسیار یکسان هستند و برچسب های واضحی دارند که کار هر یک را بخوبی نشان می دهد. آنها همچنین اطلاعاتی مانند تعداد پیام ها و تاریخ را نشان می دهند و معادل میانبر های صفحه اصلی Windows phone 7 می باشند.
    [TABLE="class: cms_table, align: center"]
    [TR]
    [TD][​IMG][/TD]
    [TD][​IMG][/TD]
    [TD][​IMG][/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]

    تم رنگ منو قابل تنظیم است. زمینه می تواند تیره یا روشن باشد و رنگ tiles زنده را می توان از یک لیست طولانی از گزینه های موجود انتخاب کرد. منوی اصلی یک لیست قدیمی است که تمامی نرم افزارهای نصب شده و اصلی در آن به ترتیب الفبا مرتب شده اند. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت روی صفحه یک منوی Context ظاهر می شود که امکان قرار دادن آیتم ها روی صفحه اصلی و همچنین از نصب خارج کردن ، رده بندی و بررسی نرم افزارها را فراهم می کند. پوشه ای در منوی اصلی وجود ندارد بنابراین هرچه نرم افزارهای بیشتری نصب کنید لیست طولانی تر می شود.
    [TABLE="class: cms_table, align: center"]
    [TR]
    [TD][​IMG][/TD]
    [TD][​IMG][/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]

    بدیهی است پیدا کردن نرم افزارهایی که بندرت استفاده می شوند کار آسانی نخواهد بود. منو ساختار ساده ای دارد. با کشیدن انگشت در کنار صفحه نوعی مرور از منوی tab ایجاد می شود ، SoftKeys روی صفحه نیز وجود دارد. بدین ترتیب ویژگی هایی که اغلب استفاده می شوند تحت پوشش قرار می گیرند اما برای ویژگی های پیشرفته می توانید روی نماد "..." ضربه بزنید. با این روش منوی گسترده Context باز می شود و همچنین اگر آیکن به اندازه کافی توصیف کننده نباشد ، یک برچسب را زیر هر Softkey نشان می دهد. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت روی یک آیتم ، یک منو ظاهر می شود که فقط با یک آیتم سروکار دارد. امکان اجرای همزمان چند برنامه در WP7 وجود ندارد و تا حد زیادی مانند نسخه مقدماتی iOS4 کار می کند.