1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ویژگی های زغال خوب

شروع موضوع توسط zoghaal ‏3/8/22 در انجمن اخبار و بررسی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏27/2/22
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    کوره ها عضو مبنایی در ساختار یک جامعه صنعتی هستند. در واقع کوره ی صنعتی آغازگر تمدن بوده است.هدف اصلی یک کوره صنعتی دستیابی به دما های فرایندی بالاتری از دمای محیط است
    با این که میتوان با ایجاد یک شعله به دماهای بالاتر از دمای محیط رسید اما فرایند دما دهی در یک کوره صنعتی با کنترل بسیار بیشتری انجام می شود به گونه ای که تمامی فرآیندهای صنعتی که نیاز به یک دمای مشخص دارند بدون آن غیر خواهند بود.
    کوره های صنعتی که حداکثر دمای کاری آنها ۶۵۰ درجه سانتیگراد باشد و اصطلاحاً «رنگ نشان نمی دهند» در آمریکای شمالی به آنها آون (oven) گفته می شود. با این وجود تمایز بین کوره و آون چندان هم معین نیست به طور مثال آونهای کک سازی در دمای ۱۴۷۸ درجه سانتیگراد فعالیت می کنند. در اروپا به اغلب کوره ها آون گفته می شود. در صنعت سرامیک سازی اغلب به جای کوره از واژه کلین (klins) استفاده می شود. در پتروشیمی ها و کارخانه های فرآیند شیمیایی انواع مختلفی کوره صنعتی وجود دارد که به نامهای هیترها، کلین ها، فایرباکس ها، افتربرنرها و سوزاننده ها یا دیستراکتور معروف هستند.کوره های صنعتی در بازه های دمایی بسیار متفاوتی عمل می کنند که بستگی بسیار زیادی به ماده و فرآیند مورد نظر جهت حرارت دهی دارند.
    کاربرد کوره صنعتی
    کوره های حرارت دهی در فرآیندهای کوره صنعتی زغال محفظه هایی هستند که به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند حرارت را به بار (شارژ) در قالب های مختلف «انتقال حرارت» برسانند. ذوب فلزات آهنی و شیشه‌ها دمای بسیار بالایی نیاز دارد و عموماً همراه با سایش و خوردگی شدید است. فرایندهای شکل دهی دمای بالایی (اندکی کمتر از ذوب) نیاز دارند تا ماده را نرم کرده و آن را برای فرآیندهای بعدی مانند چکش زنی، خمکاری، لوله کردن، فشار و اکسترود آماده کنند.
    عملیات حرارتی اما در دماهای معتدل تری انجام می شود تا امکان تغییرات ساختاری کریستالی یا شیمیایی به صورت فیزیکی امکان پذیر باشد. عملیات حرارتی می تواند شامل سخت کاری، تنش زدایی فلزات و یا دستکاری شکل پذیری آن باشد. از انواع عملیات حرارتی که توسط کوره های صنعتی انجام می شود می توان به عملیات پیرسازی، آنیلینگ، آستنیته کردن، کربوره کردن، سخت کاری، مارتنزیتی کردن، نیتراسیون، سینترینگ، کروی سازی، تنش زدائی و تمپرینگ اشاره کرد.
    فرایندهای صنعتی اما از دماهای پایین تر استفاده می‌کنند که از آن جمله می‌توان به فرایندهای خشک کردن، پلیمرازیسیون و انواع مختلف تغییرات شیمیایی نام برد
    انواع کوره صنعتی
    انواع کوره صنعتی از نظر منبع حرارت
    کوره های صنعتی را میتوان بر اساس اینکه منبع حرارت دهی چگونه قرار گرفته و حرارت چگونه به ماده مورد نظر منتقل می شود به چندین دسته تقسیم کرد:
    کوره های بچ (مرحله ای) Batch-type furnaces
    کوره های ته ماشینی Car-hearth furnaces
    کوره های پیوسته CInclinedontinuous furnaces
    کوره های ته چرخان Rotary hearth furnaces
    کوره های چند ته دارMultihearth furnaces
    کوره های چرخشی شیب دار Inclined rotary drum furnaces
    کوره های برجی Tower furnaces
    کوره های محور دار Shaft furnaces
    کوره های بستر سیال Fluidized bed furnaces
    حمام های مایع Liquid heaters
    پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به کتاب کوره های صنعتی نوشته آقای ترینکس مراجعه بفرمایید
    انواع کوره های صنعتی بر اساس سوخت مصرفی
    همچنین کوره های صنعتی از انواع مختلف سوخت استفاده می‌کنند که در زیر آنها اشاره می شود:
    کوره های سوخت سوز (سوخت گاز، مایع و یا جامد)
    کوره های الکتریکی ( کوره های مقاومتی، کوره های القایی، کوره های قوس الکتریکی)
    مراکز فروش کوره صنعتی در ایران
    مراکز فروش کوره صنعتی زیادی در ایران فعال نیستند و متاسفانه فعالیت تخصصی بازرگانی خاصی جهت هدایت مشتریان انجام نمی شود. اغلب فروشندگان کوره در ایران، تولید کنندگان و کارخانجات تولیدی هستند که گروه متک به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کند تا مستقیماً برای خرید کوره صنعتی به تولید کننده مراجعه کنید
    اولین قدم جهت خرید کوره صنعتی از نگاه هر کسی ممکن است مراجعه به یک کارخانه و یا تولید کننده آن کوره باشد. اما به چند دلیل این ایده خیلی کاربردی نخواهد بود:
    اغلب کارخانه ها، کارگاه ها و تولیدکنندگان تجهیزات به دنبال فروش محصول یا محصولات تولیدی خود هستند و در شرایطی که حتی ممکن است محصول آنها تمام نیاز مشتری را برطرف نسازد او را به محصول کارخانه و یا تولید کننده ای دیگر ارجاع نخواهند داد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏3/8/22